Vauva-arjen parhaat palat

Meiän poikanen otti tänää kiinni varpaistaan ekaa kertaa[:D]... Hoitopöydällä kylellää otti ensin reidestä kiinni, sit pohkeesta ja lopuksi jalkaterästä. Suloinen otus[;)]!!!

Ainii, ja pitää tätä ehdottomasti hehkuttaa: Max osaa istua rattaissa niin että pitää reunoilta kiinni!!!
Ei halunnu enää nojata rattaissa niinku normaalisti ni nous sit sieltä ite istumaa[:D]!!
 
Onkohan meidän pojassa jotain vikaa kun kohta on jo puoli vuotta eikä naura eikä käänny....? [&:] No yksilöllistähän kaikki on, mutta outoa silti.
 
Meillä ei edelleenkään käännytä masulleen. Kyljelleen mennää ja lujaa varpaista kiinni pidellen..naurua riittää,kun kutitellaan ja sitten on kyllä muuten naurahtanut välillä. Mun kaverin 2v tyttö räkättää välillä sellasta ihmenaurua että iisakin alko nauraa [:D]
 
EevaLiisa, ei meidänkään tyttö vielä varsinaisesti naura ja on suunnilleen saman ikäinen kuin teidän poika. Itse oon myös miettinyt, että onkohan se ihan normaalia... Mutta eiköhän se ole, kun kuitenkin muuten on kontaktissa hyvin, juttelee ja hymyilee kovasti, katsoo silmiin jne.

Mulla on kyllä sellainen käsitys, että tässä iässä tuo selältä masulleen kääntyminen useimmiten on jo saavutettu... Tiedä sitten miten huolissaan siitä täytyy olla kuitenkaan jos se ei vielä onnistu. Kyllä mulla on yksi tuttava, jonka tyttö oppi kääntymään vasta 6kk iässä ja kovan treenaamisen tuloksena. Voithan myös vähän houkutella teidän poikaa kääntymään, auttaa jaloista pikkusen jne. Niin että hoksaa, että noinkin voisi tehdä. Minä jossakin vaiheessa vähän "kannustin" tyttöä kiinnostumaan tuosta hommasta juurikin auttamalla jaloista vähän ja asettamalla leluja siten, että niitä tavoitellakseen piti kääntyä ainakin kyljelleen. Ja tietysti tärkeää, että vauva saa olla mahdollisimman paljon lattialla jotta voi tätä treenata sitä kääntymistä.
 
Joa on kohta tutkinut koko olouhuoneen <3 Hirvee meno päällä kun alkaa sujua toi navan ympäri pyöriminen ja ryömiminen[:)] ja nyt on vielä virtaa tutkia ja mönkiä kun veti melkein 3h päikkärit [:D]
 
Ohho, Joa tuntuu kyllä olevan monella tapaa nopeasti kehittyvää sorttia! [:)] Varmasti hauska seurata toisen tutkimusretkiä.
 
Meillä kans aletaan vähän edetä eteenpäin. Tosin ei vielä "oppikirjamaista" ryömimistä vaan mittarimato systeemiä. [:D] Välillä on pylly niin korkeella, et kiepsahtaa takas selälleen.

En usko EevaLiisa, et kannattaa olla huolissaan tosta kääntymisestä. Eikös se ole puolen vuoden taito, mutta pienet viivästymiset on ihan normaalia! Taitaa teidän poika harjotella  mielessään kaikki ja sit alottaa sellasella rytinällä kaikki taidot että oksat pois! [:)] Vähän päinvastaisesti kun mulla. Katsoin sitä omaa neuvolakorttiani(takana sama ruudukko kun meidän lapsilla) ja oli raksittu muutamassa ekassa kohdassa ihan ekaan "ikähaitarikuukauteen" raksi, mut sit oli kolme kuukautta etten ollut oppinut mitään niistä ja sit loput olin oppinut ihan vasta ikähaitarin viimeisen kuukauden aikana.
 
Yumna, kieltämättä Joalla on noi motoriset taidot kehittyny aika aikaisessa vaiheessa mutta terkkakin sanoi että johtuu varmaan siitä että Joa tosiaan oli sen ensimmäisen elinkuukautensa sokea. Niimpä pääsi sitten muut kehittymään edellä [:)]

miiuhoo ryömitään joo, ei tosin täälläkään ihan oppikirjan mukaan mut vauhdilla mennään jo eteenpäin. Joa vetää itseänsä eteenpäin, enää ei nosta peppua muutakun sillon kun menee muutenkin punnerrusasentoon [:D]
 
Juu siis tosiaan vaikka Eemeli ei naura eikä käänny niin ääntä ja liikettä on silti ihan hurjasti! Eli erillaisia äänteitä on iso läjä, lisäksi kiljuu, pärisee, "örisee", murisee, hihkuu jne jne. Ainoastaan se nauru puuttuu [:D]
 
Ja vaikka hän ei käänny itse niin silti lähes ryömii vatsallaan ollessa (ihan pienestä kiinni, jalat jo työntää mutta kädet ei vielä ihan ole tajunneet tehtäväänsä) ja selällään ollessa liikkuu hurjasti paikasta toiseen pönkäämällä jalat vasten alustaa ja heittämällä pyllyä sivulle. Selällään ollessa myös pyörii kuin kellon viisari päänsä ympäri. Se on jännä ettei käänny, koska molemmilla kyljillä viihtyy ja ottaa leluja sivuiltaan lattialta jne. Jos ihan vähän tökkää niin menee sitten kyllä ympäri ja saa kädenkin samantien alta pois ettei se jää mahan alle jumiin.
 
On ollu ihanaa nähdä miten pojan oma luonne kasvaa joka päivä.. ei kovin pienistä hätkähdä ja sisua löytyy kun liikkumaan pitäis päästä ja tykkää hassuttelusta, nauraa varsinkin koiran hännälle.. löytyy kyllä temperamenttia vaikka onkin enimmäkseen rauhallinen :)Löytyy pilkettä jo silmäkulmastakin...

Poika kääntyy jo helposti selältä mahalleen mutta siitä eteenpäin mennään jonkin verran päällä kyntäen peppu pystyssä. Sängyssä on mennyt jo ympärikin mutta lattialla ei vielä kertaakaan..Varpaat alko kiinnostamaan kun laitoin helistin tossut jalkaan :)
 
Meillä löytyy sitä OMAA TAHTOA jo vähän turhankin paljon, en tiennyt että jo vähän vajaa puolivuotias voi olla näin temperamenttinen! Esim. eilen väännettiin useampaan otteseen miun kännykästä, Eemeli HALUAA puhelimen ja piste. Ihan hirvee raivo päällä jos mie puhun puhelimessa, koittaa vaan kurkotella ja ottaa sen omaan käteen. Eilen kerran sattui saamaan puhelimen omaan käteen kun se oli lattialla ja Eemeli pyöri myös siinä lähellä. Ei ois antanut mitenkään takasin, kaksin käsin piti kiinni ja katto miuta silmiin ja huusi. No väkisin otin pois ja vartin itkupotkuraivari oli valmis [:D]
 
EevaLiisa kuulostaa ihan meijän tytöltä [:D] Me taistellaan vaan yleensä lusikasta [;)] Varmasti jos viet jotain nenä edestä mitä Janika tahtois niin huutohan siitä tulee [:)]
 
Inxu, lusikkakin on meillä väännön aiheena monta kertaa päivässä ja kaikki muukin mitä nyt vaan herra just sillä hetkellä tahtoo mutta ei voi saada [:D] Mutta eipähän jää ainakaan elämässä jalkoihin nämä meidän tulisielut, Eemelistä tuskin tätä vauhtia ainakaan mikää jees jees-mies tulee!
 
^Meillä ei edelleenkään näy ainoatakaan hammasta (luojan kiitos, kun täysimetän vielä!) [:D]
 
Täällä kans jos neiti päättää että haluaa jotain, se on sitte saatava. Ja se huuto sattuu oikeesti korviin. Aina vaan ei oo helppoo olla antamatta periks, ettei opi heti pienestä asti siihen, että kaiken saa huutamalla [:D]
Mut tosiaan mun mielestä on parempi, että sitä temperamenttia ja omaa tahtoa löytyy. Nopeesti lapsi jää jalkoihin, esim. päiväkodissa tai koulussa, jos ei osaa sanoa ei tai tuoda omia mielipiteitään julki.
 
Ainiin joo meilläkin muutama päivä sitten tuli hammas numero 2!
 
Edit. Eikä miulla ole imetys siitä mitenkään kärsinyt vaikka Eemelillä hampaita onkin [8|]
 
EevaLiisa onko hampaat molemmat alhaalla vai miten?

Ei täälläkään imetykseen vaikuttanu, mutta molemmat alhaalla että en sitten tiedä jos olis toinen ylhäällä ja toinen alhaalla [:D]
 
Takaisin
Top