Toukokuun turinat!

Ompas kurjia LauraElina nuo sun "krampit"...

Onnea Xiina häämatkalle, nauttikaa! emoticon

Me alettiin seurustella vuonna 2001 kun olin 14v... Minä olin siis 8-luokkalainen ja mieheni 2v minua vanhempi, amiksen ekalla. Molemmat oltiin kummankin ensimmäiset seurustelukumppanit, jos sitä voi tuoksi noin nuorena kutsua...
2 vuoden seurustelun jälkeen mentiin kihloihin 2003, yhteen muutettiin 2004 kun mieheni pääsi armeijasta ja oma talo ostettiin 2005 valmistumiseni jälkeen.
Ja nyt siis yhteisiä vuosia on jo 10 takana.

Naimisiin menosta ollaan puhuttu vuosia, mutta se on vain jäänyt.
Meinattiin sitten mennä samalla naimisiin kun Tatu kastettiin. Mutta kun siitä naimisiin menosta ei ollut puhetta enää Tatun syntymän jälkeen, niin en sitten muistanut papilta kysyä varatessani ristiäisiä. Ehkä menemme nyt kun tämä kakkonen syntyy...

Haluaisin että asia tulisi kaikille ihan yllätyksenä, ristiäisissä tai järjestäisimme jotkut "kesäjuhlat" yms yms. Ja ihan pienet häät vain, emme halua mitään 100 hengen suuria kemuja joita järjestellään vuosi ja rahaa palaa ihan sikana...
Pienet ja vaatimattomat. emoticon
 
Yhdessäolosta.. Meillä itseasiassa tänään 1v kihlapäivä. emoticon  16.6 2012 vietetään sitten meidän häitä. emoticon

Yhdessä oloa tulee syksyllä 2 v, että nopeasti mekin ollaan toimittu. Me melkein muutetiinkin saman katon alle ku tavattiin.. Tämä tapaus vei kyllä jalat alta heti ja olin kyllä niiiiiiiin hymyä koko ajan ku häntä ajattelinkin. Mutta siis, oltiin nähty parisen kertaa ja oltu yhteyksissä tiivisti ja mies oli muutenkin muuttamassa turkuun päin ja lupasin sitten ensimmäiseksi päiväksi seuraa itsestäni kun ei täältä päin paljoa ihmisiä muutenkaan tuntenu. Sinne sitten jäin ja tässä ollaan. :D
Sen verran meillä kyllä oli hassu tilanne että olin raskaana kun nähtiin.. En siis hänelle. En uskaltanut kuitenkaan huumasta huolimatta varata mitn koko jutun päälle, oli kuitenkin sen verran erikoinen tilanne, mutta nopeasti sain huomata että hän oli ihan mukana koko lapsi asiassa ja piti itseään isänä. (mikä on ollut kyllä parasta, nimittäin lapsen biologinen isä ei ole kiinostunut lapsesta ollenkaan ja nykyinen mieheni on kuin taivaanlahja, niin lapselle kuin minullekkin. :D ) Sai olla mukana synnytyksessä ja keksimässä nimiä, oikeastaan kaikessa. :)

Pakko vielä sanoa että kyllä jännitti nähdä miehen vanhempia ensi kertaa kun tiesivät että olen raskaana jo valmiiksi. He kuitenkin aivan ihania tapauksia, ja pitävät myös Casperia kuin omana lapsenlapsenaan. :)
 
Olen nyt parina iltana tuijotellut omaa napaani :) Vauvan liikkeet näkyy vatsan tärähtelynä. Äsken lojuin kylpyammeessa lähes puoli tuntia (käytin ammetta ensimmäistä kertaa, 1,5 vuotta ollaan tässä kämpässä asuttu), mutta poika ei suostunu liikkumaan, höh.

Tavattiin miehen kanssa 2004 marraskuussa, yhteiseen kämppään muutettiin 2005 kesäkuussa (yhessä oltiin asuttu siihenkin asti), lokakuussa 2005 kihloihin ja elokuussa 2008 mentiin naimisiin. Eli äkkiseltään laskettuna 6,5 vuotta yhessä, about. Äkkiä on vuodet menny.

Vielä 3 päivää töitä ja sitten 2 viikon loma. Sitten olis vielä 1,5 kk töitä ennen äippälomaa. Olisin halunnu ton loman juuri ennen äippälomaa, mut eihän se onnistunu, heinäkuussa kaikki haluaa lomailla ja oon ollut lyhimmän aikaa talossa. Joudun varmaan juhannukseksikin töihin :(
 
Heippa,

minä oon tuijotellu omaa napaani joka uhkaa pullistua ulos, onneksi vielä menee hieromalla ja painelemalla ruotuun. Olen vihdoin tuntenut liikkeet, nyt pari päivää ja kun en ole tuntenut niitä ajoissa niin ilmeisesti sämppy on päättäny nyt möyriä senkin edestä, tänään ollu yhtä muljuamista mahassa :) Huomenna ois neuvola, harmikseni joudun taas erille terkalle ko oma sairastui, ei oo kiva taas. Olin juurikin ehtinyt tykästyä tähän vanhempaan rouvaan ja nyt taas joudun nuorelle terkalle..ärr.

Met oomma miehen kanssa ollu kohta 8-vuotta yhessä, kolmisen vuotta kihloissa ja kaksi vuotta siitä naimisissa. :)
 
Kiitos Xiina oikaisusta. Olen sokeriarvojen ja diabeteksen kanssa aivan ekaa kertaa tekemisisssä, siis omalla kohdalla. Enkä tiedä sen vaikutuksista oikeastaan yhtään mitään. Oikein hyvää matkaa teille!

Niin me oltiin ennen esikoista tyyliin, tavattiin elokuussa 1999, muutettiin yhteen joulukuussa mentiin kihloihin kesäkuussa ja esikoinen syntyi seuraavan vuoden isäinpäivän tienoilla (2001). Mitähän siinä oli väliä kaksi vuotta ja 3 kk. Kuopus syntyi 1 v 10 kk myöhemmin. Meidät vihittiin vuonna 2008. Esikoinen täyttää ensi isäinpäivän tienoilla 10 v. Eikä ole hetkeäkään kaduttanut. Minä olen kanssa meillä se joka puhuu, ja polkee jalkaa. Mutta nyt olen saanut myös isännän mukaan kasvattamaan (ja komentamaan) ja homma alkoi toimimaan.
 
me ollaan ton ukon kanssa oltu yhessä reilu 14 vuotta. sormuksia ei oo, ihan susiparina elellään. lapsiakaan ei oo entuudestaan, eikä ollu suunnitteillakaa. mutta mutta, tämä neiti masuasukkipa päätti kumminki toisin. en vois olla yhtää onnellisempi!

sain kans neuvolakäynnillä ne kela-paperit. oon ihan ulalla koko touhusta... työnantajalta vissii pitää ne 2009 tulot kysyä. hohhoh, mä niin inhoon tälläsiä paperihommia. teen kyllä varmaa ne hakemukset netistä, jos siis suinki osaan... mulla ei oo minkäännäköstä aavistustakaa siitä mitä ne tulot tulee olemaa äippälomalla. toivottavasti tulee sen verran kumminki että pärjää..

ens kerralla joudun siihen penteleen sokerirasitustestiin. se ei yhtää nappais.
 
Me ollaan oltu yhdessä 4,5 vuotta. Aluksi elettiin kaukosuhteessa ja nyt ollaan pari vuotta asuttu yhdessä. Kihloihin ei olla varsinaisesti menty, mutta naimisiin ajateltiin mennä nyt marraskuussa, kun tämä lapsi on parin kuukauden ikäinen. Samalla voisi juhlia nimiäisiäkin. Mekään ei haluta suuria häitä, kutsutaan vain vanhemmat ja sisarukset paikalle.

Lasten nimistä: Mä en itse halua antaa lapsilleni yhteensopivia nimiä, enkä oo kovin innostunut supererikoisiin yhdistelmiin. Meillä on lähinnä ehtona se, että nimi olisi sillä tavalla kansainvälinen, että se sopisi sekä suomalaisen että ulkomaalaisen suuhun. Itse nimistä päätettiin jo raskauden alussa, eikä niistä ollut erimielisyyksiä.

Mä en oikeastaan oota äitiyslomaa hirveästi, kun tulotaso tippuu :( Oon vasta vähän aikaa ehtinyt kerryttää pesämunaa tilille. Vaikka en ihan köyhä olekaan opiskeluaikoihin verrattuna, niin tiedän, että jaksan stressata raha-asioista. Eikä se ole kivaa, kun yrittää samalla totutella vauvaelämään. Noh, eiköhän kaikki loppujen lopuksi mene hyvin. Voin kuitenkin jonkin verran työskennellä kotona äippäloman aikana, eikä tarvitse elää pelkällä päivärahalla. Teen mielekästä päätetyötä, johon pitäisi mun järjen mukaan riittää voimia ja aikaa myös äippälomalla.

Mäkin joudun iän takia tuohon sokerirasitustestiin. Argh! Toivottavasti siellä ei selviä mitään ikävää. Varasin ajan kesäkuun alkuun, sitten ollaan taas viisaampia.

Tää raskausaika on mulla mennyt mallikkaasti, mitä tulee fyysiseen puoleen. Ei ole tullut liikkumisvaikeuksia tai kipuja, pelkästään öisin saattaa vetää jalassa suonta. Siksi mua hieman ihmetyttää se, miten mun kaverit on alkaneet paapoa minua :D Jos esimerkiksi ollaan menossa kävellen jonnekin kilometrin päähän, multa kysytään, jaksanko varmasti kävellä sinne asti. Ihan kuin tässä olisi yhtäkkiä muuttunut vammaiseksi. Sekin huvitti, kun olin kaverilla, ja tämä oli alkamassa imuroimaan kämppäänsä. Kaveri kysyi minulta, etteihän sikiö säikähdä imurin ääntä, kun hän laittaa sen päälle... :D Onko muut kohdanneet vastaavaa?
 
Tiikerililjalle ja vähän muillekin: Mulle on käynyt vähän toisin. Aiemmin kun olin raskaana sain melkein riidellä anopin kanssa että en ole sairas vaikka olenkin raskaana. Vaikka sitten jäinkin supistelujen vuoksi saikulle vähän jälkeen 20. viikon. Nyt olen vähän vanhempi, ja kroppa kyllä tietää sen. Olen nyt toista päivää sairaslomalla (vaikka vasta 24. viikko) kun ei jaksa! Kävin pankissa tänään ja kävelin hyvin lievää ylämäkeä korttelin matkan. Mun täytyi levätä ennen kuin nousin sen kaksi porrasta pankkiin! Olin aivan kauhuissani. Yleiskunnoltani ennen raskautta kävelin yli 5 km lenkin jo työpäivän aikana. Eilen hain neuvolasta sairaslomalapun neuvolasta (matkaa meiltä noin 500 m tasaista maata) En meinannut jaksaa kävellä kotiin! Ja matkavauhtini oli niin hiljainen että taaperokin olisi mennyt ohi. Jännitän tiistain lääkäriä, kun pelkään että se laittaa mut vielä töihin. Mutta kun mä en jaksa! Terkka tosin lupaili että saan jäädä saikulle. Otin eilen kahdet tunnin päiväunet, kun kävin kerran kävelylläkin. Tänään olen jo nukkunut kerran. Ja pyysin appiukkoa talonmaalaustalkoisiin kun mä en tohi nousta enää tikkaille, vaikka viikkoja on pomon sanojen mukaan VASTA 24. menossa. Olen vähän epätoivonen työnteon suhteen, munhan piti olla kesä töissä. Mutta eiköhän tämä ala selviämään.

Olipa jälleen vuodatus, mutta olen kanssa yhden sortin ressaaja. Ja nyt mä alan ressaamaan vaikka mitä, kun haluaisin tehdä jotain ihan järkevää, mutku ei jaksa kuin kässehtiä kotona.
 
Lapsen nimestä, me (tai siis minä...) keksittiin nimet sekä tytölle että pojalle jo vuosia sitten. En halua ihan perinteisiä nimiä, mutten mitään ihan outojakaan. Mielestäni sisarusten nimien ei täydy "sopia" yhteen. Itse tykkään lyhyistä, 3-4 kirjaimisista nimistä, tai vaihtoehtoisesti tosi pitkistä nimistä. Ollaan päätetty että 2 etunimeä on sopiva määrä. Esim. äidilläni tai mummollani ei ole kuin 1 etunimi, kun taas isän puolella on käytössä 3 etunimeä.

Ps. Joku ihmeen lukihäiriökausi menossa, tekstiä sain korjata monesta kohtaa. Tavut vaihtavat paikkaansa tai sitten vaan vääriä kirjaimia. Kielioppivirheitä toki tulee kun puhekieltä kirjoittelen...
 
Heippa vaan kaikille emoticon

Jospa minäkin kertoisin meidän yhdessä olosta emoticon

Elikä tavattiin 3.6.1999. kun mies oli ollut saunaillassa työkavereiden kanssa mulla oli just ollut yläasteen viimeinen koulupäivä. Auton takapenkillä kaikki sai alkunsa :) Vietettiin koulunpäättäjäisiä kaverini kanssa ja mentiin hänen poikakaverinsa autoon ja sitten käytiin hakeen mieheni saunaillasta ajeleen. Oltiin nähty muutaman kerran aikaisemmin. Ja sillon mieheni kysyi ekaa kertaa että saako hän suudella mua ja minä tietenkin annoin luvan olin jo häneen ihastunut ♥ Virallisesti päätettiin 4.6.1999. ruveta seurusteleen♥  Yhteen muutettiin 2000 huhtikuussa ja kihloihin mentiin samana vuonna 4.6.2000. ♥ Naimisiin mentiin 18.6.2005. ♥ Ja meidän ihana esikoinen syntyi 2.8.2007.♥ Tänä vuonna siis yhteis eloa 12 vuotta ♥ Kun meidän ihana pikkukakkoinen syntyy ♥


Muuta kirjoittelua :)
Viikon päästä alkaa kesäloma. pikkuinen on kova meniä masussa kokoajan melskaa siellä ♥ On se niin ihanaa tuntee pienen liikkeet ja seurata kun masu kasvaa ♥ Kovasti odotan jo syksyä että saan tän pikkuisen syliini ♥♥ Niin kun meistä varmaan jokainen ♥♥ Ihanaa odotusta ja kesää kaikille ♥♥
 
Sokerirasitus takana. ällöä litkua! hyi helvetti. muuten meni ihan mallikkaasti :)
maanataina soittelen tuloksia neuvolasta.

eilen illalla taisi tulla ekat harkkasupparit..?
3 kertaa supisteli kun makoiltiin sohvalla illalla. säikähdin kyllä, ja mieskin kyseli että onhan kaikki hyvin. kaikki uusi ja outo on aluksi vaan pelottavaa kun ei ole hajuakaan mitä tapahtuu.
 
Mul ei tuu tota sokerirasitusta etee :) en kuulu riskiryhmään :P ja ne ei nää mitään syytä mua sinne laittaa

Mulla ei oo harkkareita tullut. kyllä sen varmaan tietää ku tulee? en tiiä miltä se tuntuu :D kai mä sit joskus saan tietää :D
 
Tetu ja Ninetsu: Olette näemmä saman sairaalan alueelta. Oletteko täältä Sairaalakaupungista vai ympäristöstä? Asun itse kaupungissa, ja uskon että siinä vaiheessa kun kääröön on tutustunut niin kärrykaveria voisi kaivata. Musta ei taida olla kävelykaveriksi ennen laitoksella käyntiä.
 
Rominna - En asustele kaupungissa, joten minusta et kärrykaveria saa... emoticon

Saimpas siivottua, hetkellisesti on ainakin koti kuosissa... Pitäisi tänään täytellä ne kelan paperit...
 
Heippa kaikille!
Jotkut teistä vissiin meinasi kokeilla kestovaippoja? Mä oon täällä yrittänyt googletella jotain pesuainetta, joka sopis kaikkeen vaippapyykkiin (paitsi tietysti villakuoret) ja myös vauvan vaatteille... Loputon suo! :( Osaisko joku ystävällinen sielu auttaa?

Muutenkin olen täällä tehnyt listaa asioista, joita pitäis hankkia. Määrät vain on hakusessa, kun ensimmäistä tässä odotellaan :) Esim. lakanat. Kuinka monet lakanat vauva tarvitsee? Entä harsot? Kaikki sanoo,että niitä tarvii PALJON, mutta paljonko se sitten on? 10? 20? :)

Ammeen suhteen päätettiin miehen kans sijoittaa siihen taittuvaan malliin, koska reissataan aika paljon ja mummolat kaukana. Siitä oli ainakin paljon hyviä arvosteluja netissä, ja ihanan pieneen tilaan mahtuu.

Huh huh...Jospa tää tästä! Voikaahan paksusti! ;)
 
Päivää,

sammakkomies se meille lupasi lämmintä kesää ja hyvää marjasatoa :) ja sääskiäkin ilmeisesti tulossa kohtuu paljon, varmaan to-del-la kivaa kun alkaa lämpimät :D
Minä oon täällä saatellut ikuisuusprojektejani loppuun, ehkäpä jo tässä kuussa pääsen pyöräileen kunnostetulla pyörälläni..
Kasvimaakin alkaa oleen täydessä iskussa, vielä potut pitää ensi viikolla kylvää ja porkkanat, sitten ei kun odotellaan. Aattelin olla oikein reipas ja pakastaa kesän marjasadon (viinimarjat ja mansikat) sitten tehdä niistä aikanan pikku sämpylälle marjaisia jälkkäreitä, ja taitaapa ne mamman suuhunkin upota jos ei sämpylle kelpaa.
Reilun viikon päästä pääsen taas ultrailuun, katsotaan mitä se istukka siellä touhuaa ja JOS vaikka sämppy antais vähän parempaa vihjettä kumpi on, pinkkejä mekkoja kun ei kehtaa pojalle pukea sitten päälle :D

suolalamppu, meillekkin on tosiaan ensimmäinen vasta tulossa mutta vauvoja minä oon kyllä hoidellu aika paljon. Ne harsot tosiaan on todella käteviä, varsinkin sitten kun vauva kasvaa, syöttäessä sen saa paljon isommalle alalle suojaamaan huitovia käsipareja ja alussa ne kelpaa kaikenlaiseen pyyhkimiseen. Kyllä niitä nyt ainaki minun mielestä se 10 ainakin kannattee hankkia, ei tarvi koko ajan olla pesulla. Ja helppo sujauttaa aina hoitolaukkuun muutama valmiiksi, vaunuihin ja tietenkin käden ulottuvilla olla puhtaita. Äkkiä niitä menee. Ne kuitenkin kestää, jos meinaa lapsia usemmankin tehdä niin eihän se ole kuin alku investointi vaan.
Lakanoita meillä ei ole kuin kolmet, eihän sulla nyt kuitenkaan siellä useampia lakanoita ole kerralla paikoillaan, tietenkin jos te paljon reissaatte niin on kiva ottaa omat petivaatteet mukaan, on oman kodin tuoksu, saattaa auttaa vieraassa paikassa nukkumista.

Oikein mahtavia lämpeneviä päiviä kaikille! Naatitaan oikeen olan takkaa, lomalaiset ja työtä vielä paiskivat!
 
Reissaavalle: Meillä on ollut tapana kulkea kesällä pari parin yön reissua. Muuten ollaan kotomaissa. Mutta molempiin paikkoihin ollaan saatu peti laitettua luovalla mielikuvituksella. Me ei olla näihin reissuihin matkasänkyä ostettu. Meillä on ollut kotoa peitto (silloin kun se oli vielä pieni) ja tyyny. Sekä tietenkin unilelu ja yösatu. Viime kesä taisi olla ensimmäinen kun mentiin kokonaan kyläpaikan petivaatteilla. Harsojen määrään vaikuttaa se että käytätkö niitä vaippoina. Jos käytät niin minulle sanottiin esikoisen kohdalla (silloin ei vielä oikein muuta keksinyt vaipoiksi) että vaipoiksi 20 vähintään. Mutta pakkauksen harsoilla pääsee pitkälle, jos muutaman hommaa lisäksi, jos niitä käyttää vain puklu yms sotta liinoina. Petivaatteista sen verran että olen hommannut käytännön tarpeeseen kaksi sängyn kokoista muovitettua froteeta, pakkauksen kosteussulku on hyvä vastasyntyneelle, vaipanvaihtoon yms varana. Ja lakanoiden loppuessa olisikohan mulla ollut niitä 3-5 olen laittanut ison frotee pyyhkeen lakanan päälle tai tilalle yöllä. Huppupyyhkeet mua jäi esikoisesta kaivelemaan, muistaakseni niitä on pakkauksessa yksi, eikä niitä montaa tarvita. Minä olen kuivaihoinen ja niin on lapsenikin. Meillä on lapset kylvetetty kerran viikossa, ja silloinkin käytetty öljyä vedessä, ei saippuaa. Meille ilmaantui ihania huppupyyhkeitä aika monta, eikä niitä ole oikeastaan kukaan käyttänyt. Niistä vaipoista en oikein tiedä, mulla on niitä nyt riittävästi (ainakin luulen niin) ihan pieniä.
 
Suolalamppu: Ite käytin keskimmäisellä alusta asti kestovaippoja, ja silloin hankin pesupähkinöitä (ja sappisaippua tahran poistoon) Myös joku s-ketjun halppis pesu-aine merkki soveltuu vaipoille, nyt en vaan muista mikä se oli.

Ekat vaipat meillä oli myös vaippoja joihin vedettiin villakuoret päälle. Ompelin silloin ite vaipat ja nykäsin sisäkankaan valkoisena, vahingosta (inhoan tahran poistoa) viisastuneena sit ompelin seuraavat vaipat (onko ne nyt sit niit kuorivaippoja, mihin ei kuite tuu mitään päälle) mustalla coolmaxilla ja myllymuksuista löysin myös ihania pul kankaita. Inhosin niin paljon niitä valkeapohjasia vaippoja, että möin ne esikoisen jälkeen pois ja nyt aion alkaa kestoileen vasta sit ku saadaan pul-vaipat käyttöön :)

Meillä oli vaippa imuina luomuharso (pitäs olla vähän parempaa imuteholtaan) ja puklurätteinä oli ne ä-pakkauksen valkeet harsot, niillä 5kpl mentiin sit, mut mul on sellasia pieniä päänalusia ns.tyynyliinoja, mitä ompelin silloin esikoiselle jämäkankaista.

Lakanoita on useammat ja 2 pussilakanaa varalta, me nimittäin höyrähdettiin viimeksi unipussiin, ja siit en kyllä suostu luopumaan, se on niin meidän juttu ja sillä nukuttiin makeita unia ! Meillä hankittiin ottobrestä ihgu unipussi (ja maksettiin ittemme kipeäksi), mut sit reissu- ja pesuvarapussiksi hankittiin ihan ikean unipussi. Ja täytyypi sanoa et ihan yhtä toimivia molemmat !  Suosittelen kokeilemaan, varsinkin jos vauva on kova syömään yöllä !

 
Hei saako kysyä tyhmän kysymyksen? :D Tarvitseeko vauva tyynyä nukkuessaan ja jos ei niin minkä ikäisenä tyyny tulee ottaa käyttöön? Meille on esikoinen tulossa ja oon ihan hukassa noiden hankintojen kanssa mutta onneks täältä on saanu paljon vinkkejä että mitä kannattaa ostaa!

Oon ollu pienessä kuumeessa tässä pari päivää. Tänään ois pitäny mennä töihin mut soitin sinne et en oo kyllä vielä työkuntoinen.. onks teidän oma neuvolatäti antanut teille sairaslomaa esim. tälläisissä kuumetapauksissa? En kuulu työterveyden piiriin koska oon alle 4 kk ollu tuolla sijaisena (mikä on naurettavaa) enkä viitis päivystys maksuakaan maksaa tän sairasloma päivän takia..
 
mulla ois se käsitys että vauvalle ei tyynyä..mutta en kyllä tiedä minkä ikäiselle  sen tyynyn voi laittaa :D
esikoinen tännekin putkahtamassa.

sokerirasituskokeen tulokset ok :)

tänään jos ehtisi kelaan kyselemään tyhmiä..hah.
 
Takaisin
Top