Toukokuun turinat!

Heissan,

Täällä voidaan taas hyvin. Keskiviikon mahataudin (?) jälkeen pahoinvointi jatkui, joka toinen päivä pystyin syömään jotain, ja seraavana päivänä oksensin sen kaiken pois :) Onneksi nyt on ollut pari hyvää päivää. Kävin tänään neuvolassa, oli kiva kuulla että kaikki oli hyvin. Sain kehoituksen varata ajan sokerirasituskokeeseen, sitä osasinkin odottaa. Potkut/liikettä tuntuu päivittäin, hassu tunne. Mies harmittelee, kun ne liikkeet ei vielä tunnut masun päälle. Maha on kasvanut vähän, mutta löysän ihrakasan tilalla on vähän kiinteämpi pallero :) Tavaroiden poimiminen lattialta ja jopa nukkuminen alkaa olemaan hankalampaa.Vieläkään en ole pojalle mitään ostellu, mutta suuri osa tavaroista saadaan ostettua kamulta halvalla. Sieltä saan myös vaatteita ja leluja. Eo ne vaan mahdu meidän pieneen kämppään... Ollaankin päätetty hakea isompaa vuokrakämppää, kun toi oman talon osto ei vielä ole mahdollista. Vappu meni ensimmäistä kertaa vuosiin selvinpäin, eikä se kyllä miltään erikoiselta päivältä tuntunutkaan. Olin töissä ja grillaus peruuntui huonon kelin takia.
 
Täällä meni vappu mukavissa tunnelmissa grillaillen ja saunoen. Yhden alkoholittoman siiderinkin join:) Harvemmin on tosiaan tullu oltua vappuna selvin päin. Hauskaa oli!

Mullakin tänään rakenne ultra. Pelottaa ja jännittää hulluna... Vielä muutama tunti pitäis jaksaa.
 
Annukas: mulla oli vielä koeaikaa jäljellä.. niillä ei tarvinnut mitään syytä sanoa että miksi irtisanovat ku oli viel koeaika menos. mutta koeajan jälkeen ne ei ois voinnu irtisanoa minua..
 
Täällä on nyt rakenneultrat ultrailtu :) Kaikki oli pienellä PRINSESSALLA hyvin emoticon  Rakenteet näkyi kaikki tosi tarkasti ja kätilö kertoi koko ajan mitä näkyi. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan! Olen onnellinen meijän kahdesta pienestä prinsessasta emoticon
 
LauraElina: ai se prinssi mututui prinsessaks :)

Me käytiin tänään rakenne ultrassa miedän NEITI oli kasvanut hurjaa vauhtia ja kaikki näytti hyvältä. Istukka oli siirtynyt etuseinään :) Eli ihan pieni tyttö meille tulossaemoticon

Kerroin tänänä mun vanhemmille ja paljastin myös kaikille kavereille. Vain yks akveri tokas et tulee varmaa vähä vaikeet kahen koirankaa, mut kaikki mutu onnitteli :)

Mutsilta tuli vähä niheket kommenttia. sen täytyy sulatella tässä vähä asiaa ja sano kyl tottuvansa viel ajatukseen. Meiän faia oli niin onnellinen että oli tänään kuulemma pakko ihan juhlia ja sielä se juhlii vaimonsa kaa kotona :)

On niin onnellinen olo ku pääs vihdoin kertomaan mun salaisuuden!

 
Onnittelut tyttöjen oottajille :>
mä kävin tänään päivystyksessä ku eilen illalla tuli supistuksia 6h O_o ei mitään synnytyssupistuksia sentäs mutta hiton kipeitä vaikka lyhkäsiä oliki.Onneksi ei olleet tehneet mitään kohdunsuulla! :) tuli hyvä mieli vaikka turha reissu oliki,mut eipä tartte kotona ihmetellä ja pyöritellä peukaloita miettien että mikä on tilanne.
Huomenna rakenneultra :)) joskos tääki veitikka suostuis vähän esitteleen vehkeitään.vaan meiä tuurilla ei :DD
 
Meillekin tulee tyttö! :) Ihanaa! Ja kaikki oli pienellä hyvin. On kyllä niin helpottunut olo! Onnea muillekin!
 
Heippa kaikille!

Ihanaa kun kaikki on saanu rakenneultrissaan vaan hyviä uutisia emoticon !!!

Täälläkin meni vappu hyvin, totesin kyllä että tällä iällä saa krapulaa vastaavan olotilan ihan vaan valvomalla aamuyön tunteihin...Pikkasen tokkurassa meni seuraava päiväemoticon .

Vapun jälkeen pamahtikin sitten heti flunssa, jota nyt koitan parannella. Eilen kun ei sohvalla maatessa muutakaan tekemistä ollut, niin vietin muutaman tunnin surffaillen vaunuja, vaatteita ym. Vaunujen kanssa iskee kyllä vielä ahdistus, mistä pitäisi tällaisen ensikertalaisen tietää mitä ominaisuuksia haluaa??? Kriisin paikka, täytyy varmaan lähteä lähiaikoina vaunukauppoja kiertelemään, josko se siellä vähän kirkastuisi. Tuolla taisinkin olla oma topiccinsa vaunukeskustelunsa, täytynee siellä vähän huudella kokeneempien mielipiteitä...

Muutenkin on nyt alkanut pohdituttaan mitä kaikkea pienelle pitäisi hankkia. Meillä ei kaveripiirissä ole juurikaan lapsia, joten lahjoituskamaa ei ole tulossa. Vaatteiden tarve mietityttää, montako kappaletta tiettyä kokoa hankkii vai onko äitiyspakkauksessa tarpeellinen...? Toki löysin jo ihania nettikauppoja ja saatoin heti sortua pikkuisia potkupukuja tilaamaankin emoticon Täytyy kyllä koittaa hillitä itseänsä, ne pienimmät kuteet ei varmaan montaa viikkoa pienelle mene...

Pinnasängyistä kysyisin jo lapsia omaaville, että onko iloa, jos pinnasängyn toista laitaa saa säädettyä eri korkeuksille? Useissahan on se, että pohjan saa säädettyä useampaan korkeuteen mikä vaikuttaa käytännölliseltä, mutta onko jollain lisäksi ollut käyttöä/tarvetta sille laskeutuvalle laidalle?

Osa täällä pääsee ihanan aikaisin lomalle ennen mammaloman alkua. Itse ole töissä elokuun puolelle asti...Vaikka saahan sitä sitten kotona olla, lomailu vaan saattaa olla sitten kaukana kun pikkuinen tulee. Odotan niin kovin, ei millään malttaisi syksyyn asti!!!
 
 
Nika - Itse en ole ainakaan kertaakaan esikoisen kanssa tarvinnut laskeutuvaa laitaa. Aluksi ajattelin, että vastasyntynyt on helpompi napata häkkisängystä imetettäväksi, niin ei tarvitse nousta kunnolla ylös, kun laita on alhaalla. Mutta joka kerta kuitenkin nousin seisomaan ja ottamaan vauvan. Vauva on kuitenkin aluksi niin korkealla sängyssään, niin se on joka tapauksessa helppo napata sieltä. Että mielestäni laskeutuvaa laitaa ei tarvitse, mutta tämä oli vain minun mielipide.
Olisi hauska kuulla vinkkejä laskeutuvasta laidasta, ehkä voisin tämän seuraavan kohdalla hyödyntää sitä! emoticon

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!

Vappu meni täällä ihan niin kuin normaalikin viikonloppu, eli rauhallisesti kotona. En edes ajatellut koko vappua, en ole koskaan oikein välittänyt koko päivästä. Paitsi jos se on sattunut viikolle, niin on saanut töistä vapaapäivän. Mutta nyt kun se sattui sunnuntaille, niin eipä tuo ainakaan minun elämään vaikuttanut mitenkään.
Paitsi että ostin meidän 1,5v kossille muumi helium-pallon, kun tämä on niin hulluna muumeihin. Mutta eipä tuo tuntunut välittävän juuri mitään minun yllätyksestäni... emoticon
 
Nika-
Vaunut ainaki kannattaa miettiä että missä käytätte niitä ja miten paljon :) eli jos asutte jossain maalla niin kandee hommata semmoset missä on isot renkaat. enempi ne pienirenkaset soveltuu kaupunkiolosuhteisiin.
Sit tarvitko juoksurattaita?? vai riittääkö normivaunut jne. Ja yks mikä kannattaa ottaa tosissaan huomioon on se,että mahtuuko vaunut kasattuna autoon?! ;)

Rakenneultra oli meillä tänään :) kaikki kunnossa siellä <3 sukupuoli saatiin myös tietoon mutta ihan pirruuttaniki pimitän tiedon kaikilta xD kjiäh!
 
emoticon Oijoijoi, meillä on tänään 4D-ultra. En malttais odottaa millään :)
Pakko vaan hoitaa työpäivä eka pois alta, sitten :D
 
Heijsan,
Koitin jo eilen kirjoitella, mutta se sitten päätti jättää mun kirjoituksen julkaisematta. Jos nyt onnistuisi.
Nikalle: Vaunuihin/rattaihin kannattaa miettiä ainakin että missä ja milloin niitä käytät. Meillä oli ensimmäisillä kuomurattaat lämpöpussilla. Lämpöpussiin oli irroitettava kova pohja. Kaikki oli vesipestäviä. Me tykkäsimme niistä, vaikka vaunuiässä ratasosa oli matalalla, mutta rattaina ne olivat hyvät. Laiskoina ihmisinä me hommasimme toiset sateenvarjorattaat, jotka oli helppo laittaa auton perälle kaupparattaiksi yms. Niissä oli pienet renkaat, mutta paljon auttoi että renkaat pystyi lukitsemaan menemään suoraan. Asun vähän pohjoisempana, ja täällä on luntakin;) Ne olivat monesti myös tarhan ja kodin välillä siten että ne jäivät tarhalle odottamaan paluukyytiä. Kerrostalossa asuvilla olen kuullut monesti että parvekkeella on omat vaunut joissa nukutaan päiväunet silloin kun ei olla shoppailemassa. Myös hissiin mahtuminen kannattaa tarkistaa, jos sellainen on talossa. Ja autoon tietenkin. Käytettyjä löydät monesta paikasta, ja tällä vaavilla olen päättänyt hankkia lähes kaiken käytettyinä.

Autan mielelläni jos vain voin, en väitäkään tietäväni kaikkea, enkä osaavani kaikkea. Mutta esikoiseni on 9 v ja kuopus 7 v. Tiedän mitä olen kokeillut silloin, tämän päivän juoksurattaista en tiedä mitään.

Olen päättänyt kestoilla tämän vaavin. Ja rakas äitini lupasi etsiä ja tarvittaessa myös ommella vaaville vaippoja. Mutta niihin otan vinkkejä.
 
Ihanaa mayday! :) Mistä varasit 4D:n? kun muakin on ruvennu ihan kauheesti kuumottamaan toi, et olis kiva mennä :) Nyt olen siitä miehelle tasasin väliajoin muistuttanu, ni vihdoin oli samaa mieltä  emoticon
Onneks on tässä kuussa synttärit, et jos vaikka lahjaks sen sitten sais :)

Ihanaa ku on jo toukokuu! Mulle on vaan iskeny ihan hullu sisustusvimma! Nyt en muuta teekkään ku suunnittele uusia verhojen värejä :D
Nyt pitäis vaan jaksaa raahautua tonne shoppailemaan. Nää kauheen hirveet liitoskivut vaan pikkusen hillitsee tota shoppailulle lähtemistä... :/
 
Mimde, Lahden yksityisestä äitiysneuvolassa käytiin.

Oli kyllä ihana nähdä pikkanen pötkylämme niin selvästi. Paras synttärilahja :)
Kovin on häveliäs meidän tyyppi, kovasti piti käsiä kasvojen edessä mutta hienoja kuvia saatiin emoticon  Ja DVD:llä liikkuvaa kuvaa sekä mitat ja käyrät. On muuten tyyppi käyrillä pikkasen keskiarvon yläpuolella, lääkäri sanoki et on ollu ruoka-aikaan kotona emoticon
Laitanpa kuvia kun kerkeen...
 
Voihan huh!

Musta tuntuu että maailmankaikkeus suunnittelee mun puolesta näitä hommia.

Eilen jouduin nousemaan ees taas portaita ku linjasaneerausremontin takia taloyhtiössä oli sähköpääkeskus vaihdossa. Nousu 2 kertaa peräkkäin viidenteen kerrokseen ostoskassien kanssa = hengästyin niin etten kunnolla pystyny puhumaan.

Mun ranneleikkaus on vahvistunu, ma 16.5. (sen jälkeen keskustelupalstoille kirjoittelukin hidastuu ku on oikia käsi paketissa). Hurjinta tuossa onkin että sairaslomaa tulee vähintään 4 viikkoa! Mää luulin että tyyliin 4 päivää.. nyt mun pitää reilussa viikossa keksiä itelleni sijaiset MOLEMPIIN 50 % duuneihin. Palaan töihin kesäkuulla, teen paperihommat alta pois parissa viikossa, jään ylityövapaille ja vuosilomille, sitten onkin heinäkuu ohi ja mun työsopimus päättyy, siitä 10 päivää elokuun puolelle ja oh hoh oonki äitiyslomalla. Eli mulla on enää kolmisen viikkoa duunia ennen äippälomalle jäämistä..!

Tykkään nykyisistä duuneista tosi paljon, niinkuin talvella kirjoittelinkin että piti vaihtaa työtä ku alko liikaa ahistaa, nyt ei ahista mutta mulla on fyysisesti tosi hämmentävä olo. Vasta pari viikkoa sitten olin elämäni voimissa ja jaksoin ravata kaupunkinähtävyyksiä miehen kanssa Tartossa lomalla. Tuli todella käveltyä. Nyt tekee tiukkaa tulla portaat ylös ostoskassin kanssa... vai oisko tää painonnousua (viime kerrasta + 1,5 kg) vai siitepölyallergiaa...

Mä en voi käsittää että enää 132 päivää laskettuun aikaan. Se menee ihan hurahtaen. Mutta en malta oottaa että Pikku-Ukko on valmis! NGJÄÄH! emoticon

Hele + Rimpula 21+2
 
Moi,

Olen nyt parina päivänä pyöräillyt töihin (reilu 5 km suuntaansa). Kotimatkoilla vatsaan on alkanut koskea, ei nyt niin että vettä tulisi silmistä mutta kerran pysäytin ja hengähdin hetken. Olikohan nyt kyseessä supistuksista (olen ensisynnyttäjä eikä mitään hajua supistuksista)? Kotona ei vatsaan enää koskenut. Ei kai toi mitään huolestumisen aiheuttavaa ole? Myönnän että olen rapakunnossa, en ole aikoihin tehnyt mitään fyysistä. Illalla poika liikkui normaaliin tapaansa.
 
Alice^^

oliko se semmosta että sattu mahaan,vai kiristikö inhottavasti?
semmoset kiristystuntemukset mutta kivuttomat on harkkareita ja niitä saa tulla,niistä ei oo mitään harmia,muuta ku tietty se että itse tunnet kun kiristää :D mulla tuli eilen ku pölvästi lähdin tönään parin kilsan lenkillä rattaissa poikaa ja jaloissa korkkarit xD kiristeli vattaa vähän väliä.
Mut sitte jos ihan kivuliaita on,niin ois hyvä miettiä jotain muuta kulkuneuvoo töihin ja ottaa vähän iisimmin
 
Takaisin
Top