Uusi jäsen (tai vanhakin), esittele itsesi täällä!

Hei kaikille, mä jo tonne raskaaksi 2023 ketjuun itseni esittelin mut tungen nyt laajennetun version tänne 😂

Minä ja mies vm-88, esikoista yritettiin luomusti kaksi vuotta ennenku tärppäs ja poika tuli 2016. Ajateltiin pitkään että yksi lapsi riittää meille, kunnes havahduin tuossa parkuneeni kaverin raskausuutisen jälkeen kolmatta päivää. Puhuin fiiliksistä miehelle, joka oli suureksi ylläriksi heti silleen että jaa voishan sen toisen tehdä. Minä sitten jätin cerazettet veks hetimmiten tällä viikolla. Jaaaaa nyt koitan olla kuumeilematta liikoja (niin varmaan, höpöhöpö) kun ekan kanssa meni niin pitkään.

Meillä pojan lisäksi myös koira, vanha talo ja muuta hässäkkää elämässä josta avaudun varmaan ajallaan jossain keskustelussa mikäli kirjoittelu forumilla alkaa sujumaan.

Hyvää kevättä kaikille 💚
 
Hei @Dolly ja tervetuloa foorumille! Toivottavasti tällä kertaa tärppi käy nopeammin kuin viimeksi. (Niinkin voi käydä, kokemusta on.) Ihanaa kevättä ja plussatuulia! 😊
 
Heippa kaikille, tuonne raskaaksi 2023 puolelle jo vähän itsestäni kerroinkin, mutta nyt vasta huomasin tämän esittely-ketjun :Smiling Face With Open Mouth Lyhyesti kerrottuna siis, olen itse 35-vuotias ja puolisoni 33, aloimme yrittää (molemmille) ensimmäistä lasta nyt toukokuussa, ja heti ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi. Tällä tietoa siis tammikuun lopulla pitäisi esikoisen syntyä, jos kaikki menee hyvin. 🤞

Täytyy myöntää, että olen kyllä ihan ummikko näissä asioissa, ja tältä foorumilta onkin löytynyt vaikka mitä apua, ja täällä voi kysellä mitä vain mieleen tulee! Ihan huippu juttu, että täältä saa vertaistukea ja tällainen ummikkokin apua muiden kokemuksista. Ihan sattumalta löysin tänne palstalle, kun tuossa keväällä lähdin hakemaan kaikenlaista tietoa raskaaksi tulemiseen ja raskaana olemiseen liittyen, ja aika pian sitten jo ihan rekisteröidyinkin tänne. Yleensä en ole kovin kova kirjoittelemaan mihinkään palstoille, mutta tänne on kyllä ollut helppo kirjoitella omasta tilanteesta :smiling-eyes:
 
Heippa! Täällä 32-vuotias esikoistaan odottava (9+4) Helsingistä. Noin vuosi sitten päätettiin että "tulee jos on tullakseen" ja pari kuukautta sitten saatiin ihanat testitulokset.

Uunona ihmettelemme uuden edessä, onneksi on neuvolat ja tuttavat. Mulle saa laittaa rohkeasti yksityisviestiäkin jos vaikka joku kaipaa vertaistukea lähistöltä. :) Mitään hyviä neuvoja tosin ei ole antaa tässä vaiheessa ihmettelyä.

Elämäntilanteeltani olen opintoja loppuun suorittava alanvaihtaja. Olen tehnyt töitä ja opiskellut, nyt yritän ottaa rennommin ja keskittyä pelkästään jompaan kumpaan kerrallaan.

Mukava, että on tällainen aktiivinen palsta olemassa!
 
Heippa! Täällä 29-vuotias sateenkaariperheen äiti. Esikoisemme on hieman yli vuoden, syksyllä olemme alustavasti suunnitelleet aloittavamme pikkukakkosen yrittämistä.

Lapsiperheilyn lisäksi elämässä tärkeää mm. eläimet ja mökkihöpertely.

Luonteeltani olen aika herkkä ja tunteella elävä tyyppi, myös kova pohdiskelemaan. Terminä kai erityisherkkä kuvaisi melkoisen hyvin, vaikka sanana siitä en niin pidäkään.
 
Heippa! Täällä 29-vuotias sateenkaariperheen äiti. Esikoisemme on hieman yli vuoden, syksyllä olemme alustavasti suunnitelleet aloittavamme pikkukakkosen yrittämistä.

Lapsiperheilyn lisäksi elämässä tärkeää mm. eläimet ja mökkihöpertely.

Luonteeltani olen aika herkkä ja tunteella elävä tyyppi, myös kova pohdiskelemaan. Terminä kai erityisherkkä kuvaisi melkoisen hyvin, vaikka sanana siitä en niin pidäkään.
Tervetuloa! ♡
Syksyyn ei ole enää kuin muutama hassu kuukausi, kutkuttavaa! Toivottavasti raskaus alkaa heti kun yrityskin alkaa!
Huomasitko muuten Erityisesherkät vanhemmat -keskustelun?

Terkuin Bella Swan, foorumin moderaattori
 
Tervetuloa! ♡
Syksyyn ei ole enää kuin muutama hassu kuukausi, kutkuttavaa! Toivottavasti raskaus alkaa heti kun yrityskin alkaa!
Huomasitko muuten Erityisesherkät vanhemmat -keskustelun?

Terkuin Bella Swan, foorumin moderaattori

Kiitoksia!
Jeps, toivottavasti onnistuisi raskaus heti ensiyrityksellä. Esikoisen kanssa kävi niin, mutta en meinaa uskaltaa edes haaveilla, että toisenkin kanssa kävisi niin hyvin.

Juu, huomasin tuon keskustelun. Vielä ei ole tullut sitä lueskeltua, mutta jossain vaiheessa varmasti. 😊
 
Heippa kaikille!
Olen aika uusi täällä, vähän lueskellut ja vielä vähemmän kirjoitellut. Mutta ehkä tää tästä lähtee käyntiin hiljalleen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Olen(kohta) 30-vuotias turkulainen nainen ja perheeseen kuuluu aviomies ja meidän 2v esikoinen. Joulukuussa odotetaan saapuvaksi toista lasta ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Mun elämä on aika perhekeskeistä, lapsen kanssa olen ollut päälle kaksi vuotta kotona ja elämä pyörii tässä kodin piirissä. Olen aina ollut aikalailla kotihiiri ja nyt perheen myötä entistäkin enemmän. Olen aika introvertti ja harrastan lukemista, netissä surffailua ja telkkarin katsomista. Raskaus-asioissa mua erityisesti kiinnostaa vertaistuksi anemiaan, raskausdiabetekseen ja trombosytopeniaan, tällainen jännä kombo löytyy multa ja se aiheuttaa vähän lisäjännitystä syksylle ja synnytykseen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Heippa @Katariina93 ja tervetuloa keskustelemaan. Onnea joulukuisesta! 🥰 Anemiaan ja raskausdiabetekseen löytyy varmasti vertaistukea, on ne sen verran yleisiä. Trombosytopenia ei ehkä yhtä ykeinen, mutta toivottavasti saat siihenkin vertaistukea. 😊
 
Heipähei!
Tämmöinen 38-vuotias ensiodottaja landelta.
Aivan untamona täällä ja vähän hämmentyneenäkin asioista.
Itse kaupungista muuttanut ja tässä avomiehen kanssa uusiin ympyröihin opetellut ja nyt tulee vähän isompi mullistus elämään. Nyt menossa rv 15+0 ja kaikkion uutta ja ihmeellistä. Lähinnä vertaistukea ja vinkkejä täältä hakemassa suureen muutokseen ja odotukseen. 😊
 
Heipähei!
Tämmöinen 38-vuotias ensiodottaja landelta.
Aivan untamona täällä ja vähän hämmentyneenäkin asioista.
Itse kaupungista muuttanut ja tässä avomiehen kanssa uusiin ympyröihin opetellut ja nyt tulee vähän isompi mullistus elämään. Nyt menossa rv 15+0 ja kaikkion uutta ja ihmeellistä. Lähinnä vertaistukea ja vinkkejä täältä hakemassa suureen muutokseen ja odotukseen. 😊
Moi!
Kiva kun tulit foorumille! Täällä on hurjan ihana keskustella, varsinkin samassa vaiheessa olevien odottajien kesken ♡ Onnea raskauden johdosta!♡
Terkuin Bella Swan, moderaattori
 
Heippa!

Minä taisin jo yli 10 vuotta sitten silloisen parisuhteen aikoihin lueskella täällä, mutta nyt vasta 38-vuotiaana olen ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa lapsiasia on realistisesti ajankohtainen. Ja kai voisi sanoa, että yritys on alkanut tällä viikolla, vaikka mahdollisesti kylläkin missasin ovulaation tässä kuussa. Häät meillä oli viime viikolla, ja ikäni vuoksi emme aio tuhlata aikaa :)

Hämmentää ja jännittää, koska en yhtään tiedä, kauanko raskautuminen tulee kestämään tai joudummeko mahdollisesti turvautumaan hoitoihin. Pakastin sosiaalisista syistä munasoluja, kun olin juuri täyttämässä 36, koska silloin vielä olin sinkkuna. Meillä on siis lähes 3 vuotta nuorempia munasoluja tarvittaessa odottamassa, mutta suunnitelmissa on yrittää ensin se 6 kk luonnollisin keinoin.

Kunhan tässä tutustun foorumiin ja eri aiheisiin tarkemmin niin uskon, että tästä tulee olemaan iso tuki!
 
Heippa @Ember ja tervetuloa foorumille! Onnea tuoreelle avioparille! 🥰 Lähetän plussatuulia, josko plussa tulisi pian. Kyllähän ikä todennäköisyyksiin vaikuttaa, mutta toivoa silti on hyvinkin. 😊
 
Esittelinkin itseni jo 40+ keskusteluun, ikää tosiaan jo 42v mutta pitäisi olla mahdollista luomustikin raskautua, uusi mies ja uudet tuulet ja nyt katsotaan josko vielä kerran saisi vauva-arjesta ja odotuksesta iloita :Smiling Face With Smiling Eyes: Nyt kp 13 ja ovisplussa eilen, munikset toimii kuulemma hyvin. Me susiparina yritellään eli häät vasta ensi vuonna, jospa tuliskin sellanen positiivinen ongelma että ois maha isosti pystyssä häiden aikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tervehdys!

39 ikäinen tapus täältä OYSin alueelta. Ensimmäinen raskaus meni kesken kesäkuun loppupuolella ja yllätys oli suuri kun ohjeistus oli, että ”6-7viikon kuluttua uutta testiä, ja jos kaikki on hyvin testin pitäisi näyttää negaa”. No eihän se näyttänyt, ja verikokeiden kautta ensimmäiseen ultraan katsomaan meneekö kaavintaan vai mitäs.. Raskauspussi löytyikin ja sain uuden ajan parin viikon päähän (viime viikolle) uuteen ultraan jossa tarkoitus oli vain tarkistaa onko eloa vaiko eikö.. yllätys oli melkoinen, kun saimme kuulla että odotan kaksosia ja n. 8. Viikolla mennään. Toivottavasti nyt mennään maaliin saakka 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
 
Tervehdys!

39 ikäinen tapus täältä OYSin alueelta. Ensimmäinen raskaus meni kesken kesäkuun loppupuolella ja yllätys oli suuri kun ohjeistus oli, että ”6-7viikon kuluttua uutta testiä, ja jos kaikki on hyvin testin pitäisi näyttää negaa”. No eihän se näyttänyt, ja verikokeiden kautta ensimmäiseen ultraan katsomaan meneekö kaavintaan vai mitäs.. Raskauspussi löytyikin ja sain uuden ajan parin viikon päähän (viime viikolle) uuteen ultraan jossa tarkoitus oli vain tarkistaa onko eloa vaiko eikö.. yllätys oli melkoinen, kun saimme kuulla että odotan kaksosia ja n. 8. Viikolla mennään. Toivottavasti nyt mennään maaliin saakka 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Tervetuloa! Tuplasti onnea, ihana uutinen! :red-heart: :red-heart:
 
Tuppauduin vasta suoraan vaan tuonne tämän vuoden haaveilijoiden ketjuun, kun mieleen ei muuta mahtunut, kun jännääminen joka se nyt tosiaan onnistui?? Miten päivät voikaan muuttua niin pitkiksi. Nopeasti siinä keskustelussa roikkuessa huomasin, että siitä on tosiaan pitkä aika, kun on viimeksi millään foorumilla ollut (vanha kunnon demi.fi, nevö foget ja olinpa muuten sillä legendaarisella mökkireissulla - tietäjät tietää) Niin sitä onkin aika pihalla kuinka tätä ajetaan ja miten sitä pääsee porukkaan mukaan. Aluksi riitti ihan vain se että oli paikka mihin vuodattaa ajatuksia, mutta nyt kaipaisin myös osallisuutta. Täällä näyttää pidettävän ketjut aiheittain tiiviinä, joten saako sitä tehdä uutta ketjua vasta aloitteleville, termistöä tms opetteleville esikoisesta haaveileville?

Mut niin siihen itse esittelyyn. Olen -89 ja mies -95. Ehkäisylaastarit jätin pois jo 2/21, mutta se vuosi jäi yritykseltä lyhyeksi, koska mies sairastui. 2022 oli aktiivinen, mutta ei pienintäkään onnistumisen merkkiä, vaikka kuin tehokkailla haamulaseilla tutkisi. Viime vuonna kevät-kesä yritys kävi jo työstä, mutta ei kun ei. Päätin sitten, etten kesälomallani halua itkeä ja sitpä se tauko jäikin vähän päälle, ehkä se alko alintajuntaisesti epäonnistuminen ahistamaan niin paljon. Tässä kierrossa palattiin taas yrityksen pariin ja me ei vissiin kehoni kanssa pidetä toisistamme. Se hirveesti mulle uskotteli, että nyt se tapahtu! Oli aivan poikkeuksellisia oireita ja kierronkin kiusakseni venytti pidemmäksi. Maanantaina alkaa lapsettomuustutkimukset Oysissa. Kumpa saisi jostain muuta ajateltavaa.. Työstäni olen tykännyt aivan älyttömästi ja siitä on ollut apu elämän haasteissa, mutta nyt se on ruosteista puukkoa ja suolat päälle, kun pitää olla 38h/vk 19 lapsen seurassa. En tiedä kestääkö pää tätä, jos tutkimuksissa löytyy jotain suuria ongelmia.
 
Takaisin
Top