Varhaisultra

Mä ainakin ajattelen niin, että parempi mennä nyt tarkistaan tilanne, kuin että vasta 12 viikolla selviäs että on kantanu mukanaan esim 6+ viikoille jäänyttä :sad001 esikoisesta en menny aultraan, ja stressi oli ihan hirveetä ekaan ultraan asti. Kyllähän sen tiedostaa, että vaikka nyt ultrassa olis kaikki hyvin, ei välttämättä np-ultrassa oo. Ainakin tietäis että ei oo kovin montaa viikkoa kantanu pientä ns. turhaan mukanaan :sad001
 
Mulla kävi myös viime syksynä niin, että ultrassa rv7 nähtiin sykkeet ja kaikki hyvin, mutta np-ultrassa sitten olikin keskeytynyt keskenmeno ja sikiö vastasi viikkoja 8+4. :sad001 Silti haluaisin nytkin käydä varhaisultrassa, vaikka tiedänkin ettei se mitään takaa.. Neuvolassa yritettiin kuunnella sykkeitä rv9, eikä löytnyt, mutta en huolestunut, kun terkkari sanoi, ettei niitä välttämättä kuulu vielä niin aikaisin..
 
Mulla kävi myös viime syksynä niin, että ultrassa rv7 nähtiin sykkeet ja kaikki hyvin, mutta np-ultrassa sitten olikin keskeytynyt keskenmeno ja sikiö vastasi viikkoja 8+4. :sad001 Silti haluaisin nytkin käydä varhaisultrassa, vaikka tiedänkin ettei se mitään takaa.. Neuvolassa yritettiin kuunnella sykkeitä rv9, eikä löytnyt, mutta en huolestunut, kun terkkari sanoi, ettei niitä välttämättä kuulu vielä niin aikaisin..

Oho, ompa aikasin koitettu neuvolassa kuunnella :eek: meillä just tänään neuvolassa oli puhetta, että alkavat sit ekan lääkärikäynnin jälkeen vasta kuunnella sykkeitä, eli olikohan joskus 15+ tai jotain sinnepäiin :confused:
 
Me mennään maanantaina varhaisultraan ja voi hyvin olla, että meen vielä uudemmankin kerran ennen nt-ultraa. Viime raskaudessa kävin myös kaksi kertaa ja jälkimmäisessä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Kalliitahan ne on ja kun vielä tällä kertaa haluan käydä vain lääkärillä, enkä kätilöllä, hintaa tulee tuplasti enemmän. Kätilön tekemät ultrat on siis tietysti muuten ihan ok, mutta kun viimeksi mulla todettiin kkm ollessani yksityisellä kätilöllä ultrassa, ei kätilö voinut laittaa mulle suoraan lähetettä naisten polille keskenmenon hoitoon, koska siihen olisi tarvittu lääkäri. Jouduin sitten seuraavana päivänä menemään lääkäriin saadakseni lähetteen eteenpäin. Asia hoitui lopulta ihan hyvin, mutta nyt haluan välttää samanlaista säätöä ja saada lähetteen suoraan.

Toivottavasti kaikki meni hyvin, jos olit tänään ultrassa!
 
Ihania uutisia :Heartred Toivottavasti raskaus jatkuu ja kaikki menee hyvin tällä kertaa :)
 
Paljon sulla oli viikkoja kun sait plussan? Muistaakseni ihmettelit tummaa viivaa dpo 11 :)
No tän ultran mukaan silloin olis ollut jo dpo 15. Kattelin mun lämpökäyrää ja sen perusteella olis ollut mahdollista, että testipäivänä olis ollut dpo 14. Luulen, että ovis oli sen 3 pv aikaisemmin kuin alunperin oletin ja toi alkio on nyt koossaan noin päivän edellä.
 
Mulla varhaisultrassa näkyi myös kovasti pomppiva pieni sydän mutta hieman tuli huolta alkion koosta. Se oli kolme päivää jäljessä siitä mitä arvelin ja ovispäiväkin on varmuudella tiedossa. Lääkäri ei kuitenkaan siitä ollut huolissaan mutta pistää silti mietityttämään:confused1 Oireet on kyllä olleet viime päivinä voimistumaan päin joten yritän valaa uskoa siitä että kaikki ois kuitenkin hyvin.
 
Mulla varhaisultrassa näkyi myös kovasti pomppiva pieni sydän mutta hieman tuli huolta alkion koosta. Se oli kolme päivää jäljessä siitä mitä arvelin ja ovispäiväkin on varmuudella tiedossa. Lääkäri ei kuitenkaan siitä ollut huolissaan mutta pistää silti mietityttämään:confused1 Oireet on kyllä olleet viime päivinä voimistumaan päin joten yritän valaa uskoa siitä että kaikki ois kuitenkin hyvin.
Ymmärrän, että huolestuttaa. Kolme päivää on kuitenkin vielä pieni heitto ja voi osin selittyä mittavirheelläkin. Ovis on myös helposti olla päivän myöhemmin kuin luulee, sillä esim. ovisplussastahan ovis on 12-48 tunnin päästä. Mulla keskenmenneessä raskaudessa alkio oli kokonaista 5 pv pienempi, joka on jo niin iso heitto, ettei sitä oikein millään selittänyt, kun oviksestakin olin lähes 100 % varma. Se raskaus menikin kesken n. viikon päästä ultrasta.
 
Varhaisultrassa ihan pienenpieni mittavirhe antaa jo useamman päivän eron, et ei siitä erityisesti kannata olla huolissaan :)
 
Me käytiin tänä aamuna ultrassa ja siellähän näkyi 7+2 vastaava alkio, jonka sydän löi kovaa vauhtia. Viikot vastasi tarkalleen alkion siirron (raskaus alkoi pas-hoidosta) perusteella laskettuja viikkoja. Mielenkiintoista nähdä perjantaina neuvolassa mennäänkö nyt tämän mukaisella la:lla, heittoa menkoista laskettuun on kuitenkin melkein viikko. Tämän mukaan olisi 7.4. Joka tapauksessa oli todella suuri helpotus, vaikka tässä vielä riskialttiita viikkoja on edessäkin. :Heartred
 
Mulla varhaisultrassa näkyi myös kovasti pomppiva pieni sydän mutta hieman tuli huolta alkion koosta. Se oli kolme päivää jäljessä siitä mitä arvelin ja ovispäiväkin on varmuudella tiedossa. Lääkäri ei kuitenkaan siitä ollut huolissaan mutta pistää silti mietityttämään:confused1 Oireet on kyllä olleet viime päivinä voimistumaan päin joten yritän valaa uskoa siitä että kaikki ois kuitenkin hyvin.

Mä kävin eilen kaksi kertaa ultrassa. Ensimmäinen oli neuvolassa ikivanhoilla vehkeillä ja aivan kokematon lääkäri. Sanoi vielä ettei oo 7kk ultrannu ja et huonot laitteet, et keskussairaalassa paremmat. Sai alkion mitaksi 7mm. Mikä olis ollut 6+3. Ei vastannut kumpaakaan hedelmöittymis kertaa. Jäi niin epämääränen olo et soitin äkkiä yksityiselle ja menin samana iltana. Pääsin kokeneelle lääkärille jolla oli hyvät laitteet. Mittasi tarkkaan ja sai kuulema todella hyvät ja tarkat mitat. Tarkistikin eri kohdista et sai varmasti saman. Ja sai 1cm eli 3mm heitto neuvolalääkäriin. Sain mielentrauhan ja nyt viikot vastaa mitä olin itsekin laskenut. Eli jooo sulla voi hyvin olla mittaus virhe. :)
 
Kiitos vastauksista. Yritän olla huolestumatta kun se lääkärikin vakuutteli ettei noin pienellä heitolla väliä. Ultra tehtiin ihan yliopistollisessa sairaalassa niin haluaisin kyllä uskoa että laitteista ei ollut kiinni:grin Voi kun tekis mieli mennä uudestaan tsekkaamaan mut taitas olla vähän turhaa rahanmenoa. No, nt-ultraan ehkä 4-5 viikkoo, jospa sen malttaa oottaa.
 
Täälläkin aamulla käyty ultrassa, kunnallisen kautta saatiin varhaisultra kun kuukautiset epäsäännölliset vielä, toukokuun lopussa lopetin pillerit niin ei ehtinyt mitenkään kierto tasaantua [emoji16] viimeisten kuukautisten mukaan nyt rv 6+2, ultrassa näkyi pieni sikiö ja sydämen syke [emoji177] ultran mukaan sikiö vastasi viikkoja 5+4 tai 5+5 mutta hankalapa niin pienestä on tarkkaa mittaa saada.. Pääasia että sikiö on matkassa ja syke löytyi, nyt vain toivotaan että pieni pysyisi matkassa mukana [emoji5]️
 
Tänään oli mullakin ultra! Menkoista laskettuna olis pitäny olla viikkoja 8+2 ja oviksesta laskettuna 7+6. Masusta kuitenkin löyty tyyppi joka vastas viikkoja 7+3, eli kolmen päivän heitto ovisplussasta laskettuna. Ton mukaan olisin tehny ekan positiivisen rtestin viikoilla 2+6, mikä kuulostaa melko mahottomalta. :confused: Vähän nyt hämmentää pientä mieltä. Ei auta kun oottaa seuraavaa ultraa. :eek:
 
AnnaS, ehkä mittauksessa oli vähän epätarkkuutta. Sama tilanne taisi olla zaedalla, eikä ilmeisesti hänen lääkärinsä ainakaan ollut pienestä heitosta huolissaan.
 
Tänään oli mullakin ultra! Menkoista laskettuna olis pitäny olla viikkoja 8+2 ja oviksesta laskettuna 7+6. Masusta kuitenkin löyty tyyppi joka vastas viikkoja 7+3, eli kolmen päivän heitto ovisplussasta laskettuna. Ton mukaan olisin tehny ekan positiivisen rtestin viikoilla 2+6, mikä kuulostaa melko mahottomalta. :confused: Vähän nyt hämmentää pientä mieltä. Ei auta kun oottaa seuraavaa ultraa. :eek:
Mulla piti olla 7+6 (pupuiltiin vain kerran miehen kanssa) , mutta alkio vastasi 7+3. Kaikki oli kuitenkin hyvin nimittäin synnytin 2 viikkoa sitten :grin
Joten älä huoli! Helposti alussa tulee mittavirheitä ja ovis voi tapahtua vasta 48 tunnin kuluttua ovisplussasta. :)
 
Takaisin
Top