Vauvan liikuskelut

Meillä viime perjantaina eka potku tunti eli jotakuinkin 18+ viikolla. Oltiin päivä Kivenlahtirockissa ja illala kun menin maate niin eka liike tuntu. en ollu ensin ihan varma mut sit tuli muutama uudestaan ja loppu. Lauantaina sitten sama homma ja tunsin jopa kädellä pienen hipaisun tunteen. Joka ilta on jotain pientä liikuskelua ollu, innolla odottelen päivällä seisaaltaankin tuntuvaa liikuskelua. tai sit tää kaveri on vanhempiinsa tullu ja koisii ihan kokoaika :D

Mies ei oo vielä tuntenu vaikka on koittanukki. tosin ei tiedä minkälainen se kädellä on ja mistä kohtaa pitäs tuntua. ehkäpä kohta sitten.

Ihana tunne. alkaa tuntumaan että oikeesti siellä joku kaiffari on :) ensi viikolla toinen ultra ja jossain myöhemmässä sitten siihen 3 D hen :D
 
Ihanaa kun melkein kaikilla alkaapi jo liikkeet tuntumaan ?

Tää mun raskaus on ollu niin vähäoireista, et oon kyl niin helpottunu, että liikkeitä tuntuu nyt pikku hiljaa - tulee jopa sellanen olo että siellä oikeesti jotain onkin [:D]
 
Nyt on täälläkin tuntunut omituisia muljahduksia mahassa, en kyllä osaa sanoa 100% varmasti että onko se toukka siellä joka asentoa vaihtaa vai kuvittelenko vain omiani..
 
Viikkoja on nyt 20+0 ja olen jo muutaman viikon ajan ollut mielestäni varma, että tunnen liikkeitä. [:)] Mutta toisaalta ne ei vielä tunnu niinkään potkuilta kuin kutittelulta. Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Olen päätellyt ne vauvan liikkeiksi, sillä niitä tuntee varsinkin syönnin ja etenkin makean syönnin jälkeen ja aikalailla tietyssä kohtaa, eikä minulla sellaisia tuntemuksia ennen mahassa ole ollut! Välillä olen toisaalta sekottavinani ne mahan normaaliin kuplintaan. Mutta yhtenä päivänä mieskin oli jo liikettä tuntevinaan ja tuskin maha nyt niin paljon yleensä möyryäisi. [;)]

Huomenna saammekin jo sitten nähdä taas liikkeitä kun on 2. ultran aika!
 
Mulla on menossa nyt 19+3. Muutaman viikon ajan on ollut sellaisia muljahduksia, että tuntuu kuin ilma liikkuisi suolistossa tai jotain vastaavaa. Nyt viime sunnuntaina tunnusteltiin miehen kanssa tätä ja hänkin sai oikein napakan "muljahduksen" käteensä.

Aina kun näitä liikkeitä tuntuu, niin ekana tulee mieleen justiinsa vatsan kurinat ja suolen murinat, mutta tosiaan nää toistuu alavatsalla, samalla puolella usein iltaisin tai työmatkalla autoa ajaessa...

Nyt oon kyllä onnelllinen kun tunnistan ihan oikeesti milloin vauva potkii!  
 
Ajattelin jakaa yhden kokemuksen, mikäli tätä palstaa lukee ihmisiä, jotka eivät tunne vielä vauvan liikkeita ja ovat siitä huolissaan. Oltiin eilen ultrassa rv 20+4 ja näin siellä, kuinka vauva potki minua mahaan, mutten oikeastaan tuntenut mitään. Olen tuntenut liikkeitä joitakin viikkoja ja välillä saattaa olla lähes päivänkin aika hiljaista. Tuo siis selitti sitä, että kun istukka on mahan puolella, niin ilmeisesti tunnen vaan vauvan kuperkeikat tai potkut juuri oikeaan kohtaan. Joten nyt vähän harmittaa, että hermoilin ihan turhaan, kun olisin voinut nauttia elämästä nekin viikot!
 
itse tuossa kerkesin jo säikähtää kun oli pari päivää masussa ihan hiljaista.. aikasemmin tuntunu joka ilta muutaman päivän ja joskus jopa päivälläkin.. sitten kaksi iltaa ja päivää ei mitään. tänä aamuna taas tuntui monotus ja päästin kunnon huokauksen.

Torstaina ultraan kattelemaan mitäs sinne kuuluu ja siitä sitten juhannuksen viettoon.

Mä taidan panikoida aika helposti :D
 
Mulla on taas ollu huvittavaa ku eilen tulin saunasta niin vauva möykkäs niin kovaa masussa, että aivan selkeesti näki sen potkintaa ja käännöksiä [:)] Oli aika huvittavaa kattella, ku koko maha möykkäs.
 
mua huolestuttaa kun ei oo nyt tuntunut hetkeen mitään? olis jo 30. päivä niin pääsis rakenneultraan kattelee et onko kaikki hyvin..
 
Alina Kyllä siel kaikki hyvin on. Me ollaan vaan kauheen huolehtivaisia vauvasta tässä vaiheessa [:)] Sitte ku se syntyy niin jossain vaiheessa toivottais hetki omaa rauhaa ja nyt ollaa koko ajan kaipaamassa vauvan potkimisia [:D]
 
Tääl on kans ollu vähän vaisumpaa mahamöllerrystä parina päivänä.. en oo kuitenkaan jaksanu huolestua, kun jotkut ei näillä viikoilla tunne vielä mitään. Luulen, et napero on vaan siirtyny sellaseen asentoon tai möyrii sellasessa paikassa, ettei niin selkeesti mulle liikkeet tunnu. :)

Eiköhän meitin masuissa ihan hyvin voida ?
..mä ainakin uskon ja toivon niin, ennenku toisin todistetaan :)
 
no joo, eiköhän kaikki hyvin ole. [:)]
..tietty elämässä pitää aina olla vähän jännitystä. [:D]
 
Mä en varsinaisesti tunne vielä mitään.. Tahtoisin kovasti ja alan huolestuun, että mitä sitten jos ei ne tunnukaan (mulla on tapana huolestua vähän kaikesta vaikka ei olis aihettakaan [&:]

Kaverit, jotka synnyttävät pian sanoivat, että kyllä se kohta liikkuu ja liikkuu niin paljon, että välillä riittäis [:D] sitä odotellessa :)
 
Meillä mies sano ehkä tunteneensa ekan kerran masun päältä liikkeitä! :) ?
Oli mun nukkuessa pidelly pitempään kättä masulla ja sano seuraavana päivänä, et luulee ainakin tunteneensa kaverin liikkuneen :) ? Itekkin tunsin viime viikolla ekaa kertaa kunnon potkun käteen masun päältä.. tai eihän se kovinkaan voimakas ollu, mut semmonen napakka et selvästi tunsi kuitenkin :)
 
Ekat liikuskelut bongattu nyt juhannuksen aikoihin rv 17+ ja melkoista juhannustanssahtelua on ollutkin :)
 
Täällä kans huoli vaivaa kun tunnen vauvan liikkeitä aika epäsäännöllisesti.. Tunsin muljauksia tosi aikasin johtuen varmaan siitä et tää on toinen raskaus mut istukka edessä vaimentaa potkuja kyllä paljon. Vaikka eihän sitä sais vertailla muihin raskauksiin tai äiteihin![:)] Onneks neuvolassa sanottiin et jos liikaa huolestuttaa niin voi soittaa aikaa et kuunnellaan sydänääniä. Nyt oon vielä saanu itteni hillittyä ja koitan luottaa siihen et kaikki menee hyvin. Ja tosiaan, tää huolehtiminen ei lopu koskaan vaan sit se vasta alkaa kunnolla ku vauva syntyy![:D] Kai se vaan on niin et äidit huolehtii ja iskät ottaa rennommin,näin ainaki meillä.
 
Mä olen tuntenut liikuskelua 16+jotain, en joka päivä mutta sillon tällön. Nyt kun viikkoja on 18 niin tunnen muljahduksia jo lähes päivittäin. Välillä kun mitään ei tunnu, niin huolestuttaa että onko kaikki hyvin. Mutta keskiviikkona on neuvola, joten eiköhän siellä sydänäänet edelleen vahvoina pumputa.
 
Meijän vauva tykkää potkutella joka päivä,ilta,yö :) liikut näkyy ihan päällepäinki ku jaksaa vaan tarkkaan seurata :)
 
Takaisin
Top