Vauva-arki <3

Tää ei nyt varsinaisesti vauvaan liity mutta. Miten kauan menee että noi hemmetin repeemät paranee? Ja voiko sitä jotenki nopeuttaa? (Muuta kuin ilmakylpy ja suihkuttelu) Istumaan en pysty kuin pakosta esim sairaalasta kotiin tullessa. Tää on nyt jotenki muuttunu semmoseks poltteluks tää kipu. Voisin kuvitella että hiiva polttelee samallai. Mitään kutinoita ei kuitenkaa ole. Synnytyksestäki on vasta 4 päivää ja tikkejä tuli muutamii kymmenii eli en oleta että tää nyt tästä heti olisikaan ohi. Olis vaan kiva jos jotenki pystyis edesauttaa paranemista ja se että edes tietäis onko tää nyt paranemaa päin vai huonompaa suuntaa menossa.
 
ninjakirppu: itse oon miettiny ihan samaa. Mulla 5 päivää menny ja ai hemmetin hemmetti tätä kipuu. Tuntuu kun ois tosi kireellä tikit ja että kun jalkaansa liikauttaa nii varmaa repee koko haava. Samanlaisia tuntemuksia molemmilla nii kaipa se sit normaalia on? Mullakin tikkejä tuli paria kymmeniä. Mä oon kyssin ohjeiden mukaan pitäny kylmä geeli pussia pyyhkeeseen käärittynä takamusta vasten esim kyljellään maatessa (Auttaa turvotukseen) ja sain lähtiessä reseptin puuduttavaan geeliin jota voi laittaa tarvittaessa tikki alueelle.
 
MÄKIN HALUAN PUUDUTTAVAA GEELIÄ! Hyvä tietää että tää on ihan normaalia kuitenki. Eilen koin romahduksen ja itkin ensimmäistä kertaa vuoteen kipujen takia. :D tänään on kuitenki vähän parempi päivä. Niin kauan kunhan ei istu suoraan oikealle kankulle ja makoilee mahdollisimman paljon. :) niin ja kipulääkkeitä. :D
 
Mua tikattiin myös, mutta tuntemuksia tikeistä ei toosassa ole. Sensijaan vuodan kun seula, kuinkahan kauan jälkivuotoa jatkuu:rolleyes: Synnytyksestä nyt viikko.
 
Mulla sillon esikoisen aikaa kesti vuoto 5viikkoa :eek: ja se kipu alakerrassa helpottaa tytöt ku pääsette tikeistä eroon:wink ainakin vähän.
 
Mulla kesti viime synnytykselta 6 viikkoa se jalkivuoto ja tikkeja piti pari poistaa, kun olivat liian kirealla. Eivat olis poistaneet jos en ois pakottanu.
 
Ootteko syöneet lisärautaa ton jälkivuodon ajan/ takia? Voisi luulla, että on tarpeen ainakin, jos on hemppa ollut jo raskauden aikana alhainen... ?
 
Pompin tuolta marraskuisista tänne pölisee :) mutta siis mulla nyt 2vk ja 1pv synnytyksestä ja tuntuu että kivut rupee olemaan kokonaan pois :) muutama päivä oli tässä kamalaa paineen tunnetta tuolla alakerrassa ja vuoto oli kovempaa sinä aikana, liekö paikat laskeutuivat nopeasti (?).. ja aivan ihanaa että vessassa voi käydä jo ilman kamalaa kirvelyä!! Ja siis 2.asteen repeämät mulla ja tikkejä aika lailla. Tuntuu että ne ovat kyllä jo sulaneet aika lailla pois.
 
Komppaan Rositaa! Aivan mahtava juttu tuo jäädytetty side. Täällä osastollaki on niitä ja ne auttaa. Auttaa siihen kipuun, turvotukseen ja kuumotukseen :)
 
Pakko kyllä kokeilla tuota jäädytettyä sidettä! Mutta tuleeko siitä pissatulehdus? :sad001 mulla kun on taipumusta niihin!

Täällä nyt viikko synnytyksestä ja toisen asteen repeämiä parantelen. On ihan hirvee kiristys ja tuska tuolla alapäässä. Tänään kävin ihan pienellä kävelyllä ulkona, ehkä 10min kävelin hissukseen ja sen jälkeen tikit alkoi vuotaa. Oli siis liian aikaista! Nyt sitten makoilen ilman pöksyjä ja koitan rauhoitella tilannetta... Siispä lepoa, suihkuttelua, ilmakylpyä ja särkylääkettä. Näillä on tultu tähän asti ja niillä jatketaan. Toivottavasti ei enää viikko tolkulla! :D

Mites mulla ei muuten tule enää juurikaan jälkivuotoa. Se on ollut tosi niukkaa koko ajan. Enemmän verta on tullu nuista tikeistä, tai siltä ainakin tuntuu...
 
Mullaki oli osastolla käytössä jäädytetty side. En vaa tajunnu että voin tehä kotonaki silleen. :D pakastuspuuhiin siis!
 
Mä en edes tiedä paljonko verta meni. Koska semmone asia selvii? :D ah oon niin uuvatti näis asiois.
Siitä tulikin mielee.. kuinka paljon näitte kääryleitten kuuluu nukkuu? Tuntuu et tää ei muuta teekkää ku vetää sikeitä. :D Tänää oon jopa joutunu herättää kolmen tunnin unien jälkee että söis välillä.
 
Mä oon ilmeisesti selvinnyt vähällä kun pystyin istumaan jo synnytyksestä seuraavana päivänä, vaikka tikkejä muutama onkin. Kipulääkettä jouduin ottamaan paineentunteeseen ja kipeisiin pukamiin muutaman päivän, nyt nekin on helpottanut. Eilen uskalsin kurkata ekan kerran peilin avulla alapäähän ja tosi siistiltä se näytti! Jee! :grin

Vauva-arki on meillä alkanut hyvin. Jokainen päivä on ollut hieman erilainen, eli mitään varsinaista rytmiä meillä ei ole. Tyyppi syö 1-3h välein ja nukkuu suurimman osan ajasta. Sikeimmät unet vetää iltapäivällä/alkuillasta. Syömistä, nukkumista ja kakkimista, kas siinä meidän arki! Pikku-ukon ehdoilla mennään ihan täysin. Erilaista ja ihanaa tämä kuitenkin on ollut. Minähän pelkäsin etukäteen että herääkö äidinvaistot minussa ollenkaan, kun en ole millään tapaa vauvaihminen. Turha pelko oli tuo! Kyllä se tunne vaan tuli, ja nyt sydän pakahtuu kun vaan katsoo tyyppiä. Hassua.
 
Takaisin
Top