Varhaisraskauden seulonta

Mullakin näkyi vasta 3-4päivää myöhemmin kun ne oli otettu. Mutta näissä on kyllä niin suuria yksilöllisiä eroja että ei kannata muihin vertailla.
 
Multa otettiin keskiviikkona ja perjantaina vasta tuli otettu. Tulee varmasti arvotkin joskus myöhemmin.
 
Mulla oli s-pappa 514 mU/l ja hcg 198 ug/l käsitin jostain taulukosta, että tuo pappa on viikkoihin nähden suht hyvä mutta tuosta hcg-arvosta en oikein saanut selkoa. No, ensi viikolla sitten ultra.
 
Mulla oli s-pappa 514 mU/l ja hcg 198 ug/l käsitin jostain taulukosta, että tuo pappa on viikkoihin nähden suht hyvä mutta tuosta hcg-arvosta en oikein saanut selkoa. No, ensi viikolla sitten ultra.

Kysyin eilen kätilöltä noista arvoista (mulla oli spappa ok mutta hcg hieman alhaisempi mitä katsoin yhdestä taulukosta:smiley-angelic006) ja hän sanoi ettei niitä saisi missään nimessä verrata muiden kanssa eikä googlettaa koska siihen vaikuttaa niin moni yksilöllinen juttu.:happy:
 
Nuppurainen, ihan totta puhut! Ei varmasti kannattaisikaan ja ehkä just siksi noista arvoista ei niin kauheasti löydykään tietoa. Mutta tietysti mietityttää, että onko kaikki hyvin.
 
Nuppurainen, ihan totta puhut! Ei varmasti kannattaisikaan ja ehkä just siksi noista arvoista ei niin kauheasti löydykään tietoa. Mutta tietysti mietityttää, että onko kaikki hyvin.

Harmi vaan että olen kovin huono noudattamaan tätä kätilön ohjetta itse :angelic:
 
Pakko noita aina vähän vertailla ja googlailla vaikkei sais :D varsinkin jos pistää silmään joku poikkeava arvo haha. Mutta onneksi ne harvoin on huonoja uutisia vaikkei ihan oppikirjasta arvot oliskaan. Jos ultrassa pieni niskaturvotus niin vaikka arvot ois vähän pielessä niin harvoin hälyttää. :)
 
Mulla ei näy mitään verikokeiden tuloksia omakannassa, vaikka labrat oli jo monta viikkoa sitten ja ultrakin ennen joulua. Ultrassa näkivät verikoetulokset ja sillon se kätilö ihmetteli, miksei näy mulla omakannassa.. onks muilla ollu näin?
 
Mulla ei näy mitään verikokeiden tuloksia omakannassa, vaikka labrat oli jo monta viikkoa sitten ja ultrakin ennen joulua. Ultrassa näkivät verikoetulokset ja sillon se kätilö ihmetteli, miksei näy mulla omakannassa.. onks muilla ollu näin?


Onpa jännä ettei näy. Mulle tuli omakantaan reilu viikko verikokeen jälkeen tuloksia ja nyt enää puuttuu vain muutama tulos. Oletan että joulu sotkee niiden tuloa ja mulle sanottiinkin silloin verikokeessa, että todennäköisesti tulokset saa sitten tammikuun alussa.
 
Mulla ei näy mitään verikokeiden tuloksia omakannassa, vaikka labrat oli jo monta viikkoa sitten ja ultrakin ennen joulua. Ultrassa näkivät verikoetulokset ja sillon se kätilö ihmetteli, miksei näy mulla omakannassa.. onks muilla ollu näin?

Se voi olla että joskus vaan kestää. Ja sit joskus lähetteen tekijä laittanu että tulokset siirtyy kantaan vasta kun lääkäri tai hoitaja ne kuittaa.
 
Mulla ei näy mitään verikokeiden tuloksia omakannassa, vaikka labrat oli jo monta viikkoa sitten ja ultrakin ennen joulua. Ultrassa näkivät verikoetulokset ja sillon se kätilö ihmetteli, miksei näy mulla omakannassa.. onks muilla ollu näin?

Mullakaan ei näy vielä niitä seuloja missä näkee riskiluvut, oletan että ehkä sit nt ultran jälkeen näkyy. Vai onko muilla näkynyt jo ennen nt ultraa?
 
Enpä tiedä, nyt kun luin mitä nt-ultrassa oli kirjotettu, niin ilmeisesti hän ei nähny mitään tietoja mun neuvolakäynniltä myöskään. Hämmentävää. Taidan soittaa ens viikolla neuvolaan ja kysellä, tai sit selvitän 11.1. tokalla neuvolakäynnillä. Koska kyllä ne kaikki tiedot jossain on kun seulat on tehty ja näin, mut ei vaan näy mulle. :bored:
 
Mullakaan ei näy vielä niitä seuloja missä näkee riskiluvut, oletan että ehkä sit nt ultran jälkeen näkyy. Vai onko muilla näkynyt jo ennen nt ultraa?

Käsittääkseni ne riskiluvut saa sitten nt-ultrassa, koska ne lasketaan käyttäen apuna mm. Sikiön niskaturvotusmittaa, raskausviikot, äidin paino ja ikä sekä ne seerumi/verikoetulokset. Mutta mulla kyllä näkyy nuo S-PAPPA ja HCG arvot eikä nt-ultraa ole vielä ollut.
 
Mulla ei näy mitään verikokeiden tuloksia omakannassa, vaikka labrat oli jo monta viikkoa sitten ja ultrakin ennen joulua. Ultrassa näkivät verikoetulokset ja sillon se kätilö ihmetteli, miksei näy mulla omakannassa.. onks muilla ollu näin?

Mullakaan ei näy omakannassa mitään, mutta ainakin mun tulokset löytyy sieltä neuvolan ipana-sivustolta äitiyskortista :) siä on joku erillinen ladattavissa oleva tiedosto, josta näkee ne verikokeiden arvot.

Mä tässä aloin vaan miettimään, että missä yhteydessä ne veriryhmätsekkaukset tehdään (että risteääkö ne ryhmät muksun kanssa vaarallisesti tjsp), kun niistä ei löytyny mitään tietoa ja eikö semmoset kuuluis kuitenkin tehdä aika alkuvaiheessa?:sorry:

Muoks. Ilmeisesti olis pitäny ottaa jo, kerto google, mut jostain syystä ei oo otettu. Toivottavasti en kriittisesti myöhästynyt nyt näiden kans.
 
Muokattu viimeksi:
Täälä otetaan seulonta verikokeen yhteydessä veriryhmä ja pissakokeet.

En kyllä ymmärrä miksi se veriryhmä taas pitää selvittää kun on jo esikoisen aikana otettu. Aivan niinku se nyt joksikin muuttuis tässä välissä :wacky:
 
Täälä otetaan seulonta verikokeen yhteydessä veriryhmä ja pissakokeet.

En kyllä ymmärrä miksi se veriryhmä taas pitää selvittää kun on jo esikoisen aikana otettu. Aivan niinku se nyt joksikin muuttuis tässä välissä :wacky:

Mietin itse ihan samaa, että miksi sekin otetaan taas :hilarious: ja täällä sama että yhdellä kertaa otetaan kaikki kokeet.
 
Takaisin
Top