Valitusketju

Kokemuksesta tiedän että nyt pitää "nauttia" siitä ajasta kun vauva ei ole vielä syntynyt! Kyllähän nyt pärjää! Odottakaas vaan kun vauva syntyy ja nämä meidän kaks ja kolme vuotiaat hoksaa että hei nyt voi piruilla niin paljon kun kerkiää kun eihän äippä voi estää kun vauva on tissillä! Mulla itellä nyt 3v 4kk poika ja uhmaa on nyt kestäny sellaiset puolitoista vuotta! Ja tuntuu että tällä hetkellä on pahimmillaan! Eihän se tietenkään kivaa ole nyt viimisillään raskaana mutta nyt kuitenkin helpompaa kuin vauvan syntymän jälkeen.
 
Oksennustauti...! :sad001:oops: Do I need to say more!? Vuoroin tulee molemmista päistä ja välissä supistelee tosi napakasti.. Aamulla soitto neuvolaan. Oon koittanut hörppiä edes vähän vettä mutta ei pysy yhtään sisällä... :sad001 Kunnon epidemia liikkeellä tässä kaupungissa mutta kellään tutulla ei oo ollu etten uskonu saavani. Voi itku...
 
Paranemisia Nunnuliinalle!!! Oksennustautí on yks hirveimpiä tauteja muutenkin ja siihen viel lisättynä loppuraskaus yms.. niin olo on varmasti ihan kauhee!! Toivottavasti menee pian ohi.
 
Hei, kiitti tsempeistä! Aamukuuteen saakka oksennettiin, sen jälkeen vaan koitettu maata ja lipittää pieninä annoksina mehuja, mehukeittoa ym. Mandariinin ja vähän jäisiä mustikoita oon saanu alas. Onneks alko nesteet pysyä sisällä ettei tarttenu tiputukseen lähteä! Mies haki osmosalia, sitä vähän ottanu kans. Eilisestä liiasta touhuamisesta johtuvat liitoskivut on karmaisevat ja kuume nousi ja toi mukanaan myös ah niin ihanat lihassäryt. Todella hankala löytää hyvää asentoa että saisi torkahdettua kun yö tuli valvottua. Normaalistikin kovasti supistelee ja nyt ei voi kylkeä kääntää ilman kovaa supistelua. Huohottaa oikein pitää mutta ei kuitenkaan aaltoilevaa kipua vaan oikein napakka puristus. Vessaan ja takas sänkyyn on maksimi mitä voi kävellä. Voi Huoh! Tällaista oloa ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.. Kauratyynystä tuntuu olevan isoin apu, hetkellinen mutta silti.

Harmitus vielä moninkertaistui kun kuulin, että työkaverit ja mies oli salaa suunnitellu mulle tälle illalle babyshowerit! :oops: En ollu arvannu yhtään,

Voi toivottavasti te pystytte terveinä loppuun saakka!
 
Jouduin soittaa synnärille kun on niin kovat selkäkivut ja supistukset ja tuli verta.. Ei ne tällasta vatsatautista sinne halua. Ei onneks okseta enää ja kaikki on pysyny sisässä. Paljon nestettä nyt lisää, grammasta panadolia ja seurata alkaako supistukset kipeytyyn tai jääkö ns päälle tai jos verta tulee lisää niin sitte pitää mennä näytille. Kyllähän mä sen ymmärrän ettei millään halua epidemiaa sinne! Voi huoh.. aika hanurista.
 
Auts! Toivottavasti menisi supparit ja vuodot ohi. Nyt sitten otat lepäämällä koko loppupäivän (ikäänkuin et varmaan olis koittanut levätä jo tähänkin asti). Juoksutat miestä ihan kaikessa mitä vaan suinkin tarviit, etkä itse lähde mitään vesimukeja hakemaan. Ja soitat sit heti synnärille uudelleen jos yhtään on sellainen olo. Kai sieltä voi joku tulla tarkastamaan vaikka normipäivystyksen puolellekin, jos eivät halua synnärin ovia avata.
 
Voi että onpa inhottava homma! Toivottavasti menee nopsaa ohi! En kyllä tiedä mitään niin inhottavaa ku oksennustauti ja viimeisillään raskaana! Paljon jaksamista sinne!!!
 
paranemisia nunnuliinalle!

äh, verenpaineet edelleen koholla, samaa settiä kun aiemminkin. Kotiin sain pissatestiliuskoja ja joka päivä pitää seurailla. Toivottavasti tää olis nyt vaan normaalia raskaudesta johtuvaa kropan omaa väsymystä..
 
Juu osaa tuo neiti olla ihanakin ja ymmärtää että en pysty samaan enään kun ennen.. huomaan kyllä et noi "kiukku/uhmis" kohtaukset tulee just sillon ku on tylsää.. pitäs vaan keksii jotain aktiviteettiä mut kaik on vähän minimis ku heti ku rupee touhuamaan ni rupee supistamaan.. juttelemalla yleensä ollaanki saatu asiat hoidettua mut nyt on vaan huuto konsertti pahentunu ku yrittäny käydä juttelemassa :angry1 toivotaan että ois vaan vaihe.. yleensä ku on käyny kertomassa miks komennettiin tai miksi näin täytyy nyt tehdä on neiti ymmärtäny ja rauhottunut.. mut noh.. ei hetkeen.. Ihan kun aistis jotain.. ei miehestä muuhun apuun oo ku tuohon "komentamiseen".. harvemmin siis auttaa mua missään ton esikon hoidossa.. ja jos ehdottaisinki et lähtis johkin et saisin levätä ja neiti sais jotain tekemistä ni ei...
 
Äääääääää! Ensimmäiset raskausarvet mahassa bongattu! Voi pyllerö! Toissapäivänä katoin peilistä et mikähän tumma läntti tossa on ku ei oo ennen ollu. Nyt makoiltiin sohvalla ja mies vaan tyynen rauhallisesti osotti ja sano että "sulla on muuten kolme arpea tullu tohon. Ne ihan tuntuu tässä" Hyvä etten ruvennu itkeen..
 
Kaikki mun sympatiat on Nunnuliina sun puolella! Aloin itkee kun luin sun juttuja ja mieskin kauhisteli ja kyseli että eikö se (sinä) oo ton jälkeen enää kirjottanu mitään että miten nyt voi!? ♡ Toivottavasti edelleen pysyy edes ne pikkumäärät kylmää sisällä! Ajattelen sua!
 
Täältäkin tsemppausajatuksia Nunnuliinalle! Toivottavasti olo on korjaantunut ja ennakoivat oireet lieventyneet. Lähetän paljon paljon lämpimiä ajatuksia!!!
 
Ärsyttää kun foorumin sovellus ei jostain syystä toimi, ei pääse tarkisteleen täällä tapahtuvia jännittä iä käänteitä!!! Nyt oli pakko kirjaugua selaimella kun ei enää pystyny oleen epätietoisuudessa!
 
Joulu pilalla! Perusjoulusyöminen, eli pikkasen liikaa, teki ihan kamalan tukalan olon. Oli pakko mennä maate, vaik ollaa kyläs ja tääl oli muitakin vieraita. :sad001 Ei vaan pystyny istuu.
Ja sit tietty nukahdin ja nyt on vieraat menny ja minä pirteä, olo on tosin vähä hankala vieläkin...
Mut ei jouluna näin sais käydä... Täytyy kai sit aattona, tästä viisastuneena, syödä vain pieniä aterioita kerralla.
 
Toista yötä valvottanut kurkkukipu!! :angry5 Eilisen koitti vain lepäillä ja syödä kaikkea vitamiinipitoista, mutta silti vain yöksi taas yltyi.. Toivottavasti ei nyt Jouluksi iske flunssaa päälle :mad:
 
Sumppi: sehän on vaan hyvä, jos saa syödä monta kertaa ihania jouluherkkuja =)

Mariel: täällä on toista viikkoa niistetty nenää, vieläkin etenkin aamuisin. Mulla ei onneks ollu kurkkukipeenä kuin yhtenä aamuna, mutta tuota nenän tukkoisuutta on sitten riittänyt. Ota valkosipulit kans kehiin, ja kuumat juomat. Niillä minä heti silloin ens alkuun koitin estellä taudin tuloa.

Jospa meidän synnyttäjillä on samaa ongelmaa kuin Lilalla, että ei kännyn sovellus toimikaan. Kauheeta olis odotella kuulumiset kotiutumiseen asti!!!!
 
Eilen hymyilin aika leveästi, kun totesin että saatiin väliaikatiedotusta synnäriltä. Niin se pitää olla! :grin
Ei kai, ymmärrän ettei kaikki ehkä halua sieltä tiedottaa, mutta kyllä täällä janotaan tietoja!
Ja itsekin olen sitä mieltä että olis kiva jos joku ahkera jaksaisi pitää listaa syntyneistä tammikuisista, syntymäpäivä, viikot, paino, pituus päänympärys (ainakin tohon painoon asti).

Plus synnytyskertomuksia olen mielenkiinnolla lukenut joulukuisista, niitä odotellessa tännekin...
 
Vavi on ollut tänään tosi vaisu. Ei niin vaisu että olisin ryhtyny liikelaskentaan - tai oli se mielessä mutta onneks alko pikku iltamöyrimiset, en olis millään nyt ehtiny makoileen. Esikoisella nousi nimittäin kuume! :sad001 Just torstaina loppu 10päivän antibiootti kun reppana ollu räkätaudissa kolme viikkoo, ja nyt sit tää! Mun piti lähtee tänään lenkille sen kunniaks et poksu 36 viikkoo täyteen mutta ei tän lämpöpatterin luota mihinkään voi eikä halua lähtee. Mun pikku potilas. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top