Tunnetteko jo vauvan liikkeitä?

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oletteko jo tunteneet vauvan liikkeitä/potkuja? Minä tunsin esikoista odottaessa ensimmäiset liikkeet muistaakseni rv 18 mailla. Nyt olen jo viikon verran pari kertaa tunnustellut, että "voiko olla jo nämä potkuja..?" Nyt siis menossa rv 14 ja olen mielestäni tuntenut siis liikkeitä jo useamman kerran. :wink

Kysyin ultrassa kätilöltä, että missä vaiheessa niitä voi tuntea.
Kätilö oli sitä mieltä, että uudelleen synnyttäjä rv 15 -->
Toisaalta esikoista odottaessa istukka oli kohdun etuosassa 'vaimentamassa' potkujen tuntemista. Nyt istukka on kohdun takaosassa kiinni.. Uskoo ken tahtoo, että tunnen liikkeet jo, mutta mielestäni nuo eivät voi olla mitään muuta! :D
 
Minä tunsin esikoisen kohdalla selkeitä liikkeitä jo rv 14 eli ihan hyvin voit jo tuntea :) Olin tuntevani liikkeitä jo rv 12, mutta silloin en ollut vielä varma, mutta tosiaan rv 14 liikkeistä ei voinut enää erehtyä. Esikoisen kohdalla minulla oli istukka takaseinässä ja minulla on eteenpäin kääntyvä kohtu, nämä asiat varmasti vaikuttivat siihen että tunsin liikkeet niinkin aikaisin. Saas nähdä miten tällä kertaa, nyt jo kohtu tuntuu hyvin selvästi häpyluun yläpuolella, mutta liikkeitä ei vielä :)
 
S1N1: No minäkin mietin pari kertaa rv 12 paikkeilla, että "nyt taitaa tuntua liikkeitä" en kehdannut kellekään sanoa, kun yleinen mielipide tuntuu olevan, että "ei mitenkään pysty vielä niillä viikoilla tuntemaan". Nyt olen jo täysin varma, että potkujahan ne. Ei niitä nyt mitenkään koko aikaa tunnu, mutta pari kertaa päivässä yleensä. Eli en tosiaan kaikkia liikkeitään tunne. Siellä ulrassakin se vaavi monotti kohdun seinämää, enkä minä mitään tuntenut. Kyllä ne liikkeet sieltä vahvistuu. Kohta huomaatte muutkin, että potkua tulee teidänkin masuissa! :wink
 
Oi ihanaa kuulla jo teidän ensituntemuksista, en malta odottaa, että täälläkin liikkeitä alkaa tuntua! Tosin sen verran vähemmän vielä viikkoja, että vielä saan varmasti ensiodottajan odotella tovin.
 
Viikkoja 12 ja hipelöintiä tuntuu, iltaisin nukkumaan käydessä. Eilen tästä varovaisesti lääkärille kerroin, kun ajattelin sen nauravan mun luulotaudille. Mutta totesikin, että täysin mahdollista, kun neljä jalkaa ja kättä viuhtoo sellaista kyytiä :grin ultrankin ainana tuntui ihan pienenpientä möngerrystä, kun ultralla kunnolla painoi!
Miks musta tuntuu, että ei menee kauan kun toivon ettei toi tyypit oo ninjoja?
 
Mymme: Tosiaan kaksosista varmasti nopeammin tuntuu liikkeet. :) Uskon myös, että minulla näin pikkukakkosta odotellessa hieman parempi tuntuma jo siihen "miltä ne potkut tuntuu", kuin silloin esikoisen kohdalla oli.. :D Tosin sillonkin muistan miettineeni jo ennen tuota rv 17, että "olikohan tuo nyt liike?". :D Sitten myöhemmin ei jää epäselväksi mitkä on liikkeitä ja mitkä eivät.
Juuri niin kuin Mymme arvioitkin, niin toivoisi että ne ninjailu jäisivät vähän vähemmälle. :wink Muistan kun esikoinen säikähti kovaa ääntä joskus kuukautta ennen syntymäänsä ja huomasin sen kuinka hän säpsähti. Samoin masuasukin hikka on hauskan tuntuista hyppimistä. :D
 
Meillä esikoisella oli hikka tosi usein, vitsi se oli huvittavaa! Sama homma kovien äänten kanssa, kun olin miehen pelejä kattomassa, tuomarin pilli sai säpsähtelemään :D
 
Ite en vielä ole tuntenut mutta en oo pahemmin tunnustellutkaan. Esikoinen oli sellanen futari mahassa et huh! Välillä tuntui että tulee mahasta läpi ja työntelinkin pikkuisen raajoja takaisin kun työnsi niin pitkälle :D hikka oli alkuun hauska mutta kun se hikka iskee silloinkun on just saamassa unta niinsilloin ei enään oo niin ihana :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä VIHASIN sitä hikkaa esikoisen kanssa! En tiedä vaikuttaako asiaan se, että ahdistun omastakin hikasta ihan älyttömästi? :grin Loppuraskaudessa tuntui, kun se hikka olisi ollut 24/7 ja kun pää oli jo tuolla alhaalla, niin se oli mielestäni T-O-D-E-L-L-A ahdistavaa! Sitä tuntemusta en odota ollenkaan. Mutta ne potkut ja tönäisyt :Heartred Jopa ne loppuajan potkut, jotka saivat miettimään poikkesiko kylkiluu nyt, olivat maailman parasta ja niitä ensimmäisiä liikkeitä odottelen kuin kuuta nousevaa. Jotenkin kun tietää mitä odottaa, on se odotus vielä paljon suurempaa kuin ensimmäisessä raskaudessa :)
 
Ei vielä liikkeiden tuntua mutta kyllä näin kolmatta odottaessa uskoisin jo viimeistään kuukauden päästä tuntuvan :)
Tuli mieleen noista ninjailuista ja hikoista, että sekin on aika hassua kun istut jossain tapaamisessa ja viimeisillä viikoilla kun masussa on jo ahdasta niin vauva alkaa käännellä itseään :D
Suurinpiirtein voi nähdä kun se maha hytkyy ja muotoutuu uudelleen xD
 
Joo se on Jadesiru myös hassun tuntuista. :wink Nuo viimeiset viikothan on niitä, että sitä tuntee kyllä kaikki mukulan liikehdinnät. :D Saapi nähdä minkälainen kesämasu sitä tässä vielä itse kullekin kasvaa! :D
 
Mä ootan liikkuja ja kesämassua ku kuuta nousevaa... Ensimmäinen lapsi tulossa niin tovin saan vielä odotella, kun viikkoja vasta 10+5... :)
 
Ensiraskaus menossa, joten en tieda, milta ne potkut voisivat tuntua. Eilen tunsin outoja ja pikaisia paineentunteita alavatsalla kohdun sivuilla. En tieda kuvittelenko vain, mutta voisin kuvittella, etta tama tuntuu vahan samalta kuin kala uisi sisallani. :)

Ja sehan sopisi, koska nimesimme minin ensimmaisen ultrakuvan perusteella Kalaksi (Lil Fish). :)
 
Libra ja jassukka: Kyllä ne potkut tuntuu teilläkin vielä niin, ettei epäilyksen varaa jää. :wink Niin ja Libra: Voi hyvin olla, että tunsit vauvasi liikkeet. Niitä vaan tosiaan "epäilee" enemmän esikoista odottaessa. Tai näin minä ainakin tein. Nyt, kun tuntuma myös jotenkin parempi (istukan sijainti kohdun takaosassa tässä raskaudessa saattaa vaikuttaa asiaan).

Libra: Hauskasti ja mielestäni hyvin kuvaavasti kuvailtu tuo "niin kuin kala uisi sisälläni" :wink

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon. 2. Kolmannes varmasti monella jo menossa / alkamassa. Huh: Aika tuntuu menevän nopeasti. :)
 
Näinhän se näyttää tässäkin raskaudessa olevan, että tunnen liikeet todella aikaisin. Tuntuu ihan hölmöltä kun sanotaan, että ei niitä liikkeitä voi vielä tuntea. Minulla on nyt kuitenkin jo toinen raskaus kyseessä ja tiedän miltä liikkeet tuntuvat ja nyt jo niitä tunnen ehkä muutaman kerran päivässä, yleensä silloin kun istun. Minulla on hyvin vahvasti eteenpäin kääntyvä kohtu ja veikkaan että se vaikuttaa siihen, että voin jo nyt tuntea liikkeitä. Esikoisenkin kohdalla muistan, että mietin jo rv 12, että onko tuntemukset liikkeitä ja kun rv 14 tunsin ne jo selvästi niin totesin, että kyllä ne silloin rv 12 oli jo liikkeitä. Tänään mennään rv 12+0, mutta ekat liikkeet huomasin jo viime perjantaina eli rv 11+4.
 
Mä en millään malttais odottaa, että tunnen kunnon liikkeet. Toinen raskaus niin odottaa kokoajan, että pieni alkais monottaan kunnolla. Jotain pientä oon tuntenut jo pari viikkoa, aina välillä. Toki aina miettii silti, että onkohan tuo se kun liikkeet on niin hentoja vielä. Tällä hetkellä rv 13+5
 
Minä en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä. Eiköhän se pian tapahdu, maha on ainakin kasvanut yhtäkkiä ihan reippaasti :)
 
Yhdessä vaiheessa tuntui päivittäin "kuplia " joita ajattelin vauvan liikkeiksi. Mutta nyt ei oo pitkään aikaan tuntunut mitään, mietinkin, että olisiko ollut suolistoperäisiä kuplia :D
 
Takaisin
Top