Tupakit roskiin, raskaana ollaan!

Joo sama homma mulla... Onneks ny ei tällä kertaa neuvolassakaa hirveetä saarnaa alkanu pitämään..jokainenhan sem valinnan ite tekee.ei meilläkää mitää kauheeta itkusuutta oo ollu viekkareista..
 
Miulla ei varmaan omatunto antais polttaa. En vaunujen lähellä tai lapsen vieressäkään polta,niin saati nyt. Autossa tms meillä ei oo koskaan tupakoitu. Se ois hyvä ku joilleki kuulemma tulee niin paha olo, ettei tee ees mieli :grin
 
Esikosta onnistuin lopettaa kerta laakista sitten vasta kun ekassa ultrassa kävin ja näki että siellä tosiaan joku on.
Ja sit olinkin polttamatta loppuaikana, ja taas heikkona ratkesin imetyksen loppumisen jälkeen :sad001
Edelleen palaa, tosin entisen aski päivässä sijaan se alle 10, ja taka rajan oon itelleni asettanu 8+0 neuvolaan joka on kahden viikon päästä.
Tosin se voi yks kaunis päivä, vaikka huomenna, olla että päätän et se vaan loppuu enkä pitkittele, saa nyt nähdä..

Se on niin saakelin vaikeeta!
Etenkin kun mies ramppaa parvekkeella tunnin välein....:arghh:
 
Se on kyllä vaikeampi lopettaa, jos oma mies polttaa tai kaverit kylässä. Onneksi mun nenään haisee miehen tupakointi niin pahalta, että mieskin on tajunnut olla polttamatta jos aikoo viettää aikaa mun seurassa. Neuvolalääkärikin syyllisti miestä tupakoinnista, koska aiheuttaa lapselle korvatulehduksia. Oikeastaan mä ratkeen vaan polttamaan, koska mies polttaa, muuten en ite polttais ollenkaan. Mä niiiiin toivon että mies lopettais nyt ennen vauvan syntymää. Olisko siitä stumppaa tähän! -kirjasta apua? Kokemuksia?

Tsemppiä kaikille lopetukseen tai edes vähentämiseen, on se sen arvoista! :)
 
Meillä ei läheisyyttä heru jos käryää mies tuhkakupilta. Edellisessä raskaudessa lens oksu jatkuvasti kun tuli paria metriä lähemmäs, sai tehdä valinnan mun ja tupakan väliltä. Vastasyntyneen lähelle ei ois asiaa tupakoivalla, ihan jo perhepedin ja kätkytkuolemariskin takia.. Tämä on vähän ku joukkuerangaistus :D En mä oikeen voi mtn pahoinvoinnilleni, muutenhan sais ihan rauhassa tupakkaa mies vedellä, kunhan muutaman ekan kuukauden ois savuttomana vauvan synnyttyä :)
 
Mä tein myös miehelle selväksi, että jos haluu tuprutella, niin tekee sen kaukana musta ja ehdottomasti ei parvekkeella, koska sinne se haju pinttyy ja vauvaa ei voi nukuttaa sitten siellä. Enpä ookaan tajunnut/muistanut tuota kätkytkuoleman riskiä tupakoitsijoilla. Nyt täytyykin ottaa myös vieressänukkumiskielto käyttöön, ellei lopeta ennen syntymää. :) Onneksi tupakan hintakin nousee taas, niin kohta meillä ei oo varaakaan kustantaa hänen polttamisiaan, kun jää talvella opiskelijaksi.
 
Meillä mieskin lopetti,en antanut vaihtoehtoja:grin Miusta todella epäreilua,jos toinen polttaa vaikka lapsi on yhtä paljon molempien! Ja miehen tupakoinnista tulee naiselle passiivista ja vauvakin väkisin synnyttyäänkin altistuu sille.. Pistäkää ne miehennekin lopettamaan, kysykää vaikka eikö ne halua tukea teitä ollenkaan lopettamisessa tms josta tajuaisivat että heidänkin tupakoinnilla on merkitystä :wink

Kerron vaan ajatuksiani aiheesta,en siis syytä tai tuomitse ketään :)
 
Mä lopetin siihen kun plussa tuli testiin. Esikoisesta sama homma. Mulle ei koskaan oo lopettaminen ollu vaikeeta. Mieskään ei onneks polta, mut oon antanu luvan jos on viihteellä (onneks tätäkin tapahtuu ehkä kerran vuoteen) ja sitten jos polttaa niin todellakaan lähellä mua.
Mua ällöttää ku appiukko on sellanen joka käy tupakalla ja sit tulee ja sivelee esikoisen poskia ja sanoo tuitui..
 
Se on kyllä vaikeampi lopettaa, jos oma mies polttaa tai kaverit kylässä. Onneksi mun nenään haisee miehen tupakointi niin pahalta, että mieskin on tajunnut olla polttamatta jos aikoo viettää aikaa mun seurassa. Neuvolalääkärikin syyllisti miestä tupakoinnista, koska aiheuttaa lapselle korvatulehduksia. Oikeastaan mä ratkeen vaan polttamaan, koska mies polttaa, muuten en ite polttais ollenkaan. Mä niiiiin toivon että mies lopettais nyt ennen vauvan syntymää. Olisko siitä stumppaa tähän! -kirjasta apua? Kokemuksia?

Tsemppiä kaikille lopetukseen tai edes vähentämiseen, on se sen arvoista! :)

Hohoi, heinäkuisista -15 huutelen! :) Luin ko. kirjan aikanaan, heräsin ajattelemaan tupakkaa ja sen lopettamista monipuolisemmalla tavalla mutta en lopettanut kirjan luettuani (en ollu raskaana tms vaan ihan itteni takia aattelin kokeilla). Kaverini - jolta kirjan lainasin - ylisti kirjaa ja kertoi tumpanneensa kirjan luettuaan. Tais olla vuoden kaks polttamatta, polttaa taas ..
 
Hohoi, heinäkuisista -15 huutelen! :) Luin ko. kirjan aikanaan, heräsin ajattelemaan tupakkaa ja sen lopettamista monipuolisemmalla tavalla mutta en lopettanut kirjan luettuani (en ollu raskaana tms vaan ihan itteni takia aattelin kokeilla). Kaverini - jolta kirjan lainasin - ylisti kirjaa ja kertoi tumpanneensa kirjan luettuaan. Tais olla vuoden kaks polttamatta, polttaa taas ..

Kiitos kokemuksista! Mä oonkin vähän kuullut puolta ja vastaan kokemuksia, mutta ainahan sitä voi kokeillan, josko toimis kun ei oo kalliskaan. :) Oma mies on kyllä niin juntti välillä, että tokkopa ees jaksaa lukea kirjaa ellei kyseessä ole akkari :rolleyes:
 
Lillie, kirjan teksti voi olla "jankkaavaa ja saarnaavaa" ihmiselle joka ei mielellään lue..:hilarious: mutta kannatan silti lukemista, mielenkiinnosta jos ei muuten! :)
 
Okeiii.. noh mä yritän tyrkyttää mut ei se kyllä tän perusteella saa sitä luettua viittä sivua enempää :rolleyes:
 
Minä kun plussasin niin samantien hain laukusta tupakit ja katkoin ne roskikseen. Oon kyllä ollu melko kiukkupussi mut jospa se tästä alkas iloksi muuttumaan. Ja tupakkaan en aio enää koskea, enkä missään nimessä polttais raskausaikana. :)
 
Lillie. Mun työkaveri kans lopetti ton stumppaa tähän (?) kirjan avulla ja kehu kovasti.
 
Täällä kans luettu stumppia, koskaan en päässyt sitä loppuun asti. Kirja oli mun mielestä omituisesti kirjoitettu ja tosiaan melko jankutusta:wtf: mutta toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.

Ite poltin muutaman tupakan Plussan jälkeen ja siihen sitten loppui. Näin viime yönä unta, jossa tupruttelin jatkuvasti pyöreän mahan kanssa. Aamulla oli Kamala morkkis, että miksi Oon nyt menny polttamaan ku on Ollu niin helppoa olla ilman:grin
 
Tsemppiä kaikille jotka tupakan polton lopettamisen kans painii! Itsellä la 4.11 ja esikoinen tulossa. Tupakointi historiaa löytyy reilu viisi vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Raskaus oli suunniteltu, joten pari kk ennen yrittämistä siirryin sähkötupakkaan. Sitten kun plussan tein jätin senkin pois.
Itselle tuli enemmänkin yllätyksenä kuinka helppoa lopettaminen oli, olin kuitenkin tupakointi historiani aikana lopettanut useampaan otteeseen ja taas repsahtanut. Kaippa se toisen terveys motivoi enemmän kuin oma! Ja jos pahoinvoinnista voi jotain positiivista sanoa niin kellon ympäri oksentaessa ei käynyt mielen vieressäkään että tupakkaa pitäs saada :D toivottavasti pysyn synnytyksen ja mahdollisen imetyksenkin jälkeen irti siitä myrkystä!
Mutta jännä tuo tupakan haju että vaikka se alussa mua kuvotti niin välillä jos joku polttaa tupakkaa niin se melkeinpä tuoksuu ihanalle, ei kyllä uskoisi :D paitsi sitten jos joku kaveri tulee just tupakalta ja istuu viereen niin saa oksennusta melkein pidätellä :s ja niin täällä mieskin on paljon vähentänyt, tavoitteenaan lopettaa kokonaan ennen vauvan syntymää. Tällä hetkellä polttaa vain jos ottaa pari olutta, eli noin kerran kk. Hatun nosto hänelle, vaikka en häntä painostanut tai vaatinut lopettamaan. Mielestäni siinä ei olisi ollut järkeä, koska pysyvä lopettaminen vaatii kuitenkin sen oman sisäisen motivaation. Huhhei, tulipa tekstiä!

Pikkumyy 26+2
 
Mää varmaa oonkin ainut"pahis" täällä joka polttaa edelleen :sad001 aion kyl yrittää vähentää(ensvkol vast saan niitä nicoretteja hommattua). Sen takiaha sitä sit seurannassa ollaan tiiviimmin lopussa jos ee pysty lopettaa....
 
Tsemppiä lopettamiseen tai vähentämiseen, toivottavasti onnistut! Mä pidin viikko-kaks sitten miehelle sellasen saarnan tupakoinnista, että hän lopetti sitten siihen paikkaan :rolleyes: vähän vielä yritti keksiä, että polttaa kun tarjotaan, vaan siitä tuli uusi saarna ja pitkin hampain lupasi lopettaa. Tiedän tosin, että töissä varmasti on sortunut ja jos kehtaa taas valehdella asiasta ja pimittää ja pitää mua ihan tyhmänä, niin tietää kyllä sen sitten nahoissaan. :wink
 
Et sää saa90 oo ainoo pahis. Täällä yritetään koko ajan mutta heikoin tuloksin. Mies on kieltäny mua polttamasta joten sen aikana ei voi enää polttaa. Yritän vedellä tota sähkötupakkaa jossa on nikotiinitonta nestettä mutta kyllä tulee vielä sorruttua aitoon. Omatunto kolkuttaa varsinki nyt kun näki sen pienen sydämenkin sykkivän. Se on vaan hyvä puoli että tupakka maistuu tosi pahalta tällä hetkellä.
 
Juu kyl muaki mullaki omatunto kolkuttaa ku ny taas näki sen sydämen sykkivän....mieshän tuo tuossa uhkas ottaa tupakit tän illan jälkeen piiloon ja antaa vaa ku alkaa siltä näyttää.. :angry1 veikkaan et aika pian... Ku sais niitä purkkia ees...mani mani...
 
Takaisin
Top