Vauvan liikuskelut

Minusta liikkeet tuntuvat ihan rytmihäiriölle, joka on siirtynyt rinnasta navan kohdille. Rytmihäiriöitä kokemattomalle tämäkään kuvaus ei varmaan paljoa kerro, mutta rytmihäiriöisille luulisi olevan aika kuvaavaa. Ei minusta pieru ole ikinä siltä tuntunut, joten luulisin keseessä olevan ihan vauvan liikuskelut. Itse puhun meuhkaamisesta, kun eihän niillä 2 cm jalan tyngillä ole voinut paljoa potkita. Nyt vasta alkavat jalat kasvaa ja kasvavatkin nopeasti.
 
Tosta hemulin rytmihäiriö kuvauksesta tuli mieleen, että itsellä tuntuu aika usein iltaisin siltä kuin oma syke tuntuis masussa sillai epätasasesti silloin tällöin. Just niinkun samoin, kun sydän muljahtelee esim. kovassa krapulassa.. Oon ajatellu sen niin, et kun keskittyy kovasti tuntemaan jotain, ni tuntee oman sykkeenkin joka paikassa.. enpä oo tullu ajatelleeks, et mitä jos se "syke" oliskin itse pikku katkarapu.. [8|] ?

noh.. jos mä kuitenkin lasken liikkeiks vasta sitten ne joista oon iiihan varma :D
 
Oonkohan mie läski vai miksen mie vielä tunne "möykyn" liikkeitä. (Möykky Möykkynen [:D]...meiän vauva<3)
 
Oi vitsi mikä aamuherätys täällä koettiinkaan!
Makasin aamulla selällään ja huomasin, et masu oli yön aikana pulpahtanu ihan pinkeeks palloks napaan asti, vaikka yleensä maatessa on kiinteetä vaan ihan alavatsalla. Siinä sitte ihmeissä ja ihastuksissa tökin sitä ja sain yhtäkkiä vastaukseksi ihan pienen pienen tökkäsyn takasin.. ihan kun niinkun ilmakupla olis poksahtanu - siitä oli pierut kaukana :)

..ja kun sitä sit vielä tarkemmin aloin ihastelemaan, ni huomasin että ylhäältä katsottuna masu oli ihan toispuoleinen ja oon ihan varma että siinä se meidän pieni rakkaus oli, ihan "pinnalla" oikealla puolella navan kohdalla ? ..oli ihan hassun näkönen masu ja mun piti ottaa kuvakin siitä, että ukkokin olis nähny (tietysti oli töissä justiinsa ku jotain oikeasti tapahtuu :D), mut kun nousin hakeen kameraa ja käymään vessassa ni sen jälkee ipanakin oli karannu taas alemmas masulle.. :<

Mut kuinka voikaan ihminen ilahtua jostain tommosesta :)
aaaw, ihana maanantai ??
 
satu´,

samanlaisen "toispuoleisen" mahan huomasin myös itse viime viikolla, ja ihastuksissani sitä painelin. Vastaukseksi sain pieniä potkuja kättä vasten, mies ja esikoinenkin jopa tuntivat nuo pienen pienet töytäisyt. Esikoinen makoili aikanaan suurimman osan aikaa mahassa toispuoleisesti, joten muoto oli ihanan tuttu. Itse en mahatuntumalla ole rusinan liikkeitä vielä tuntenut, vaikka pieniä aavistuksia onkin jo ollut <3
 
Mulla on myöskin välillä aivan toispuoleinen maha [:D] Selvästi tuntee miten pikkunen on tietyssä kohdassa ja maha aivan pinkeenä [:D] Sitten se taas saattaa karata ja koko mahakin on pienempi.. Hauskaa [:D]
 
mä oon kyl vähän kade! itellä ei mitään(!) tuntemuksia. mä ihmettelin joskus et mikä se on se kova isohko möykky joka tuntuu navan alapuolella vähän oikeella puolella, mut se onkin se pirun istukka joka on noitten tuntemusten tiellä. 
 
tulitikku: älä huoli! kyllä sä saat kohta tuntee ku pikkunen monottelee sua oikee urakalla :D
 
Mäkin oon vihdoin alkanut tuntea liikkeet! Tekee kyllä koko odotukseen ihan uuden luonteen. Ei tarvi koko ajan miettiä, onko kaikki kunnossa. Tänään oli myös neuvola ja mulla oli ihan hyvät arvot ja vauvan syke 139. On tosi iloinen ja onnellinen olo!
 
Mulla ollu huoli pari kolme päivää, ku en ollu tuntenu liikkuja ollenkaan. Mutta, turhaan panikoin, eilen illalla kaveri sit alko heilumaan masussa kaikkien hiljaisten päivien edestä :) Kiva ku päivälläki tuntuu muljaukset <3
 
Mä oon huomannu, että jostain syystä mahalla maatessa tai kippurassa ollessa masussa alkaa melkein poikkeuksetta muljahtelemaan :))
Ihan ku pikkunen ilmottais sieltä, et "hei mutsi, nyt ois vähän niinku pikkasen ahdasta ja tukalaa" ?
 
Heip! Enpä ole tänne paljon kirjoitellut, mutta tämän vauvan liikkeet keskustelu oli niin ihana, että päätin avata sanaisen arkkuni. :) Meillä vauva tulossa marraskuun lopussa. Tänään 16+0.

Olen kovasti yrittänyt liikkeitä tunnustella, mutta vaikea tosiaan sanoa, ovatko liikkeitä vai ilmakuplia. Muutaman kerran maha on ollut myös pinkeä ja kova, ikään kuin toispuoleinen, ja olen ajatellut, että vauva köllöttelee siinä kohtaa. Miehellekin sanoin aamulla herätessä, että kokeilepa mahaa. Mies oli samaa mieltä, että erilaiselta tuntuu, ja että vauva siinä varmaan makoilee. :) Ihanaa, jos pian tuntusi liikkeet selvinä!!

Nämä muutama viikko tässä ovat olleet vähän hassuja, kun ei ole enää mitään alkuraskauden vaivoja. Maha pikkuisen kasvaa, mutta tuntuu, että mitään ei oikein tapahdu. Vauvakin "vain kasvaa" mutta mitään erityistä ei tapahdu, kuten alkuraskaudessa jatkuvasti tapahtui. Liikkeitä siis kovasti täälläkin odottelen. :)
 
Täällä on kans alkanu pari viikkoa sitte tuntumaan liikuskelut. Ensin pieninä kutitteluina, mutta nyt tässä parin päivän aikana on alkanu tuntumaan kunnolla[;)] Ihania nuo muljahdukset illalla <3 Parempaa asentoa pikkuinen kai hakee.
Selkävaivojen vuoksi kun kokeilin tukivyötä, niin vähän ajan päästä alkoi valtavat monottelut juuri sinä vyön kohdalla [:D] Ilmeisesti pikkuinen ei siitä tykännyt [:D]
Parin viikon päästä rakenneultra <3 Ihana kun pääsee taas näkemään
 
Tänä aamuna oli kiva herätä vauvan potkimisiin <3 Mies tunsi näin puolivälin kunniaksi ekan kerran liikkeet masun päältä, kiva :) <3 
 
Heips, ihanaa ku liikkeet tuntuu jo niin monilla :) Meillä on poikkeuksellisia päiviä, välillä tuntuu ja välillä ei. Joskus vauva sukeltaa niin syvälle mahaan, ettei takuulla tunnu mitään, mutta välillä tuntuu oikein hyvinkin. Mies on kuunnellut nyt innolla iltaisin ja tunnustellu ja on se jo pari pientä liikettä tuntenu [:)] Isompia potkuja odotellessa
 
Oli pakko viel kommentoida tuota satun kommenttia. Itekin tykkään nukkua kauheesti mahallani, mutta iltaisin ku käännön mahalleni niin johan alkaa semmonen tohina mahassa, että pitää äkkiä kääntyä takaisin. Ihan takuulla siellä ilmoitellaan, et hei mutsi! Mitä ihmettä sä teet, täällä on ahdasta!
 
mulla ollut nyt pari iltaa sellasia pieniä muljahduksia mahassa, ihan erilaisia kuin aikaisemmin. en ole vielä varma onko se vauva vai mikä. pitää siis vielä kuulostella tarkemmin! mutta hyvällä tsägällä se pikkunen siellä myllertää [:D]
 
Ihanaa tulitikku! Niitä liikkeitä on kyllä kiva kuulostella, tuntuu niinku kommunikois vauvan kanssa. Harmittaa, että ehdin jo olla huolissani kun liikkeitä ei alkanut tuntua. Ihan turhaa ja vaikka kaikkina päivinä vauva ei liiku kovin paljon, niin päätin etten turhia huolehdi enää.
 
Täällä myös potkut voimistuneet ja kesken töidenkin välillä tuntuu selvästi liikuskelut. Ei tosin mitenkään säännöllisesti mutta tuntuu kuitenkin melkeinpä päivittäin. Ulospäin en ainakaan ole huomannut että tuntuisi.. Taitaa tuo edessä oleva istukka vaikuttaa... Tänään kävin ultrassa ja istukankin paikka siinä katsottiin. Mutta kiva että tuntuu jo kuitenkin! Vielä kun mieskin pääsee osalliseks [:)]
 
Takaisin
Top