Työssä jaksaminen

Miten te jaksatte töissä järjettömän väsymyksen kanssa? Mä en tiedä, miten tänäänkään selviän loppuun asti, kun silmät vaan väkisin meinaa mennä kiinni. Ja tietysti pahoinvointi pahenee väsymyksen takia :meh: Työ ei ole fyysisesti raskasta, vaan tässä koneella istumista, mutta sekös mikä väsyttää!!
 
vuanne, joo mä luulen että se motivaatio sieltä palailee kun tähän raskausajatukseen tottuu. Ensimmäinen kuitenkin tulossa niin kaikki on uutta ja jännää. Miehelle valitin tästä samasta motivaation puutteesta pari päivää sitten ja se totes pilke silmäkulmassa, että tuntuuko siltä että elämässä olis menossa jokin isompi ja tärkeämpi asia kuin työ. :grin No ehkä pikkasen.
 
ninjaa, meikällä on toki se etu töissä että se on pitkälti jaloillaan olemista, ihmisten kanssa keskustelua ja heidän liikkumisen tukemista. MUTTA kun tulee lounas ja lounaan päälle kirjaukset, niin HOHHOIJJAA.
Yhtenä taannoisena päivänä meni niin pitkälle, että hiivin terapiahuoneeseen ja otin 15min päikkärit. OLI PAKKO! :bag: Olisin nukahtanut istuilteni kansliaan jos en niin olisi tehnyt. Töitäkin oli todella rauhalliseen tahtiin, niin ajattelin että jos joku tulee nyt tämän 15min aikana sisään niin sanon että päätä särki niin että oli pakko käydä hetki pimeässä pitkäkseen. :shy: Sen jälkeen helpotti.
... en siis anna tätä neuvona kellekään että nukkuu töissä (paitsi jos on joku yleistyöaika tms, johon sisältyy ruokatauko OMAA aikaa - 15min tehotorkut on pop), sympatiaa vain jakelen.
 
Joo mullakin iski tuo väsymys tällä 7. viikolla ihan tajuttomana.. eilinen oli vielä lomaa ja ihmettelin kotona koomatessa että miten töissä pysyy hereillä, mutta toistaseks näyttää siltä että tekeminen piristää :) keskittymisen vois vielä sihdata kohdilleen, se tuppas herpaantumaan jo kaksi viikkoa sitten kun otettiin koiranpentu:grin mutta kyllä mua vähän jännittää että miten sitä jaksaa sitten loppuajan sitten..tai miten te jaksatte pahoinvoinnin kanssa??​
 
Mul olis viiminen vapaapäivä näistä viidestä ja huomen työt kutsuu ja ei oo minkäälaist kiinnostust.. Ja mul tullu sitä unettomuuttaa, aluks oli kauhee väsymys :/ ja kaikenlisäks 4 iltavuoroo tiedos ja iltasin ku on se kauhee turvotus ni se on niin tukalaa :/ ja tietty loppuviikko on meil töis aina kiirus ja itellä sellaset vuorot laitettu et kaikki joutuu ite tehä ja ei paljo olis aikaa tauolla istuu jos kotiki joskus haluaa :sad001
 
Huomenna alkaa työt reilun kuukauden loman jälkeen, jee. Ehkä vihdoin saan ajan kulumaan. Ja nyt voi alkaa laskea viikkoja äitiyslomaan : 15 viikkoa lukukautta jäljellä! ;P
 
Mulla on kans tilanne, että sain pari kuukautta sitten vakkaripaikan, ja nyt oonki jäämässä heti kesällä mammalomalle. Olo on tosi syyllinen vaikkei ois syytä oikeasti olla.
 
Joo, no kyllä itelläkin vähän syyllinen olo, kun vasta syksyllä palasin töihin ja jos kaikki hyvin menee niin taas heinäkuussa sit pois, en edes vuotta kerkee olla takasi töissä. Toisaalta itsellä se hyvä tilanne, että oma työ on melko korvattavissa sijaisilla, kun muutenkin on määräaikaisia paljon, niin joku niistä saa sit pitemmän sopparin vaan.
 
Mun kriiseily tuosta vakkaripaikasta ja äitiyslomasta loppui siihen, kun pomo arvasi että oon raskaana. Se oli niin innoissaan, että tuskin kauheasti syyllistää. En osaa yhtään sanoa kuinka korvattavissa olen, todennäköisesti ihan helposti vaikka tehtävänkuva onkin vähän itselleni sopivaksi muokattu.

Työssä jaksaminen tosin pelottaa sitä enemmänkin. Ihanaa, että pomo tietää, mutta..
Pidän tänään ylimääräisen vapaan, huomenna takaisin töihin, ja nytkin olen viettänyt aamupäivän pahoinvoiden sohvalla. Töissä pitäisi olla luova, tehokas, aikaansaava, tehdä hyviä päätöksiä... ja aivot on jonkun ihmeellisen sumun peitossa. Kauhean huono omatunto kun ei pysty tekemään kuin ihan minimin!

Toivottavasti tää helpottaa kohta.

Mietin, että nyt kun kahvi on kokonaan jäänyt huonon olon takia pois, alan ottamaan jonkun kofeiinipitoisen light-cola -juoman töihin mukaan. Yritän vältellä limppareita, mutta pakko tästä on jotenkin selvitä.
 
Itsellä ollut nyt kolme viikkoa lomaa. Osui hyvään saumaan ja saanut ihan rauhassa olla omassa huonossa olossaan. Olen yrittäjä ja teen kotona töitä. Eli siinä mielessä ihanteellista, että voi tehdä juuri silloin, kun olo sen sallii ja kesken päivän voi levätä, jos siltä tuntuu. MUTTA töitä kuitenkin tehtävä. Välillä pitkääkin päivää. Joten kyllä hirvittää työt tällä viikolla aloittaa.

Kesälomaa en ole viettänyt moneen vuoteen, joten odotan innolla, että nyt voin olla lähes koko kesän tekemättä töitä. Kovin pitkään en voi töitä tekemättä kuitenkaan olla, sillä yritykseni työllistää myös mieheni. Eli nollilla ei pitkälle porskuteta. Mutta lapsen synnyttyä voimme molemmat osallistua lapsen ja kodin hoitoon sekä työntekoon.

Toki mietityttää myös töiden jatkuminen, jos vaikka puolivuottakin on poissa. Etsiikö asiakkaat uuden tekijän tilalleni vai jatkuuko hommat äitiysloman jälkeen normaalisti. Täytyy vain luottaa, että kyllä kaikki hoituu.
 
Vko 11+0 ja väsy on melkein poissa! Normaali 8 h työpäivä meni nopsaan ja pystyin jopa ajattelemaan muutakin kuin syömistä koko ajan ja pitää ajatukset suurinpiirtein koossa ihmeellistä miten olo voi muuttua yhtäkkiä ja saa taas aikaan asioita niinkuin ennen . Toivottavasti muillakin pian helpottaa!
 
Tänään töihin pukeutuessa kyllä huomaa mahan pönötyksen. Kaikista mekoista tuntuu oikein paistavan turvotus! Jättimäinen villapaita vaan päälle ja jos joku tuijottaa, tuijottakoon!:wink
 
Mieki tos 5pv vapaiden jälkee menin töihin ja aloin sit työhousuja laittamaa jalkaa ni mun piti ihan kattoo et onks nää varmast mun ku tuntuu niiiin kireelt joka puolelta ja sama oli paita, varsinki tosta rintojen kohalta :D kuhaa nyt viel kuukauden mahtuu ettei kukaa töissä epäile ennenkö kerron :D 9+5
 
Töissä on tosi rankkaa! Mietin positiivisia puolia: en ole asiakaspalvelutyössä (aamulla nukun pitempään, kun ei jaksa meikata), työ on melko itsenäistä eli välillä voi yrittää ottaa rennommin... se esittäminen, että olisi energinen ja jaksava olo on pahinta! :dead:
 
Minulla nyt 7+0 ja tosi väsynyt ja etova olo koko ajan. Nyt jo hankala töitä tehdä, pelkään miten käy jos tämä tästä vaan pahenee... Oletteko kukaan ollut sairauslomalla ihan raskauspahoinvoinnin vuoksi?
 
Viherpantteri, mä olen kyllä jo harkinnu.. neuvolasta lohduttivat, että he kirjoittavat helposti saikkua ja lääkäri voi jatkaa sitä niin pitkään kun tarve. Mä yritän viel sinnitellä, kun en haluis viel kertoo töissä raskaudesta. Eikös sit papereissakin lukis et "raskauspahoinvointi" poissaolon syynä?
 
Huutelen tuolta huhtikuisista, niin itse olin alussa pois raskauspahoinvoinnin vuoksi ja kun sanoin ettei työpaikalla vielä tiedetä raskaudesta, niin kirjoittivat syyksi vain 'pahoinvointi' :)
 
Töissä kyllä jaksaa ihan hyvin, mutta kun tulee kotiin on ihan poikki. Oma työ kuitenkin jonkin verran fyysista ja kiireistä. Järkyttävä palelu ja väsymys valtaa kehon, inhottaa kun ei jaksa olla kunnolla läsnä lapselle. Edellisessä raskaudessa olin töissä sinne loppuun asti rv 35, jaksoin ihan hyvin eikä tarvinnut yhtään saikkupäivää pitää. Selkä oli useamman kuukauden lopussa kipeä, että en voinut istua oikein, eli jos oisin tehnyt toimistotyötä, olisin ollut sairaslomalla jo pitkään, jostain syystä se, että töissä saa vaihtaa asentoa koko ajan ja liikkua, niin se ei häirinnyt. Jalat oli myös turvoksissa pari kuukautta, joten pidin tukisukkia, mistä oli kyllä apua. Aijon nytkin ottaa tukisukat sitten käyttöön kun käy tuntumaan.
 
Tsemppiä teille työssäkäyville!
Olin itse yhden päivän taas koululla, niin olin AIVAN poikki. Ja tosiaan se tunne kun lapselle ei jaksaisikaan olla sitten läsnä enää illalla ja toinen vaan touhottaa menemään... Mietin just että kuinkahan ikinä jaksaa sitä arkea kun lapset vietävä päiväkotiin ja itse töihin:shifty: Kun muistan kuinka työelämässä täyttä viikkoa ollessani olin iltapäivisin ja etenki perjantaisin niin poikki että joskus itkin kotimatkalla...
 
Minulla edessä tänään töihin paluu tai itseasiassa kokeilu. Olen ollut pari kk saikulla oksentelun vuoksi. Nyt väsymys lisääntynyt ja oksentelua edelleen. Tämä aamu ei poikkea muista aamuista yhtään. Syömiset ja juomiset tulee ulos. 9.00 pitäisi olla toimistolla ja 8h päivä edessä. Tuntuu jo nyt ylivoimaiselta ajatukselta. Neuvolalääkäri ei kuitenkaan suostunut kirjoittamaan saikkua enempää jos en kokeile olla töissä.
 
Takaisin
Top