Ultra- ja neuvolahöpinät

voi yäk kuulostaapa inhottavilta ihmisiltä tuommoset tuhattelijat! Varsinkin mulla nykyään pinna niin kireellä että ei kannattais mulle tuhahdella tai sais kyllä kuulla kunniansa [:D] Mulla on onneks ollu tosi mukavia tosin itellään ei oo ollu niin mukava olo että ehkä ne on jotenkin sit vaistonnut mun räjähdysalttiuden [:D] Kai sitä voi sit sen kanssa ruveta vähän väittelemäänkin että luulis ymmärtävän yskän jos oikeasti jotain haluaa tietää..? Mielummin kai sit niin kuin jäädä kotona hautomaan että mites se nyt meni.. 
 
Milloinhan ne alkaa neuvolakäynnillä katteleen tuota mahan kasvua? Mulla on huomenna aamusta neuvola ja mietin että joko ne sillon mittailee jo jotain sf-mitttaa vai tuleeko se vasta myöhemmässä vaiheessa, kun maha on isompi? Ja neuvolan tätikö sen aina mittaa, ja tarkkaileeko se muutenki kohdun kasvua näillä käynneillä? Parilla ekalla käynnillä kun ei oo vielä paitaa tarvinnu nostella.

Viimeksi oli verenpaineet aamulla vähän koholla, pitääki nyt mennä tosi aikasin sinne että ehtii rauhassa istuskella ennen mittausta. Ei mulla illalla kotona mittaillessa ole ollu yhtään korkeet, mieluumminki liian alhaiset. Eilen illalla 100/63. Ja päästä huippaa aika usein jos nousen nopeasti seisomaan.
 
Ei mulla oo ultraaminen eikä sydänäänten kuuntelu sattunut, oikein mukavat tuntemukset jääneet niistä. Viimeksi neuvolassa ku sydänääniä kuunneltiin niin välillä vähän napakammin painoi kun etti missä ne pikkuinen on, mutta hellitti heti otetta ku löysi, mutta ei se missään vaiheessa tuntunut pahalle.
Kauheeta jos ollaan noin kovakourasia! Mä varmaan sanosin ku muutenkin oon niin herkkähipiäinen että inisen jos joku vaikka hieroo liian kovasti [:D]

Mulle ne sano viime neuvolassa että ensi kerralla mitataan masu ja ruvetaan laittaa tuloksia siihen taulukkoon missä menee se kasvukäyrä. Ja sitä seurataan että menee niitten rajojen sisällä, sitten ne rupee tutkimaan jos menee liian yli tai ali kasvukäyrät.
Eli viime neuvolakerta oli toinen ja seuraava kolmas on kolmen viikon päästä muistaakseni.
 
Ei mua erityisemmin sattunut silloin kun se sydänääniä kuunteli, tai siinä sitä painamista ei niin tajunnut kun kuunteli tarkkaan kuuluuko mitään [:D] Heti kun lähti neuvolasta kävelemään alkoi kipu tuntua, mutta sitä onneksi kesti vain pari päivää. Ensi kerralla kyllä aion pyytää hellempää käsittelyä.

Noissa sf-mittauksissa on tärkeää että mitattava olisi aina samassa asennossa, eli esim. selällään. Mikäli välillä on selällään ja välillä hieman enemmän pää ylhäällä (pöydän päätä kohotettu hieman) voivat tulokset heitellä. Myös voivat tulokset vaihdella eri mittaajilla.
 
Kolmas nla takana. Kuunteli sydänäänet ja saihan ne kuuluville lopulta, kun tuppasi pieni karkaamaan aina alta. Tuleekohan sieltä vilkas veijari! [:)][:)]

Paino: + 2 kg lähtöpainoon [8D]
Verenpaine hyvä ja sokrut+proteiinit ok [:)]
Hemppaa ei mitattukaan kun oli viimeksi noususuunnassa.  Sanoi että puolenvälin tienoolla voi Hb sitten usein tulla rytinällä alas, jolloin mitataan taas.
Sydänäänet n. 145  ---> se on siis tyttö ????????? [:D]

Ensi kerralla 4 vk päästä sitten otetaan mahasta mittaa ja ruvetaan seuraamaan kasvukäyriä. Utelin mistä johtuu kun aina aamuisin mahaa ei ole "juurikaan" ja illalla se on iso ja pinkeä kuin koripallo. Johtuu syömisistä ja turvotuksesta ja sellaisesta. Kohtu ei tee moista kasvuliikettä päivän mittaan [:D]

Kysyin perhevalmennuksesta ja kuulema marraskuun ryhmään kannattaa sitten mennä. Antoi jo päivät ja ajatkin, mitä&milloin luvassa. Yks kerta vanhemmuudesta, yks synnytyksestä, yks parisuhteesta ja yks vauvanhoidosta.
 
Miten se sadepilvi on kerennyt jo kolmesti neuvolassa käymään [:-] Mulla oli eka (poikkeuksellisesti) rv4 ja toka rv..öö..ehkä 16-17 ja kolmas 21+6.. taitaa nää kuntaerot vaikuttaa..

Just meinasin taas ruikutella kun en mittään tunne mutta nyt sit kun otin mukavamman "dataus" asennon niin rupeskin kuplimaan..nyt se tosin taas loppu mut ehkä se sittenkin jotain oli! Huomenna alkaa työt (onneks niin on muutakin tekemistä kun vau.fin päivitys [:D]) aika kuluu paljon nopeammin kun on töissä ja saa muuta ajateltavaa kun on niin paljon kaikkea kivaa oteltavaa..myös työkavereitten reaktiota odotan...tai sit ne ei sano mitään ja kaikki luulee mun vaan lihonneen.. Miehen asuntoon joku halusi oman näytön kun maanantaina on yleinen näyttö niin kuulemma ulkopaikkakuntalainen tuleekin sitten jo sunnuntaina sitä katsomaan..voi jehna..toivottavasti se tekis siitä tarjouksen ois meinaa unelma kämppä viellä myynnissä. Tais välittäjä huijata meitä niistä toisista ostajista kun ei sitä vieläkään ole myynyt..mutta on se sen verran ihana et kyl se kerkee sen myydä ennen meitä..tai nykyiset asukkaat päättääkin jäädä itse siihe..pyh..

Onko muilla syönnin jälkeen semmonen yliturvonnut olo? vaikkei syökään paljoa? Mulle tulee jos vähänkin jotain syön niin sen jälkeen hirvee turvotus ja tuntuu että hengästyy pelkästä ylösnousemisesta! Vähän kuin ois joulu joka päivä [:D]
 
basura Kyllä se kuplinta oli varmasti sitä, ihanaa!!!! Onneksi olkoon [:)] Mulla alkoi kunnolla kuplinta la iltana ja sille ei loppua olekaan näkynyt. Siitä asti hereillä ollessa on liikkeitä tuntunut vähän väliä, välillä vauvan jumppailut tuntuu tunninkin putkeen [:)] Liikkeitä tuntuu kyllä suunnilleen joka tunti, mutta jos on koiran kanssa lenkillä niin ei liikkeitä tunne, tai sitten se vauva onkin nukkumassa silloin.

Mulla maha näyttää välillä ruuan jälkeen turvonneelta, mutta kylläistä joulu oloa ei kyllä ole tullut pitkään aikaan! [:D] Nälkä tuntuu olevan koko ajan, tekis mieli jatkuvasti syödä jotain. Ennen nukkumaan menoa pitää aina syödä jotain.
 
Heippahei vaan kaikille!
Tänään oli toinen neuvola mulla sainkin paljon kehuja [:)] Painoa oli tullu + 2kg lisää,kuulemma hyvä(nyt mulla menossa 15+4)
Aah ja sitten ne ÄÄNET!!!! Ihanaa..pienokainen ei malttanut täälläkään pysyä aloillaan vaan jumppasi ja veteli kärrynpyöriä kokoajan [:D] 4-5 kertaa kuului kova pamaus ja neuvolantäti sanoi niiden olevan potkuja.Siis ihan mieletöntä..voi kun viellä tuntisi ne itsekkin!!

Syke oli 148-155 [:D]  oli niin vauhdikas kaveri että piti lisätä kaksi lukua äippäkorttiin.Niin muakin kiinnostaa tuo syke homma..että kumpaa sorttia tulisi tälläsillä sykkeillä? [8D] Rakenne ultra saatiin vasta 20.9 eli piiiitkä odotus edessä..mälsää..mä en viellä edes tiedä haluanko tietää etukäteen sukupuolta vai en,että en revi pelihousujani jos en sitä saa selville,mutta ehkäpä kummiskin se niin paljon  kiinnostaa että sitä tulen todennäköisesti kysymään.

Aika outoa,että jäi vähän haikea mieli,vaikka olin toista kertaa vasta neuvolassa ja hyvästelimme oman neuvolatädin kanssa,koska ensikuussa olisi tosiaan muutto toiselle paikkakunnalle[8|] ja neuvolan vaihto edessä...toivon niin että siellä olisi vastassa yhtä mukava neuvolantäti kuin nykyinen!!
 
basura, mulle ekassa nlassa varattiin neuvolalääkäri ja ennen tohtoria käväisin terkkarilla, se otti kaikki samat mittaukset mitä normaalistikin, kai se toka kerta oli semmonen "ylimääräinen" terkkari sitten. Eka oli rv 8+, toka 12+ ja tää kolmas nyt 18+. Vaihtelee varmaan aika paljon miten näitä käyntejä tulee[8|] 
 
mulla noista sykkeistä on sellainen mielikuva että näin alussa ne ovat kovemmat kummallakin ja sitten tasaantuvat. eli vielä vaikea sanoa kumpaa sukupuolta enteilis..mutta myöhemmin tarkoittais että pienemmät n.120-140 olisi pojan ja 140-160 tytön. tiedä sitten miten oikeesti ja kuin luotettavaa on.
 
Joo mullekkin neukku täti sano sillon rv17 ettei vielä voi päätellä että ne on neutraalit molemmilla tässä vaiheessa. Mulla raknenneultra 21+2 ja neuvola 21+6 niin sillon kuulemma vois jo sitten ultran arvion "tarkastaa" sykkeistä..vaikka tosin eikai kumpikaan ole muuta kuin arvioita että sinäänsä itse kyllä ajattelin pysytellä noissa unisex tuotteissa muutenkin kun on kivempia värejä ne kuin jotkut vaaleen sininen ja punainen. Jos sit vaikka pipon tekis jompaa kumpaa väriä niin ei tarvii kaikille sit selitellä et kumpi on [:D]
 
Jep, niinpä täälläkin vaikka kuinka tekisi mieli ostella ihaniiiii tyttöjen vaatteita [:)] kun on jo kaksi teiniä poikaa [:D]
Kesäloma reissulla käytiin reiman tehtaan myymälässä parkanossa mistä taisin jo mainita jossakin keskustelussa. Löysin sieltä ihanan reiman välikausihaalarin keväälle ja taitaa mennä jopa syksylläkin kun oli semmonen uusi malli missä saa puvun pussukaksi ja sitten myöhemmin haalariksi. ja maksoi vaan 30e [:-] siellä kyllä tekee löytöjä.. värinä otin neutraalin beigen...koska ei voi tietää kumpi tulee, ajattelin sitten ostaa siihen joka sinistä tai punaista tumppuu/pipoo [:)]
 
Rakenneultrassa käyty aamulla <3 Voi miten ihanaa oli nähä se pikkuinen siellä liikuskelemassa ja heiluttamassa pieniä käsiä!! <3
Kaikki oli kunnossa, eli normaalin näköistä oli. Painoa pienellä on nyt 343g eli vastaa viikoissa 20+3 vaikka nyt olen 20+1. Istukka on takaseinällä, selkärankaa vasten, eli liikkeet tuntuu sen takia hyvin [:)]
Ja tyttöä se kätilö arveli, häpyluut näkyi kuvassa eikä ollut vehkeitä [:D] On mulla ollukkin vahva tyttö olo pitkän aikaa, mutta eihän noi sataprosenttisia oo koskaan [:)] Kassotaan sitten! Parin viikon päästä sitten neuvolaan.
 
Onnea Bofink! Mullakin ollut nyt vähän semmonen tyttö kutina..lähinnä sen takia että oon levinny joka suuntaan ja omaan silmään on aina näyttäny vähän siltä et pojista tulee semmonen pallo ja tytöt sit venyyttää äitiä joka suuntaan..Ootko sä huomannu sellasta? Tai sit oon vaan yksin kertasesti syöny liikaa [:D] Mut ihanaa et kaikki on hyvin! mulla vielä 9 päivää jännitettävää [:)]
 
Hienoa Bofink [:)]

Huomenna olisi meilläkin kolmas neuvolakäynti ultran lisäksi. Sadepilven kanssa meillä onkin sama neuvola. Rakenneultraa pitäisi vielä odotella kolmisen viikkoa [:)]
 
Onko sulla rozie nyt joku ylimääräinen ultraus?

En tiä mistä johtuu mutta mulla kans alkanu olla tyttöolo. Tai en tiiä onko se toiveajattelua, kun sitä tyttöä olen jotenki aina haaveillut [8D] Mahan muodosta ei pysty kyllä sanomaan, joskus tuntuu että leviää joka suuntaan ja joskus taas on enempi pallo. Mulla rakenneultra 2,5 viikon päästä.
 
Meille on tulosssa rakenneultran perusteella poika, se oli ihanaa ja jännää (:
Mico vois olla ihana nimi tai Veeti .. ;)

 
Takaisin
Top