Varhaisultra

Kyl mä menisin varmaan vaikka yksityiselle tarkistaa jos oisin sinä :D Mulla näkyny alkio sekä sen syke kyllä 6+0. Mut ihan hyvin voi olla 70-luvun vehkeet + kokematon ultraaja ja siks ei näy. Tai sittten just viikkoja vähemmän. :)

Pyysin lähetteen sairaalaan uusintaultraan ja soittivatkin jo - aika on ensi perjantaina, eli tarkistavat sitten siellä tilanteen. Ultraaja tänään sanoi, että ehkä näki sikiön (vai onko se edes sikiö vielä?), mutta ei niin hyvin, että olisi sykkeen nähnyt. Eipä auta kuin odotella, pitkä viikko edessä...
 
En tiedä kuvittelenko vaan, mut itellä tuntuu että paineen tunne vatsassa ois vähentyny, joten varasin mieltä rauhoittaakseni varhaisultran että pääsee vähä nopeammin tsekkamaa tilanteen. 1,5 viikkoa pitää viel odottaa. Silloin viikkoja sekä menkkojen että oletetun oviksen mukaan 8+0, joten pitäs jo hyvin näkyä onko siellä mitään.. :nailbiting:
 
Tänään käyty varhaisultrassa. Ultrattiin vatsan päältä ja ajattelin, ettei mitenkään näillä viikoilla (7+0) voi näkyä mitään. Mut niin siellä vaan näkyi sikiö, jonka koko vastasi viikkoja 6+6 - 7+0 ja sydän pumppasi tosi vahvasti, sen näki helpost itsekin ruudulta. Kätilö sanoi, että kaikki näyttää ihan täydelliseltä, ei merkkejä vuodoista tms ja alkio oli kiinnittynyt oikeaan kohtaan. Ultrassa kohdun limakalvot näytti sen verran paksuilta, että kätilö vielä varmisti, onko kohdussa useampikin alkio. Selvisi, että raskaus oli alkanut kaksosraskautena, mutta toinen alkio oli lopettanut varhaisilla viikoilla kehittymisen, oli kuitenkin vielä ihan silmin havaittavissa. Kuulemma tästä ei ole mitään haittaa ja ihan tavallista, että näin tapahtuu.
Nyt on ainakin hetkeksi helpottunut olo, että kaikki tällä hetkellä just niinkun pitääkin. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen maanantaina menossa varhaisultraan. Just viime yönä näin unta että sain keskenmenon. Onneksi oli unta.. vähän jännittää ylihuominen..
 
Nyt on ultrassa käyty, eikä näkynyt sykettä. Viikot pitäisi olla 6+2 (mutta saattaa oila päivän tai parikin vähemmän). Ruskuaispussi(?) näkyi. Ultraaja sanoi kyllä, että ei kannata huolestua. Pyysin lähetteen sairaalaan ensi viikolle (ennen työreissua), mutta ei osannut sanoa varmaksi ottavatko. Mietin sitten pitäisikö mennä yksityiselle, jos en pääse tuonne sairaalaan.

Ei sitä tuossa vaiheessa alkiota aina nähdä... Minulla oli raskaus vuonna 2014, jossa ei nähty viikolla 7+ alkiota, vain epäselvää raskauspussia tms. Melkein meinasivat,että raskaus ei olisi siis alkanut tai sitten on myöhemmässä vaiheessa, ja niin kävi että seuraavan kerran ultrasivat varmistaakseen raskauden, näkyi jo elävä alkio, vain viikkoa myöhemmässä vaiheessa. Eli ei se ole vielä "tuomio" ettei raskautta olisi. Tsemppiä!
 
Huh kun jännittää, ensi viikon perjantaina olisi varhaisultra :grin Tuntuu niin pitkältä ajalta odotella!

Olikos täällä kellä vu seuraavaksi? :)
 
Mulla on huomenna kunnallisella puolella, koska viimeiset menkat on ollu 3 vuotta sitten o_O sain siis esikoisen 5/2016 ja jälkitarkastuksen jälkeen laitettiin kierukka jonka aikana ei tullut ollenkaan menkkoja. Kierukka poistettiin helmikuussa mutta menkkoja ei kuulunut ja sitten söin terolut-kuurin heinäkuun lopulla. Puolitoista viikkoa sitten plussasin. Terkka pisti lähetteen ultraan että tiedetään millä viikoilla olen. La ollee huhtikuun puolella.

Vähän jännittää kyllä, toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Mulla on ultra ens viikon tiistaina :) mulla on jotenkin sellanen fiilis koko ajan, että kaikki ei oo kunnossa, en oikein tiedä mistä moinen ajatus kumpuaa :/
 
Tänään näkyi pieni mytty ja hurja syke :Heartred vastasi viikkoja 7+1, mutta np-ultrassa vahvistetaan vasta la koska kierron mukaan pitäisi olla jo paljon pidemmällä. Kuitenkin kehittynyt tuon oman kaavansa mukaan kun kaksi viikkoa sitten arvio oli 5+ viikot. Nyt osuisi mytyn la ihan mun synttäreihin :Heartbigred omaa oloa helpotti ihan hirveästi kun kipujen ja vuotojen takia ollut ihan varma ettei kaikki ole kunnossa.
 
Mulla on ultra ens viikon tiistaina :) mulla on jotenkin sellanen fiilis koko ajan, että kaikki ei oo kunnossa, en oikein tiedä mistä moinen ajatus kumpuaa :/
Mulla kans vähän sama fiilis :oops: Mulla jotenkin kaikki vähäisetkin oireet hävinneet.. Mitkä viikot sulla ois ultrapäivänä? Mulla tänään 6+0 eli ultratessa pitäs olla 7+3.
 
Onnea Sadettaja ihanista ultrakuulumisista! Hauska jos vaavilla ois sama synttäripäivä kun sulla :p Meillä menis synttärikuukaudet kivasti peräkkäin jos vauva syntyis huhtikuussa, kun miehen synttärit on toukokuussa ja mulla kesäkuussa :grinOis letkassa :laughing002
 
Mulla kans vähän sama fiilis :oops: Mulla jotenkin kaikki vähäisetkin oireet hävinneet.. Mitkä viikot sulla ois ultrapäivänä? Mulla tänään 6+0 eli ultratessa pitäs olla 7+3.

Mulla on 9+2 jo silloin :) täälläkään ei enää juuri oireita, mutta ei mulla esikoisestakaan juuri mitään ollut. Mua ärsyttää kun käytin sellasta monivitamiinia missä on a-vitamiini karotenoidimuodossa. Lopetin kyllä viime viikolla kun asian tajusin :/ ahdistaa, kun ei tiedä onko se aiheuttanut jotain häiriöitä.
 
Toivotaan ettei olisi kerennyt mitään pienelle aiheuttaa! Tää epätietoisuus on niin syvältä.. :confused:
 
H
Mulla on 9+2 jo silloin :) täälläkään ei enää juuri oireita, mutta ei mulla esikoisestakaan juuri mitään ollut. Mua ärsyttää kun käytin sellasta monivitamiinia missä on a-vitamiini karotenoidimuodossa. Lopetin kyllä viime viikolla kun asian tajusin :/ ahdistaa, kun ei tiedä onko se aiheuttanut jotain häiriöitä.
hui...!
 
A-vitamiini karotenoidimuodossa ei ole vaaraksi, koska elimistö valmistaa tästä tarvittaessa A-vitamiinia, sisältäähän porkkanakin betakaroteenia :) Retinolimuodossa taas liika A-vitamiini voi aiheuttaa sikiövaurioita, joten liiallista A-vitamiinia tulisi raskausaikana tästä syystä välttää.
 
A-vitamiini karotenoidimuodossa ei ole vaaraksi, koska elimistö valmistaa tästä tarvittaessa A-vitamiinia, sisältäähän porkkanakin betakaroteenia :) Retinolimuodossa taas liika A-vitamiini voi aiheuttaa sikiövaurioita, joten liiallista A-vitamiinia tulisi raskausaikana tästä syystä välttää.

Joo näin mäkin lueskelin :) ja neuvolasta sanoivat että tuskin on mitään aiheuttanut. Otan kyllä asian vielä puheeksi lääkärin kanssa ultrassa :)
 
Ultrassa käyty, syke näkyi ja kaikki hyvin - sikiö vaan vastasi tosi paljon pienempää, eli 6+4, kun omien laskujeni mukaan pitäisi olla ainakin 7+0. Vähän jäi ihmetyttämään, kun ultan viikkojen mukaan oilsin saanut positiivisen raskaustestin 6 päivää ovulaation jälkeen?? Voikohan olla, että mittaustulos kuitenkin heittää esim. sen kolme päivää..? Eli vielä epävarma olo jatkuuko tämä raskaus normaalina...
 
Takaisin
Top