Vaunu asioita

Sori tää mun hiljaiselo, mut vaihdoin puhelinta ja jostain syystä en päässy sovelluksen kautta kirjautumaan kun ilmotti vaan vääräatä tunnuksesta. Mut nyt vihdoin koitin selaimesta niin pääsin samoilla millä oon yrittäny tohon sovellukseenkin :eek:
Mut tässä kuva noista yhdistelmistä. Ostettiin myös adapteri jolla saa turvakaukalon kiinni. Toivottavasti nää kuvat näkyy!received_10208448936595805.jpeg received_10208448909955139.jpeg
 
Onko nuo vauvakulmasta? Oon nimittäin katsonu samaa mallia mutta värejä oli huonosti... Toisissa taas värejä paljon mut joku muu asia ahdistaa. Vauvakulmasta tuun kuitenki tilaamaan vaikka äiti maksaakin vaunut, en viitsi siltikään tonnin vaunuja ostaa.kun vaan pääsis mallista päätökseen.

Miten toi kaukalo adapteri, käykö se kaikkiin kaukaloihin vai vaan vaunujen mukana tulevaan?
 
Ostin nuo Porin lilliputista, mutta on tuon ilmeisesti vauvakulma tuotteiden jälleenmyyjä. Sieltä mä muistaakseni ensin katsoin noita ja meinasin lähteä ouluun asti noitten vaunujen takia. Mut onneks löyty lähempää! Piti ostaa erillinen adapteri (maksettiin siitä 20€), että saatiin toi maxi-cosinin turvakaukalo kiinni.
Noi yhdistelmät on kyllä hyvän tuntuset, suosittelen, Kunert chrome. Menee maastossa kun maastossa. Testasin siis ilman painoa soratiella ja nurmikolla. Ylä-, alamäkiä, kuoppien ja kumpujen kera :happy:
 
Tässä ne ny o Teutonia BeYou Elite
1f4c13fa9f8d693897d86a38b4ef6e3a
 
Mä oon itse ihan sekaisin että millaisen vaunut hommaan, itselläni ei ole varaa hommata täysin uutta vaunua joten olen tutkiskellut esim torin kautta millaisia vaunuja jengi myy. Mieltä painaa esim se että tarvitsenko kääntyvät etupyörät vai perus jämäkät :D vanhempani sanovat koko ajan että ei pitäisi stressaa ja voin ihan hyvin katsella vielä ihan rauhassa, mutta olisi jo kamala hinku päästä ostelemaan viimeiset isot ostokset :)
 
Kääntyvät etupyörät on ihan näppärät mutta ite suosin täällä suomen loskapaska keleissä talvella isoja ei kääntyviä renkaita.. Samassa linjassa olevat renkaat kulkee hyvin ns omissa urissaan vaikka olis aika paljonkin sitä loskaa. Eli varsinkin jos kulkee paljon maastossa tai ylipäätään paikassa jota ei välttämättä aurata nopeasti niin kiinteät renkaat on parhaimmat. :) tämä siis opittu ihan kokemuksen myötä töissä.
 
Joo toi kans pitää ottaa huomioon. Meillä on kans tarkoitus säilyttää kotona sisällä kun ei viitsi häkkivarastoon viedä. Mut meillä onkin kolmio ja tilava eteinen ettei ole sillai väliä tai tilasta pulaa. :)
 
Meillä on noi isot ei-kääntyvät. Sitä missä noi kärryt säilytetään onkin hyvä kysymys koska vaikka meillä on omakotitalo niin sitä tilaa ei vaan ole :P Mä kyllästyin lopulta koko vaunu-spektaakkeliin - menin siitä mistä aita on matalin, eli katoin Torista, että kunhan on Emmaljunga, isot ei-kääntyvät pyörät jotka hyvässä kunnossa, kankaat hyvässä kunnossa ja kova koppa niin ostan pois. Myyjäkään (myi lapsenlapsen vaunuja) ei tiennyt mallista mitään joten en tiedä minäkään - hyviltä näyttää :grin
 
Ja kannattaa käydä silti liikkeessä testailee mitkä tuntuu omilta, vaikka ei oliskaan aikomusta ostaa sieltä. Jos vähä sais selville omia kriteereitä. :) Ja myyjältä kyselee ni ne osaa kertoa mitä kannattaa ottaa huomioon omaa tilannetta aatellen.
 
Meillä on noissa kääntyvät, mutta tarvittaessa lukittavat. Oli tosi näppärät työnnellä. Lisäksi aiotaan ostaa noihin vielä talvipyörät eli isot kääntymättömät, mutta erillisjousitetut, mikä vähän helpottaa kääntämistä.
 
Kiitos neuvoista, itse en ainakaan näillä näkymin missään ahtaissa paikoissa liiku ja itsellä taloyhtiössä kellarissa ihan vaunuparkki niin jotenkin päädyn koko ajan sille linjalle että ei-kääntyvät renkaat, noh pitää nyt alkaa tutkiskella kun jää lomalle :)
 
Suosittelen tosiaan käydä myös testaamassa eri vaihtoehtoja vaikka jossain liikkeessä. Itte en tajunnu että ero oli niin valtava, ennen kuin käytiin kokeilemassa. Viikonloppuna työntelin kummityttö rattaissa, joissa oli edessä isot pyörät, jotka ei mihinkään kääntyilleet ja oli kyllä aika arsesta.
 
Voi jösses, tultiin juuri vaunukaupoilta :hungover:. Ahdistuin n. 5 minuutin jälkeen, en ymmärtänyt yhtään mitään, aivot kieltäytyivät vastaanottamasta mitään tietoa ja halusin vaan pois.

Lähtötilanteena se, että meillä on saatuna Brion kaukalo ja haluaisimme sen saada kiinni runkoon. Mutta kuulemma ei käy kuin johonkin kahteen malliin eikä niitä ollut saatavilla. No en ala ostamaan uutta kaukaloa, sitten liikutellaan vauvaa kaukalosta rattaisiin.

Voisiko jostain taivaasta tipahtaa meille sopivat rattaat? Olin jo varautunut että tonni maksetaan, mutta nyt jotenkin ottaa niin paljon päähän että en kyllä halua maksaa sellaistakaan summaa. Sillä rahalla me lennettäis koko perhe vaikka Brasiliaan talvehtimaan!!!

Onko ideoita mistä katsoa käytettyjä rattaita ja ennen kaikkea, kertokaa mitkä meidän kannattaisi ostaa :rolleyes:. Katsottiin Teutonia Be You V4 2016 mallia, siihen saisi ainakin talvipyörät. Haluaisin siis päästä huonosti auratuille poluillekin kulkemaan. Ja kannattaako olla pehmeä kantokassi? Ja mitä tarkoittaa yhdistelmärattaat? Ja kuinka kauan lapsi tuollaisissa rattaissa edes kulkee, pitääkö ostaa jotain uusia osia myöhemmin että mahtuu?
 
Numea, en tiiä minkälaisia rattaita ootta hakemassa mutta esim emmaljungam super vikingeihin saa adapterin johon voi laittaa brion kaukalon.

Pehmeästä kantokassista on varmasti montaa mielipidettä mut mulla on semmonen käsitys et jos asuu esim hissittömässä kerrostalossa ni se on kätevä, saa kannettua vauva siinä kotiin, jos rattaat jättää alas. Kova koppa on mun suosikki, oikeestaan en ees tiiä miks... se oli ekana ja on toimiva.

Yhdistelmärattaat tarkottaa (käsittääkseni) just tuota et on se ratasosa missä voi istua isompiki lapsi, sitte siihen ratasosaan laitetaan vaan päälle pehmeä kantokoppa vauva-ajaksi. Sanokaa jos oon väärässä, näin oon aina itse ajatellut :wideyed:
 
Numea: Britax osti brion, joten brion vaunuja ei enää valmisteta, toki liikkeissä voi olla viimeisiä kappaleita vielä poistomyynnissä. Mutta n. 50€ maksaa adapterit vaunuihin ja voihan liikkeessä testata, käykö tuo brion kaukalo suoraan esim. Britaxin vaunuihin. Itse ostion kirpalta brion happy-yhdistelmät 56€ ja koska meidän ministeriautoon nuo ei mahdu niin toiset rattaat britaxilta, johon britaxin kaukalo käy suoraan ilman adaptereita.
 
Se myyjä väitti ettei Brion kaukaloa saa adapterillakaan vaunuihin....onkohan tottakaan?

Yhdistelmävaunut ovat siis ilmisesti fiksummat. Asumme kaupungissa, joten mitään kamalan massiivisia vaunuja en haluaisi. Mutta kuitenkin sellaiset joiden kanssa voi talvella käydä vaunulenkillä ilman että juutun joka loskakasaan.

Ehkä mun nyt pitää vaan tehdä taustatyötä vaikka niin vastenmieliseltä tuntuukin :shy:
 
Takaisin
Top