Vaunu asioita

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Perustin tään erikseen, koska mulle on ensisijaisen tärkeää löytää täydelliset hyökkäysvaunut tässäkin raskaudessa. Viimeksi onnistuin löytämään elämäni rakkaudet Crescent Classicit :Heartred Mutta ne meni Finnairin käsittelyssä rikki joulukuussa ja suru on suuri, koska saatiin tilalle Emmaljungan Scootterit ja itken verta noiden takia. Ja nyt etsinnässä itselläni täydelliset tuplarattaat, johon mahtuu myös 3-vuotinen ja johon saa vaunukopan. Näiden hommaamisen jätän syksyyn, mutta aloitan tarkastelun jo hyvissä ajoin.
 
Meiltä löytyy esikoisen yhdistelmät. Gesslein F6 air+ vm 2014 :) ihan parhaat olleet :Heartred kääntyvät etupyörät ja voi vaihtaa myös tavallisiin tosi nopeasti. Ja pehmeällä kantokopalla, koin kätevämmäksi kuin kovan kopan. Nyt mietin pitäisikö hankkia kuitenkin vielä jotkin tuplarattaat kun esikko kuopuksen syntyessä sitten 2v. Toki nuo gessut voisi säästää ja ostaa siihen seisomalaudan ja vielä erikseen kätevät tuplat.. Hmm.. :)

Muoks. Tässä vielä linkki vaunuihin jos joku haluaa tutustua. Suosittelen :) isoilla pyörillä kulkee lumessa ja kätevät kääntyvät pyörät voi vaihtaa esim kauppakeskus retkelle :) http://www.crocoliini.fi/tuotteet.html?id=105/4
 
Muokattu viimeksi:
Apuaaa tämä tulee olemaan taatusti kaikista hankinnoista se vaikein. Ansaitsee todellakin oman otsikkonsa :p Meillä kun esikoinen tosiaan tulossa, niin _mitään_ ei ole valmiina. Isä joskus muutama vuosi sitten lupaili ostavansa meille kalleimmat vaunut mitä löytyy, ja siihen lupaukseen aion vielä vedota :grin Eli raha ei tässä vaunuasiassa ole este. Mutta sitten se onkin että mistä mä voin tietä mitä me tarvitaan...? Julkisia emme juuri käytä, autoa sitäkin enemmän kun "maaseudulla" asutaan. Maasto on tässä kylällä asfalttia ja hiekkatietä. Mökkeilystä pidämme. Yhdistelmiä olen ajatellut. Onneksi on aikaa tässä kirkastaa ajatuksia ja kuunnella vinkkejä :)
 
Meillä siis kahden aikaisemman vauva ajasta on niin pitkä aika ettei vaunuja ole tallella. Toivon saavani jostain tutun kautta kivat vaunut. Toristakin katselin, että sieltä saa Ok kuntoisia ihan hyvään hintaan. Mutta nyt siis jään lueskelemaan tätä ketjua, jotta tiedän mitä kannattaa tuolta torista katsoa.
 
Yhdistelmät on kyllä kätevät ja muistaakseni kannattaa kattoa että on isot renkaat koska ne kulkee paremmin kait lumessa tai ainakin niin mulle neuvottiin jossain kohtaa. Meillä kans ei ole vielä mitään valmiina ja tulee olemaan vaikea löytää sopivat. Mulle myös suositeltiin semmosia vaunuja että saa suoraan autosta nostettua turvakaukalon kiinni vaunuihin. En vaan tiedä miten kalliita nuo on :)
 
Itse suosittelen lämpimästi crescent Classic yhdistelmiä. Kevyt alumiinirunko, paljon heijastimia, lumessa kevyet työntää, ilmakumirenkaat! , tilava tavaratila, laadukas vettä/likaa hylkivä kangas (meillä oli vaaleat beiget), päällyset helppo irrottaa, heittoaisa + sen pääty vielä säädettävä, meillä oli 1,8v käytössä ja ois yhä jos ei Finnair ois hajottanu, kuomuosa muunneltavissa (saa kaistaleen vetoketjulla irti ->itikkaverkolla tuuletus aukko. Oli must kesällä ! Helppo kasata. Meillä kulki maastossa kuin maastossa ja pari sataa kilsaa reippaasti tuli käveltyä ja renkaat kesti hyvänä :) Ja monipuoliset kantokoppa ja pussi systeemit :)

Moninkertainen pappa in test voittajaki :)
 
Hih, pakko tulla hehkuttamaan myös omia yhdistelmävaunuja :)

Meillä on siis käytössä Brio Smile -yhdistelmät, joissa vauva-aikana käytimme pehmeää kantokoppaa. Pehmeä koppa osoittautui hyväksi ratkaisuksi, sillä monet kyläilykohteistamme suuntautuivat kerrostaloihin, joissa vaunut joitui jättämään alas, joten pehmeällä kopalla sai helpostui nukkuvankin vauvan kuljetettua perille asti.

Brio Smileissa on kääntyvät etupyörät. Mietimme kovasti vaunuhankintaa tehdessämme, että ostammeko isopyöräiset (kiinteät pyörät) vai kääntyväpyöräiset. Alkuun olimme päättäneet, että koska teemme paljon koiralenkkejä ja Suomessa on kuitenkin lumisia talvia, niin vaunujen on pakko olla semmoset "sotavaunu"-malliset. Mut sitten huomattiin, että kaupoissa oikeastaan myydään enemmän kääntyväpyöräisiä, niin alettiin miettimään, että voisivatko ne kuitenkin olla kätsymmät. Satoja kilsoja menty asvaltilla ja hiekkatiellä ja kaksi talvea (yksi vähäluminen, yksi runsasluminen) takanapäin ja ollaan kylä oltu supertyytyväisiä valintaamme. Toki hangessa on vähän haasteellisempi lykkiä, mutta en usko, että se kiinteäpyöräisilläkään mitään ihanuutta ole. Noissa Brio Smileissa saa kääntyvät etupyörät myös lukittua, sen teinkin pari kertaa, kun oli kovempi hanki. Tosiaan, me asutaan siis kaupungissa ja kuljetaan tosi paljon julkisilla ja varsinkin alkuaikoina tuli myös hengattua paljon kahviloissa ja kauppakeskuksissa. Noita vaunuja pystyy niin helposti lykkimään ja kääntelemään vaikka yhdellä kädellä, ni helpottaa kyllä joissakin tilanteissa kummasti.

Mitäs mä vielä niistä kehuisin..Ai niin, jos hankkii myös Brio Primo -turvakaukalon, niin sen saa kiinni vaunujen runkoon! Vaunut mahtuvat myös auton takaboksiin ilman mitään pyörien irrottelua tms, vaikkei boksi mikään ihan megalomaaninen olekaan. Toki tuo asia kannattaa vielä testata omassa autossa ennen ostoa :p

Noissa Brio Smileissa on pidennetty kuomuosa, jonka saa vetskarista vetämällä esille. On kyllä ollu tosi näppärä esim tuulisilla keleillä ja muutenkin päikkäriaikaan. Ja sit vaunujen tavaratila on tilava, hyvin mahtuu ruokaostoksen mukaan. Ei ole heittoaisaa, mutta istuinosan voi irrottaa ja kääntää eli ihan lennosta ei pysty vaihtamaan istumis-/makoilusuuntaa, mutta jos pystyy hetkeksi laskemaan johonkin, niin sitten vaihto onnistuu alle minuutissa :) Ei noi Smilet ehkä mitkään kaikkein esteettisimmät vaunut ole, mutta en kyllä vaihtaisi pois :Heartred Hintaakaan niillä ei ole ihan niin paljoa kuin kaikkein kalleimmilla merkeillä, vaikka laatu on kyllä ainakin mun mielestä ihan huippua! Niitä näytettäisiin myytävän rattaina, joihin saa halutessaan kantokopan tai vaunukopan. Lisätietoja, jos jotain kiinnostaa löytyy esim. täältä: http://www.britax.fi/rattaat/brio-smile/

Tulipas tästä romaani heh..Mä totesin jo joskus aiemminkin, että nää omat hehkutukset kuulostaa ihan siltä kuin olisi tuotetta valmistavan tai myyvän yrityksen leivissä :D Mut niin sitä vaan innostuu jostain "omasta" löydöstään niin paljon, että vaan haluaa jakaa sitä iloa muillekin. Tosin, niin kuin tästäkin ketjusta jo näkyy, niin me ollaan kaikki niin erilaisia ja innostutaan ihan samalla vahvuudella ihan eri tuotteista :p
 
Muokattu viimeksi:
Tuplien katsojille: Meillä on easywalkerit. Vierekkäiset istumaosat. Isot kääntyvät eturenkaat , niin hyvä työntää ja kevyt! Paremmat työntää näitä mitä aikasempia emmaljungia(ei ollu kääntyvät pyörät). Iso plussa siis näissä. Ja pestävät kankaat. Ilmakumirenkaat. Kovan kopan saa ostettua lisäosana, meillä on se mutta se ei oo kovin iso. Mut meille kyllä oli riittävä. Ja kopan irrottaminen ja kantaminen superhelppoa. Rattaat on yllättävän kapeat, mutta riittävän tilavat istuinosat (mahtuu tosi hyvin 2-vuotias tyttö toppavaatteissaki siihen).

Miinuksia: tosi ahdas tavaratila, istuinten säätö vaakatasoon ei oo mielestäni toimiva(kahella vetoketjulla säädetään). Istuimet vaikka on ihan "istuma-asennossa" niin silti on vähä liian makuuasento. Lapsi jos haluaa istua ni ei voi nojata samalla.

Oon ollu silti vaikka miinuksia on ja joskus hajottaa ne niin loppusissaan tosi tyytyväinen. Tosi laadukkaan oloset ja jämyt rattaat!
 
Oi kylläpä sait mut innostumaan Syksyinen noista Brioista :p
 
Itse oon kokeillut Brion Happyja ja paria Emmaljungan vaunuja niin ei kyllä saa mua innostumaan. Ja mikä syy? Se, että kaikissa muissa on vaunut ottanut tärinät maasta oudon herkkään (pikkukivet), mutta Crescenteillä en tiennyt moisesta yhtää eikä poika, noiden jälkeen oli pitkä aika lenkkeilyssä että poika suostu emmaljungiin (ahdas) istumapaikka ja tärisee kiviin ym kuin heikkopää :/ Harmi ettei Crescenteillä ole tuplia. :sad001

Crescentien myötä sain laihdutettua myös kilotkin pois, kun oli niin kevyet ja suuntavakaat, että välillä tuli lenkit juostuaki noilla poika kyydissä ! Aivan lööw noihin vaunuihin ja toivon, että muutkin saa kokea sen! ♡
 
Muokattu viimeksi:
Esikoiselle hommattiin Hartanin topline x yhdistelmävaunut ja kovasti oon tykännyt. Vaunuissa on pehmeä koppa, ilmakumipyörät, heittoaisa, säädettävät jouset eli kulkevat hyvin eri maastoissa, oma sadesuoja, tavaratila alhaalla, helppo laittaa kasaan jne. Hyvin ovat palvelleet ja kestäneet. Monen monta lenkkiä olen vaunujen kanssa lenkkeillyt. Suosittelen!
 
Minkäslaisia tupalarattaita teillä on joilla on jo useampi lapsi tai millaisia olette ajatelleet te joille syntyy toinen/kolmas?itse haluaisin mielummin päällekkäin kuin vierekkäin olevat.
 
Abc Design zoomeja oon katellu. Vierekkäin itekin haluisin, mut aika vähä tuntuu olevan niitä. Mihin siis sais kopan.
 
Mä ryhdyin kans pohtimaan, että pitääkö tässä nyt vaihtaa nuo yhdistelmät tupliin?! :eek: Esikoinen täyttää tammikuussa 2, eli varmaan vielä ainakin jonkun verran istuu rattaissakin. Ja tähän astisen elämänsä on nukkunut päiväunia ainoastaan ulkona, ensin vaunukopassa ja nykyään rattaissa.
Meillä on siis yhdistelmävaunu, Brio Go. Taitaa olla sellainen karvalakkimalli tuosta Brio Happysta. :grin Kääntyvät etupyörät ja lisäksi vaihdettavat isot talvirenkaat, jotka on olleet kyllä hyvät lumella. Tykkään noista rattaista paljon ja ahkerassa käytössä ovatkin, niin lenkillä, kuin tosiaan nukkumakäytössäkin.
Ehtiihän tässä pohtia vielä. Ja rahakin ratkaise, sitä kun ei ole kauheasti ylimääräistä. Tuplat taas maksaa lisää... Pitänee ruveta vähän googlettelemaan vaihtoehtoja. :)
 
Mulla on ollut carena double swingit. Erittäin tyytyväinen. Ilmakumirenkaat. Kääntyvät eturenkaat. Erilliset istuimet/ vauvalle saa kopan erikseen. Lapsilla oli 1v ja 1 viikko ikäeroa. Vauva sai olla rauhassa omalla puolellaan. Tilava istuinosa.
Meillä oli ensin emmaljungan jotkut missä pienet eturenkaat. En tykänny. Hankala työntää lumisohjossa. Ahtaat kantokasseineen ja toppavehkeiden kans. Ja 1v pääs härnäämään vauvaa.

Tuosta on nyt 5-6v.
Eli nyt saa hommata tulokkaalle kaikki uutta :)
Haluan perus vaunut kunnon renkailla. Katsoin emmaljungan jotain mallia (käytettynä). Vaunukoppa on easyfix kiinnitys jutulla, kunnon kantokahvat. Kun me asutaan hissittömän talon 3 kerroksessa:/ enkä halua säilyttää pyörävarastossa vaunuja ja käytävässä ei saa.
Ajattelin kantaa vauvan kopassa ylös ja rungon erikseen. Kahdet raput (kuntoilua :D ) enkä tee kauppareissuja suuremmin yksin vaunuillen.

Marraskuun puolelta täällä taas kurkkimassa...

Rv 10.
 
Komppaan kokeilemaan Cresentin vaunuja. Ovat aivan muuta kuin muut merkit juuri jousituksen ja "keinuvuutensa" takia.

Meillä tällä hetkellä Mountain buggy duet tuplavaunut enkä vaihtaisi pois. Markkinoiden kapeimmat vierekkäin istuvat, yhtä kapeat kuin meidän Emma yhdistelmävaunut. Ilmakumirenkaat, kääntyvät etupyörät, makuuasento, koppa, istuin työntäjää päin, tilava istuin (3,3v kyydissä toppavaatteilla mahtui hyvin) hyvä jousitus, helppo työntää, nokka nousee vähällä vaivalla, helppo kasata, menee kasattuna pieneen tilaan, iso tavaratila. Tässä muutama ominaisuus.
 
Vaikeita jotenkin kaikki nämä vaunu ja turvaistuin asiat. No kaitpa sitä kokeilemalla löytää sopivat :)
 
Mä en tiiä vaunuista enkä turvaistuimista enkä oikeastaan muustakaan vielä mitään kun ekaa odotan :p pitää hyvissä ajoin tutkia asioita ja kysyä ystävlitä suosituksia niin jospa ne mieluisat löytyis :) sen tiedän et vaunuja ei kannata pelkän ulkonäön takia hankkia :D
 
Turvaistuimen kannalta miehen kanssa katsottiin muistaakseni autoliiton tai liikenneturvan arviointia noista erilaisista istuimista ja niiden turvallisuudesta.
 
Meillä Emmaljungan Mondialit classic rungolla (ihan loistavat yhdistelmät...en vaihtaisi pois...enkä varmaan vaihdakaan :wink ) miinuksena melko iso koko. Tukevat, joustava runko, ihanat ulkonäöllisesti, kova vaunukoppa, tilava ratas osa, saa turvakaukalon suoraan ratasosaan kiinni...
"markarattaina" Britax b-motionit...Aivan loistavat myöskin!! Pieneen tilaan menevät...näppärät kasata...menee makuuasentoon asti..kääntyy näppärästi kun kääntyvät etupyörät. Loistavat kauppakeskuksissa ja maastossakin (ilmakumit).
 
Takaisin
Top