Varhaisultra

Onko oma tarinani joku omituisuus, kun ensikäynnillä katsottiin varhaisultra silloin vkot 6+0 eikä sykettä saatu näkymään. Asia ei vaivannut minua kunnes juttelin asiasta muiden kanssa ja (yllätys!) asia jäi vaivaamaan. Soitin neuvolaan ja pyysin päästä uuteen kuvaan. Nyt vko 8+4 ja näkyi selkeästi alkio sekä pikku sydän läpättämässä.

Olikohan sitten niin että suostuivat ottamaan uuden koska edellinen ei onnistunut? Muutoin luulisi ettei ultria anneta kaikille, ja meillekin sanottiin ettei kaikille tehdä välttämättä ollenkaan ultraa ennen vko 12.

Tieto sykkeestä toki helpottaa ja rentouttaa, ja antaa voimaa odottaa vko 12 ultraan. Hoitaja myös sanoi että jos sykettä ei olisi tullut, niin todennäköisesti raskausoireet olisivat lakanneet hiljalleen. Minulla oireita on ollut, välillä ihan rasitukseen asti, mutta nyt pahoinvointi on alkanut helpottaa.

Eli jos raskausoireet on kuitenkin jatkuneet, niin tuskin on syytä huoleen. Ja huoli sinänsä kuuluu ilmeisesti raskauteen, inhimillistä on huolehtia vauvastaan ja toivoa että sillä on kaikki hyvin.
 
Nonniin, ultrassa käyty. Vahva syke näkyi siellä pikku-papusella :Heartred
Laskettu aika siirtyi, uusi LA 7.11.14
Kuukautisista laskettuna ois ollu 29.10.14, mutta mulla on ovulaatio tullu myöhässä. Ja kyl muistan sen kun laskurilla katoin ovulaation, se ois ollu 5.2., mutta tunnistan oviksen oireet niin selkeesti, elikkä se oli vasta 10.2. tienoilla. Enpä sit ollu ajatellu asiaa sen enempää kuitenkaan :D
Kaikki kuitenkin nyt hyvin, sain mielenrauhan ja tarttis jaksaa ootella sinne np-ultraa. Meinasin kuitenkin pysyä tässä ryhmässä ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin lokakuussa tämä pienokainen syntyy :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Omena, mulla oli ihan samanlainen aikatalu. Olin yhdeksännellä viikolla ekassa neuvolassa, ensi viikolla (12.) on eka ultra. Tsemppiä, kyllä se aika kuluu kokoajan :)
 
Joo kyllä tämä odottavan aika on pitkä. Mut ei ne taida mua aikaisemminkaan neuvolaan huolia, vaikka kuinka kerjäisin. :grin
 
Mulla oli menkkojen mukaan alustavasti LA 24.9 , oli pitkät kierrot, n.40 päivää niin heti sanottiinkin että todnäk.siirtyy. No, nyt se on sitten ekan ultran jälkeen 5.10. Olin ultrassa maanantaina kun alustavasti oli vkoja 12+5. Nyt onkin 11+1 niin ensi perjantaina on sitten uus ultraus koska tuosta ei vielä sitä np-mittausta tehty.
Oli se hieno nähä pikkuinen siellä, se heräili ja alkoi heiluttamaan jalkoja ja käsiään. :) Sydänäänet kuului hyvin!
Meijän pikkuune oli maanantaina "jo" n. 4,5cm. Aatella että niin pieni on ihmisen alku.
 
Hollannissa taytyy ilmoittautua katilolle ensitapaamiseen jo raskausviikolla 6-7 ja tapaaminen on viikolla 8. Taalla siis normaaliraskaudessa ei valttamatta nae laakaria ollenkaan, vaan katilo hoitaa koko raskauden ja synnytyksen. Sinansa olin hamillani, etta niin alussa piti kaikki jarjestaa, koska keskenmenon riskikin on viela kohtalainen. Ensitapaamisessa ultrattiin ja siella nakyi pieni "nestepussi" ja sydamen syke. En tieda, mita odotin, mutta olo oli aivan absurdi. Tietenkin tiesin raskaudesta, mutten halunnut viela kiintya niin pieneen soluroykkioon, joka ruudulta nakyi.

Mieheni halusi ehdottomasti menna myoskin kaikkiin mahdollisiin seuloihin, koska hanen siskonsa esikoinen menehtyi keskosena. :sad001 Suru oli sydantasarkevaa ja on kylla vaikuttanut raskauspelkoihini. Olemme kayneet siis kaikissa mahdollisissa ultrissa. Viimeisimmassa katsottiin raajojen maaraa, verenkiertoa ja ties mita. Itse pystyin keskittymaan vain pikkuiseen, 6 cm pituiseen, ihmisenalkuun, joka herasi ultran aikana. Siina jotenkin herasi se tunne, jota jostain syysta pelkasin, etten tule koskaan tuntemaan - toivo ja kiintymys. So far so good, kaikki naytti normaalilta.

Seuraava ultra on keskiviikkona, 13. viikon ultra.
 
Takaisin
Top