Tyttö vai poika olo?

leipälapio

Kunnioitettu kommentaattori
Helmikuunmammat 2016
Maalismammat 2017
Helmikuiset 2021
Tämä on kyllä yksi jännittävin asia raskaudessa: veikkailla sukupuolta oireiden, vanhojen uskomusten ja mahan muodon mukaan. :)

Eli millaisia "tyttö oireita" tai "poika oireita" teillä on? Entä tuntemuksia?

Onko ehkä pientä toivomusta jompaan kumpaan suuntaan?
 
Ei ole mtn oireita kumpaankaan suuntaan vielä, mut nyt tuntuu, että tyttö ois tulossa. Meille ihan sama kumpi tulee :) Edellisissä raskauksissa kanssa alusta asti ollut tietty olo, että kumpi tulossa ja nappiin mennyt! Muiden arvailut ei niinkään menneet oikein, mulla nimittäin oireet just päin vastoin ja tytöstä poikamaha, pojasta tyttömaha :D Saas nähdä miten nyt käy, muuttuuko oma olo ja osuuko neljännen kerran olo oikeaan. Keskenmenneissä raskauksissa ei ole tullut oloa kumpaankaan suuntaan...
 
Poikaolo, iltaa kohti paha olo aamulla ei yhtään sekä suolaista ja rasvaista ruokaa tekee mieli,ei makeeta. Miulla myös poikatoive. Tiedä sit johtuuko siitä myös poikaolo, kun kuvittelee ja toivoo että ois poika :grin Mahanmuoto veikkaus miulla muista ihmisistä usein osunu oikeaan, katotaan omalla kohalla kuinka käy :rolleyes:
 
Mulla tyttöolo, ja pahoinvointi on niin kamalaa että siitäkin ajattelin (poikaa odottaessani ei ollut oikeastaan edes huono olo)... Lisäksi luin jostain, että iäkkäämmille odottajille syntyisi suuremmalla todennäköisyydellä tyttöjä?
 
Mulla ei oo aikaisemmista ollut mitään oloja, kaksi poikaa meillä siis. Molemmista ollut poikamahat, eikä kummastakaan merkittävää pahoinvointia. Ei oo mitään oloa tästäkään, veikkaan vahvasti poikaa ja ehkä vähän poikaa toivotaankin :) mutta kyllä me tyttökin huolitaan :)
 
No kaks tyttöö on jo niin kyllähän se poikakin olis mukava. Mutta oloista en kyllä osaa vielä sanoo mitään. Niin aikasessa kun vielä ollaan.
 
Esikoisesta meillä oli miehen kanssa vahva tyttöolo, mutta poika tuli. :)

Aluksi hieman toivoin, että tulisi toinen poika. Nyt on kyllä semmoinen fiilis, että tyttö haluttais! Pojalle ei ainakaan tulla keksimään nimeä mikä käy molemmille! :hilarious:

Tietty tärkeintä, että saadaan terve pienokainen, sukupuolesta viis! ❤
 
Esikoisesta meillä oli miehen kanssa vahva tyttöolo, mutta poika tuli. :)

Aluksi hieman toivoin, että tulisi toinen poika nyt. Nyt on kyllä semmoinen fiilis, että tyttö haluttais! Pojalle ei ainakaan tulla keksimään nimeä mikä käy molemmille! :hilarious:

Tietty tärkeintä, että saadaan terve pienokainen, sukupuolesta viis! ❤


E: Oho muokkasin kirjoitusvirheen pois ja lainasinkin vahingossa :D
 
Mä en edes tiedä mistä pitäis päätellä mitäkin :D

Niin, netistä löytyy paljon näitä uskomuksia! :) ihan mielenkiintoista arvailla oireiden, mahan muodon, sormustestin yms avulla kumpi tulossa, vaikka arvailua se todellakin on! :)
 
Mulla on poikaolo. Sillon ku tein testin niin näin mielessä kuvan pienestä pojasta. Oireita ei oo ollenkaan tällä hetkellä. Mut ei ollu viime rakkaudessakaan ja tyttö tuli. En sit tiiä miten nuo oireet kertoo kumpi tulee.. :D
 
Mulla on poikaolo. Sillon ku tein testin niin näin mielessä kuvan pienestä pojasta. Oireita ei oo ollenkaan tällä hetkellä. Mut ei ollu viime rakkaudessakaan ja tyttö tuli. En sit tiiä miten nuo oireet kertoo kumpi tulee.. :D

Heh, muistaakseni tytöstä tulee rajummat pahoinvoinnit, sekä sitähän sanotaan että tyttö vie äitinsä kauneden. =iho huononee ja hiukset rasvottuu ja maha leviää! :D

Mulla oli vain lievää pahoinvointia viimeksi ja poika tuli. Luin silloin mielenkiinnosta näitä uskomuksia ja osa kyllä osui kohdalleen. :D pitäisi kerrata!
 
Ymmärsinkö että jos poikaa oottaa niin ei olis kovin oireita?

Ja näin se menee uskomusten mukaan! :) tietty tämäkin täysin henkilökohtaista.
Mä olen huomannut pahoinvoinnin käyvän toteen monen tutun kohdalla!


Mulla oli muuten viimeksi selkeä poika maha. Ja linea negra ihan ylös asti!
 
Hmm,kumpikohan tuolta sitte tulee ku ei ole pahoinvointia mutta finniä on tullu? Jotenki tuntuu pojalta..
 
Mäkään en osaa kyllä sanoa vielä suuntaan tai toiseen... Nää raskauden alkumetrit ovat kyllä olleet niin oireettomia, että poikaa niiden perusteella veikkaisin. Toisaalta hedelmöitysajankohdan ja elämäntapojen perusteella voisi uhkarohkeasti lupailla tyttöä, mikä meidän yhteinen toive onkin. :-) Sukupuolella ei kuitenkaan ole meille todellisuudessa mitään väliä, vaikka ennen raskautta tuntuikin, että tytär on ihan ehdoton "tähtiin kirjoitettu" juttu. Kunhan olisi edes ennenkaikkea terve pieni matkassa, se tässä varmaan useimmilla meillä on yhä päällimmäisenä mielen päällä.
 
Ehkä ihan vähän tyttöolo ja tuntuu myös, että se vois olla terve. Ekasta mulla oli pahoinvointi, poikaolo ja poika sieltä tulikin, mutta terve se ei ollut/ole. Ihanin poika tuli :Heartred Nyt toivotaan taas tervettä lasta, mutta tosiaan 25% mahdollisuus että on sama vaikea sairaus kuin ekalla.
 
Meillä on kolme poikaa ja haaveissa on että tämä viimeinen olisi prinsessa. Tärkeintä tietenkin on terve lapsi, niinkuin luonnollisesti kaikilla. Pahoinvointi ja muut alkuraskauden oireet ovat olleet sen verran voimakkaita verrattuna edellisiin raskauksiin, että jonkunlainen tyttö-fiilis tässä on... Mutta saa nähdä :D
 
Mä tein viimeks kaiken maailman sormustestit ja kaveri luki korteistakin että kumpi tulee. Sitä kiinalaista syntymäkalenteriakin tuli kurkittua. Olot ja oireet, testit sekä maha viittas tyttöön. Poika tuli. :) Itse toivoinkin poikaa ja nyt toivoisin kovasti tyttöä, mutta jostain syystä tuntuu että toinen poika tulee.
Mutta! Kunhan on terve :Heartred
 
Takaisin
Top