Vauva masu ♡

Täällä masu senku kasvaa. :confused: mitenköhän pidän sen piilossa? Huomenna pitäisi töihin mennä ja vielä iltaan. Illalla se on isoimmillaan. :confused:
 
Yks työkaveri on ihan intona raskaudesta Ja kommentoi eilen, että kyllä näkee sun masun ihan selvästi! Tarjoilijan essu vielä oli edessä :D mut toki illalla, ennen syömistä kuitenkin.. Mies valittelee vaan, että ootpa lihonut. Käytiin tää sama keskustelu näillä viikoilla esikoisestakin :D Mä vaan leviän.
 
Mä jouduin eilen oleen melkein koko päivän vappuasussa, jossa oli vaan toppi ja hame. Näin koko ajan omasta mielestäni, kuinka mun maha pullisteli siinä hameessa. En tiiä, huomasko kukaan muu mitään, tuskin. Ehkä näytin vaan pulleemmalta.

Se toppi aiheutti enemmänkin ongelmia. Se oli tehty mun mittojen mukaan 2 kk sitten ja nyt ei tissit oikeen mahtunu enää sen alle. :facepalm:
 
12. viikon kynnyksellä ja maha luokkaa rv 25 verrattuna aikaisempiin raskauksiin.
 
Mulla nyt menossa rv 15 ja sama juttu et maha on kun olisin yli puolessa välissä. :D esikoisestakin mulla oli iso maha mut nyt tulee vissiin vielä isompi.
 
Erittäin helpottavaa nähdä että muillakin on alkuvaiheessa lähteny maha kasvaa omaa vauhtia. Täällä jatkuvaa turvotusta ja iltaisin välillä sietämätöntä. En oo reiluun kuukauteen osannut sanoa mikä on turvotusta, mikä vauvamahaa ja mikä vaa sitä itteensä ihraa :D Kuvaa en laita, näytän yliturvonneelta kaljamahalta. Tää maha on sen verta valtava, että tätä ei oikein voi työkavereilta enää piilotella. Suuri paljastus tulee tämän viikon pe (15.vko). Kävin viime viikolla kaupungin synnytysvalmennuksessa vai mikä olikaan ja siellä fyssari sano et varsinkin loppuraskaudessa maha alkaa painamaan voimakkaasti sisäelimiä, varsinkin maksaa, ja tästä voi tulla erityisesti iltaisin kutinaa käsiin ja jalkoihin. Mulla on just sitä ollu jo useana iltana viikossa. Maha turpoaa niin että maksakin vaikeroi... siltä se on tuntunuki. Mitähän tää on sitten kun oikeesti loppuu tila ja maha haluu taas turvota.
 
Toi kutina erityisesti kymmenissä ja jalkapohjissa on tosiaan merkki raskaushepatoosista, joka yleensä puhkeaa loppuraskaudesta jos on puhjetakseen. Mut siis jos noita kutinoita tulee, pitää soittaa neuvolaan ni etetaan labroja, en vaan oo kuullu et se vielä näin aikaisin vois puhjeta. Oisko kuitenkin muuta kutinaa? Tuo hepatoosista aiheutuva kutina on sellaista että sen kanssa ei yleensä pysty olemaan eikä nukkumaan, on niin hervotonta.
 
Toi kutina erityisesti kymmenissä ja jalkapohjissa on tosiaan merkki raskaushepatoosista, joka yleensä puhkeaa loppuraskaudesta jos on puhjetakseen. Mut siis jos noita kutinoita tulee, pitää soittaa neuvolaan ni etetaan labroja, en vaan oo kuullu et se vielä näin aikaisin vois puhjeta. Oisko kuitenkin muuta kutinaa? Tuo hepatoosista aiheutuva kutina on sellaista että sen kanssa ei yleensä pysty olemaan eikä nukkumaan, on niin hervotonta.

Ei oo sellasta pahaa kutinaa. Lähinnä hyvin ohimenevää iltaisin. Tosin joku pari viikkoa sitten oli jäätävä kutina ympäri kehoa monta päivää erityisesti käsissä ja jaloissa. Tää laitettiin kuitenkin pesuaineen piikkiin, sillä oireet hävis yhtä nopeesti ku tulivatkin kun vaihdettiin aineen merkkiä. Ennenkin on tullut ihme kutinaa ja ihottumaa yhtäkkiä. Ei vaa iho kestä enää ainakaan hajustettuja myrkkyjä.
 
Okei, liittynee siis muuhun :-)
Jäi vaan mietityttämään tuo että fyssari yleisesti ottaen näillä viikoilla edes puhui hepatoosiin liittyvistä kutinoista, mutta ei sit kuitenkaan kertonut et niihin pitää reagoida
 
Ja mulla tosiaan kans iho vaikuttaa olevan nyt hyvin herkkä kaikelle, hiukan onneksi kans rauhoittunut parin viikon takaisesta :-)
 
Tässä on mun masua rv 14+3 ja just nappasin kuvan, eikä juuri ole turvotusta. Kolmatta odotan ja maha on kyllä reilusti isompi nyt kuin ollut kahdesta muusta. :grin
 

Liitteet

  • rv 14+3.jpg
    rv 14+3.jpg
    175.7 KB · Katsottu: 185
Okei, liittynee siis muuhun :)
Jäi vaan mietityttämään tuo että fyssari yleisesti ottaen näillä viikoilla edes puhui hepatoosiin liittyvistä kutinoista, mutta ei sit kuitenkaan kertonut et niihin pitää reagoida
Fyssari sanos et nimenomaan liittyy siihen että maksa on puristuksissa mahan takia. Oletan, että se tarkoitti vain "mietoa" kutinaa iltaisin. Verikokeissa ainakaan ei ollut mitään (otettu kuukaus sitten).
 
Okei, no hiukan hassusti on sen ehkä muotoillut tai et yleensä tossa kohtaa vielä mainitaan mitään koko asiasta. Mutta eipä sillä väliä :-)
 
Muokattu viimeksi:
Ja siis loppuraskaudesta se kutina johtuu tosiaan maksan toimintahäiriöstä jolloin sappihappoja alkaa kertyä kroppaan. Sit jos kovaa kutinaa tulis niin otetaan maksa- ja sappihappolabrat jotka kertoo onko kyse tuosta hepatoosista :-)
 
Mulla on tässä viimeisen viikon aikana (nyt 11+1) kyllä masu turvonnut tosi paljon, eikä siis vaan alhaalta vaan on ihan kunnon pallo, varsinkin iltapäivästä ja illasta :-) Eilen joutu kesken työpäivän tekemään kuminauhavirityksen housuihin kun kiristi niin.

Ärsyttää vaan kun se on sellanen löllö josta saa vähintään puolet vedettyä vielä sisään ja istuessa on sellainen makkarainen niin että näyttää lähinnä tosi reippaasti lihoneelta :-) Olis kiva vaan jo päästä siihen vaiheeseen kun tää on töissäkin julkista ja maha olis sellanen kunnon vauvamaha jonka voi antaa näkyä.
 
Mulla on nyt kans iltasin, eli töiden jälkeen, maha kunnolla pömpöllään ja sama fiilis. Näyttää siltä, kun olisin lihonut. Aamulla maha saattaa olla vielä suht tasainen.
 
Takaisin
Top