Varhaisultra

Muakin jäi ihmetyttämään tää istukkahomma kun tuntuu että muut puhuu sen paikasta! Jäin kans siihen käsitykseen ettei se vielä ole niin valmis että paikalla olisi suurta merkitystä.
Itselleni sanottiin np-ultrassa, että istukan paikka katsotaan sitten rakenneultrassa. Ehkä sitä ei tosiaan voi vielä niin hyvin määrittää.
 
Itselleni sanottiin np-ultrassa, että istukan paikka katsotaan sitten rakenneultrassa. Ehkä sitä ei tosiaan voi vielä niin hyvin määrittää.

Alussa istukan paikalla ei ole väliä, siksi vasta rakenne ultrassa katsotaan, kun silloin se on yleensä ottanut oikean paikan, mutta jos on silloin vielä kohdunsuun päällä saa kontrolli ajan n rv 28-30 :)
 
Kyllä sen paikan näkee jo alussa, mutta tosiaan siitä syystä siitä ei yleensä mitään sanota, koska se liikkuu kasvun mukana. Mutta esim. meillä se näkyi selkeästi kohdunkaulan päällä ensimmäisissä ultrissa ja nyt tässä np-ultrassa ei enää näkynyt siinä. Mutta tuostahan sen paikka ei enää siirry, siis kun se on mulla etuseinässä niin siinä se on vaikka kuinka maha kasvaa.
Ja mä itse mainitsin ultrassa tuosta vuodosta ja toisen lääkärin löydöksestä joten tod.näk. siksi ainakin meillä tarkasti sitten sen paikan. Etiseen istukkaan nimittäin liittyy aika paljon rajotuksia.
 
Muakin jäi ihmetyttämään tää istukkahomma kun tuntuu että muut puhuu sen paikasta! Jäin kans siihen käsitykseen ettei se vielä ole niin valmis että paikalla olisi suurta merkitystä.
Joo ja meilläkin tämä tuli siis arvailuna puheeksi neuvolassa, kun terveydenhoitaja ei saanut sydänääniä kuulumaan. Mihinkään varmuuteen istukan sijainnista ei päädytty vielä
 
Kyllä sen paikan näkee jo alussa, mutta tosiaan siitä syystä siitä ei yleensä mitään sanota, koska se liikkuu kasvun mukana. Mutta esim. meillä se näkyi selkeästi kohdunkaulan päällä ensimmäisissä ultrissa ja nyt tässä np-ultrassa ei enää näkynyt siinä. Mutta tuostahan sen paikka ei enää siirry, siis kun se on mulla etuseinässä niin siinä se on vaikka kuinka maha kasvaa.

Mua kiinnostais lähinnä se, et onko etuseinässä,s koska se vaikuttaa sit kuinka aikasin on mahollista tuntea potkuja tai kuulla sydänääniä. Mut joka ultrassa oon kysyny tätä ja joka kerta on vastattu, et mahdotonta sanoa, kun sitä näkyy tosiaan joka puolella. :rolleyes:
 
Perjantaina käytiin nt-ultrassa. Kaikki hyvin, kokoa melkein 8 cm ja iäksi tuli 13+6 eli juuri rajoilla, että vielä seulontaa voi tehdä. Viikot yllätti itsenikin ja vähän hämmentävää miten se hedelmöitys on alkanut, kun olisi periaatteessa alle vk kuukautisten alkamisesta tuon mukaan:oops::rolleyes:. Mutta kaikki näytti normaalille ja tuli tulos samana päivänä, ettei syytä lisätutkimuksille. Kalenterin mukaan la oli alunperin 2.12 ja nyt se on 23.11:)
 
Perjantaina käytiin nt-ultrassa. Kaikki hyvin, kokoa melkein 8 cm ja iäksi tuli 13+6 eli juuri rajoilla, että vielä seulontaa voi tehdä. Viikot yllätti itsenikin ja vähän hämmentävää miten se hedelmöitys on alkanut, kun olisi periaatteessa alle vk kuukautisten alkamisesta tuon mukaan:oops::rolleyes:. Mutta kaikki näytti normaalille ja tuli tulos samana päivänä, ettei syytä lisätutkimuksille. Kalenterin mukaan la oli alunperin 2.12 ja nyt se on 23.11:)

Vau, onpa ollut nopea ovulaatio, mutta kai näinkin voi sitten tapahtua :eek: ihana kuulla että kaikki oli hyvin ja käynti osui vielä aikaraamien puolelle.
 
^sanos muuta:D Tiesin kyllä, että kierto varmaan suht lyhyt nk esikoisella, mutta että noin:oops: Liekö joku vahinko-ovulaatio vai mikä sitten..pääasia että kaikki kuitenkin näytti olevan kunnossa.
 
Eiköhän noissa ultran perusteella tehdyissä arvioissa nyt ainakin muutaman päivän heittoja ole. Itsellä ainakin sekä ovulaatiotestit että raskaustestit sopivat kaikki omiin tuntemuksiin ja omiin tavallisiin kiertoihin ja silti nyt niskaturvotusultrassa koko tuosta kolme tai neljä päivää edellä. Ei oltu muuten taidettu edes siinä kierrossa harrastaa vielä seksiä ennen tuota ultran perusteella tapahtunutta hedelmöittymistä, että jos ei joku neitseellinen sikiäminen ole tapahtunut niin uskon että minä olen oikeassa ja ultra väärässä :hilarious: mutta tavallaanhan on ihan vaan positiivinen asia että vauva kasvaa kunnolla, kunhan nyt ei sentään jatka sellaiseen tahtiin että syntyy jonain 4,5 kiloisena tms :shy:
 
Takaisin
Top