Vauvan liikuskelut

aurora83

Oman äänensä löytänyt
Tähän ketjuun voipi kirjoitella, kun vauvan liikkeet alkavat tuntua. Onhan niitä jo tuolla "marrasmurut"-ketjussa, mutta ihanalle aiheelle sopii mielestäni oma. [:)]

Kuinka aikaisin olette alkaneet tuntea liikkeitä? Onko mies jo saanut kokea liikkeet?

Itselläni on ensimmäinen tulossa, joten pitkään meni, että aloin olla varma liikkeistä. 17+0 miehenikin tunnusteli mahaa aamulla maatessamme ja olimme sitten yhtä mieltä, että kyllä se vauva varmasti oli. Noin viikon verran aiemmin olin niitä silloin tällöin itsekin huomannut, mutta varma en vielä silloin tosiaan ollut.
 
Juu tää onki kiva, ku oma ketju tälle aiheelle! Meille kans tulossa ensimmäinen, niin ne ekka liikut oli sellasia et sai miettiä onko se vauva joka kupluttelee, vai suolen mutkassa oleva ilma [:D] Mut ku niitä tuli niin paljon niitä kuplimisia niin tulin siihen tulokseen että vauva se on [:)]

Elitunsin liikkeet ekka kerran joskus viikon 16 tienoilla.

Nyt ku on viikkoja 18+1 nii liikkeet on ollu jo ihan päivittäisiä. Aluksi tuntu vaan iltasin (viikon 17 tienoilla oikeen kunnon muljauksia) mut nykyään tuntuu ku vauva vaihtelee asentoa päivälläkin [:)] ihana tunne, siitä ei pääse mihinkään! Mut niitä isompia potkuja ootellessa [;)]

Mies on monta kertaa yrittäny tuntea liikkeitä, mut ei oo vielä tärpänny [:D] Varmaan vaikuttaa aika pitkälti se, että mulla on jonkin verran läskiä eessä et ei tunnu ulospäin vielä liikut/potkut.. [:)]

Kirjotelkaahan muutki tänne omista kokemuksista :)
 
Hei, mulla nyt 14+4 menossa ja ensimmäistä lasta odotellaan [:D]. Edelleen epäusko vaivaa kun ei juurikaan raskausoireita ole. Liikkeitä en ole myöskään tuntenut ja varmaan vielä muutama viikko pitää odotella ennen sitä... Ultrassa kuitenkin näkyi vilkas pikkuinen, joka heitteli voltteja [:)] Toivotaan, että pysyy kyydissä mukana.
 
[font="times new roman"] 
 
Miten noita allekirjoituksia saa lisättyä profiiliin? Kyselee tietokone nero [:)]
 
mulla nyt 16+ 4 enkä ole tuntenut liikkeitä. iltasin olen yrittänyt kuulostella mut emmä kyllä niitä tunne, tai ainakaan huomaa tai tajua :)
 
Mä en kanssa oikein tiiä, että mikä on liikettä ja mikä ei. Oon päättäny, että näitä outoja kuplimisia en vauvaksi laske, kun ei en ihan varma itse niistä oo. Oon iltasin yrittäny kovasti tunnustella ja kuulostella josko jotain tuntuis, mutta luulen että kaikki kuplimiset ja tökkäsyt on vaan oman mielikuvituksen tuotetta.. kunnon liikkeitä odotellessa siis :)
 
satu, sama homma. mäkään en laske kuplimisia ja tuntemuksia ellen ole ihan varma et se on vauva eikä esim pieru ;) liikkeitä siis odotellessa!
 
Minäkin olen yrittänyt kuulostella liikkeitä, mutta mun maha on aina sellanen ilmapallo, että siellä murisee ja kuplii ilma eikä sen seasta oikein tunnu mikään "perhosensiivenhipaisu" mitä olen yrittänyt tunnustella. [:D]
 
Tänään töissä pikkunen alotti kunnon öykkämöykän! yrittää siinä sitte keskittyä töihin ku olin niin mielissään liikkeistä [:D]
 
Minä olen rv 15 alussa ja väitän tunteneeni vauvan liikuskeluja öisin jo n. 2 viikon ajan. En niitä varmaan olisi tuhtenut, jos nukkuisin hyvin, mutta on ennättänyt kuulostella, kun makaan öisin tunteja unta odottelemassa. Liikuskelut herättävät ilon ja surun sekaisia tunteita, kun lapsella epäillään downin syndroomaa 1/8 todennäköisyydellä, mutta antavat kuitenkin toivoa johon takertua. Päivät ja viikot ovat todella pitkiä tässä tietoa odotellessa. Kyseessä on ensimmäinen raskauteni.
 
Mulla ollu supisteluja jo useana päivänä. Neuvolaan soitin ja kysyin niistä, ja ovat kuulemma tässä vaiheessa raskautta (18+3) normaaleja koska vauva kasvaa niin hurjaa kyytiä ja kohtu samoten. Mutta täytyy välttää nostoja ja siirtoja töissä. Tosin se ei aina onnistu, esim tänään iltavuorossa jouduin nostamaan toisen hoitajan kanssa mummua lattialta. Heti tämän jälkeen tuli supisteluita... :/ ei oo kovinkaan kivan tuntosia, joten voin kuvitella millasia ne on sitte ku oon viimesillään laitoksella ja tulee supistuksia sata kertaa voimakkaampina ja useammin.
 
mä sain tänään tietää siellä lääkärillä et mulla on istukka edessä, jonka takia en varmaan tunne liikkeitä vielä 2-4 viikkoon! ei siis ihme jos ei vielä tunne liikkeitä.
 
Minulla viikkoja 16+0 ja tosiaan joskus tuntuu masussa jotakin.. mutta en sitten tosiaankaan ole varma onko
se pikkuinen vaiko ilmavaiva [:D]
 
Mä en vieläkään tunne oikein liikkeitä ja nyt jo rv 18+6. Tosin mulla on taaksepäin kallistuva kohtu ja luin netin ihmeellisestä maailmasta, että monilla liikkeet on tuntuneet vasta reilusti 20. viikon jälkeen, jos kohtu on taaksepäin. Yhtenä selityksenä mietin myös sitä, että mahani on kasvanut todella paljon viimeisten 4 viikon aikana, joten oiskohan vauvalla nyt sen verran paljon siellä tilaa, ettei koe niin tarvetta mua potkia :) Toisaalta ne pienet hennot tuntemukset, mitä liikkeistä on ollut, noudattelee kyllä rytmiä eli niitä tuntuu vaan, kun oon paikallaan. Et jospa ne olis sit niitä, mutta huoli kasvaa koko ajan. Ei pitäis päästää negatiivisia ajatuksia valloilleen, mutta pelottaa vaan. Ens viikolla on neuvola, sitä odotellessa siis.
 
lella, jospa sullakin on istukka siinä tiellä. ettet sen takia niitä oikein vielä tunne. ja jostain luin et ensikertalaisella on ihan normaalia et vasta rv 24 alkaa tuntee liikkeet! kyllä sulla varmaan on kaikki hyvin, masukin on kasvanut!
 
heips,

kovasti oon yrittäny itekkin niitä liikkeitä tunnustella. Viikkoja 17+3 nyt enkä oo ihan varma mikä on mitäkin. vauveli vaiko puuppa hukassa.

ite en oo samalla tavalla masun kasvua edes huomannu mut kaipa se on sit reippaastikkin ku isi eilen kiljas mut nähessään et masu :D heheheh töissä naapuri yrittäjäkin kävi masua tökkimässä ja tokas et huh huh rajota syömistä :D

illalla makoilen ja pitelen käsiä masulla ja juttelen et antaisit jotain merkkejä. joskus jopa taputtelen ja hölskyttelen ja mies hokee vieressä et anna veijarin nukkua. et säkään dikkais jos sua tultas kesken hyvien unien herättelemään. :)

en tiedä tosiaan mikä on ilmakupla mikä vauva ja taas iski epätieto et onkohan siel ketään :D heheh seuraavaa ultraa odotellessa :D
 
plussa: katso keskustelu "yleinen sana vapaa" ja sieltä lilypie. Saat kuvakkeen allekirjoitukseesi.

Vauvan liikkumisen tunteminen on tosiaan todella yksilöllistä, eikä kannata huolestua jos vielä ei tunnu mitään! :)

Tänään itselläni, 17+6, vauvalla oli aamulla aikamoiset bileet mahassa. Muljahdukset ja potkut tuntuivat selvästi. Maha on tuntunut tänään jotenkin hieman tavallista pienemmältä, joten ajattelin, että ehkä liikkeet siksi tuntui niin hyvin. Kaiken kaikkiaan tunnen liikkeet oikeastaan vain selällään maatessani. Kun laitan kädet vatsan päälle, erotan liikkeet parhaiten, kun ne tuntuvat käteenkin. Pystyasennossa liikkeet muuttuvat hyvin hennoiksi.

En millään jaksaisi odottaa seuraavaan ultraan, joka on kahden viikon päästä. Edellinen ultra oli huhtikuun lopulla ja alkaa olla ikuisuus siitä, kun ollaan viimeksi nähty vauva. Onneksi nämä liikkeet vähän auttavat siihen ikävään. :)
 
Tulitikku: toivotaan näin! Jotenkin vaan ollut nyt tavallista hiljaisempaa mahassa, ku aiemmin oli koko ajan jotain tuntemuksia. Mutta toisaalta kun ei ole kipua eikä vuotoa, niin ei kai pitäisi maalailla piruja seinille.
 
Massu kasvaa tasaseen tahtiin, joten ei ole ollut huolta etteikö siellä joku olis. [:)]

Tänään aamulla käänsin kyljeltä selälleni ja tunsin muljahtelua! Hiii.. luulin etten erota niitä ilmakuplista, mutta kun laitoin jalat suoraksi ja käden navan alapuolelle niin tunsin ne käteenikin! Ne erotti ilmakuplista sillä, että ilmakuplat mouruaa tai ainakin kun on hiljaa aamulla niin erottaa äänen. Nämä oli hiukan erilaisia ja vain tietyssä kohdassa. Nyt tulikin 17 viikko täyteen ja masukin oli pullahtanut yöllä jotekin suuremmaksi. Siihen oli tullut ihan pieniä punaisia pilkkuja.. johtuisikohan se siitä venymisestä vai jostakin allergiareagtiosta vai mistä lie. Pitää seurailla.
 
Tänä aamuna tuntu ens kertaa potkut kädelle. Heti ku mies koitti tunnustella nii ne lakkas :/ monesti käyny niin, että kun mies laittaa käden masun päälle nii vesseli rauhottuu. :) josko se sit toimis myöhemminki ku väsyy potkuihin... [:)] Huomenna 19 viikko täynnä, huh ku menee nopeesti aika!
 
Takaisin
Top