Varhaisultra

Joo, juuri nuo Susan1 mainitsemat arvot. Minulla oli molemmat tosi alhaiset, raskaus oli mennyt kesken jo useampia päiviä ennen verikoetta. Luvut olivat vain muutamia kymmeniä. Mutta tosiaan muuten noita ei voi oikein millään itse tulkita, niihin vaikuttaa niin moni asia.
 
Tänään varhaisultrassa näkyi pikkuinen papu ihan oikeassa paikassa ja myös syke näkyi & kuului hienosti :Heartred Koko vastasi täsmälleen viikkoja, 9,8 mm oli mittaa pienellä. Nyt on ensimmäinen tärkeä etappi saavutettu ja voi vähän enemmän uskoa raskauden jatkumiseen. Vaikka on tässä vielä pelottavan monta piinaviikkoa jäljellä! Kahden viikon päästä on ensimmäinen neuvola, toivottavasti myös siellä kurkataan ultralla. Ainakin esikoisen odotuksessa tehtiin niin. :rolleyes:
 
Onnea islana!

Mä oon niin kateellinen niille paikkakunnille missä on neuvolassa ultra. Pääsisi edes vähän useammin kurkkimaan pikkuista. :)
 
"Mä oon niin kateellinen niille paikkakunnille missä on neuvolassa ultra. Pääsisi edes vähän useammin kurkkimaan pikkuista."
Samoin! Meillä täytyy ajaa yli 30km toiselle paikkakunnalle missä on ultra.. ja ultria tasan kaksi jos kaikki on hyvin.
 
"Mä oon niin kateellinen niille paikkakunnille missä on neuvolassa ultra. Pääsisi edes vähän useammin kurkkimaan pikkuista."
Samoin! Meillä täytyy ajaa yli 30km toiselle paikkakunnalle missä on ultra.. ja ultria tasan kaksi jos kaikki on hyvin.

Meillä kans kaksi kertaa vain! Esikoisesta kyllä tuli sit ylimääräistä seurantaa kun oli pienikokoinen.

Noista verikoetuloksista vielä pakko sanoa että mulla oli siis se hcg lukema yli 300ug/l. En tiedä miten suurta heittelyä noissa on, mutta se kuulosti korkealta kun mulla on mielikuva että se voi myös olla alle sadan. Tiedä sitten mitä tarkoittaa. Tuli vaan mieleen massiiviseen pahoinvointiin yhdistettynä voisko olla kaksosraskaus... Tässä nyt ehtii mielikuvitus laukata. Ei auta kuin odottaa ultraa!
 
Milloin sulla on ultra Itu1?
Joo pitää vaan odottaa. Yrittää miettiä, että nää on sellaisia asioita, joihin ei pysty vaikuttamaan. :Heartred
 
Milloin sulla on ultra Itu1?
Joo pitää vaan odottaa. Yrittää miettiä, että nää on sellaisia asioita, joihin ei pysty vaikuttamaan. :Heartred

Viikon päästä. Eihän siihen enää ole kauaa, mut tuntuu että ajankulu vaan hidastuu kun odottaa tuota päivää!
 
Mulla oli keskenmenneessä tuo hgc jotain 0.17 ja pappa jotain 280. En nyt muista yksiköitä, mutta tosi alhasethan ne oli. Kkm todettiin seuraavana päivänä joten en kerennyt noista sitä huomaamaan. Raskaus oli siis keskeytynyt jo 2 viikkoa aiemmin. Nyt en aio niitä kattoa, ahdistuisin vaan lisää :bored:
 
Olen edelleen kahden vaiheilla pitäisikö kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle nipt-testiin. Se olisi paljon tarkempi eikä tarvitsisi arpoa tuloksia eikä murehtia onko 80% tarkkuus riittävä. Nipt on jotain 99+%.

Ensi viikolla niskapoimu, ehkä katsotaan mitä se sanoo ja jos yhtään huolettaa niin haetaan yksityiseltä tarkempi analyysi. Onko muut miettineet tuota nipt:iä?
 
Olen edelleen kahden vaiheilla pitäisikö kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle nipt-testiin. Se olisi paljon tarkempi eikä tarvitsisi arpoa tuloksia eikä murehtia onko 80% tarkkuus riittävä. Nipt on jotain 99+%.

Ensi viikolla niskapoimu, ehkä katsotaan mitä se sanoo ja jos yhtään huolettaa niin haetaan yksityiseltä tarkempi analyysi. Onko muut miettineet tuota nipt:iä?

Joo, mä mietin. Odotan sen np-ultran, pelkään vähän, että iinä on ongelmaa. Kuunnellaan ne tulokset ensin, mutta alustavasti puhuttiin jo, että käydään yksityisellä. Onhan se kallista...
 
Joo, mä mietin. Odotan sen np-ultran, pelkään vähän, että iinä on ongelmaa. Kuunnellaan ne tulokset ensin, mutta alustavasti puhuttiin jo, että käydään yksityisellä. Onhan se kallista...

Helsingissä pääsee tuohon nipt-testiin kunnan piikkiin jos on ongelmia. Jos ollaan yhtään rajoilla tai itseä epäilyttää, luulen että tuo raha me hassataan ja mennään testiin. Kallishan se on, taitaa olla koko sirkus jotain 800e luokkaa pks.
 
on toi nipt kyllä kallis, mutta kyllähän siinä saa hurjasti arvokasta tietoa jos haluaa. Mä mielestäni jostain luin että 40v ja yli saisi sen ilmaiseksi?! vai oliko kuvitelmaa.. olen meinaan täyttänyt 40v just ennen tuota verikokeen ottoa :wink
 
on toi nipt kyllä kallis, mutta kyllähän siinä saa hurjasti arvokasta tietoa jos haluaa. Mä mielestäni jostain luin että 40v ja yli saisi sen ilmaiseksi?! vai oliko kuvitelmaa.. olen meinaan täyttänyt 40v just ennen tuota verikokeen ottoa :wink
Jossain kunnissa saa ja toisissa ei. Meillä saa ja siihen menossakin.
 
voi kun meilläkin saisi, on noita keskenmenojakin takana useampia.. Kysyn sitä neuvolasta ja jos ei saa niin täytyy miettiä sit josko sen itse kustantaisi.
 
Kyllä minäkin olen harkinnut nipt-testiä. Kyllä se kuitenkin varmaan niin on, että tulisi abortti tehtyä jos vauvalla down olisi (sehän sieltä nyt yleisimmin paljastuisi kai siitäkin) vaikka tavallaan vähän sääli... olen ymmärtänyt että downin oirehtymää sairastavat ovat monesti itse hyvin tyytyväisiä elämäänsä ja siten toisaalta tosi sääli olisi lopettaa sellainen elämä :sorry: toisaalta kuitenkin tuntuu välillä tosi raskaalta tämä arki yhden terveenkin lapsen kanssa jo ja kaksi lasta kuulostaa minusta jo siltä että olisi kädet ihan täynnä ilman sairauksiakin :shy: tokihan aina voi yllätyksiä tulla nipt-testistä huolimatta, synnytysvaurioita ym. Mitäs muut nipt-testiä ajatelleet olette miettineet tehdä niillä tuloksilla? Kiva bonus olisi toki se, että kuulisi sukupuolen jo aikaisessa vaiheessa :hilarious:
 
Me varattiin juuri nipt-kokeeseen aika. Dextrassa maksaa suppea testi 572€ ja laaja 764€, tähän päälle lääkärikäynti ja ultra n.160€. Me todettiin, että tuon tarkkuuden ja varmojen tulosten takia halutaan tehdä, mieluummin kuin että saatais kunnalliselta arvio todennäköisyydestä.
 
Me varattiin juuri nipt-kokeeseen aika. Dextrassa maksaa suppea testi 572€ ja laaja 764€, tähän päälle lääkärikäynti ja ultra n.160€. Me todettiin, että tuon tarkkuuden ja varmojen tulosten takia halutaan tehdä, mieluummin kuin että saatais kunnalliselta arvio todennäköisyydestä.

Mitä siitä testistä selviää? Miksi sitä ei kunnalla tehdä?
 
Varasin ajan varhaisultraan 27.4, just ennen neuvolaa. Iik. Nyt kun malttais vielä odottaa! :)
 
Takaisin
Top