Tunnetteko jo vauvan liikkeitä?

Miten teillä, miten vauva potkii, molemmilla jaloilla? Mulla tuntuu et ihan ku potkis vaan yhdellä jalalla, ku tökkäykset osuu samaan paikkaan sekunnin parin välein, ei siis ihan peräkkäisiä potkuja. Tosin aloin tuntemaan liikkeet vasta ihan juuri.
 
Mulla liikkeet alkoi tuntumaan viime viikolla, eli viikolla 18. Nyt viikolla 19 on ollut sellaista myllerrystä välillä, että ei voi erehtyä. Toki liikkeet ovat vielä aika hentoja, eli ei niitä vatsan päältä tunne.

Joku kyseli, että voiko niistä sitten erehtyä, minulle on sanottu, että ei niitä tosiaan välttämättä tajua, ennen kuin tulee ihan kunnolla osumaa. Itse olen odotellut ja tarkkaillut liikkeitä niin paljon, että en nyt enää mielestäni voi erehtyä. Semmoista kuplintaa ja KUTINAA :) Välillä tuntuu selkeitä tönäisyjä ja välillä sellaista tosi tiheää naputusta. Huomaan, että pikkuinen liikehtii kun itse rauhoitun istumaan.
 
ensimmäiset varmat liikkeet rv 16+4, ensimmäinen tulossa :Heartred luulin, että joutuisi vielä pari viikkoa odottelemaan
 
Tänäaamuna tuntui useampi potku selkeästi, kun makoilin puoliksi mahallaan. Ihanaa huomata että hengissä siellä ollaan. Toisaalta stressasin silloin ihan hirveästi, joten pikkuinen taisi myös hermostua. Viikkoja 17+1.
 
Olen tuntenut pientä perhosen siipien havinaa silloin tällöin pari viikkoa ja nyt viimeisenä 4:nä päivänä olen tuntenut kunnolla vauvan pyöriskelyt vatsassa. Nyt on 17+4. Tuntuu ihan hurjalta tajuta, että pikkuinen ihmisen siellä minun masussa oleskelee. :Heartred
 
Minulla ainakin tiesi jo varhaisesta vaiheesta, etta olikovat ne potkuja vai eivat, kun liikuttelin mahaani ja pikkuinen aina vastasi. :) Ihan varhaisessa vaiheessa tuntui, etta alavatsassa kiertaa jokin ympyraa. Ajattelin, etta se tuntuisi samalta kuin veden pyorittaminen amparissa. Sitten alkoi tuntui nopeita paineentuntuja. Ja sitten aivan selvia, tokikin hentoja potkaisuja. Mutta kaiken edellisen voisi viela pistaa ruuansulatuksen piikkiin, paitsi etta minulla vatsanliikuttelu kaynnisti nama.

Nyt viikolla 22 potkut ovat paivittaisia - tai jos luitte viestini toisessa ketjussa - joka oisia. Valilla tulee potkuja myos paivisin. Nyt potkut ovat sellaisia kuin joku tokkisi sormella alavatsasta ulospain kuin ilmapalloa. Joskus tulee vain muutama perajalkeen, mutta usein on kunnon rummutusta. Tasta ei voi erehtya. :)
 
Mullakin on ollut nyt varmaan pari viikkoa selviä ja päivittäisiä liikkeitä. Tänään ei ole tuntunut mitään ja heti aloin panikoida, että onko siellä kaikki hyvin. Tietääkö joku missä vaiheessa pitäisi alkaa seurata päivittäisiä liikkeitä?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt on liikkeet alkaneet olemaan päivittäisiä, hämmästelen vain sitä, että edelleen enimmäkseen oikealla puolella!
Viikonloppuna pääsi mies ja esikoinenkin tuntemaan liikkeet!
 
Mymme mulla liikkeet tuntuvat enemmän vasemmalla puolella, olen pohtinut tähän kahta eri syytä: a) vaikka istukka on etuseinämässä, se on enemmän oikealla puolella ja b) vauva on niin päin, että jalat ovat vasemmalla, joten selkeämmät liikkeetkin tuntuvat siellä. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
syysaiti, minulle sanottiin, etta on normaalia, ettei tassa vaiheessa viela tunne paivittaisia liikkeita. Niita pitaisi tuntea vasta viikolta 28 eteenpain. Samoihin kysymyksiin sain ohjeeksi: Jos epailyttaa, liikuttele mahaa ja sikio saattaa kaantya ja reagoida.
 
Vastavirrassa; meillä on istukat vasemmalla ja edessä, siinä selvisi syy miksi liikkeet tuntuu enimmäkseen oikealla. Myöskin oilean puolen asukki on huomattavasti vikkeläliikkeisempi kuin kämppiksensä :)
 
Tänään on ollut kunnon myllerrystä aamu kuudesta alkaen. Välillä on hiljasempaa ja nyt tas viimesen tunnin aikana kauheet meiningit päällä. :grin Tuijottelin samalla masua ja ekaa kertaa huomasin, että se liikahti mukana. Pikku mönkiäinen. Mulla tuntuu noi liikeet kans enempi toisepuoleisesti vasemmalla.

Niin ja täällä mennään 20+5.
 
Mulla on tuntunut nyt sellaista lähes tärinämäistä kuplimista vasemmalla puolella alavatsaa, ja tänään rupesin pohtimaan, että onkohan ne liikkeitä...? Jotenkin on odottanut vähän lyhyempiä yksittäisiä tuntemuksia, mutta en enää kyllä oikein usko näiden tuntemusten olevan suolistonkaan värinöitä...
 
Mullakin tuntu aluks vaan semmosta kuplintaa. Kyllä mä ne liikkeiksi tulkitsin. Nyt liikkeet on enempi tuollaisia yksittäisiä.... tai sarjatulta :)
 
Meillä on liikkeet joka päiväisiä, nyt alkaa jo erottumaan selkeästi taukoja, jolloin pikkunen ilmesesti nukkuu. :):Heartred Mies ei edelleenkään tunne vatsan päältä liikkeitä, ei tämä suostu potkimaan hänelle, mutta kun on korvan laittanut mahan päälle, niin on kuullut potkun. :Heartred Liikkeet tuntuu enempi oikealla puolella melkeinpä lonkkaluun korkeudella. Joskus tuntuu hauskalle, kun käy vessassa, niin kaveri potkii häpyluun tietämille, että kuin hänelle tulisi lisää tilaa. :grin Ja varmasti tuleekin, koska mulle sanottiin rakenneultrassa, että mulla olisi venähtänyt rakko?! :eek: Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan..
 
Itsellä tuntu joku 3 viikkoa sitten ekat potkut, nyt tuntuu jo tosi useesti päivän mittaan : )
Itte tunsin päältäpäin kans potkut vähä yli viikko sitten ja mies tunsi eilen :) Viikkoja tulee huomenna täyteen 21 ja ensimmäinen tulossa :) Ihana kun tietää että pienellä on kaikki hyvin :)
 
Pari päivää sitten osasin mieltää jännät kuplat aika varmoiksi potkuiksi, tänään on rv 18 ja tänäänkin olen tuntenut pari potkua. Kuulin myös eilen potkun samaan aikaan sen tuntiessani, se oli hauskaa, kuuntelin kotidoplerillani vauvan sykettä kuulokkeilla.
 
Nyt olen tuntenut liikkeitä n.viikon verran, ja eilen pienen sanaharkan jälkeen (meikäläinen vetäisi pikku herneen nokkaan syystä, joka nyt ei ollut ehkä niin maatakaatava :wink ) niin tuli oikein napakka potku ylävatsaan.. sanoin miehelle,että jaahas, ne on tytöt jo nyt isintyttöjä ja muistuttelee äippää,ettei pitäisi hiiltyä turhasta :wink.. Jotenkaan sitä ei kuitenkaan osaa sisäistää että se on ihmisen alku joka tuolla sisällä koputtelee... :eek:
 
eilen illalla tuntui ensimmäisen kerran mahan päältä potkut :) mieheni tunnusteli kans potkujen aikana mahaani ja sanoinkin tunteneensa jotain pientä mutta en tiedä tunsiko hän niitä oikeasti vai sanoiko vain minun mieliksi kun itse olin niin innoissani :D tänään rv 20+4
 
Liikettä? :D Ite tunsin ekan kerran mielestäni selvästi jotakin 2vk sit (nyt rv 18+4) ja parikin kertaa sen jälkeen, mutta liikkeessä kylläkin. Mutta nyt ei mittäään! Ja yritän tunnustella kovasti ja mennä makuulle ym ym, mut eiiii... Sydänäänet jumpsuttaa ja dopplerin mukaan liikkuukin paljon, mutta ei tunnu. Ahdistavaa! :D Tiedän, että voi mennä vielä aikaa, muttamutta....
Ensimmäinen siis tulossa.
 
Takaisin
Top