Tupakit roskiin, raskaana ollaan!

Annanen

Oman äänensä löytänyt
Vertaistukea tupakkilakkoiluun, pystyitkö laittaan kerrasta poikki, kauanko olit polttanut, lopetitko tupakoinnin jo yrittäessäsi raskautua?

Puhutaan :oops::anyone
 
Kerrasta poikki x 3.
Ei se helppoa ole mutta voisiko parempaa syytä olla lopettaa? :Heartred

Tupakoinut 7 luokalta asti.
Nyt ekaa kertaa en ole aloittanut uudelleen.
 
Mä poltin viimesen tupakan, kun odottelin viivoja raskaustestiin. Hermo on kyllä tosi pinnassa, mutta nyt ei saa antaa omalle mieliteolle valtaa, kun on tärkee lasti kyydissä :Heartred kerkesin kyllä polttaan 11 vuotta ilman yhtään lakkoa :hungover:
 
Aina plussasta tupakat pois. Vaihtelevasti polttanut ala-asteelta asti, raskaudet ja imetykset ilman tupakkaa. Korvien välissä se on, kukaan muu sitä tupakkaa ei suuhun työnnä ku minä itse, joten oon päättänyt olla polttamatta :) Tsemppiä kaikille!!
 
Tsemppiä!mulla vaan ei yhtä hyvät hermot oo en siis vieläkään oo pystyny lopettaa :sad001 mit vähentää ainaki tässä pikku hiljaa aion.. (myös edellisissä raskauksissa polttanu)... Eihän sitä tietenkään pitäs mut lopettaminen vaa helpommn sanottu kun tehty :sad001
 
Tää todellakin on vaikeeta! Kokoajan tekee mieli mennä tupakalle. Oon koittanu syödä kurkkupastilleja ja juoda vichyä sen tilalla. :bag:
 
Mä lopetin kerrasta ku plussasin esikoisesta. Pelkään muutenkin keskenmenoa yms ni en ehkä lakkais ikinä miettimästä jos oikeesti kävis jotain ja oisin polttanu. Tsemppiä lopettaville!!!
 
Joo kyllä loppu röökinpoltto ku plussa tuli.. eihän se helppoo ole mut kyllä nyt on alkanu helpottaa. Kahdesta ekasta lopetin myös plussaan.. tyhmähän sitä on kun on alottanu imetyksen jälkeen uudestaan.. :grumpy: nyt kyllä päätin pysyä lujana että ei koskaan enää!!
 
Tsemppiä teille kaikille lopetukseen. Itse en polta enkä ole koskaan polttanut. Voin vaan kuvitella että hankalaa on vaikka erittäin tärkeä kyytiläinen onkin matkassa :)
 
Täällä kans tupakoitsija. Aika paljon saatiin vähennettyä jo yritysaikana. Nyt plussan jälkeen ei enää tupakkia kiitos :happy:
 
Tsemppiä kaikille lakon kanssa kamppailijoille. Ite onneks kerkesin lopettaa jo ennen ekaa plussaa ja nyt jo kohta 3.5 vuotta polttamatta.
 
Mites teillä muilla on menny? Mie en ole polttanut yhtään,jes! :happy: Vieraitakin on käynyt pihalla savuttelemassa ja tarjonnut, mutta olen kieltäytynyt hienosti :p Mutta aah,kyllä se haisee niin hyvälle :)
 
Mä lopetin esikoisen kohdalla heti, mutta alotin typeränä kun hän oli noin puolivuotias.. Oon kyllä sellanen valetupakoitsija, että voin olla polttamatta vaikka viikon ja polttaa sitten taas. Nyt plussasin hiukan ennen juhannusta ja taisin juhannuksen jälkeisenä maanantaina lopettaa, kun digi varmisti viikot. Kai mä sit aattelin, että menkat alkaa kuitenkin tai kesken menee heti. Ei oo ollut ongelmaa asian suhteen missään vaiheessa, vähän kaduttaa etten lopettanu ekaan haamuun testissä, mutta enpä tainnut vahinkoa saada aikaiseksi.

Ootteko ajatellut tupakointia raskauden jälkeen? Mä oon vakaasti päättänyt, että tupakkaan en enää koske (paitsi ehkä viihteellä, eli öö.. kerran vuodessa?:grin), koska esikoinen on silloin jo sen ikäinen että tajuaa asioita enemmän.Muutenkin poltin vain ja ainoastaan jos esikko oli nukkumassa, koska en halunnut, että hän joutuu haistaa tupakkaa tai ihmettelemään minne äiti katoaa.
 
No mä varmaan myönnän ja ilmottaudun tyhmänä...aion varmaanki taas polttaa koko raskauden...neuvolassaki tänää suoraa sanoin,toki yritän vähentää...mut jos sit menee yli 10/vrk(mikä on todennäköstä) nii kasvuseurannat tarkempia puolenvälin(tai lopussa) jälkeen... Mitäpä sitä kiertelemään...
 
Mä oon nyt polttanu 2-5 tupakkaa päivässä koska hermo ei vaan oo kestäny. Koitan edelleen lopettaa, mutta hankalaa on ku 11 vuotta polttanu, viimesenä neljänä vuotena reippaasti yli askin päivässä..
 
Raskaus- ja imetysajat aina polttamatta, muuten sit poltan jos siltä tuntuu. Vauva kun ei voi kohtuaan valita, niin en vaan kykenisi tupakkaa suuhun laittamaan, vaikka kuin mieli tekis! Miehellä vähän tiukempaa tekee tupakkalakko, mut on nyt ollut ilman. Se on tasan korvien välissä, kukaan sitä tupakkaa ei sinne suuhun työnnä väkisin... Tsemppiä, helpommalla pääsee ku kerrasta vaan poikki ja päättää ettei polta, kyllä sen lapsen pitäs tupakan edelle mennä :)
 
Itekin kerkesin 10 v polttaa :bored:

Lillie; Kyllä mie kaipaan sitä makua ja oloa, mutta toivon että en enää polttaisi. Menee kuitenki niin pitkä aika ennen kuin taas ois mahdollista polttaa, että ehkä se maku unohtuu :grin Järki ja tunteet vetää eri suuntiin :p

Tsemppiä kaikille! :happy:
 
Ajatelkaas semmosta, että kuinka moni puhaltelis tupakansavua vauvan naamalle useamman kerran vuorokaudessa? Tai kuka viittis polttaa autossa, jossa vauva? Pahemmin se vauva kärsii tuolla mahassa kun kaikki myrkky tulee suoraan napanuoran välityksellä... Tarkoitus on herättää ajattelemaan, kovaa tahtoa se lopettaminen vaatii, mutta sen voi oikeasti tehdä jos niin haluaa! :)
 
Tsemppiä!mulla vaan ei yhtä hyvät hermot oo en siis vieläkään oo pystyny lopettaa :sad001 mit vähentää ainaki tässä pikku hiljaa aion.. (myös edellisissä raskauksissa polttanu)... Eihän sitä tietenkään pitäs mut lopettaminen vaa helpommn sanottu kun tehty :sad001
Täällä ihan sama homma. Ei riitä itsekuri (eikä hermot) lopetukseen. Kaikkia odottaessa oon polttanut, vähentynyt se tietty pahoinvoinnista johtuen on.
Ei oo ollu kauhutarinoiden itkusuutta vierotusoireista lapsilla. Enemmänkin ympäristön painostuksen vuoksi huonoa omatuntoa tunnen... :sad001
 
Takaisin
Top