Vauvat 6kk ->

tämä palsta emoticon !!!

Kiiitos ymmärryksestä! Tilanne jo vähä parempi. Mies vei eilen
mua syömään; mutta ei se äitienpäivää korvaa....
No en jaksa edes enää vatvoa; vituttaa vaaan.... miehet kun on mitä on...

päikkäreistä meillä kun  T-E ei nuku kun tosiaan sielä ulkona edelleenki
niin nyt kun on näin kuuma, niin ei tarvii pukea vaunuihin mitään; niiin ei jäpikkä nukahda sinne !
nousee vaan ylös. no eilenkin sitte köytin valjailla pojan kiinni; niin nukutin tunnin ja Turo-Eemil nukkui puoli tuntia! Mikä sen turhauttavempaa!!!!

Nyt kun vein päikkäreille laitoin fleecehaalerin, hanskat,lakin, ja villasukat niin nukahti samantien ! Ja varmaan on ihan hikinen :D Mutta nyt taas nukkunu pian toista tuntia.... 
Laura jaksamisia sinne !
 
Jenni90 kyllä kurja äitienpäivä :(
Petapapun Iida meinas kans järjestää ikimuistosen äitienpäivän, kun äiti saa tavaraa monta kertaa päivässä syliinsä :DD Ikävää kyllä tollanen oksentaminen. Eihän se laita mitään kasvia tai pesuaineita suuhunsa? Ihmetyttää vaan noi oksennustaudit...
LauraElinalle jaksamisia paapomiseen, muista levätä välillä.
Henniv me ollaan myös puhuttu paaaljon toisesta lapsesta, molemmilla on tällä hetkellä fiilis että ei ainakaan vielä jos ollenkaan. Jossain kuvitelmissa näen kyllä itteni viel uudelleen raskaana jne, mutta ei ainakaan ennen häitä joten vauvasuunnitelmia ei ainakaan vuoteen! Enkä varmaan halua kesällä olla raskaana, niin se siirtää jo yli vuoteen :D Ymmärrän kyllä pienellä ikäerolla-teorian, koska niin mäkin haluaisin. 2-3 vuoden ikäero on passeli, ei mielellään sen enempää. LauraElinalle ja muille saman rumban alottamisesta h-e-t-i nostan kyllä hattua!

1v-synttärit täälläkin tiedossa 2½viikon päästä. Tänne meille kotiin ois tulossa kummit, isovanhemmat, isoisovanhemmat, enot perheineen, sedät, isotädit perheineen ja ehkä pari ystäväpariskuntaa/perhettä elikkäs sellanen 25 henkee ehkä? Tuleepahan taas mielenkiintonen päivä, kun päiväunet jää salee välistä ja koiratkin sekoo taas väkimäärästä +jos on lämmin päivä niin meillä ei oo kukaan vaatteet päällä :D Löysin tosi simppelin kakun ohjeen, jota vois ehkä kokeilla http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/152492/Naijan%20Banaanihyytel%C3%B6kakku/ täytekakun lisäks... Ainaki nopee/helppo tehä eikä nyt niin epäterveellinen.
Niin ja meillä on siirrytty kans nyt kokonaan normimaitoon (kevyt). Kolme päivää nyt juotu sitä eikä oo kyl yhtää mahan toimintaan vaikuttanu, vaikka tehtiin se vaihto ihan raa´asti, ei lantrattu niitä sekasin yhtään.

Mies on alkanu jättää boxereita ja sukkia kylppäriin aina illan päätteeks kun menee suihkuun. Pari kertaa oon niistä sanonu kun tää "tapa" alko ja kun ei oo mitään vaikuttanu nii antaa olla. Jossei ne oo pyykkikorissa sillon kun pesen pyykkiä niin jää ukko ilman alusvaatteita. Oma vikansa. Sama homma, että kerää ite puhtaat pyykkinsä narulta, minä en niitä viikkaile. Jos ne alkaa olee uusien tiellä, nii kerään ne sellaseen myttyyn ja heitän sen puolelle sänkyä. Siivomiset tehdään yleensä yhdessä toimien.
Me ollaan muuten suunniteltu, että mä palaan syksyllä töihin, mies jää hoitavapaalle 3kuukaudeks jonka loppuvaiheessa Nea alottaa päiväkodissa. Toki tässä on vielä aukkoja, kun mun täytyy saada ensin vanha työpaikka takas, miehen pitää kertoo töissä että jäis kotiin ja Nean hakemuskin täytyy hyväksyä. Tehty se ollaan jo; 16.11 alkaen ->

 
Voi noita miehiä.... täällä kanssa oli harvinaisen paska ensimmäinen äitienpäivä... mun mies ei ikinä oo tajunnu mitenkään romantiikan päälle eikä meinaa upota päähän että(niinkun Jennikin kirjotti) ei tarvii mitään kallista olla hankkimassa, pieni huomionosoitus riittää... Enpä oo mitenkään yllättyny, aika kivistä taas muutenkin ollu tää meijän perhe-elämä...No, ei siitä sen enempää.. emoticon  Se vielä miehisestä puolesta mussutettavaa että se on tosiaan hassua ettei ne "osaa" tehä useempaa asiaa samalla. Petupapuko tästä puhu(unohtu jo emoticon ) Ite teen kotihommia ja kokkailen pojan pyöriessä jaloissa ihan ongelmitta mutta sit kun mies tekee jotain niin on mun homma pitää pikkuherra toisessa huoneessa pois tieltä, mikä on tietenki hirmu helppoo emoticon

Siitä tapaamisesta, oon ite tosiaan sillon 23 päivä pk-seudulla, mun pitää vaan kysellä vielä josko faija joutaa/jaksaa kuskiks, ne asuu Vihdissä joten Vantaa ei ny ois mahottoman matkan pääs. Ois niin hauskaa treffata! emoticon Ilmottelen jahka tiedän!

Lisää koti-eläin-huolta; meijän kissa on alkanu ihan mahottomaks, se pissaa ympäriinsä ihan alituiseen... Sillä on kai aina ollu tapana tehä välillä protesti-pissoja mutta nyt on riistäytyny käsistä, sai jo jonkun aikaa sitten porttikiellon makkariin ja toiseen makkariin juuri tän takia mutta kyllä se v*tuttaa ihan yhtä kympillä löytää aamusin ainaki kahet pissat olohuoneesta. Miehen elukka kun on niin mä oon ihan kypsä lopettamaan koko katin, ei riitä resurssit alkaa hoivaan tai terapioimaan yhtä kissaa tässä... emoticon
 
Skallo Juurikin näin, ainakin mun miehelle on ihan mahdoton ajatus että tekis kahta tai jopa kolmea asiaa samaan aikaan emoticon  Jos mies vaikka tiskaa tai laittaa ruokaa niin siitä ei kyllä tuu yhtään mitään jos muksut pyörii jaloissa ja olettaa että mä pidän ne sieltä poissa mutta jos mä teen samoja asioita ja muksut pyörii jaloissa niin ei kyllä tietookaan että mies pitäis niille seuraa, ei ainakaan ennenkuin siitä sille sanoo emoticon  Olis ihan kiva jos joskus tekis asioita ihan pyytämättäkin..

mohomaha Kyllä mäki eka ajattelin et olis ulkona työntäny jotain suuhunsa ja sen takia oksentaa mutta mun äiti, sisko ja mies sairastu kans niin en usko. Ja viime vatsataudissa oltiin kaikki muut paitsi esikoinen. Kai neidillä sit vaan on herkempi vatsa, vaikka kyllä mä varmaan käytän lääkärissä jos tää taas uusii kovin pian.. ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
miehet !!! emoticon

Mulla on huomenna polttarit ja lähen sinne jo aamusta ja tuun yöllä;
ja suoraan sanottuna mua pelottaa ihan s a a t a n a s t i  !

Mies ei ole koskaaan ollut Turo-Eemil kanssa kahdestaan päivää ! Korkeintaan muutaman tunnin kun oon kaupassa ollut tm. Ja sillonkin mä oon laittanu valmiiksi mitä T-E syö kulloinkin.....

Murehdin jo nyt, saako T-E syödä, ettei satu mitään, kun tuntuu, ettei mies hoksaa, ettei voi jättää pöydille enään
mitään teräviä ja muita vaarallisia esineitä ym. . . 
Eikä selkäänsä voi kääntää hetkeksikään.....
Pitäis varmaan luottaa vähä enemmän mieheensä; mutta kun en vaan voi tälle mitää....


Täälä taas supistukset palanneeet. Edellis yö valvottu supistuksen kanssa ja tuli taas niin 
voimakkaana, että suoli tyhjeni; vessassa sai viettäää ainakin sen puoli tuntia.....
Olinkin jo unohtanut sen kivun määrään..... 

 
Sanos ny Jenni sille Jussille et ottaas vähän ihteensä niskasta kiinne! Voimia sulle <3

Oli pakko tulla hehkuttaa kun nyt on kaks päivää jo menny aika hyvin!!
Jemina on syöny nyt kahtena päivänä putkeen aamupuuron kokonaan ja viel jugurttia päälle, ennen päiväunia hedelmäsoseen ja maidon 200ml ja päiväunien jälkeen meidän kanssa samaa aikaa ruoan (eilen kanaa ja perunaa ja tänään makaronilaatikkoa) ja illalla viel puuron, hedelmää ja ennen nukkumaan menoa velli 200ml! Joka aterialla toi tyttö on nyt ruvennu juomaa ite nokkamukista tavallista kevytmaitoa! Oujee, oujee emoticon

Tuli muuten mieleeni et kyllä meilläkin käytiin tänään aamulla pieni mättö.. Minä istuin koneella ja juttelin kaverin kanssa ja Jarkko luki lehteä. Jarkolle on muodostunu sellanen aamurutiini: tupakka, Etelä-Suomen Sanomat + pari kuppia kahvia, tupakka ja vessaistunto. Jemina sitten tuli roikkumaan mun paidan helmaan ja mä nostin Jeminan syöttötuoliin istumaan ja sanoin Jarkolle et syöttää Jeminalle aamupuuron. Jarkko sitten suuttu mulle, että hänellä on nyt lehden luku kesken et ei hän voi alkaa syöttöhommiin. Mulla tapahtu sellanen pikaraivostuminen ja aloin pauhaamaan siinä et mikä oikeus herralla on lukea lehteä rauhassa kun en mäkään saa jutella kaverin kanssa.. Alko vaan ottaa päähän, että ukko on käytettävissä klo 11 jälkeen kun on saanu omat aamuhommat tehtyä.. hmph..
 
Joo noi miehet on kyllä niin putkiaivoja että. Tuli mieleen kans yks kerta ku mä puuhasin jotain keittiössä ja mies oli just keittäny itelleen mukillisen teetä, ja neidillä oli ruoka-aika. Kysyin sit et voisko mies syöttää neidin, ku mulla oli hommat kesken. Ni mies oikeen loukkaantu, syötti neidin kyllä, mut heitti sit mielenosotuksellisesti teet lavuaariin ku ei sitä voinu enää juoda ku se meni kylmäks ku ei voinu SAMAAN AIKAAN HÖRPPIÄ TEETÄ KUN SYÖTTÄÄ NEIDILLE RUOKAA.... olin ihan et jeps. Mahotonta tehä kahta saati useampaa asiaa samanaikasesti. Mitenkähän kummassa mä selviin jokaisesta arkipäivästä täällä?

Mut tänään tapahtu ihme: piti imuroida, ja sitä jo tossa ääneen pähkäilin, niin mies sano että hän voi imuroida! En uskonu korviani. Ollaan asuttu täällä pian vuosi, ja tää oli nyt eka kerta kun mies tarttu imuriin. Ja sitäkin ennen on imuroinu vaan kerran edellisen parin vuoden aikana, ja sekin oli sinä päivänä kun tulin neidin kanssa kotiin viikon sairaalassaolon jälkeen.

No, anyway, mies sitten tänään imuroi, mut totta kai sillä meni herne nenään ku se imuri oli sitte ihan huono, ei liikkunu sivusuunnassa yhtään ja mattoja imuroi huonosti ja muutenki oli siis NIIN HUONO IMURI (ollaan siis ostettu uus imuri viime syksynä...). Mun mielestä se imuri on ihan hyvä. Ja imuroinnin jälkeen mies heittäyty sohvalle ja oli niiiin poikki. Sanoinki sille et on se jännä ku sillon ku mä imuroin, ni se on joko mun omaa aikaa tai sit mä imuroin neidin kanssa yhessä, mut sit ku mies imuroi, ni siinä on sen päivän työt. Hah sanon minä.

No mutta, olis ehkä kuulunu tonne parisuhde-puolelle, mut tulipahan tänneemoticon

Käytiin tänään neidin kanssa passikuvassa ja poliisilla hakemassa neidille passia. Lähetään ehkä mammakavereiden kanssa Tallinnaan parin viikon kuluttua, ni on sitten passi olemassa. Ja sain viimein hankittua neidille kengät. Siis muutkin kun tommoset Kuoman talvipopot. Jee. Tosi vaikee jotenki vaan tietää et mikä on oikee koko. Mut neiti jopa suostu kävelemään niillä kengillä, ainakin tuen kanssa. Ehkä kohta kävelee niillä sit jo ilman tukeakin. Tänään on ollu muuten kyllä kunnon kävelypäivä, koko illan neiti vaan tepasteli ympäri kämppää ihan vaan kävelemisen riemusta ja kanniskeli millon mitäki mukanaan. Ihanaemoticon
 
miehet miehet ja miehet !

Välillä niiin ihania, huomaavaisia ja rakastettavia ja joskus olisin valmis nakkaamaan  Jussinkin ovesta ulos ja vaatteet perässä... emoticon

Mutta tätyy sanoa, ettei kaikki oo meilläkään miehen vika. Mä elän edelleen
tosi kovassa symbioosissa Turo-Eemilin kanssa. Oon tosi tarkka mitä kullloinkaan tehdään ja kuinka ja miten ja mun aina saatava olla itse läsnä. Jos sattuu jotain, kaatuu tai muuta niin mä aina otan  T-E:n syliin ja lohdutan. Tajusin, etten oo antanu edes mahdollisuutta miehelleni ! ! 
Mä ooon hirveän kiinni Turo-Eemilissä.
Mun äitiki soittelee koko ajan, että  haluisiva ottaa T-E:n yöksi sinne, että saadaan olla kahdestaan yksi yö edes kun vauva syntyy, mutta mä en pysty antamaan yöksi ! Antakaapa vinkkejä mulle ? ! Miten saan vähän hellitettyä otetta ja relata ? Miksi se on niin vaikeeeta? SItten valitan kun ei ole sitä omaa aikaa..... mmmm....


Sitten oon miettinyt  asioita....
Oon miettinyt, tai oikeestaan pelkään, että voinko rakastaa tätä tulevaa prinsessaa yhtäpaljon kun  Turo-Eemiliä? Siis joo mä tiedän se kuulostaa niin hullulta; mutta välillä tunnen ihan syyllisyyttäkin kun odotan toista lasta. Haikeaa, kun mahassani potkii joku muu kun Turo-Eemil !  Turo-Eemil oli niin hartaasti toivottu ja tekemällä tehty lapsi ja tämä toinen vaan tuli emoticon . . . 
Tässä vaiheessa kun T-E oli masussa niin rakastin häntä jo korviäni myöten; mutta en ehkä vielä koe samanlaista tunnetta.....
Odotan tottakai innolla, että saadaan oma ihana prinsessa kotiin ja meillä on sitten tyttö ja poika ja varmasti rakastun viimeistään sitten kun pienen syliini saan, mutta kaikkea sitä miettiikin hormooni höryissä.....
 
Voi sua Jenni emoticon  Kyllä sä sitä neitiä rakastat kunhan saat sen syliisi, ihan varmasti emoticon  Tiiän niin hyvin miltä susta tuntuu, mietin ihan samoja asioita silloin ku odotin Iidaa. Tuntui ihan mahdottomalta että kukaan vois olla yhtä rakas kuin mitä Petteri oli mulle, mutta niin vaan kun sen pienen saa syliin niin unohtuu kaikki tollaset ajatukset emoticon 
Mä en oo tuntenut kummassakaan raskaudessa mitään suurta rakkautta masuvauvaa kohtaan. Molemmat oli tietenkin toivottuja ja haluttuja ja olin onnellinen ja olisin surrut jos vauvalle olisi jotain käynyt mutta en voi sanoa että olisin sitä rakastanut. Mutta sillä hetkellä kun sen vauvan ensimmäisen kerran näkee ja saa syliin niin silloin se on iskenyt emoticon
 
petupapuemoticon oot ihana ! aina sä niin ymmärrät ! :D

Eilen tosiaan olin polttareissa 11.00 - 01.00 ja hauskaa oli ! 
En ressannut yhtään kuinka pojilla kotona sujuu ja hienostihan niillä oli menny !
Ei mitään ongelmaa.  Mä vaan päässäni aina kuvittelen kaikki ongelmat. . . 
 * Josko meikäläinen oppisi luottamaan enemmän siihen, että muutkin hoitoo
ihan yhtä hyvin  Turo-Eemiliä kun mä ! :D
Tänään lähti sitten rv 32 käyntiin ! Herranjumala !
 
Jenni90 ihana et sit uskalsit olla hyvillä mielin siellä polttareissa etkä turhaan resannu miehiäs. Sun varmaan vaan kannattaa pikku hiljaa antaa T-E:lle enemmän löysiä ja miehelles luottoa, silleen pikkuhiljaa ettet ahistu. Alat vaikka käymään yksin jossain hetkisen, tai ajat miehet jonnekki ja sillälailla saat niitä onnistumisia ja kuinmyös miehesikin. minäkin paras puhumaan, joo :) meillä kun minä lähen jonnekki, esim kauppaan niin mies on heti et voi ei, miten me pärjätään, ethän oo kauaa pois, grr. no meilläki meni vähän liian pitkälle, et oon ite aina ollu hoitamassa poikaa koska vaan se on niin ihanaa ja oon halunnu, niin mies päässy liianki helpolla. no nyt sit oon tajunnu kuvion ja on pakko olla alkaa ottamaan sitä omaa aikaa ja antamaan nuillekki yhteistä omaa aikaansa. ja hyvin on menny :) minullakait se suurin ongelma tässä on..:)

No meillä kävellään ja juostaanki välillä. sohvalle kiipeäminen on uusin selvästi mieluisin puuha, itse en siitä tykkää. Vihdoin ja viimein nokkamukin on alkanu onnistumaan eikä toimi vain herran leikkikaluja, jee. Unet meillä on vieläkin mitä, eli herätään yössä sen 2-20kertaa. No tähän kuvioon jo tottunu. Halaaminen on kans nyt ihan ykkösjuttu. se on niin söpöä <3

Vauvakuumekin on mahoton. iik. ja aatella kun osalla meistä ihan oikeesti on vauvat ihan kohta. Tyttö koollaki muutama pv enää, jaiks. vähän kadettaa ehkä, mut meijänki aika tulee vielä, ihan kohtaki toivottavasti ;)

Ihan hirvittää miten isot 1wee juhlat meille on tulossa :) No ei siinä,mää tykkään juhlista. ja Santeriki tykkää olla huomion keskipisteenä. alkaaki kaapit olla täynnä vain vauvojen leluja et eiköhän sieltä tuu uusiaki jo ;) En vaan voi ymmärtää et meijän pienet vauvat on jo yks vuotiaita, mitä ihmettä. ei vaan mee mun tajuntaan.

Olikohan mulla muuta, hmm. No lisäilen jos oli.

ainiin sehän se oli et paljonko teijän muklilla on hampaita? Meillä on ylhäällä ja alhaalla kaks. ja minusta se on vähän, korjatkaa jos oon väärässä :)
 
kattili nimenomaaan !  Ihan samoja fiiliksia. emoticon Ja mäkin oon aina
ihan omasta tahdostani Turo-Eemilin kanssa. . .  vaikea muka antaa muiden hoitaa!
Ja kun Turo-Eemil ihan selv'sti nauttii kun saa olla muidenkin kanssa;esim
mun vanhempien seurasta nauttii ihan suunnattomasti ! Kikattaa vain. 
Täytyys osata hellittää...

Meillekkin tulossa aikoisen kokoisen  synttärit. Kun meillä niin paljn ystäviäkin;
joiden kanssa ollaan koko ajan tekemisissä, niin tuntuis loukkaavalta olla heitäkin kutsumatta synttäreille. Ja kun suku on aika iso . . . 
Aluksi oli tarkoitus, että pidetään kotona synttärit vähän porrastetusti; mutta sitten
tulikin ehkä iso mutta matkaan . . . voipi olla , että rotikkamme saa heinäkuussa vauvoja!
Ääääh. . .  vauvakin syntyy heinäkuussa; joten en todellakaan haluis tähän
väliin mitään koiranpentuja. . . Mutta minkäs teet jos vahinko on tapahtunut....
Sen jälkeen lähteekin meidän koiralta kohtu. Oltiin jo meinattu nyt leikata kohtu pois, mutta se nyt vähän siirtyy. . . 
Lohduttaa edes se, että mies on 2kk kotona kun vauva syntyy ja pennut voi laittaa tuonne ulkorakennukseen ja saavat olla ulkona kun on kesä....
mutta toivon todellakin ettei pentuja edes tulisi. 

kattilille vielä voi juku noita öitä. <3 voimia. 
 
Noista hampaista, meillä neidillä on vaan 2 hammasta alhaalla ja nyt tulossa kolmas siihen viereen eli 3 yhteensä.. Hitaasti niitä tulee jos vertaa esikoiseen jolla oli ton ikäsenä jo vaikka kuinka monta, mutta kaikki omalla ajallaan emoticon

Tossa siitä tapaamisesta mainitsin aikasemmin mutta nyt onkin niin että me ei sinne päästäkkään emoticon Mulla onki töitä silloin.. Mutta te jotka ootte menossa niin pitäkää hauskaa ja ehkä me sitten ens kerralla päästään.

Jaahas, neiti heräs uniltaan.. ollaan menossa metsään vähän retkelle. Isoveikalla on taas niin paljon energiaa että pakko päästä jonnekkin missä saa meuhkata rauhassa emoticon  Vähän on kyllä synkkä ilma mutta eipä se mitään, kurikset ja kumpparit jalkaan ja menoks!
 
Meillä on nyt 6 hammasta ja näyttää ilmeisesti lisää vain pukkaavan . . .
Ja nimenomaan, kaikki ajallaan. emoticon
Patupapu hauskaa retki päivää teille !

Meillä T-E taas ihana vauhdikas oma itsensä....
Viikonloppuna oltiin kylässä meidän  prinsessan tulevien kummien luona
ja  heillä 4kk:n ikäinen poika joka sielä makoili lattialla ihan onnessa. No T-E konttasi täyttä päätä tuon pojan luo ja otti helistin lelun käteensä ja löi  vauvaa päähän sillä. . . 
Kielsin heti vihasena; niin ei ku kikatti ja  teki samaa uudestaan ja uudestaaan . . 
Ei auttanut kun nostaa tuo pieni vauva sitterillä kahvi pöydälle !
Voin kertoa, että kyllä mua hävetti !
Vaikka nämä ihmiset ihania ja kivoja ja erittäin ymärtäväisiä; ja heidänkin lapsensa
antanut itsestään tosi eläväisen lapsen merkkejä jo tuohon ikään asti.
Vaikkakin mä luulen, että T-E yritti ensin leikkia vauvan kanssa ja antaa hälle sitä helistintä ja ekan kerran löi vahingossa vauvaa päähän; mutta kun kaikki kielsi, niin sehän vasta mukavaksi leikiksi muuttui . .. .
 Onneksi heidän vauva ei ruvennut itkemään; ihmetteli vain, että mitä ihmettä.
Sitten laitettiin uudestaan vauvaa lattialle; niin T-E meni ja haki koko ajan tutin vauvan suusta, yritti kontata yli ja painoi kädellään vauvan mahaan. . . 
Tuli vaan mieleen taas kuinka tarkkana saa olla kun  vauva meillekkin syntyy....
huh huh. . .
Sitten tämä pariskunta on ostanut  tämän miehen vanhempien talon. Talo on jo aika
vanha ja kestänyt monet lapset ja lapsen lapset, niiin meidän T-E sitten otti ajotti
takan edessä lattialla olevan lasisen  kipinä suojan. . .. 

Tänään T-E hajotti kotona maljakon, kaataa aina koirien kupit ja mä kun en halua niitäkin nostaa katon rajaan, joskus sen EI- sanan on pakko kaaliin mennä !  
Ei meillä enään lelut kinnostaa; vaan T-E: n aika menee siihen, että vetää joka kaapista kaikki tavarat ja kirja hyllyistä . . .. 
 
Meillä 8 hammasta.

Nea myös repii toisia vauvoja hiuksista, ja sattuipa kerran sellainen tapaus, että kun ko. vauva oli kalju niin Nea taputti/hakkas sen päätä ja vielä veti sen hörökorvista! Arvatkaa ketä kans nolotti... Tietysti tää on omaa vikaa, kun meillä toinen koira ei lähde karkuun vaan antaa Nean tehä samat hälle, repiä turkista/korvista/tassuista, istua päälle jnejne.. Oon kyllä kieltäny aina sellaset ja opettanu Nealle, että koiria pitää silittää ja nykyään koira joutuukin sitten halauksien kohteeksi. Aika hellyyttävää kyllä, kun Nea antaa ison halihalin koirallekkin. Ja äidille tietty <3 isälle harvemmin...
Nean tuleva huone on nyt maalattu kertaalleen ja tänään toiseen kertaan. Muuttaisko neiti sitten huomenna omaan huoneeseen :))
Mitä annatte välipalaks ja mihin aikaan on teiän välipala-aika?
 
Hei! Eksyin pitkästä aikaa lukee noita muita aihealueita täällä ja törmäsin sellaseen kun Talk-muru muroihin. Onko kukaan kokeillut? Mitä googletin niin hyvin on maistunu pikkuväelle.. Niissä ei oo sokeria, mutta kuitua paljon. Mä ainakin kokeilen Nealle noita, kun mua itteeni jo kyllästyttää kun se syö aina vaan puuroo ja puuroo aamu ja iltapalaks :)
 
En oo mohomaha ainakaan kuullu tollasista mut ideana tosi kiva kun tosiaan aina sitä puuroo ja puuroo. löytyisköhän ihan marketeista, pittääpä suunnata katseen sinne ja ettiä.
Meillä syödään välipalaks millon mitäki sattuu olemaan, mut yleensä jotain hedelmää ja lisukkeeks jurgurttii, omatekemiä kiisseleitä ( meil on aina omatekemää kiisseliä), leipää hmm, mitähän vielä, no joskus nyt kun harjotellaan pillistä juomistä niin ollaan välipalaksi kokeiltu vellejä pillistä tai shmoottietä pillistä..
ja se välipala syödään siten kun lounas on 12maissa, klo 14-15välipala ja klo17 päivällinen. joskus jos nälkä yllättää ennen lounasta niin aamupalan ja lounaan välissä syödään myös välipala, mut tämä harvemmin.
 
Meillä menee ruokailut ja rytmin  näin:
 aamullla herätään 7.30-9 ja sitte aamupuuro
nukkuu päikkärit 11-13
 sitten unien jälkeen peruna-liha ruoka
toisille päikkäreille 16 ja nukkuu 18.00 asti
sitten välipala
salkkareiden jälkeen suihkuun äidin kanssa
ja iltapuurot  20.30 ja sitte nukkumaan 

Mutta meilllä T-E syö TOSI isoja annoksia; ettei meidän päivään
vaan mahdu sitä  viittä ateriaa. .. .
Ja samoin T-E juo vielä aika paljon maitoa tuttipullosta. . . 
Joka ruuan välissä. 
 
Takaisin
Top