Vauvan liikkeet

Mulla istukka takaseinässä ja vauvan liikkeet tuntuu jo varsin selvästi, vaikkakin lempi asento taitaa olla kasvot vatsaan päin ja selkä tuntuu siis tuossa vatsan pinnassa. Tää kaveri pyörii ja hyörii tääl massus oman aikansa ja pitää sit taas muutoman tunnin lepoa jotta voi taas jatkaa pyörimistään :)
 
Mullakin on aika aktiivinen pyörijä mahassa :Heartred. Tänä aamuna en saanut enää unia jatkettua, kun pikkuinen veti kunnon sarjoja suoraan vatsaan (mulla istukka takana). Tuntuu kuin olisi noussut nyt tosi ylös, kun aiemmin tykkäsi majailla ihan alhaalla rakkoon potkien (auts).
 
Kauhee kun tyyppi säikyttelee. Eilen oli koko päivän jotenkin vaimeaa menoa tuolla masussa ja koko illan ja yön sitten vahtasin liikkeitä kun tuntui että ei kuulu mitään. Aamulla olin jo puhelin kourassa soittamassa neuvolaan että menisin äänet kuuntelee niin siinä samassa matkalainen potkaisi niin kivasti täyteen rakkoon että lirahti vähän housuun. :D
 
Täälläkin varsinainen pelottelija pari kertaa jo käyty neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ku ei paljoa liiku. Mutta ollaan terkan kanssa todettu et tää on rauhaa rakastava. Toivottavasti vaan jatkuisi myös syntymän jälkeenkin [emoji23]
 
Itse toivon et tää vaavin jatkuva rieminen jäis vain masuaikaan, kun tosiaan mieltään osoittaa jatkuvasti. Joskus jos hetkeen ei potkuja tunnu vähän mahaa oon varuiks yhdestä kohtaa painanu hellästi, niin tämä asukki potkasee takasin niin kovasti et kyl tuntuu. Tänään tuli huomattua et kun mies pyöritteli mahani päällä sellast hierontapalloa, ei tosiaan edes painanu yhtään niin asukki nautti/rentoutu siitä ilmeisesti. Heti loppu mun monotus "hieronnan" ajaksi, mut 5min tuon lopetuksen jälkeen potkuja sateli taas tuhottomasti, kenties protestiksi "mihin se rentoutus loppui" :D
 
Täällä masussa kanssa ollu hiljaisempia päiviä. Ite oon huomannu, et jos oon vaikka jossain kylässä, ni sit vauva paljon nukkuu eikä kunnolla potki tai möyri. Eilen oli sitten vieraita myöhään iltaan ja oli koko päivän niin heikkoa liikkumista et sit kun vieraat lähti ni pakko oli liikelaskenta aloittaa ja piti puol tuntia odottaa et alko kunnolla liikkumaan. Kyllä sitä jo oli niin huolissaan, ku usein miten on ollu sellasia kunnon liikkeitä kuitenkin. Ja vaikka välillä just ihottavasti venyttelee, et rakossa tuntuu, ni nyt oon kyllä siitäkin onnellinen ollu. Et mitä enemmän liikkuu, ni sen parempi vaikka sit keskellä yötä :).
 
Onko ketään muuta jota nämä vauvan liikkeet väsyttävät kovasti? Olen ollut nyt pari päivää todella väsynyt, tuntuu että en jaksa silmiä pitää auki päivää ja nukahdan istualleen sohvalle jos erehdyn alas istumaan. Oon nyt miettinyt mistä voisi johtua ja yksi huomio on, että vauva on taas pari päivää myllännyt sellaisessa asennossa että joka ikinen liike tuntuu. Myös öisin kun herään niin huomaan heti että siellä se taas melskaa. Mietin vain, että voisiko tuo mylläys aiheuttaa tämän väsymyksen, varsinkin jos öisinkin tanssii kaiket ajat. En periaatteessa herää siihen liikehdintään yöllä mutta vessakäynnit herättävät ja samalla tulee huomioitua että onpa siellä mahassa taas vilskettä.

Täälläkin siis on hiljaisempaa joinakin päivinä ja olen päätellyt että vauva vain on silloin kääntyneenä niin, etten liikkeitä niin erota.
 
Onko ketään muuta jota nämä vauvan liikkeet väsyttävät kovasti? Olen ollut nyt pari päivää todella väsynyt, tuntuu että en jaksa silmiä pitää auki päivää ja nukahdan istualleen sohvalle jos erehdyn alas istumaan. Oon nyt miettinyt mistä voisi johtua ja yksi huomio on, että vauva on taas pari päivää myllännyt sellaisessa asennossa että joka ikinen liike tuntuu. Myös öisin kun herään niin huomaan heti että siellä se taas melskaa. Mietin vain, että voisiko tuo mylläys aiheuttaa tämän väsymyksen, varsinkin jos öisinkin tanssii kaiket ajat. En periaatteessa herää siihen liikehdintään yöllä mutta vessakäynnit herättävät ja samalla tulee huomioitua että onpa siellä mahassa taas vilskettä.

Täälläkin siis on hiljaisempaa joinakin päivinä ja olen päätellyt että vauva vain on silloin kääntyneenä niin, etten liikkeitä niin erota.

Musta tuntuu kans, et oon paljo väsyneempi ollu siitä lähtien ku beebi alotti tosissaan jumppaamisen mahassa! Välillä väsyttää ihan tosissaan päivisin ja aamusin vois nukkua vaikka kuinka pitkään vaikka tykkään normaalisti nousta aikasin.

Selkäväsymys tuli tännään uutena oireena.. Pittää ryhistäytyä liikkumisen suhteen ettei pahempia kipuja ennää tulis.
 
Täällä ollaan oltu jo tosi monta viikkoa pää alaspäin. Nyrkit mukuttaa virtsarakkoa ja jalat potkii milloin millekin kyljelle. Toivottavasti sieltä ei enää käännyttäisi pää ylöspäin. :D
 
Tää on ollu vissiin joka ultrassa pää alaspäin eikä oo ollu ku hetkellisesti muissa asennoissa. Selkäranka on vatsan oikealla puolella ja potkut tuntuu milloin missäkin. Peppu on oikealla puolen kylkiluitten tykönä, saapi välillä oikaista oikein kunnolla omaa ruotoa että toinen mahtuu mylläämään mahassa.
Sit en kyllä muista aiemmista lapsista sellasta et.. tää välillä saa semmosai hetkellisiä nykyttely kohtauksia. Liike on niin nopea kuin kissa tai koira rapsuttais takajalalla itseään. Välillä vauva tekee niin pelkästään käsillään, välillä koko vauva hytkyy. En tiiä. Onneks niitä ei tuu ku max kerran päivässä. Kyse ei ole hikasta, vaan paljon nopeammasta liikkeestä.
 
Täälä on omppu15 samanaista hytkymistä! Monesti mietin et mitä ihimettä sielä täristään. Kumman tuntosta!
 
Täällä kans nyt viimesen viikon aikana ollu ihan tajutonta myllerrystä ja just tuota hytkymistä. Ihan kun rapsuttelis itteensä :D

Onko teidän vauvoilla ollu joku ihme virkkukausi viikon 30 tienoilla? Itellä nyt rv 32.
 
Täällä taas pari päivää ollu tosi rauhallista, saanut liikelaskentaa olla tekemässä. Mutta kuten ollaan neuvolan tädin kanssa todettu että hän on rauhaa rakastava :) nyt rv 33+
 
Musta tuntuu et tää tyyppi yrittää porautua mun kylkiluitten alle. Vaikka kuin yrittäis venyttää itseään niin silti se tuntuu tuossa oikean puolen alimmissa kylkiluissa.
Tän potkuttelut ja liikkumiset muuten tuntuu kyl sinällään varsin normaaleille.
Mut jutun ydin onkin siinä et edellinenkin lapsonen viihty niiden kylkiluiden alla ja sit sillä olikin syntyessään jalat hiukan kummallisesti kun ilmeisemmin mahassa ahtaalla joutunut olemaan. Nyt koitan sit taivutella itseäni jos jonkinlaiseen asentoon...
 
Täällä liikkeet on enempi sellaista möyryämistä nykyisin. Harvemmin enää tuntuu potkua. Taitaa olla tilanpuutetta jo sen verran, ettei saa enää voimaa liikkeisiin samalla tavalla :rolleyes:
 
Onko kellään kokemusta liian vähäisestä lapsivedestä?
Tuntuu aika kivuliaalta vauvan liikehdintä, varsinkin kun veivaa ees taas jalalla mahan pintaa. Muutenkin tuntuu että kohtu on jotenkin arka sisältä päin( vaikea selittää).
Tuli vaan mieleen että voiko liian vähäinen vesimäärä aiheuttaa tällaista vai tuleeko siitä mitään "oireita"? En muista aikaisemmista kerroista tällaista tunnetta, muuten kyllä nahat paukkui kun mylläsivät menemään.
 
Ei ole kyl kokemusta vähäisestä lapsivedestä, esikon aikaan sitä oli muistaakseni paljon ja nyt on normaalisti. Mut juu kyl nuo liikkeet itsellä ainakin välillä sattuu paljonkin ja tuntuu et koht se tulee ihon läpi jo! Mies sanoi et ei uskalla enää katsoa mun mahaa kun täl babyl on jumpat menossa kun hänel tulee mielikuva et joku alien on tulis mun mahasta läpi. :D Välillä kyl uteliaisuudessaan vie iltaisin käden mahani päälle ja ihmettelee babyn hikkaa ja potkuja.
Sain viime neuvolakäynnil sen liikelaskenta paperin. En oo kyl jaksanu/viitsiny sitä täyttää et tuleeko 1h aikana väh 10 liikettä. Sängyssä maatessa kun niit pitäis seurailla oon todennu et 10min tulee jo se 10liikettä, et oon suosiolla lopettanu laskennan siihen enkä sit oo mtn jaksanu merkitä.
 
Onko kellään kokemusta liian vähäisestä lapsivedestä?
Tuntuu aika kivuliaalta vauvan liikehdintä, varsinkin kun veivaa ees taas jalalla mahan pintaa. Muutenkin tuntuu että kohtu on jotenkin arka sisältä päin( vaikea selittää).
Tuli vaan mieleen että voiko liian vähäinen vesimäärä aiheuttaa tällaista vai tuleeko siitä mitään "oireita"? En muista aikaisemmista kerroista tällaista tunnetta, muuten kyllä nahat paukkui kun mylläsivät menemään.
Mulla on käsitys että vähäinen lapsivesi saisi lapsen liikkumaan vähemmän.
 
Takaisin
Top