Varhaisultra

Mulla piti olla 7+6 (pupuiltiin vain kerran miehen kanssa) , mutta alkio vastasi 7+3. Kaikki oli kuitenkin hyvin nimittäin synnytin 2 viikkoa sitten :grin
Joten älä huoli! Helposti alussa tulee mittavirheitä ja ovis voi tapahtua vasta 48 tunnin kuluttua ovisplussasta. :)

Okei, hienoa kuulla! Kai tässä pitäs vaan koittaa saada stressi minimiin! Ja muutenkin murehtia vähemmän. :rolleyes: Ja onnea sinne pienestä. :)
 
Aion varata huomenna. Meillä yksityisellä 150e kelakorvausten jälkeen ja me pidetään sitä pienenä hintana. On 4 vuotta yritetty ja 2v sitten todettiin rypäleraskaus. Nyt pelonsekaisin ja epäuskoisin tuntein... viikkoja ois nyt 5+6 :oops:
 
Aion varata huomenna. Meillä yksityisellä 150e kelakorvausten jälkeen ja me pidetään sitä pienenä hintana. On 4 vuotta yritetty ja 2v sitten todettiin rypäleraskaus. Nyt pelonsekaisin ja epäuskoisin tuntein... viikkoja ois nyt 5+6 :oops:

Eikö sulle tarjota neuvolan puolesta varhaisultraa, kun on tuo rypäleraskaus taustalla? Mun siskolla oli rypäleraskaus nelisen vuotta sitten, ja sen jälkeen on molemmissa raskauksissa päässyt heti neuvolan kautta varhaisultraan.
 
Eikö sulle tarjota neuvolan puolesta varhaisultraa, kun on tuo rypäleraskaus taustalla? Mun siskolla oli rypäleraskaus nelisen vuotta sitten, ja sen jälkeen on molemmissa raskauksissa päässyt heti neuvolan kautta varhaisultraan.
Kysyin neuvolaa varatessa. Ei mitää muuta kun hcg:n tarkistus 6vk päästä synnytyksestä. Oon itsekin kuullut että rypäleraskauden jälkeisessä raskaudessa varhaisultra, mut ei näköjään sit:meh:
 
Varasin tänään varhaisultran, sain ajan lauantaille, silloin pitäisi olla 7+0. Aluksi olin päättänyt, että menen sitten vasta nt-ultraan, mutta en sitten malttanutkaan odottaa. Pahoinvointi ja vatsakivut on tosi voimakkaita, joten ajattelin että olisi kurjaa kärsiä yli kuukausi vielä huonon olon kanssa, jos vasta rv 12-13 paljastuisi tuulimuna tai kohdun ulkoinen..
Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja saisi edes hetkeksi mielenrauhan :Heartred
 
Onko ketään, joka ei aio varhaisultraan mennä? Kysyn ihan mielenkiinnosta.

Itse siis en aio käydä. Eka raskaudessa mieli moiseen oli kova, mutta jaksoin odottaa np-ultraan. Nyt en edes koe tarvetta päästä. Ymmärrän toki, miksi monet varhaisultraan haluavat - siitä ei ole kyse.

Eri asia siis jos jostain syystä saisin neuvolan kautta kunnalliseen ajan - sitten toki menisin. Pidän yksityisen hintoja melko korkeina omaan tilanteeseeni nähden.
 
En ole menossa varhaisultraan, ellei sit neuvolassa katsota raskauden kestoa kun hivenen on epäselvää vaihtelevan kierron vuoksi.
 
Mäkin jo aiemmin kirjottelin, että en oo menossa varhaisultraan. Menisin kyllä jos neuvolan kautta tulis, mutta näin muuten maltan mieleni nt-ultraan
 
Onko meillä täällä päijät-hämeessä sitten erilailla kun on alkuraskauden ultra ensin ja sitten tuo nt-ultra vai np-ultra (sama vissiin)? ? Eli en ainakaan itse koe tarvetta mennä enää erikseen mihinkään. Eikö teillä siis ole tuota alkuraskauden ultraa ollenkaan?
 
Fikus, ei oo ainakaan Espoossa alkuraskauden ultraa ollenkaan, ellei siihen olisi erityistä tarvetta. Julkiselta puolelta tulee normaalisti vain kaksi ultraa, se nt/np-ultra ja rakenneultra.
 
Outoa, täällä kyllä kuuluu alkuraskaus, np,rakenne ja loppuraskauden ultra. Ja mulla ei oo ollu erityistä tarvetta kummassakaan raskaudessa. Täällä se vaan kuuluu automaattisesti :)
 
Olen ajatellut etten menis varhaisultraan, mut ajatus polttelee ihan hirveesti. Ultran hinta on tosi kova ainakin meillä päin, ja mitään varsinaista syytä mennä ei ole, ei epäilyksiä tai huolen aihetta.. ymmärrän kans hyvin miksi monet menee, mut koetan jaksaa odotella sitä np-ultraa. Eka raskaudessa ei ollu mitään vaikeuksia odotella, mut silloin olinkin sellasessa ylipositiivisessa kuplassa. Tällä kertaa on jotenki realiteetit enemmän mielessä o_O
 
Outoa, täällä kyllä kuuluu alkuraskaus, np,rakenne ja loppuraskauden ultra. Ja mulla ei oo ollu erityistä tarvetta kummassakaan raskaudessa. Täällä se vaan kuuluu automaattisesti :)

Siellä on sitten asiat erittäin hyvällä mallilla. [emoji106] Meillä neuvolassa saatetaan ultrata, mutta ne vehkeet on niin kivikautiset, ettei siitä selvää saa. Lähinnä siis tarkastaa, miten päin vauva on. Ja itsellä ainakin viime raskaudessa vasta joskus loppupuolella.
 
Itse varasin myös ajan varhaisultraan kunnalliselle kun sitä neuvolaan soittaessa tarjosivat. Tähän vaikuttaa lyhyt ja epäsäännöllinen kierto ja 6/18 km. Yksityiselle en olisi itsekään lähtenyt, hyvä että asia hoituu kunnallisella.
 
En meinannu minäkään mennä, jos ei neuvolan kautta katsota tarpeelliseksi. Mulla painaa taloudelliset syyt, varsinkin kun en koe itse sitä tarpeelliseksi, niin en oo valmis maksamaan. Olishan se varmaan kiva nähdä syke sieltä ruudulta, mutta toisaalta en halua ns. turhia tutkimuksiakaan. Kohdunulkoinen raskaus varmasti oireilee jossain vaiheessa, eikä keskenmenoa pysty ultraamalla ehkäisemään. Ymmärrän kyllä, että joissain tilanteissa se alkuraskauden ultra on tarpeen ja suositellaan tehtäväksi, ja myös sen, miksi monet sen haluaa. Itsekin siihen menen, jos tarvis on. Muutoin ajattelin odottaa np-ultraan.
 
Mä varasin varhaisultran yksityiseltä klinikalta, jossa kävin OI-hoidoissa. Sieltä sanoivat että ilman muuta kannattaa tulla ultraan, jotta nähdään onko monikkoraskaus kyseessä (mulla oli siis tässä plussakierrossa letrotzol-lääkitys eikä kontrolliultraa ollut). Voi olla tietysti vaan yksityisklinikan keino nyhtää lisää rahaa mutta no, koen itse kuitenkin loppupeleissä mieltä rauhoittavaksi että näen onko kyseessä kohdunulkoinen-vai sisäinen raskaus, jotenkin sitä jännitän eniten. Tuohon monikkoraskauteen en jotenkaan itse usko vaikka se mahdollisuus on olemassa, mulla kypsyi lääkityksellä aina tasaisesti yksi follikkeli, niissä kierroissa missä siis ultrattiin.
 
Nyt on ultrassa käyty, eikä näkynyt sykettä. Viikot pitäisi olla 6+2 (mutta saattaa oila päivän tai parikin vähemmän). Ruskuaispussi(?) näkyi. Ultraaja sanoi kyllä, että ei kannata huolestua. Pyysin lähetteen sairaalaan ensi viikolle (ennen työreissua), mutta ei osannut sanoa varmaksi ottavatko. Mietin sitten pitäisikö mennä yksityiselle, jos en pääse tuonne sairaalaan.
 
Ei varmasti kannata huolestua kun noin "varhaisessa" vaiheessa olet ultrassa käynyt. Joillakin harvoilla syke näkyy aikaisessa vaiheessa, mutta ei kaikilla. Minä kun varasin yksityiseltä ajan, niin sanoivat että aikaisintaan rv 7+0 tehdään, mielellään myöhemmin koska on mahdollista, että hedelmöitys on tapahtunut oletettua myöhemmin. Kuulema vasta tuolloin pystytään varhaisultra luotettavasti tekemään. Toivottavasti olisi vaan siitä kiinni, kun ruskuispussi kerta näkyi. :Heartred
 
Nyt on ultrassa käyty, eikä näkynyt sykettä. Viikot pitäisi olla 6+2 (mutta saattaa oila päivän tai parikin vähemmän). Ruskuaispussi(?) näkyi. Ultraaja sanoi kyllä, että ei kannata huolestua. Pyysin lähetteen sairaalaan ensi viikolle (ennen työreissua), mutta ei osannut sanoa varmaksi ottavatko. Mietin sitten pitäisikö mennä yksityiselle, jos en pääse tuonne sairaalaan.

Kyl mä menisin varmaan vaikka yksityiselle tarkistaa jos oisin sinä :D Mulla näkyny alkio sekä sen syke kyllä 6+0. Mut ihan hyvin voi olla 70-luvun vehkeet + kokematon ultraaja ja siks ei näy. Tai sittten just viikkoja vähemmän. :)
 
Mulla olis varhaisultra tiistai-aamuna. Tuntuu taas, että odottavan aika on kyllä jär-jet-tö-män pitkä. No, mutta noin tunti vielä töitä ja pääsee heittäytymään (kirjaimellisesti) viikonloppuvapaille. Huomenna täynnä 7+0, jonka kyllä epäilen ultrassa muuttuvan, kun ovulaatio oli noin kp17.. Sanoi neuvolassa, että jos ultraaja huomaa esim. "mittavirheen" neuvolan laskemiin raskausviikkoihin niin yleensä määrää 2viikon päähän tarkastuskäynnin. Täytyy nyt kuitenkin toivoa, että sieltä pieni ihmisen alku sykkivän sydämen kanssa löytyisi :Heartred
 
Takaisin
Top