Vauvan liikkeet

Koiso

Vauhtiin päässyt keskustelija
Maaliskuiset 2022
Joko joku on tuntenut vauvan liikkeitä :Heartred?

Aika aikaistahan on vielä tässä vaiheessa asian suhteen, mutta teki mieli jo avata ketju aiheesta, kun niin kovasti niitä liikkeitä jo odotellaan :).
 
Minulla on kyseessä viides raskaus ja tunsin tästä ekat liikkeet tuossa viikon 11 paikkeilla. Edelliskerralla tunsin ekat väpätykset samoihin aikoihin. Vielä liikkeet tuntuu hyvin harvoin mutta kyllä ne ekat on bongattu.
 
Oletan et iltaisin sänkyyn päästyäni nuo mahan oudot tunteet on vauvan liikkeitä, välil tuntuu et joku tökkii mahaan sisältä päin.
Alkaa ain kunnon sambakarkelot täl yhdel kun itse yrittää rauhoittua, mut tunteepahan et siel elämää on. :) Tämä siis toinen näin pitkälle edennyt raskaus, mut kun tytön odotusajasta on jo yli 9v, siitä ei paljon muistikuvia löydy vertailupohjaksi.
 
Täällä kans ensimmäiset liikkeet tuntuu 13 viikkojen paikkeilla. :) toinen lapsi siis tulossa.
 
Tunsin ekat liikkeet np ultran aikana. Nyt muutamana iltana sängyssä selällään maaten on tuntunut pieniä hipaisuja. :) viikkoja 13+
 
Minä myös oletan useampana päivänä jo tunteneeni liikkeitä, rv 12+ ensimmäisen kerran.
 
Oottepa aikasin tuntenu liikkeitä :eek: pitäskö tässä alkaa itellä huolestumaan ku en oo vielä rv 16+3 tuntenu mitään tai sitten en vaa rekisteröi niitä :D
 
Esikoisesta tunsin pientä hipsutusta joskus ehkä 19-viikolla, etinen istukka oli silloinkin eli tosi vähän tuntui mitään, ennenkun vauva vahvistui ja liikkeet tuli tahdonalaisiksi :) nyt tässä raskaudessa oon tuntenut 15-viikolta, tosiaan taas istukka edessä, mut nyt tietää miltä se tuntuu :)
 
Älä huoli Buble kyllä ne liikkeet alkaa tuntua. Itsellä kun on jo kolmas raskaus niin tietää jo mitä "kuunnella". Ekasta muistaakseni itsekkin tunsin joskus 17-18 viikolla.
 
Just tänään sängyllä maatessa tuntu pientä liikettä. Ihan niinku ois ollu elohiiri mahan sisällä, alamahassa. Pari pikku nykäystä aina välillä. Oiskoha se ollu vauva :3 muutama viikko sitten viimeksi kuunneltu sydänäänet, mutta maha on kyllä kasvanu niin kaippa siellä jotaki eloa on :)
 
Vaikuttaako näihin istukan paikka? Meille sanottiin, että on edessä.

Vaikuttaa. Varsinkin jos istukka on edessä, menee yleensä kauemmin että äiti rekisteröi liikkeet, koska istukka on vaimentamassa.
 
Vaikuttaa. Varsinkin jos istukka on edessä, menee yleensä kauemmin että äiti rekisteröi liikkeet, koska istukka on vaimentamassa.

Juu siis sitä juuri tarkoitin, että mulla istukka on kiinni kohdun etuosassa. Voi harmi..menee siis vielä aikaa että liikkeet tuntee tai näkee.
 
Itse odotan ensimmäistä ja mulla istukka edessä. Ekat pienet tuntemukset tunsin 15+3 ja nyt alkanut tuntemaan selkeämmin, mut en välttämättä ihan joka päivä niitä tunne. Ja mulle sanottiin, että istukan sijainnin takia voin alkaa tuntea rv20 paikkeilla, et yllätyin et jo näin aikaisin alko tuntumaan.
 
Just tänään sängyllä maatessa tuntu pientä liikettä. Ihan niinku ois ollu elohiiri mahan sisällä, alamahassa. Pari pikku nykäystä aina välillä. Oiskoha se ollu vauva :3 muutama viikko sitten viimeksi kuunneltu sydänäänet, mutta maha on kyllä kasvanu niin kaippa siellä jotaki eloa on :)

Mulla ainakin ekat liikkeet esikoisesta tuntuu juurikin elohiiren tyyppisinä mutta eri rytmisinä :)
 
Ei se pelkästään ole siitä istukan paikasta kiinni miten ne liikkeet tuntuu:) myös vauvan asento vaikuttaa paljon. Jos on kääntyneenä selkäranka sun napaan päin ja kasvot sun selkärankaan päin niin liikkeet ei tunnu kun ne sohii "ilmaa"
Ja sit sun kohdun muoto vaikuttaa, sekin onko kallistunut eteen vai taakse. Ja ylipäätään kunkin yksilöllinen tunto herkkyys.

Just nlassa tänään kysyi oonko jo tuntenut liikkeitä ja kerroin että sellaista möngerrystä on tuntunut muutaman viikon ajan mut ei ulospäin ja sit makasin nyt sohvalla peiton alla niin eikös pikkutyyppi ala oikeen kunnolla monottaa, ihan sellainen muksasu tuntui vatsan pinnalla:) siitä se pikkuhiljaa voimistuu tuntemukset!
 
Takaisin
Top