Ultra kuulumisia :)



Ultrassa oli kaikki hienosti <3 siellä se pikkuinen pyöriskeli ja venytteli, niskaturvotus oli 0,35mm ja riski näytti olevan 1/100 000, eli kovin tyytyväisiä ollaan =) pää-perämitta oli nyt 42mm ja viikot täsmäsi niin ettei neuvolan antamaa laskettua aikaa 19.6. lähdetty muuttaan. Ite olin ihan varma että olis muutamia päiviä vähemmän.

Istukka on edessä ja kohdunsuun päällä, tämä aiheuttikin meille pienimuotoisen sydärin eilen kun pari tuntia ulran jälkeen aloin vuotaa ihan hulluna verta! Nousin autosta ylös ja housuihin holahti kerralla ainaki 2-3dl verta. Minä siinä paniikissa yritin soittaa neuvolaan, eivät vastaa. Sit vaan soittoa terveystalolle ja uutta ultra-aikaa iltapäivälle, onneksi saatiin. Siellä sitten gynekologi näytti että täällä voidaan kyllä oikein hienosti, ja selitti että kun istukka on siinä kohdunkanavan päällä niin kohdun kasvaessa istukka aina jostain vähän irtoaa ja vuotoa voi tulla. Sillon pitäis aina vaan levätä muutama päivä ja odotella että vuoto loppuu. Muutenkin mun pitäis nyt välttää nostelua ja ponnistelua, kiva kun toi esikoinen haluis koko ajan sylkkyyn =( surkeeta sanoa toiselle että ei äiti kuule voi nyt nostaa sua ... pakko varmaan siirtää poika nyt siihen lastensänkyynkin nukkuun, kun ei mies oo aina nostamassa sänkyyn ja sieltä pois...
 
Täällä käytiin ultrassa torstaina. Ja kaikki hyvin,itsepäinen pien oli kun ei millään halunnut kääntyä et olis hyvin nähnyt...
 
Piaffi, voi miten kamalia uutisia. :( Oikein paljon jaksamista sinulle!

Hibiskuksella jännitettävää, mutta peukut pystyssä että kaikki on kuitenkin lopulta hyvin. Jaksuja sinullekin.

Täällä myös NT-ultra takana viime viikolla. Kaikki oli oikein mallikkaasti. Kaikki rakenteet mitä pystyi jo näkemään oli juuri niin kuin pitää ja vauva oli muutenkin oikein aktiivinen. Siellä se otti kohdun seinästä vauhtia ja teki kuperkeikkoja. :) Turvotusta oli vain 0,7 eikä suurentunutta riskiä ole. Ihania kuvia saatiin jääkaapin oveen ja kovasti tuntuu pikkuinen muistuttavan isoveljeään. Niin ulkonäöllisesti kuin aktiviteettitasonkin puolesta. Ihanaa vilinää täällä siis tulee olemaan. :)

Laskettu aika siirtyi muutaman päivän. Menin ultraan siinä uskossa, että viikkoja on 11+1, heidäm laskurin mukaan olin 11+5 ja 55mm mitta vastasi viikkoja 12+1, eli siis olisin viikon pidemmällä. Laskettua aikaa kuitenkin muutti vain kolme päivää. Kaikista parasta tässä on se, että jos tuon uuden la:n mukaan mennään niin 12+1 olisi tullut vasta torstaina täyteen, kun ultra oli maanantaina. No samapa tuo, vauva se kuitenkin syntyy sitten kun on syntyäkseen.  
 
Meillä oli innolla ja paniikilla odotettu ultra perjantaina. Viime kesän kuolleen vauvan synnytyksen jälkeen kättärin ovista sisään kävely oli melkein mahdotonta. Onneks mies oli mukana mua tsemppaamassa ja onneks kaikki oli oikein hyvin. LA:kin pysyi ennallaan eli 18.6. pikkunen vastasi täsmälleen noita viikkoja ja melskas massussa kovasti.

Hibiscukselle paljon voimia! Epätietoisuus on pahin pelon lietsoja. Uskotaan ja toivotaan että kaikki on oikein hyvin!
 
Ihanaa Miiruli että kaikki oli hyvin teidän pienellä =) varmasti helpottaa paljon oloa teidän tilanteessa!!
 
Maanantaina oli ensimmäinen ultra. Oli se hieno hetki nähdä, että siellä se pikkuinen jo kovasti liikkuu. Tuleva isäkin oli mukana nyt hänkin sitten uskoo että masussa jotain on. Ens viikolla uudestaan tarkistetaan niskaturvotus oli kuulemma nyt niin pieni et saa hieman kasvaa. Kuvia koitan laittaa kuhan ehdin.

 
Täälä tänään käyty nt-ultrassa ja sielä se pikkuinen pyöriskeli :) Koko vastasi viikkoja eli 13+1 tänään ja LA pysyy samana. Mies meni ihan hiljaiseksi siinä kun pikkuista katseltiin, mutta sanoi sitten kun autoon päästiin, että olipas hieno tunne nähdä oma vauva :) <3 Huomena neukkariin soittelemaan seuraavaa aikaa. Meillä rakenneultra 1.2.2012. Oletteko kaikki osallistuneet kromosomiseulontaan? Itse sanoin neuvolassa sillon kun sitä kyseltiin, että suostun menemään ja kävinkin verikokeessa, mutta tänään selvisi että kävinkin verikokeessa sukupuolitautitestissä enkä seulan takia.. On jääny neuvolatädiltä siis se seula lähete antamatta... No, nyt se on sit liian myöhäistä mennä enää. Nt oli 1,1 eli ihan normaali eli ei sen puoleen hätää tai huolta ole, mutta jotenkin silti harmittaa että se jäi nyt sitten seulomatta neuvolatädin huolimattomuuden takia :/ No, täytyy vaan uskoa ja toivoa että pikkuinen on terve :) <3
 
Tuosta seulonnasta; mä en osallistunut siihen esikoisen aikana, enkä halunnu osallistua nytkään, koska sillä ei ole mulle mitään merkitystä. Mulle riittää niskapoimu-ultran ja rakenneultran tulokset. Tottakai toivon, että pikkuinen on terve, mutta kun siihen en voi mitenkään vaikuttaa, niin en myöskään halua tietää mahdollisista "poikkeavuuksista" ennen syntymää. Noi veriarvotkin on kuitenkin niin viitteellisiä ja näin skeptikkona sairaanhoitajana en halua stressata niiden takia etukäteen :)
 
Heippa!

Nyt ollaan mekin käyty NT-ultrassa ja kaikki näytti olevan oikein hyvin :)
Todella vilkas tapaus, ei menannut saada kunnon kuvaa otettua.
Pituutta oli 44mm ja vastasi viikkoja 11+2, eli päivällä heitti omista laskuista. Niskaturvotus oli 0,62cm, eli oikein hyvä. Verokeiden tuloksissa menee viikko ja vain jos niissä on jotain häikkää, niin tulee ilmoitus. Toivottavasti nekin on kunnossa. Harmitta kun ei saanut kuunnella sydänääniä. Mie luulin että nyt vihdoin päästään kuuntelemaan. Ensi tiistaina on seuraava neuvola ja toivottavasti siellä kuunnellaan :) En osaa liittää kuvaa tähän. Voi olla että se on liian iso, mutta just se kuvan pienentäminen ei tältä insinööriltä onnistu ;) Istukka on kiinnittynyt kohdun takaseinään, mitä se sitten tarkoittaakaan?? En älynnyt kysyä.
 
Pucci: Paint-ohjelmalla saa kätevästi pienennettyä ja rajattua kuvaa. :) Klikkaa kuvaa hiiren oikealla ja "Avaa -> Paint".
Olikohan tuo niskaturvotus kuitenkin milleissä? Eli 0,62mm.

Tässä on parin viikon takainen kuva vielä meidän vauvasta. Päiviä taisi olla silloin 12+2 tai 12+3:
 


Jee, onnistuihan se. Juuri tuolla paintillahan olin sitä jo pienentänyt, mutta en näköjään tarpeeksi. Juu, tosiaan niskaturvotus oli todellakin mm eikä cm.


 
NT-ultrassa aamulla, 4,5 cm vauvaa siellä potkiskeli, nt oli 1,1mm ja syke säännöllinen 169.

Istukka etuseinässä tällä kertaa, mutta onneksi ylhäällä. erikoislääkäri vaan totesi (hiukan pettyneenä emoticon ) että kaikki täysin normaalia tällä hetkellä.

Nyt sitten odottellen vielä veriseulan tuloksia.

Olipa kiva saada laskettu aika, 27.6
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Täällä just ja just hengissä ollaan, olo on kamala, väsyttää jne... Mutta ultrassa kävimme mekin ja vauvelilla kaikki näytti olevan hyvin! Kai se nyt on pakko uskoa että siellä joku tosiaan on. Tuntuu niin hassulta, kun tuo 11kk tytteli tuossa lattialla leikkii, että nyt on jo uusi vauva tulossa.
La tosin muuttui eteenpäin, se on nyt 27.6. Plääh! Mä NIIN odotan että viikkoja tulee lisää, jos se olo helpottais.
 
Ultrassa käyty. La muuttui ollen nyt 19.6, viikot siis tänään 13+0. Niskaturvotus oli 1,0mm eli normaali, kromosomipoikkeavuusriski 1:41000 eli todella pieni :)
Reipas kaveri oli, moikkas ja piti jalkoja nilkasta ristissä, äitin vauva :)
 
Tässä olisi kuva pikkasesta. Huomenna on taas ultra jossa tarkistavat tuon niskaturvotuksen.
 
No niin. Pikainen selostus ultrasta. Se on nyt sitten takanapäin onnellisesti ja mikä tärkeintä kaikki oli pikkuisella hyvin.vastasi hienosti viikkojansa näyttäisi siltä että meille on tulossa pieni prinsessa.mutta laittelen paremmin vielä viestiä kun pääsen koneelle. :-)
 
Mamma 1/11 : Voi ihanaa, tyttövauva :)) Oliko kätilö varma siitä että tyttö tulee? Vai joutuko arvuuttelemaan?
 
Takaisin
Top