Varhaisultra

Pahoittelut nuux :Heartred

Minulla ei kannassa näy muita kuin ns normaalit verikokeen tulokset ja kupat yms. Se seulaosuus ei näy mulle. Mistä te muut olette nähneet tuloksia, ilmeisesti jo ennen np-ultraa kun olette osanneet epäillä tuloksista jotain?

Meillä to ultra ja hermostuttaa tulos tosi kovasti. Jotenkin sekin tuntuu hurjalta että 1:250 pääsee jatkotutkimuksiin ja 1:251 onkin muka jo hyvä tulos. Noin huonoilla lukemilla kyllä se omakustanteinen nipt olisi ihan ehdoton.
 
Pahoittelut nuux :Heartred

Minulla ei kannassa näy muita kuin ns normaalit verikokeen tulokset ja kupat yms. Se seulaosuus ei näy mulle. Mistä te muut olette nähneet tuloksia, ilmeisesti jo ennen np-ultraa kun olette osanneet epäillä tuloksista jotain?

Meillä to ultra ja hermostuttaa tulos tosi kovasti. Jotenkin sekin tuntuu hurjalta että 1:250 pääsee jatkotutkimuksiin ja 1:251 onkin muka jo hyvä tulos. Noin huonoilla lukemilla kyllä se omakustanteinen nipt olisi ihan ehdoton.

Mulla tää sama, kannassa nuo tutkimukset ilmeisesti piilotettu. En näe edes lähetettä. Olisko esum HUS:lla käytäntönä..

Mekin ollaan menossa NIPTn jos yhtään nt-ultran ja riskiluvun jälkeen epäilyttää.
 
Samaa ihmettelin itsekin: kannassa ei näy lähetteinä kuin hepatiitti-C, joku virtsatesti ja sokerirasitus. Ja noista kahdesta ekasta näkyi parissa päivässä tuloskin. Seulonnan verikokeita ei näy edes lähetteenä, vaikka ne piti ottaa noiden kanssa samaan aikaan. Neljä putkea verta kyllä otettiin. Eipä tullut labrassakaan tarkistettua että kai siinä on ne seulatkin.
 
Meillä np-ultra takana ja kysyin asiaa kätilöltä miksi kannassa ei näy mitään - sanoi että ne on ultraan asti piilotettu koska niitä ei maallikko pysty tulkitsemaan eikä sellaisenaan kerro riskiä ja siten aiheuttaa vain turhaa huolta ja murhetta. Näin siis ainakin meille sanottiin ja HUS:in alue. Mulla kyllä kannassa lähetteessä luki joku ä-seul tms
 
Meillä np-ultra takana ja kysyin asiaa kätilöltä miksi kannassa ei näy mitään - sanoi että ne on ultraan asti piilotettu koska niitä ei maallikko pysty tulkitsemaan eikä sellaisenaan kerro riskiä ja siten aiheuttaa vain turhaa huolta ja murhetta. Näin siis ainakin meille sanottiin ja HUS:in alue. Mulla kyllä kannassa lähetteessä luki joku ä-seul tms

Kiitti tiedosta!

Saitko riskiluvun heti ultrassa vai tuleeko HUS:n alueella kirjeellä kotiin?
 
Mä olen HUS:n alueella ja mulla kyllä näkyi kaikki tulokset omakannassa. Siis ne seulat tuli jo muutaman päivän kuluttua. Varmaan siis riippuu vähän.

Mä en saanut riskilukua ultrassa, mutta tunnin päästä soitettiin.
 
Voi olla että tässä on eroja mutta näin meille kätilö Bulevardilla sanoi. Me ei saatu tässä hetkessä kuin turvotusmitta, joka onneksi oli tosi pieni.
 
Mä olen HUS:n alueella ja mulla kyllä näkyi kaikki tulokset omakannassa. Siis ne seulat tuli jo muutaman päivän kuluttua. Varmaan siis riippuu vähän.

Mä en saanut riskilukua ultrassa, mutta tunnin päästä soitettiin.

Mulla näkyi pari päivää tulokset ja sitten katosivat
 
Mä olen HUS:n alueella ja mulla kyllä näkyi kaikki tulokset omakannassa. Siis ne seulat tuli jo muutaman päivän kuluttua. Varmaan siis riippuu vähän.

Mä en saanut riskilukua ultrassa, mutta tunnin päästä soitettiin.

Äh, mäkin oon HUS:n alueella, mut ainakaan viikon sisään ei oo viel tullu tuloksia. :shifty: Eipä nyt muuten olis väliä, mut kiinnostais hemoglobiinin arvo, koska se oli alhainen jo ekassa ultrassa pikatestillä. Terkka sanoi, et katotaan mitä tehdään, kun tulee tarkka tulos verikokeista.
 
Sinänsä minusta se on ihan fiksua, ettei niitä yhdistelmäseulan verikokeita näytetä. Varmaan sekin käytäntö on tullut juuri siitä, että niistä on tullut paljon kyselyitä ja huolta. Ja usein turhaan.

Minulla ne oli niin matalat, että toisaalta oli hyvä varautua jo siihen mikä minua odottikin, eli lisätutkimukset.

Ja tosiaan Bulevardilla minäkin ultrassa kävin ja siellä kätilö kertoi vaan sen niskaturvotuksen ja sen, että normaali on alle 3mm. Kun kysyin niistä verikokeista, hän sanoi, ettei ota niihin mitään kantaa, että tietokone laskee sitten monesta eri tiedosta sen riskiluvun. Ja juuri sen sanoi, ettei verikokeet yksinään merkitse mitään.

Tsemppiä kaikille, paljon isompi todennäköisyys on, että kaikki on hyvin ja riskiluvut pienet.
 
Sinänsä minusta se on ihan fiksua, ettei niitä yhdistelmäseulan verikokeita näytetä. Varmaan sekin käytäntö on tullut juuri siitä, että niistä on tullut paljon kyselyitä ja huolta. Ja usein turhaan.

Minulla ne oli niin matalat, että toisaalta oli hyvä varautua jo siihen mikä minua odottikin, eli lisätutkimukset.

Ja tosiaan Bulevardilla minäkin ultrassa kävin ja siellä kätilö kertoi vaan sen niskaturvotuksen ja sen, että normaali on alle 3mm. Kun kysyin niistä verikokeista, hän sanoi, ettei ota niihin mitään kantaa, että tietokone laskee sitten monesta eri tiedosta sen riskiluvun. Ja juuri sen sanoi, ettei verikokeet yksinään merkitse mitään.

Tsemppiä kaikille, paljon isompi todennäköisyys on, että kaikki on hyvin ja riskiluvut pienet.

Joo, ihan totta kyllä. Se vaan just häiritsee, että kun toisilla näkyy, niin tulee heti mieleen onko itseltä niitä otettukaan. Jos lähetteestä ois vaikka inhimillisestä syystä jäänyt puuttumaan. Vaikka luotan kyllä neuvolaan, tekevät niitä niin paljon.

Tsemppiä teille, varmasti piinavaa kun odottaa lisätutkimuksia ja tuloksia.
 
Jotenkin on viime aikoina ollut niin epäraskaanaoleva olo että kävin tänään ultrassa, viikot 9+0 ja kaikki hyvin :smug: napanuorassakin näkyi jo virtausta ja pieniä jumppaliikkeitä jo teki pikkuinen :happy:
 
Me käydään huomenna toisen kerran varhaisultrassa. Käytiin 7+ viikolla ja huomenna uudestaan kun pitäis olla koossa 10+2. Ihan vaan kun huolettaa ja pelottaa, kun taustalla on se keskeytynyt keskenmeno aika tuoreessa muistissa :pale Kovasti oon yrittänyt olla positiivisin ja huolettomin mielin mutta varmaan ainoa mikä helpottaisi uuden kkm:n pelkoon on varhaisultra. Toivon todella että kaikki on ok! :smiley-angelic001

Ultran tulos kyllä jännittää ja pelottaa.
 
Me käydään huomenna toisen kerran varhaisultrassa. Käytiin 7+ viikolla ja huomenna uudestaan kun pitäis olla koossa 10+2. Ihan vaan kun huolettaa ja pelottaa, kun taustalla on se keskeytynyt keskenmeno aika tuoreessa muistissa :pale Kovasti oon yrittänyt olla positiivisin ja huolettomin mielin mutta varmaan ainoa mikä helpottaisi uuden kkm:n pelkoon on varhaisultra. Toivon todella että kaikki on ok! :smiley-angelic001

Ultran tulos kyllä jännittää ja pelottaa.

Mä niin symppaan sua. Keskeytynyt km myös taustalla ja onhan se ihan hirveää kun ei mitään km oireita, menee ultraan ja hoitaja hiljenee. Se fiilis :dead:

Sen takia itsekin kävin varhaisultrassa, mut seuraava on nt-ultra ja siihen on viikko vielä. On kuin odottais tuomiota.
 
Takaisin
Top