Vatsasta Maailmaan-Ohjelma

Minuu rupes melkein pillityttää tän päivän jaksossa.. :) On ne niin sulosia. Oli aika kauheeta nähä kun ne sitä sektioo teki,mutta näytti aika helpolta toimeenpiteeltä ja nopeelta niinkun ne sanokin siinä.
 
...kele %&##...[:@]
Unohdin sen... joo, sehän tulee joka päivä mutta eihän tämä mamma sitä taas tajunnut [:@] No vissiinkin tulee huomenaamulla uusintana. [8|]
 
Mikä oli tän päivän aihe? [8|] Mä kyllä katoin jakson,mutta telkkari vammattaa niin en voinu lukea ohjelmainfoa...B-streptokokkibakteerista oli ainakin ja ilokaasusta ja avautumis ja ponnistusvaiheista jotain..niin ja miten nainen voi tuskissaa päästää suustaan [:D] Mutta oliko siinä mitään semmosta pääjuttua? [:D] 
 
Tiiaa minä ainakin luulen itseni tuntien, että mun suusta tulee kyllä kaikki mahdolliset kirosanat, mitä vaan tiedän [:D] valitettavasti sen verran paha olen suustani -->täytyy hillitä sitä, kunhan tuo pikkuinen syntyy [8|]
 
Joo minä olen aika kova suustani kanssa..jokatoinen sana on kirosana melkeinpä [:D] Yritän kyllä pitää suutani vähän soukeammalla siellä salissa sitten,ettei mies loukkaannu tai äippä [&o][;)] Vaikka multakin varmaan tulee väkisinkin muutamat perkeleet ja vitut sieltä [:D][:D] Mulla on toi kipukynnys aika...miten se sanotaan..matala,että en siis kestä oikeen mitään kipua. [X(] Se täytyy kestää ja tietää kuitenkin,että ne kivut loppuu sitten kun vaavi on ulkona ja tietää sen kivun lopputuloksen niin pakko siin on hengis pysyy [:D]

Mutta nytten määää lähden mein äiskälle käymään..Heidooo! [:)]
 
Mulla jäi tänään ohjelma väliin.. [&:] Tuli vähän nukuttua.
Kattoko kukaan muu? Mistä puhuttiin tänään..? [:)]
 
Eipä tullut katottua.. Unohdin taas [>:] Muistin kymmeneltä aamulla mutta sitten lähdettiin puolenpäivän jälkeen kauppaan ja sitten Nuuksion kansallispuistoon grillaamaan notskille makkaraa. Muistin sitten taas, kun 15.14 palattiin autolle. Noo... tuleehan se huomenaamulla - jos sitten vaikka muistais [8|]
 
Mun mielestä aiheena epiduraali- ja spinaalipuudutus. En ole vielä jaksoa nähnyt vaan nauhalle mennyt...
Mut tosiaan huomen aamulla tulee uusintana...
 
Mä tänään ekaa kertaa noita tuolta ruutu.fi:stä vähän kattelin. Joten ei hätää vaikka jäisi kattomatta tv:stä, sieltä ne näkee!! [:)]
 
Minuu kiinnostava aihe ainakin..epiduraalipuudutus :) Täytyy vissii herätä huomen aikasin kattomaan se tai sitten koitan tuolta ruutu.fi:stä käydä nyt jos onnistuis [:)]
Omassa tilanteessani otan kyllä kaikenmaailman puudutukset,kun en kestä kipua yhtään niin toi epiduraali on vissiin aika yleinen..[8|]
 
Mä en tosiaankaan halua epiduraalia... mutta aiheena silti voisi kiinnostaa. Meinasin yrittää luomuna [:D]
 
Voi jeesus,en mä mihinkää herännyt kattomaan sitä uusintaa ..[&:][:D] Valvoin vähän..oon kyllä monta päivää valvonut johonkii 2-3..eilen katoin sinkkuelämää jaksoja,niitä tuotantokausia dvd:ltä,enkä malttanut mennä nukkumaan. [:D] Mutta siis..täytyy kohta katsoa,kun tulee taas :)
 
Mä kattoin sen ohjelman aamulla, mut ei siin kauheesti epiduraalista puhuttu. Siin oli niin monta aihetta tänään: vauvan kehitys viikolla 26, synnytys, lootus-synnytys (aika outoo et istukka pidetään vauvassa kii nii kaua kunnes napanuora ite irtoo...), si tpuhuttiin vauvan nimen valinnasta ja lopuks vähä spinaalista ja epiduraalista mainittiin..

Mull on kans vahvistunu sellanen ajatus etten ota sitä epiduraalia jos vaan pärjään ilman. Ainakin yritän eka ilman. Tosa ohjelmassakin myönnettin et ei se aina onnistu, mut jos onnistuu niin äiti voi liikkua vapaasti ja tuntee ponnistusvaiheessa supparit. Siin kuitenkin myönnettiin se, että oliks se nyt 10-15% mahdollisuus ettei epiduraali toimi niin ku halutaan. Joten taian jättää väliin. (Mullakun se ei viimeks toiminu toivotulla tavalla, ni ties vaik kävis taas samallai).  Jos nyt ihan tuskissani oon ja tuntuu et kuolen kipuun ni ei kait siin sit auta ku suostuu, mut katotaan miten menee. Toivotaan et onhelppo ja nopee synnytys [:D].
 
Mä olin kans pettynyt siihen epiduraali-osaan kun ohjelmissa luki et aiheena epiduraali ja spinaali...
Aika vähän oli siitä juttua... Ja se Lootus-synnytys... Huh huh. Ei kyl ihan mun juttu.
 
Joo ei munkaan.. Aatella nyt et se istukka roikkuu vauvassa monta päivää. Kyl menee hankalaks kaikki pyllyn pesut ja kylvetykset.. mut ilmeisesti siin oli kyse jostai sen kansan uskomuksesta, ku sen äidin piti olla 40 päivää eristyksissäkin eli ei voinu poistua kotoa mihinkään. Liitty mahollisesti johonkin uskontoon, taikauskoon tai vastaavaan.. 
 
Joo eix se äiti ollut jostain Malesiasta tai Filippiineiltä tai jostain sieltä päin. Liittyi kai jotenkin niiden kulttuuriin...
 
Annetaanhan sen napatyngän muutenkin irrota itsestään.. helpompihan se on muksu ottaa sairaalasta kotiin ilman istukkaa, mutta tuossa tapauksessa synnytys olikin kotona. Sehän äiti sanoikin, että joutuu pakosta levähtämään vauvan kanssa kun se istukka rajoittaa vauvan liikuttelua.. eikö se joskus ainakin ole ollut niin ettei vauvaa saisi mielellään kylvettää ennenkuin napatynkä on irronnut?!?! ettei se tulehtuisi..

Saattaahan se olla niin, että tuokin synnytystapa tulee jossain vaiheessa yleisemmäksi täällä Suomessakin.. kuten vesisynnytyskin :)

Miksi turhaan kiusata itteään ja olla ottamatta kipulääkkeitä kun synnytys on käynnissä.. Itse olen miettiny sitä kohdunkaulanpuudutusta, muutamalla tutulla on ollut hyviä kokemuksia siitä.
 
Minä mietin kyllä tuon asian vähän toisin päin; miksi kiusata vauvaa ja itseään kaikenmaailman piikeillä joiden toimivuudesta ei kuitenkaan ole minkäänlaisia takuita.[8|] Epiduraaliki vie vaan pian liikuntakyvyn muttei kipua... Ja kun en siihen sänkyyn halua johon epiduraali hyvin usein sitten pakottaa. Ei kiitos...
 
Mulla jäänyt nyt parina päivänä kattomatta,unohtanut :( Tänään kerkesin varmaan 5 minuuttia katsoa,kun tajusin että se tulee telkkarista. Ääh. Ja huomeen se ei tuu. Mutta sen sijaan mies tulee taas pitkästä aikaa kotiin :)
 
Takaisin
Top