Vauvan tarvikkeet

TeSu82

Jostain jotain jo tietävä
Laitan tälläisen ketjun tänne nyt sitten, kun tuntuu että ainakin itseä mietittyttää mitä tarvikkeita tarvii jne. Olen ajatellut tosiaan että me pyritään menemään mahdollisimman vähällä määrällä vaatteita ja ehdottomasti vain pakollisilla tarvikkeilla...säilytystila kun alkaa jo tulla vastaan :)

Meillä esikoinen on ollut syysvauva, mutta eipä mulla silloin ollut hajuakaan mistään kaukalopussista, onko teillä kellään sellaista ollut ja onko se tarpeellinen? Meillä on 68cm toppahaalari tuolla kirppislöytönä ja mietinkin et menisköhän se alkutaival sellaisella kaukalopussilla ja helpottaisiko se kulkemista, kun tuo esikoinen kuiten pitää toimittaa sit syksyllä joka päivä kouluun pitkän koulumatkan vuoksi.

Millaisia ulkovaate ratkaisuja te olette syksyksi suunnitelleet?

 
kaukalopussi-
oli ainakin meillä ihan supermieluisa käytössä! :) varsinkin talvella.meillä oli akta gracon kaukalo mutta kun yritti lasta tunkea siihen paksussa toppahaalarissa niin ei meinannu vyöt riittää! sit hommasin tuon kaukalopussin niin johan helppas :) sinne alle riitti hyvin paksu pukeutuminen esim vanuhaalarissa ja samaa pussukkaa käytin vaunuissakin :) meill ainakii oli semmonen toppapussi joka kesti aika hyvin pakkasta eli sinne alle ei tarvinnu mitään toppavermeitä enää pukee :) ja aion tän toisenkin kanssa ottaa tuon käyttöön,meill ainaki osottautu niin huippujutuks että nostan käteni sen puolesta :D
syksyn meen varmaan ihan paksummilla vaatteilla ja vanuhaalarilla riippuen miten lämmintä sillon viel on. esikoinen synty marraskuun lopulla ja sillonki oli viell niin lämmin ettei tarvinnu toppahaalaria heti ottaa käyttöön :)
 
Mäkin olen pikkusen hukassa että mitä kaikkea sitä nyt OIKEASTI tarvitsee... Vaatteita meillä on jo aika paljon, kun niitä tulee joka suunnasta. Kaikki sukulaiset ja ystävät lähettävät niitä :) Eikä siinä mitään! Kaikki otetaan tietysti vastaan :)

Mutta... Mitä muuta?!? Vaunut, turvakaukalo, amme, pinnasänky, hoitopöytä, itkuhälytin, sitteri... Tässä nämä "isoimmat" mitä me ollaan ajateltu hankkia. Voiko joku suositella jotain tavaraa, josta olette ite kokeneet, että on ollut hyötyä tai todella tarpeellinen. Tai sitten taas toisinpäin: mikä on ollut turhaa?

Katselin just et jos sitä rupeais kaikkea ostamaan mikä eteen tulee, ni nurkat olis täynnä kaikenlaisista härveleistä :)
 
Voisin vähän listata tavaroita, joita EI kannata hankkia: hyppykiikku, kävelytuoli ja omasta mielestäni kyllä bumbo-istuin myös. Noista on periaatteessa enemmän haittaa kuin hyötyä lapsen motoriselle kehitykselle! Myös rintareppujen (ellei ole manduca tms. "ergoreppu") kanssa olisin varovainen. Koulutuksen myötä oon siis perehtynyt vähän enemmän vauvan motoriseen kehitykseen, joten ihan hatusta en näitä vedä...
(toivottavasti kukaan ei nyt vedä hernettä nenään tästä kirjoituksesta...)
 
Okei! Eli ne jätetään ostamatta :)
Justiinsa mietin että ei mulla lapsena ollut mitään tollasia hyppykiikkuja, tai muita härveleitä ja ihan hyvä musta on tullu :D En oo traumatisoitunu siitä, ettei mulla ollu noita juttuja :D
 
Meillä oli sekä hyppykiikku, että kävelytuoli kun molemmat saatiin ilmaiseksi mun äitin siskolta. Hyppykiikku jäi kokonaan käyttämättä. Olisko Jemina pari kertaa siinä ollu, mutta ei tykänny. Kävelytuoli oli sen sijaan ainakin meillä hyvä juttu kun tuo neiti ei vielä päässyt muuten liikkumaan. Se oli meillä lähinnä sitä varten, että sai tytön siihen siksi aikaa kun mä tein ruokaa tms.

Bumbotuolia mä tossa yhessä vaiheessa vähän kaipailin... Syystä, että me käytiin vauvauinnissa ja se olis siellä ollut niin maan mainio. Turvakaukalossa Jemina oli alkuunsa, mut sit kun tyttö siirty autossa isompaan istuimeen niin ei ollutkaan enää mitään mihin laitan tytön siksi aikaa kun itse käyn suihkussa. Meillä väliaikaisratkasuna toimi yks ylimääränen pyyhe lattialla, mutta sehän ei pidätelly sitä mitenkään ja jatkuvasti sai olla nostamassa takas siihen pyyhkeen päälle.

Meillä rintareppu jäi melkein kokonaan käyttämättä. Thaimaassa kun oltiin 2 viikkoa Jeminan ollessa reilu 5kk vanha niin siellä se reppu oli tosi mahtava kentillä ja rannalla yms. Nyt oon ostanut pari kantoliinaa tälle pikkusiskolle ja ne varmaan syrjäyttää ton rintarepun kokonaan.

Mä voisin joku kaunis päivä kun on oikeen aikaa miettiä mitä kaikkea me ollaan koettu tarpeelliseksi tuon esikoisen kanssa niin laatia ihan sellasen listan :)
 
sit vauvoill ku menee hyvin helposti nenu tukkoon niin meillä pikkuniistäjä oli aivan turha,sillä ei ton nenästä saanu mitään ulos. Mut nenäfriida on huippu! onhan se vähä arvokkaampi ku pikkuniistäjä mutt ei turha ollenkaan. ja yks mikä meillä auttanut huomattavasti paremmin kuin mitkään sipulipussukat on "nuhanenä" nimiset eteeriset öljytipat.niis on mm. eukalyptusta ja sitä kun tiputtelee esim, pinnasuojaan vauvan pään läheisyyteen niin pitää hyvin nenän auki öisin :) on kaikenlisäks paljon paremman hajuinen kuin raaka sipuli :D life- liikkeet myy sitä ja sitä voi laittaa tuoksukynttilään ja ilmankostuttimen veteenki,sekä tekstiileille :) makso 9 vai 10e purkki ja on tosi riittoisa,meillä se purkki on edelleen puolillaan ja oon ostanu sen about 1½v sitten :)
 
ainii! ja yks mikä miellä osottautu aivan hyödyttömäksi nukutukseen oli pinnasängyn mobile :DD se vaan valvotti tota poikaa ,ei mitään merkkiä siitä että olis rauhottunu ja uinahtanu sen musiikkiin xD et meillä se mobile toimi paremmin vaipanvaihdossa katseen kiinnittäjänä :D tälle syntyvälle en edes sitä hommaa..sillee oli turha
 
Samaa mieltä Xiina tosta pikkuniistäjästä ja nenäfriidasta! Noista tipoista en oo ennen kuullutkaan.. Täytyypä poiketa joku päivä hakemassa mua ei nimittäin yhtään kiinnosta nukkua missään sipulin hajussa :S

Mobile oli meilläkin ihan turha vehje.. Se nyt on vielä tallessa tolta Jeminalta, mutta en ostaisi uutta jos sen olisin jo ehtinyt hävittämään! :)
 
zibbh :D
http://www.pikkupiia.fi/tuote/49/421/bumbo-tuoli
tommonen (minusta) aika turha rahastuskohde :D
 
Mäkään en tuollaisesta bumbosta ole koskaan kuullut... Taitaa ainakin mulla jäädä tuo hankkimatta :) Hyvä kuulla, mitä kaikkea ei kannata/kannattaa ostaa. Ei sitä tällainen ensikertalainen kaikkea osaa ajatella. Ite ajattelin edetä sillä taktiikalla, että hankin etukäteen vain ns. pakolliset jutut ja sitten lapsen synnyttyä ostan lisää tavaraa, jos alkaa näyttää siltä, että jokin tärkeä on jäänyt uupumaan.

Oon hurahtanut täysin kestovaippoihin ja niiden tekemiseen. Tänään sain tehtyä ekan taskuvaippani, joka kaiken kukkuraksi näytti ihan onnistuneelta :) Saa nähdä, miten toimii sitten käytännössä. Nytpä kysynkin, miten paljon noita kestovaippoja on oltava vähintään? Ja voiko niitä ylipäänsä olla liikaa? Millainen on paras vaippa vastasyntyneelle? Kysymyksiä riittää :D
 
tiikerililja.
minä en oo kestoillu mutt ite järkeilisin asian niin että mieluummin liikaa ku liian vähän niitä vaippoja,varsinki vastasyntyneelle joka kakkaa ja pissaa aivan jatkuvalla syötöllä :D eikä sit myöskään tarvii pestä vajaita koneellisia jos niitä on isosti :)
 
Mä taas tapasin uimahallissa äidin jolla oli juurikin bumbo mukana. Ja näppärä se oli siellä. Äiti sai rauhassa pestä itsensä. Itse olen miettinyt hankkivani sellaisen käytettynä juuri uimareissuja varten.

Ensimmäiset kipu- ja kuumelääkkeet on jo hankittu. Että on sitten kotona valmiina kun vauva saapuu...
 
Osama Jep, olen täysin samaa mieltä tosta että toi Bumbo on tosi näppärä nimenomaan uintireissuilla. Voi olla, että sen tälle pikkukakkoselle hommaankin vaikka käytettynä kun me ollaan niin intouduttu tosta uintiharrastuksesta. Varmaan sit 2012 kevätkaudeksi ilmoittaudutaan sisarusryhmään. Tähän asti se on ollu ihan koko perheen harrastus, mutta nyt kun multa jää toi syyskausi välistä vauvan syntymän takia niin mies meinaa kuitenkin jatkaa Jeminan kanssa uinteja. Ihan kiva niin pääsee Jemina uimaan kun niin nauttii siitä ja minä ja vauva saadaan ihan kahdenkeskistä aikaa kun ukko ja Jemina on pulikoimassa :)
 
Hei oletteko jo apteekissa käyneet? Ja mitä meinaatte sieltä?

Itse ajattelin ostaa Gefilus tipat + D3 eli molemmat samassa.
Mahdollisesti Cuplatonia ja ehdottomasti Parasetamol suppoja. Sekä ehkä lääkekaapiin myös keittosuolaa.
 
mä en oo käyny enkä heti meekkään :) neukusta saa kumminki sen jekovitin (D-vitsku) vauvalle :)
eilen osti mies ruokakaupasta vauskille valmiiks sinkkivoiteen ja hoitoöljyn,viell pitäs sitä talkkia varmaan varuiks hommata vaikk esikoisella en sitä kyll tullu käyttäneeks ku kerran tai kaks.
Daktarinia mietin ett hommaisko valmiiks vai meneekö sit vasta ostaan jos tarve tulee... esikoisella sitä jouduttii meinaa pari päivää laittaan napaan ku märki
 
Toissapäivänä ostin apteekista D-tippoja, nenäfriidan, talkkia, suolaliuostippoja (kerta-annos), Kupla-stoppia ja itelleni nännivoidetta ja vuodesuojia :)
 
Xiina5: Jostain luin et tavallinen perunajauho kävis talkin sijasta. Ja bepanthenia tarttee ostaa apteekista jos nännintkin kipeytyy.. ja bepanthenia voi melkee tunkee minne vaan :D Onko tollanen nenäfriida hyvä olla?
 
Takaisin
Top