Vauvan liikkeet

Meillä esikoinen oli vatsassa tosi rauhallinen, nykyään tosi toimelias ja vilkas mutta todella kiltti :) tämä toinen on aloittanut kunnon päivittäisen mekastuksen mahassa jo rv12 ja nyt 19+5 potkut on mun mielestä jo yhtä napakoita kun esikoisesta lähemmäs 30viikoilla :D
 
Täällä on (esikoinen) ahkerasti möyrinyt mahassa ja nyt parin viikon aikana paljon potkinu virtsarakkoon, et välillä saa pinnistää ettei vaan lorahda housuun :wideyed:, kääk! Selkeästi potkii aina pitkin koko päivää ja yöt nukkunu tai sit en niihin herää vielä. Kyllä huomaa, että jalka on kasvanu kun tuntuu että maha vaan heiluu :). Tänään 23+6.
 
Täälläkin tuntunut nyt ihan joka päivä liikkeitä useaan kertaan, välillä kuvittelen tuntevani missä kohin masua vauva on/miten päin hän on, onko tämä edes mahdollista? :joyful: Tuntuu sellainen selkeä paino tms vastaava, hankala selittää!

Vauvan liikuskelu tuntuu kyllä edelleen tosi hassulta, erikoiselta :)
 
Mun vauvat tuntuis molemmat olevan rakkoon potkijoita, vissiin kohdun malli sellainen että helposti ne jalat on siellä virtsarakossa.
 
Mie oon tuntenu myös pitkin päivää potkuja mahassa. Tosin oikealle puolelle alavatsaan samaan kohtaan täl vauval on joku pakkomielle potkia useammin, välil ihan kipeetä tekee. Toiseksi, tuntuu et oikealla puolella viihtyy muutenkin, kun näyttää monesti et mun maha on ihan vinossa, et kunnon pallura oikealta ja lähes lommolla vasemmalta puolelta. :D
Onneksi nähtävästi miehen käsi rauhoittaa vauvaa, kun lopettaa "riehumisen" monesti jos mies pitää hieman kauemmin kättään paikoillaan mahan päällä. :)
 
Aikaisemman vauvat olleet todella rauhallisia vatsassa ja liikkeitä joutunut ihan "työkseen" tunnustelemaan vaan eivätpä ole kumpikaan kovin rauhallista sorttia vatsan ulkopuolella enää :woot:. Luonnettakin löytyy kiitettävästi, yöt olleet pitkään repaleiset molempien kanssa jne..

Nyt kun liikkeet kolmannesta alkaneet tuntumaan kunnolla niin hänpä onkin ihan eri maata. Potkuja ja hipsutuksia satelee vähän väliä.. JOTEN.. toivon nyt että kolmannen kohdalla saisin vihdoin ja viimein kokea elon sellaisen rauhallisen supernukkujan kanssa joista on tähänmennessä vaan toisten suusta ja tarinoista kuullut :smiley-bounce022
 
Meillä mekastetaan mukavasti pitkin päivää. Vaikka istukka on edessä, potkut tuntuu enemmän kyljissä tai sitten ihan alavatsalla. Kivaa kun ei tarvitse huolehtia että ollaanko siellä vielä elossa vai ei. Esikosta kun liikkeet tuntuu selkeästi päivittäin joskus 24(?) Viikoilla ja toinen oli niin rauhallinen tapaus että pitkin raskautta piti tökkiä ja laskea liikkeitä.
 
Meillä kanssa päivittäin tuntuu liikkeitä, ja niissä alkaa olla voimaa jo aika paljon :D välillä ihan jopa sattuu, entäs sitten 2kiloo isompana? [emoji28]
 
JeLek: Mun on vaikee käsittää miten voimakkaita liikkeitä noin pienestä voi lähteä. Siis jalathan on vielä ihan pikkuruiset! Totisesti mietityttää, että mitä sen yli 2kg vauvan liikkeet sitten on :hilarious:...
 
Siis miks ei lähettänyt mun viestiä äsken... grr..
Noh, kyselin siis että onko monella istukka edessä? Mulla on ja liikkeet tuntuu älyttömän vaimeilta. Ja eri päivinä eri voimakkuudella. Miten muilla? Tänään tuntunut vain pari kertaa pieni muljahdus. Ja sekös pistää huolestuttaan. Nyt rv 22+2 ja viime viikon rakenneultrassa kaikki ok. Sydänäänetkin kuului tänään hyvin dopplerilla. On se kumma kun koko ajan pitää olla huolissaan jostain!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on istukka edessä. Liikkeet on tuntunu ihan hyvin koko sen ajan kun niitä oon tuntenu, myös edessä. Toki edessä ne tuntu aluksi tosi pienesti. Ekat liikkeet tunsin about viikolla 17. Sydänäänet saadaan kuuluviin vaan sivuilta ja tosi alhaalta. Nyt menossa jo 26+1 ja liikket näkyy ja tuntuu tosi kovaa myös mahan päältä.
 
Mulla on myös edessä istukka. Oon tuntenu liikkeitä melko aikaisin ja vatsanpäältäkin näkyneet jo useamman viikon. Olen välillä ollu tosi huolissaan,kun liikkeet on saattanu pariksi päiväksi jäädä tuntumatta paljoakaan tai tuntuneet todella vaimeilta. Sitten taas parin päivän päästä onkin tuntunu selkeämmin. Nyt 25+1 ja taas ollu pari vaimeaa päivää. Musta tuntuu että tuo vauva on semmoisessa asennossa nyt, ettei tunnu vatsanpeitteissä asti liikkeet.. toivottavasti:sad001
 
Mulla istukka takaseinässä mutta silti liikkeet tuntuu tosi vaihtelevasti. Mulla toi pyörii niin paljon tuolla mahassa että varmaan välillä potkii selkään päin niin en tunne. Ja sitten taas välillä potkut tuntuu ihan alhaalta, potkii johki kohdun suulle ja se jos tosi häiritsevältä tuntuu :D no on tossa vähän tota rasva kerrosta välissä niin ei mahan päältä ainakaan miehelle tunnu itse kyllä tunnen. Minusta myös tuntuu et välillä on parikin lepo päivää et liikkuu huomattavasti vähemmän ja sit taas aktiivi kausi millon liikkuu enemmän. En oo ainakaan jaksanut huolissaan olla kuin luin jostain että nukkuvat välillä pitkiäkin aikoja vielä tässä vaiheessa. :)
 
Mulla istukka eesä ja nyt 22+2. En oo tuntenu ku tyyliin kerran ihan selkeet potkut, sit vaa epämäärästä möngerrystä. Ei tunnu päivittäin. Dopplerilla sydänäänet kuuluu toosi alhaalta tai sit "sekottuneena" istukan ääniin. Viime viikolla ru:ssa kaikki hyvin ja kuhan sydänäänet kuulen, nii en oo huolissani[emoji4]
 
Tää meidän kaveri tuntuu olevan melko touhottaja. Potkuja, pyörähdyksiä yms tuntuu pitkin päivää, myöskin jos yöllä herään vessaan. Enempi "kaipaan" hetkiä millon liikkeet ei tuntuis, kun tuntuu niin jatkuvalta menolta. Toivotaan et tää tyyppi on sit hiukka rauhallisempi ja nukkuis yöt sit synnyttyään! Tällanen riehuminen uuvuttaa jo hieman täs vaiheessa, puhumattakaan jos sama meno jatkuu pikkusen synnyttyä.
 
Kyllä on monenlaisia liikkujia mahassa :) ehkä kaikki kuitenkin on ok kun sykkeet kuuluu ja ru kaikki hyvin, kuten intoilijakin sanoi. Tänään töissä ollessa tuntuikin enemmän myllerrystä kuin eilen.
 
Takaisin
Top