Vaunu asioita

Ei hyvänen aika, vähä googlailin vaunuja ja jouduin lopettaa järkytykseltä. Miten ne maksaa niin paljon? :nailbiting:

Ite kans järkytyin ja totesin että ostan mielummin käytettynä ja pesen tekstiilit sitten vaikka jollain homepesulla! Ei ole kyllä varaa laittaa mitään 700 euroa vaunuihin :sad001 enkä usko että sukulaisilta löytyisi..
 
Kyllä suurin osa käytetyistäkin on ihan asiallisessa kunnossa. :) Kyllä mielestäni hyvin uskaltaa ostaa käytetyt mutta kannattaa tietenkin käydä paikan päällä katsomassa.
 
Joo eiku jossain oli sanottu että samoja vaurioita voi tulla jo ihan siitä että on ulkona hetken sateessa vaunut.. Itteä ei niinkään huoleta mutta ihan vaan sillä mainitsin tuon homepesun kun se on aina mahdollinen tehdä myös :) ite aattelin heittää ihan vaan ohjeen mukaisesti pesuun eli täytyy olla materiaali minkä saa pestä ylipäänsä :)
 
Virmu, kyllä liikkeestä saa ottaa vaunut parkkikselle ja kokeilla mahtuuko autoon. Hyvähän se on testata. :)
 
Akj20, muistin väärin sen merkin, ne oliki city selectit. Eli vastaavat ko phil&teds tuplat. Näistä philteds rattaista ei oo kokemusta.. :D
 
Mitähän Phil&teds-mallia kaverisi rattaat ovat? Olen nimittäin miettinyt Phil&tedsin tuplia, koska rattaiden pitää olla mahd. pieneen tilaan menevät ja en halua vierekkäin istuttavia koska jos lähtee vain toisen lapsen kanssa vaunuilemaan niin turhaan sitten työntää isoja rattaita.. Olisi muutenkin mukava kuulla jos jollain on kokemuksia Phil&tedsin rattaista..

Meillä on Vibe merkkiset jos en väärin muista ja oon todennut tosi hyväksi ja tukevaksi malliksi ☺
 
Äiti lupas ostaa vaunut. Makso mitä makso. Mutta kuulemma en saa vaikuttaa minkälaiset vaan hän haluaa ne valita. Saas nähdä. Toivoin kovaa kantokoppaa yhdistelmät käännettävällä aisalla ja kunnon renkailla että mettässä kulkee ja että saa kasaan helposti. Ja mielellään kirkkaan väriset.
 
Me käytiin tänään myös liikkessä tutkimassa vainuja. Käytetyt kuitenkin ostetaan n 350€ budjetilla. Tarkoitus olisi saada emajungat. Neljällä saman kokoisella renkalla mielellään violetit tai ruskeat. Kovasti nyt seurataan myytäviä vainuja ja kun kohdalle osuu isketään kiinni. Onneksi on aikaa odottaa oikeita kohdalle.
 
Me käytiin tänään myös liikkessä tutkimassa vainuja. Käytetyt kuitenkin ostetaan n 350€ budjetilla. Tarkoitus olisi saada emajungat. Neljällä saman kokoisella renkalla mielellään violetit tai ruskeat. Kovasti nyt seurataan myytäviä vainuja ja kun kohdalle osuu isketään kiinni. Onneksi on aikaa odottaa oikeita kohdalle.

Näin tulee olemaan myös meillä.
 
Meillä nyt käytössä bugaboon buffalot (enkä oo mikään elitisti-bloggaaja tms :D ) Mutta noi ovat olleet kyllä hintansa väärti. Ja me saatiin vaunut vielä halvalla siihen nähden, että niitä oltiin käytetty max 6kk ja tulivat meille kuin uutena. Nyt ollaan myymässä noita buffaloita pois ja ostetaan tilalle bugaboon donkey duot. Niissä hyvänä puolena se, että myöhemmin niistä voidaan tehdä ns. yksösten rattaat kaventamalla runkoa. Emmaljungan tuplia mietin kauan aikaa, mutta viimein päädyin siihen ettei ne oo meille parhaat mahdolliset. Kokeilin työntää kaverin emmaljungia ja ne oli jotenkin todella köykääset ja renkaat ei kääntyny todellakaan niin hyvin kuin donkeyissa... :)
 
Hahaa jes jes :joyful: Joo, kyllä meille noi Buffalot tulee. En ole vielä uskaltanut liittyä FB:n Bugaboo-ryhmään, koska siellä on pari kaveria ja me ei olla vielä(kään) miehen perheelle kerrottu. Pohdimme siis että ostammeko uutena vai käytettynä. Mutta kiva kuulla positiivisia kommentteja.
 
Mä järkytyin, että jopa yli 10v vanhoista Emmaljungista pyydetään 350e+ Ei sillä, olivat hyvässä kunnossa mutta käytetty on käytetty. Samalla rahalla saa 5v tai nuoremmat samanlaiset...
 
Mä ostin bugoboon buffalot jo keväällä oikeestaan heti plussan jälkeen. Meillä on vuosia rullattu vain tuplia ja nyt oli ihana saada yhden istuttavat tuliterät kärryt!:rolleyes: Nurkissa pyörii myös britaxin matkarattaat itse tehdyillä kankailla ja quinnyn juoksurattaat, näillä mennään! Ehkä joutuu tilaan pinkit kankaat buffaloihin vielä, jos tyttö tulisi. :grin Nyt ne on turkoosit.
 
Oltiin esikoisen kanssa tänään leikkipuistossa ja törmättiin äitiin, jolla oli kanssa Brio Smilet ja sillä oli niissä SEISOMALAUTA kiinni!!! Olin ollut siinä uskossa, että niin ihanat kuin nämä meidän Smilet onkin, niin seisomalautaa ei niihin vain ole mahdollista saada. Ilmeisesti kehitys on mennyt eteenpäin :) Oon ihan täpinöissäni. Ja tää kyllä sulkee lopullisesti pois tuplarattaiden vaihtoehdon meiltä.

Ei tuo Bumpriderin seisomalauta kyllä mikään halpa ole, mutta onpa silti edullisempi (ja näppärämpi) kuin tuplikset. Ja ilmeisesti sen saa siis kiinni ihan kaikkiin mahdollisin vaunuihin ja rattaisiin ja siitä on olemassa myös satulallinen istumaversio. IIIHH :Heartred Jos joku kiinnostui, niin tässä linkki yhdelle mahdolliselle sivustolle: https://www.ozbaby.fi/tuote/seisomalauta-bumprider/51291/
 
Meillä oli tuo bumbrider jokunen vuosi sitten ja oli kyllä ihan näppärä. Ihan täydellisesti sitä ei meidän tupliin saanut kiinni, eikä likka siinä lopulta suostunut olemaankaan, niin lähti kiertoon. Meidän prismastakin niitä löytyy ja hintaa vähemmän, kuin monessa muussa liikkeessä.
 
Me kans ollaan myös katsottu ja intoiltu tuosta bumpriderista. Todennäköisesti se hankitaan ja vielä kera sen istuimen. Onkohan kellään kokemusta, että miten toimii talvella? Esikoinen on tammikuussa noin 2,5v, joten tupliksille olisi niin vähäinen tarve, etten halua sellaisia nurkkiini pyörimään, vaikka kuinka edullisesti saisi :)
 
syksyinen, minkä ikäinen teidän esikoinen olikaan? :) mä olen myös miettinyt seisomalautaa kevääksi..
 
Kotimama, esikoinen on vajaa 2v2kk joulukuun alussa vauvan laskettuna aikana :)

TybyLiini, ai niin talvi... mä ehdin jo niin innostua, että unohdin koko lumisohjon :D Luotan kyllä siihen, että täällä meidän seudulla auraukset pelaa siihen malliin, että seisomalauta rullaa loistavasti ja sitten kun keli on jotain runsaampaa, niin pulkka käyttöön. Optimistilla on ruusuinen kuva :)
 
Soudan ja huopaan tuplien ja sisaristuimen välillä. Äh! Meidän rakkaat koti-Emmaljungat ovat jo täysin palvelleet 4:llä ja tekis mieli ostaa jo uusvanhat Emmaljunga-yhdistelmät. Yhdet onkin jo kiikarissa, ja ne on niiiiin nätit:smiley-bounce013.

Mutku... meillä la 28.12. ja pikkumuru on silloin just täyttäny 2v ja mä en tiedä, mitä mä tekisin. Asutaan mettäkulmilla ja edessä olis lumessa ja viimassa puskemista helmi-huhtikuu. Sisaristuimessa ei tarkene. Seisomalaudan kanssa mulle ei jää tilaa mukavaan työntöasentoon. Tuplia varten pitäis tehdä virityksiä kuistin lattiaan, että saatais ne mahtumaan ja kulkeminen käy ahtaaksi. Lisäks siinä on 6 askelmaa. Joskus meillä oli tuplat (ikäeroa 1v 11k ja toinen huusholli) ja silloin ne oli ihan parhaat. Isompikin sai nukkua rauhassa kyydissä aina, kun nukutti, ja Emmaljungissahan mahtuu kans hyvin, kun makuutila on lähes metrin. Me tarvitaan pidemmän päälle toimiva ratkaisu, koska vuoden päästä aletaan vaunutellen saattaa eskarilaista ja mun on ihan pakko päästä vauhdilla menemään kelissä kuin kelissä. Onks mun pakko hommata ne tuplat??????
 
Takaisin
Top