Vauvan tarvikkeet

Toi nenäfriida on mullekin uusi. Niistäjää en saanut esikoisella toimimaan. Nenäliinan kulma toimi paremmin. Talkkia en ole vielä tarvinnut, mutta kuulemma pojilla tarve voi muutenkin olla pienempi. Ja ne jotkut tipat joita sai laittaa johonkin kankaaseen. Öh, minä lahopää. Voisiko vielä joku niistä tietävä toistaa tippojen nimen. Mistä niitä saa. Meillä on ollut puhelinluettelo leikattuna kahtena sängyn jalkojen alla. Vain siksi kahtena ja teipillä kursittuna että molemmin puolin on saman korkuinen. Mutta se on helpottanut tukkoisen nenän kanssa nukkumista. Meillä ei ole tainnut noista kemssujutuista olla kuin öljy, jota sitten laitettiin kylpyvedestä lähtien vaikka mihin. Bepanthen on koko perheen käytössä, voishan sitä ostaa vaaville oman, ei se niin äkkiä happane kuitenkaan. Topsit ostettiin ensin niitä hirrmu kalliita vauvoille tarkoitettuja, mutta yhtä hyvin ne halvemmatkin käy.

Meillä on amme vielä kaupassa, ja sille pitäisi ostaa myös jalka. Mutta ei haluta ostaa sitä tilaavievänä ennen kuin tarvii oikeesti. Liivinsuojukset ja maidonkeräin muuten täytyy muistaa ostaa kanssa. Ja voishan sitä ostaa yhden silikonitutin varuiksi. Voi, nyt vasta hoksasin että paketista on poistettu vesipullon. Siellä oli ennen sellanen puolen tuttipullon kokoinen tuttipullo, joka oli meillä vesipullona mukana vähän joka paikassa.

Miten noi tuttipullojutut meni. Pullothan keitetään mutta keitettäessä niistä irtosi sitä jotain. Mitä tai miten merkattuja pulloja on turvallista käyttää?
 
mä oon kans kuullu et perunajauhoo käytetää :) mut ko sekin menis meillä muuten ihan hukkaan että kumpaa sit kannattaa ostaa :D perunajauho tosin vois olla hellempää ku siin ei oo mitään ihmeellisyyksiä.
Nenäfriida on ihan kymppi! meilkää ei pikkuniistäjä toiminu nii hommattii se friida ja on todella hyvä! alkuun mua suorastaan oksetti käyttää sitä mut siihen tottu äkkiä :) tänää ostin kirpputorilta kestoliivinsuojia ku en tykkää noist kerttiksistä
 
Perunajauho on kätevää, meillä ainakin siskot käyttäny talkin sijaan ja meillekkin on käytetty sillon ko ollaan pieniä oltu. Ei oo ennenvanhaa tainnu mitään talkkeja erikseen olla. Mulla sitä on kaapissa jo valmiina kun tykkään keittää soppaa ite
melkosen listan sitä täältäkin saa mitä kannattee ostaa.
 
Meillä apteekista taitaa lähtee valmiiks etukäteen ainoastaan Lansinoh-voide. Talkit, sinkkivoiteet, suolatipat, nenäfriidat yms löytyy jo kaapista. ja juu neukusta tosiaan saa ekan putelin d-tippoja ja se kestää ihan hyvän aikaa niin niitä kerkee ostaa moneen kertaan myöhemminkin.

Rominna Vesipullo on poistunu pakkauksesta varmaan ihan sen vuoksi kun nykyään ei suositella vauvalle annettavaksi vettä ollenkaan! Pelkkää maitoa vaan. Meidän likka oli reilu 5kk kun oltiin siellä Thaikkulassa pari viikkoa niin kysyin, että pitäiskö opettaa juomaan vettä, mutta neuvolassa sanottiin, että ei ei, maitoa vaan! Jos tulee sammasta niin sit vaan puolukkaa tms.

Xiina mä kans investoin just pari päivää sitten kestoliivinsuojiin kun mulla meni Jeminasta nännit niin rikki niin ne kerttikset tarttu kii ja tuntu vähän inhalta aina repii ne irti :S
 
Mä haluan sen d- vitamiinin lisäksi antaa myös Gefilusta. Kun saattaa ehkäistä allergioiden synnyssä. Itse vetänyt koko raskauden maitohappoja. Neuvolassakin kehoitettiin että jos jompikumpi vanhemmista on herkästi allerginen niin siitä ei mitään haittaakaan ole että sitä antaa jo vauvalle. Ja tosiaan jos syö jo raskausaikana niin se voi enneltaehkäistä myös.
 
Jos joku haluaa noi äitiyspakkauksen kestovaipat. oon valmis luopumaan niistä postikulujua vastaan x)
 
Eilen ostettiin vaippoja ja itselleni pikkuhousunsuojia (reilulla kädellä), muuten tuntuu että kaikki heti tarvittavat on valmiina, vaikka välillä tulee tunne että onkohan sittenkään? Tätä on varmaan kaikilla ensi synnyttäjillä-pienimuotoista paniikkia sanoisinko!

Itselläni on kuiva iho ja tuntuu että tämän raskauden aikana se kuivuu vielä enemmän ja saa uida rasvassa, muutenkin iho kutisee ihan älyttömästi vaikka ihottumasta on selvitty.
Että varmaan täytyy ostella jo valmiiksi rasvaa ja hyvin kosteuttavaa, mielellään apteekin.

Vanulappuja ja korvatikkuja olen myös ostanut valmiiksi ja puhdituspyyhkeitä. Imetysliivejä täytyy lähteä ostamaan, en vielä ole niihin investoinut mutta ehkä pitäisi jo alkaa valmistautumaan kun tuntuu että sitä maitoa voi tulla urakalla kun nyt jo joudun käyttämään liivinsuojia jotka saa vaihtaa kerran/kaksi päivässä. Kai se vaan hyvästä on.
 
Eevi: laitoin sulle yksäriä noista vaipoista.


Mulla ei ole maitoa tullut vielä. Ainoastaan välillä jotain kirkasta nestettä tihkuu joka sitten kuivuttuaan kovettuu. Mahdollisesti jotain esimaitoa???

Tavallisia vaippoja hommasin pari pakkausta kun olis tarkoitus kestoilla. Mutta miestä ei kauheasti nappaa... Rasvoja vauvalle jo olen hommannut. Täällä meillä yks kauppa meni remonttiin ja kaikki tuotteet -50%. Sieltä hamstrasin ruokalapun, vaippoja, tutteja, tuttipulloja ja niihin tutteja, liivisuojia sekä rasvoja. Pääsi hieman edullisemmin. Kun ne kuitenkin tulis ostettua muutenkin.
 
Ei mullakaan tuu maitoa :P ei edes mitään nestettä :P

Osama: Mä ilmotan sulle paljon ne postikulut oli ja joku halpakuori ku oon lähettänyt ne :) maanantaina käyn postissa
 
Osama: Jos tarvetta on ni täältäkin irtois ne äitiyspakkauksen kestovaipat postikuluhintaa. Muutkin saa ilmoitella jos kiinnostusta kestoiluun löytyy!
 
Osama: siinä gefilus + d-vitamiini valmisteessa pullon pohjalle jää aika paksu sakka. se pitää saada aina hyvin rasvistelua ennen käyttöä, maitohappobakteerit eivät ole liuenneessa muodossa valmisteessa.
alkuun se on aika vatkaamista, mutta päivittäin kun käyttää niin sakka lähtee paremmin irti :D
 
Hei, ajattelin kysästä tältäkin osastolta että löytyisikö joltain Drewex Olivia pinnasängyn kasausohjeita?? Ostin kyseisen sängyn käytettynä ja se piti tietenkin kuljettaa osissa, mutta edelliseltä omistajalla oli kasausohjeet hukkuneet :(
Itse tykkään tehdä kaiken ohjekirjan mukaan oli kyse sitten kokkauksesta tai huonekalujen kasauksesta ;)
Ja olisihan se kiva saada pinnis oikea oppisesti kasaan niin saisi kaikki ominaisuudet hyödynnettyä, kuten  laidan laskun ja pohjan korkeuden säätö.
Toivottavasti joltakin sattuisi löytymään ohjeet :))
 
Hei te jo lapselliset sisaret, kaipaan teidän kokemuksia vekottimesta nimeltä imetystyyny! Oletteko kokeilleet, onko ollut teidän mielestä hyödyllinen vai onko hautautunut kaapin perukoille? Tässä pohdin että hommaanko kun edullisesti saisin...
 
Hemmis- mulla oli se kyll käytössä hyvänä apuna sen vähän mitä imetyksessä onnistuin. ilman tyynyä mulla oli aina tosi huono olla kun minen osannu makuultani imettää
 
Täällä kyllä ihan ehdoton ollu toi imetystyyny, mä ainakin tykkäsin hirveesti! :) Kulki sitten mukana aina ku anoppilassakin yökyläiltiin jne. Hintavahan se on, mutta musta sen arvonenkin.. :)
 
Mun kaveri ei tykännyt imetystyynystä..mutta se olikin minun onneni, sain meinaan heiltä tyynyn lainaan :)
He olivat myös käyttäneet sitä alussa pinnasängyssä, jottei sänky olisi vauvalle niin valtava.
 
Itse oon tutun kaksotyttöjä juottanu pullosta imetystyynyn kanssa, ite ainakin tykkäsin ettei paikat puutunu niin paljon kun ilman tyynyä. Vielä en ole itselleni sitä hommannut mutta tarkoitus kyllä oli hankkia.
 
Kiitos kaikille vastauksista!

Loistavaa, löysin nimittäin kokonaan käyttämättä jääneen tyynyn kahdellakympillä ja nyt ei kyllä muuta kuin ostoksille mars :)

Hiphei, kerrankin joku pieni kiva juttu arkeen <3
 
Takaisin
Top