ultra

merivesiväri: aivan ihanaa! onnea tuplista!!!! ja syke näkyi tietty hyvin!!! käyhän laittaa tiedot tonne listaan ni päästään sitten aikanaa pörisemään sinne salaiseen ryhmään!!!
Hyvin näkyi sykkeet, mutta vain toisella näkyi ruskuaispussi O.O Nyt siis jännätään pari viikkoa ennen kuin lääkäri tsekkaa rv 9, onko pikkukavereilla yhteinen istukka.

Mihin listaan? Laitoin kyllä tuohon heinäkuiset-listalle :)
 
Mie harkitsen täälläkin soittelemista yksityiselle. Jos hinta alle 100e, niin voisi kyllä käydä... tässä muuten pitäisi odotella varmaan jonneksi tammikuun puoleen väliin/ loppuun...
 
Mä en tajua tätä ultrajuttua! Meille kun laitettiin ihan kyselemättä lähete varhaisraskauden ultraan, vaikka mulla ei oo muuta ku aavistuksen epäsäännöllinen kierto...
 
Täällä suunnalla ei oo kun np-ultra ja rakenneultra.. en oo kuullu et kukaan ois päässy yleiselle puolelle varhaisraskauden ultraan... varmaan eri käytäntö eri kunnilla.
 
Täällä suunnalla ei oo kun np-ultra ja rakenneultra.. en oo kuullu et kukaan ois päässy yleiselle puolelle varhaisraskauden ultraan... varmaan eri käytäntö eri kunnilla.
Onpas jännä, että on noin erilaiset käytännöt. Vähän epätasa-arvoista julkisella terveydenhuollolla :/
 
Kävin tänään verikokeessa ja hcg arvo oli 2407 (5+0). Neuvolasta sanottiin että täällä tarjotaan ultra viikolla 11-14 ja viikolla 20. Varasin Kuopiosta yksityiseltä varhaisultra ajan 22.11. (7+1) Sataman Röntgenistä, kun se oli mielestäni kohtuu hintainen, 92 e. Ymmärsin että terveystalolla olisi ainakin 200 joten sieltä en edes lähtenyt kyselemään vaikka nyt joutuu ajamaan vähän kauemmas. JÄNNITTÄÄ, pakko saada tietää ennen joulua mitä siellä on :)

Tuosta alkuraskauden ultrasta ei ilmeisesti saa kelakorvausta vai onko jollain parempaa tietoa?

Onko joku ajatellut "joululahjaksi" kertoa uutisia esim omille vanhemmilleen? Itse olen tällaista mahdollisuutta miettinyt mutta pelottaa että jotain meneekin vielä pieleen...
 
Muokattu viimeksi:
Joooei saa kelakorvausta :// ! Mulla on yksityiseltä kans ultra 18.12 ja jos sieltä löytyy mitä pitää sekä syke niin kyllä äidille on varmaan kerrottava jouluna :)
 
Tampereella on koskiklinikalla n. 150e, oli ainakin 2 viikkoa sitten.

Mä sain tänään lähetteen ultraan ja soiton neuvolasta että hcg oli juuri oikealla tasolla viikkoihin nähden :)
 
Kyllä kuulkaa iso kivireki vierähti hartioilta ja sydämestä tänään!
Mulla on ollut ja on edelleen tuhruvuotoa plussatestistä alkaen. Työsuhde-etuina olen päässyt ultraan useita kertoja ja viime viikolla raskauspussi jätätti koossa ja pelkäsin tosissani tuulimunaa.

Tänään tehtiin taas ultra, jotta nähtiin kasvaako raskauspussi ja onko mitään sisältöä nähtävissä?
Ja olihan se!!! Kovasti oli kirinyt koossa, vastasi viikkoja 5+6 ja siellä näkyi syke :Heartpink. Ihan mieletön fiilis!
 
Mä kävin edellisessä raskaudessa yksityisellä varhaisultrassa Terveystalolla ja makso yli 200e! Nyt en kyllä niin kalliiseen ainakaa... vaikka ei jaksas kyllä 12vkolle odottaa...
 
Mäkää en tahtos nii paljon maksaa mutta olis vielä melkee 6vk odottelua ja siihe en pysty:D
 
Jos on tuulimuna, niin sykettä ei varmaan näy? Mietin vaan tota meidän toista pientä, jolla ei näkynyt ruskuaispussia, mutta kaunis syke kyllä...
 
Alveol : mun arvo oli viikko sitten 2628 eli hyvä lukema sullaki. :) mä taidan joulu lahjaksi kertoa mummoille ja muillekin plussasta

Tosta ultra asiasta mä sai tuon aikasen ultran koska keskenmenoja taustalla. Esikoisen ultra oli rv 9 plussasin rv 7. Täällä on kyllä todella hyvä neuvola ja Neuvola lääkäri palvelu jossa asun. Meidän tilanne olisi vaatinut erikoissairaanhoidon lähetteen mutta kun täällä suurimmaksi osaksi oli erikoistunut lääkäri ni pystyin asian hoitamaan koti paikkakunnallani. Ja nyt kun se lääkäri vaihtu erikoistuvaan lääkäriin. (Empä oo varma joko on valmis) ni kun esitin toiveen että täällä niin pitkään tää asia hoidetaan kun vaan lääkärillä valtuudet hoitaa ni mielellään. Jotenki en mielellään tonne "isolle kirkolle" halua ku siellä on kaikki jotenki sekavaa. No luget aloitti tää lääkäri letrojen lisäks ja otettiin progesteroni kokeet. Se Kait pelasti tän raskauden. :D Ääh ja huomenna! Huomenna on se päivä että nään mitä siellä tapahtuu :D

Kardemumma-80 : onnea sykkeestä :D miten se menee oikeen tuo syke juttu kun eikös sitä kaikkialla puhuta että sydän alkaa lyödä rv 6+0 vai onko se että sydän alkaa lyödä kuudennella raskausviikolla eli 5+ jotain?
 
Sydän alkaa pumpata hedelmöittymisestä 25 vrk.n iässä ensin nesteitä ja sitten 7+ viikolla verta.. Eli about 5+5 ja siitä eteenpäin pitäisi syke näkyä..
 
Merivesiväri : niin sä oot kummassakin ryhmässä :)
Joo taidan olla :'D Mobiilisovellus ei aina näytä ketjuja niiden omassa paikassaan... Niin oon sitten tyylikkäästi loikkinu joka puolella. Mitä luultavimminhan meidän vauvat syntyy jo kesäkuussa, kun eivät kaksoset täyttä aikaa taida kohdussa viihtyä...?
 
Tilasin itselleni yksityiselle ajan ultraan. Se on 21.12. Ja siellä joo sanottiin et tulee maksaa reilu 200e. Mut saanpahan mielenrauhan, oli tilanne mikä vaan masussa..
 
Takaisin
Top