Toukokuun turinat!

VESIROKKOA TARJOLLA! emoticon
Tatulle tuli keskiviikkona muutama näppy, hoitopaikassa kahdella muulla oli vesirokko. Lauantaina sitten näppyjä tuli oikein urakalla ja eilen oli sitten kuumettakin. Viime yö oli tosi levoton, poika heräili ja itki vähän väliä. Nostin sen aamuyöllä meidän väliin, mutta levottomuus jatkui silti. Nytkin on vähän lämpöä, mutta kun tuo ei malta levätä...
Hauskaa kun tatu käy peilistä katsomassa itseään: "Oho, Tatulla näppyjä!" Sitten se tulee katsomaan onko äitillä ja isilläkin näppyjä... emoticon

Marini - Ei tarvi vauvalle tyynyä.
Meillä oli vain harso pään alla suojaamassa lakanoita puklaamiselta, vähän myöhemmin siirryttiin pelkkään tyynyliinaan. Nyt suurinpiirtein 1,5 vuotiaana poika halusi tyynyn, niin laitettiin sitten lituska lasten tyyny. Poika kyllä peppuroi sängyssä niin paljon, että harvoin tyyny on edes pään alla. Yleensä poika nukkuu väärin päin ja peitto on mytyllä pään alla tyynynä...

Huomenna olisi neuvola, sain kelan paperitkin nyt viikonloppuna täytettyä. Postimerkki vain uupui, niin en saa vielä tänään niitä lähtemään. Kokeilin nyt samalla hakea tatusta sitä kotihoidon tukea, vaikka tiedän ettei sitä kuitenkaan saa... Mutta ainakin saan sen kesälomani ajalta.
 
heippa taas kaikille! :)

LauraElina.
no te olitteki nopsia :D

Alice_78.
huomasin kans tuolla meiä reissussa että kylpyammeessa ku loikoili niin vauvaki hiljeni :O liekkö se sit niin jotenki rentouttava tila että vauvaki uinahtaa :D <3 ennen ammeeseen menoo kävi kova vilske mutt heti ku menin kölliin veteen niin johan loppu ku seinään. Sit alko taas ku tuli pois sieltä :D

Meidän reissusta. :) Kunnialla selvittiin häämatkasta! Praha oli oikein hieno kaupunki.Ihmettelin oikeen että mun oli ihmeellisen helppoa tän mahani kanssa :DD ei tullu yhtään supistuksiakaan vaikka käveltiin aivan mielettömät matkat joka päivä :O Ainoo et yöllä iski kauheet krampit pohkeisiin ja muutenki jalat oli ihan karmeessa soosissa :D mut muuten meni oikein hyvin kaikki :)
Saatiin oivasti vältettyä tuhkapilvet ja helsiki-vantaan matkalaukku sumat :D To ku lähdettiin niin uutisoitiin että tuhka ei enää häiritse lentoja mihinkään ja la iltana oli jo perjantaina? alkanu lakko loppunut ja matkalaukut alkanu rullaan niinku pitääki :D eilen tultiin kotiin :) On se reissaamisessa kyllä parasta tulla kotiin<3 ja varsinkin oman pojan luokse :,)
 
Xiina Kiva kuulla että teidän matka meni hyvin! On se vaan niin ihanaa lähteä reissuun, mutta melkein ihanampaa on taas palata kotiin :D

zibbh harjoitussupistukset on sellaisia, että tuntuu kun kauheesti kiristäis masua ja kohtu menee ihan kivikovaksi. Ne saattaa olla hyvinkin epämukavan tuntusia, mutta ei pitäis kuitenkaan varsinaisesti sattua.

Täällä noita suppareita tulee kyllä tosi paljon. Enpä oo ees jaksanu laskea kuinka monta päivässä, mut ihan koko päivän niitä tulee vähän väliä olin sitten levossa tai en. Just tänään mainitsin neuvolassa noista suppareista, mutta ei ollut täti huolissaan kun en itsekkään oikeastaan ole. Sanoi vaan, että kyllä sä tiedät itse sitten kun kannattaa tilanne tarkastaa. Noh, kahden viikon päästä on neuvolalääkäri niin siellähän ne taas tsekka mikä on tilanne tuolla alakerrassa. Mä nyt vaan vissiin oon tämmönen supisteleva tapaus :D Jeminaakin odottaessa supisteli aika paljon ja loppuajasta olin jo monta kertaa lähdössä synnyttää kun alko kipeet supistukset, jotka saatto kestää koko yön, mutta ne ei vaan voimistunu niin kipeiksi että ois tuntunut siltä että ois pakko lähteä sairaalaan. Kaikki lääkäritkin sano, että tää lapsi ei kyllä pysy masussa laskettuun aikaan asti. Vaan kuinkas sitten kävikään..? Sitä saatiin odotella 9 päivää yli lasketun ajan rv 41+2 asti :D Saa nähdä kuinka tän kakkosen kanssa käy :D

Nyt on vähän ONNEKS rauhottunu toi hermokipu. Aina välillä se säväyttelee, mut ei niin kipeesti kun tässä pari päivää sitten. Olin jo ihan itkua tihrustamassa kun sattu niin paljon ja olin jo ihan varma että makaamiseks menee koko loppuraskaus! Täytyy nyt vielä koittaa ottaa mahdollisimman rauhaksiin ja jättää pidemmät kävelylenkit pois ettei pääsee taas pahenemaan.

Te muut synnyttäneet ja miksei muutkin! Mulla on nyt useamman päivän lorahdellu housuun...jotain? En oo sen kummemmin siihen reagoinu kun oon ajatellu, että se on vaan tosi vetistä valkovuotoa. Sitä mä sen uskoisin olevan. Ihmetyttää vaan kun ei Jeminaa odottaessa nää vuodon määrät oo ollu läheskään tätä luokkaa! Justiinsa täyty tässä välissä käydä pistämässä suojaa pikkareihin kun kastu housut ihan päällishousuja myöten. Ja se vuoto on ihan kirkasta.. tai ei ainakaan mustia pikkuhousuja värjää miksikään emoticon
 
LauraElinalle: Tosta lorahtelusta. Olen aikaisemmilla raskauksilla ihmetellyt runsasta valkovuotoa, mutta toi kuulostaa jo lapsvedelle. Soita polille ja kysy että pitäisikö asiaa tutkia. Ne pystyy siellä (tai ainakin täällä on se käytäntö) tarkistamaan pikatestillä että kummasta on kyse. Sillä on käsittääkseni merkitystä.
 
LAURAelina
komppaan rominnaa et lähtisit näytille,sulla kuulostas nyt lorahtelevan lapsvesi :/
Toi kuulostaa ihan samalta ku miten mulla alko synnytys :( lorahteli ensin vaan vähäisesti ja kuvittelin kans alkuun sen olevan vaan hyvin nestemäistä valkkaria mutt sit se alko oleen semmosta et oli pakko pitää sidettä housuissa ja kastu lopulta läpi asti.Vettä oli. Haistele tuoksuuko se aavistuksen makealle? ja kun on kerta väritöntä niin kuulostaa lapseveeltä. sehän voi toki olla vaaleenpunertavaa tai vihreetä mutt valkovuoto ei.
 
Päätin sitten varmuuden vuoksi soittaa polille ja ne pyysivät tulee näytille.

Kätilö oli jo ihan varma, että lapsivettä tihkuu. Oli kuulemma sen näköistä. Tikkutesti kuitenkin oli toista mieltä ja näytti negaa. Ultrattiin ja tyttö näytti voivan oikein hyvin. Painoarvioksi saatiin 694g. Multa otettiin verikokeet ja laitettiin käyrille pötköttämään siksi aikaa kunnes saadaan tietoa tulehdusarvoista. Lupasivat jo, että pääsen kotiin jos arvot on ihan ok. Siinä käyrillä maatessa piirtyi muutama supistuskin, mutta ne ei tehny kipeetä. Tulokset verikokeesta tuli ja tulehdusarvot oli normaalit. Sain kotiinviemisiksi mukaan niitä testejä uusien lorahdusten varalta. On kuulemma luotettavinta tehdä se testi heti sen lorahduksen jälkeen. Ohjeeksi sitten tulla takaisin heti jos testit osottais niiden lorahduksien olevan lapsivettä tai jos nousee kuumetta.

Näillä mennään ja olen kyllä maailman onnellisin kun saan vielä pitää tytön masussa kasvamassa ♥
 
Taitaa täällä hormonit jyllätä. Kohta pitäis lähtä omalla autolla reissuun. Menin tankkaamaan, mutten saanut tankin kantta auki (vipu auton sisällä ei tee mitään). Vartin verran sen kanssa ähisin ja puhisin, ja itku siinä meinas tulla... Nyt on sellanen olo et mulle ei kannata sanoo mitään negatiivista tai en takaa mitä mun suusta pääsee. Toivottavasti korjaamon pojat osaa auttaa, muutakaan en enää keksi. Tai sit peruuntuu koko reissu. Kele!
 
Huomenna jo kesäkuun eka päivä, aika se rientää siivillä :) Pian jo syyskuu <3

Itseäni vaivaa inhottava raskausihottuma jota esiintyy tällä hetkellä molemmissa käsissä, kaulalla ja masussa, ei niin kiva :/ yöt menee valvoessa ja raapiessa-rasvaa on mennyt jo useampi purnukka ja kalliiksi tulee kun apteekista ostaa niitä kunnon voiteita. Tänään käytän vielä hyödyksi työterveyslääkäriä jos saisi jotain jytkympää tavaraa, itku meinaa tulla iltaisin/yöllä koska kutina niin rajua! Ja ihosta puhumattakaan minkä näköinen se on raapimisen jäljeltä! Onko kenelläkään samanlaista? Että vois kertoa jtn niksejä ja kikkoja! Huomaan että iho venyy ja välillä (useimmin) saunassa nipistelee ikävästi ja iho vetää kananlihalle-toisaalta hauska tunne mutta myös ikävä.

Muuten raskaus on sujunut hyvin, olen jaksanut töissä entiseen malliinkin, jaloissa turvotusta päivän jälkeen mutta tukisukat korjaa asian mainiosti :)

Kelan paperit lähtivät viikko sitten ja perjantaina sain jo päätöksen, nyt vain odottelen äippäpakkausta-toivotaan että saan sen tämän vuoden vaikka ei sillä niin välilä toisaalta ole.

Vointeja kaikille <3
 
Tosta vetisestä vuodosta: mullakin tuli tässä yhden kerran sellainen pieni, vetinen vuoto, joka kasteli pikkarit. En oikein saanut selkoa, mitä se oli, mutta koska se jäi siihen yhteen kertaan, niin en ole asiaa sen koommin miettinyt. Pissalta se ei minusta haissut :) Muuten mulla on ollut runsasta valkovuotoa, joutuu koko ajan pitämään pikkuhousunsuojaa. Voisin toki kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä, onko tuossa jotain huolestumisen aihetta.

Mulla ei ole ihottumaa, mutta arpia on jo vaikka muille jakaa. Reisien sisäpuolilla ja rinnoissa on haaleita arpia, jotka ei niinkään näy, mutta takapuoli on ihan täynnä tulipunaisia naarmuja, jotka näyttää ilkeiltä. Ostin eilen Biothermin voidetta noihin arpiin, kun sitä jossain suositeltiin. Saa nähdä, tepsiikö :) Saisi ainakin vaalentaa noita takamuksen arpia ja ehkäistä uusien syntymistä. Mä en ole niistä arvista lainkaan ylpeä, koska ne ei ole edes syntyneet raskauden aikana, vaan jo ennen sitä. Vanhimmat on peräisin murrosiästä. Ja mahaan mulla ei ole syntynyt vielä arven arpea.

Alice: Otan osaa :( Mulla paloi myös käämit, kun pari viikkoa sitten piti lähteä ajelemaan, mutta auton akku olikin tyhjentynyt omia aikojaan, eikä kaara lähtenyt mihinkään. Toivottavasti sä pääset vielä ajelemaan. Ite jouduin hyppäämään VR:n kyytiin, kun muuten olisi jäänyt koko reissu tekemättä. Kivoja tuollaiset vastoinkäymiset, kun hormonit kaataa lisää vettä myllyyn.
 
Lauraelina: Hieno juttu että selvisit säkähdyksellä..

Tosta hermojen menemisestä... Mulla on ruvennu käämi palamaan vähän asiasta kun asiasta. Tämä meidän 2v neiti ei ole niitä maailman kiltimpiä lapsia... tai no on kiltti kyllä hoidossa ja kylässä,mutta kotona äkkäilee jatkuvasti varsinkin mulle ei niinkään isälleen... Tänäänkin palo niin totaalisesti kiinni et meinasin jo liian kovakourasesti tytöstä ottaa kiinni....(lähti juoksemaan karkuun kun koetin kakkavaippaa vaihtaa, kakat tietty valtoimenaan ja pitkin taloa..MRRRRR!) Sainpahan ihtteni kuitenkin hillittyä ja onnistuin vielä seisottamaan sottapytyn nurkkaan mieettimäänn tekosiaan. Pyysi kyllä anteeksi sitten... Mutta hiukan hirvittää nää mun "kiukunpuuskat"!!! Toivottavasti eivät ainakaan pahene!!! Kyllä noitten muksujen kans pitää olla lehmänhermot!!!! Isännällekkin tulee tiuskittua ihan turhaan.... Saattaa vaikuttaa kun väsyttää koko-ajan ja närästyskin on ihan kamalaa. No viikonlopulla mennään kolille mökille (veljellä synttärit ja vuokrannut mökin meille sisaruksille ja parille kaverilleen.)ja jätetään pikkuneiti mun vanhemmille hoitoon, jospa se pikku loma auttais tähänkin asiaan! Sori tää oman navan tuijottelu, lupaan ensi kerralla paneutua teihin muihinkin!!! =D

 
Sadulle: Mua ei yhtään haittaa kenenkään omaan napaan tuijottelu. Ja mielestäni se on välillä tervettäkin. Olen itse aivan järkky väsynyt, ihan sammumispisteessä, mutta silti ajattelin pari riviä laittaa. Me tulimme juuri ensimäisistä kevätjuhlista, ja se rauhoittuminen ottaa kuitenkin aikansa.
Oli kiva kuulla LauraElina ettei ollut pahempaa, ja että sait niitä testitikkuja mukaasi. On paljon helpompaa reagoida kun voi tehdä sen kotoa.

Mulla on kanssa ollut aivan ihme näppyä kaulalla ja rinnuksissa. En ole kuullut ennen raskausihottumasta, mutta toi olisi aika looginen selitys.

Kävin tänään lääkärillä, kun toi töissä olo ei oikein meinaa onnistua, väsyttää niin kamalasti ja ajoittain supistaa varsinkin iltaisin. Lääkäri tuumasi että eiköhän sun työt ole tehty ennen äitiyslomaa. Onneksi paikat oli kiinnii. Töistä tuli viesti että huomenna aamulla on palaveri klo 8. Jossa jaetaan mun työt, sillain että kaikki tulee tehtyä. Että yksi työaamu olisi vielä, ja huomenna iltapäivällä isä tuo Ikeasta kun muutenkin tänne pohojanmaalle tulee uuden leluhyllyn pojille. Saadaan lastenhuone - vaavinhuone asia nytkähtämään eteenpäin. Niin lääkäri tuumasi että kun olen työssäni jalkojenpäällä niin hän mielellään kirjoittaa saikkua, jos tuntuu ettei jaksa. Mun ei tartte kerätä päivärahaa varten tienestejä. Mutta meitin pomo sanoi että kela haluaa kuitenkin Y17 lomakkeeseen kaikki tulot ennen äitiyslomaa. Mulle tulee palkkaa kolmelta ekalta kuukaudelta. Tietääkö joku että onko näin, ettei sitä saa aikaisemmin vietyä? Tiedän että saan vietyä hakemuksen kuitenkin niin saan äitiysavustuksen ajoissa.
 
Heipsis pitkästä aikaa.

Täällä myös väsymys ja huonokuntoisuus vaivaa. Tuntuu ettei mistään tule yhtään mitään. Puolen tunnin kävelylenkin jaksaa kun kävelee rollaattorivauhtia ja lepää sen jälkeen loppupäivään.

Liekö sokereilla osuutta asiaan? Tai hempalla? Narahdin vikasta mittauksesta ja nyt tänään alkoi seuranta...plääh. Olisi tuokin saanut jäädä tulematta. Tähän mennessä mittaukset ovat olleet ihan priimaa, joten tiedä häntä sitten. Hemppakin kun 117 viime mittauksessa pari viikkoa sitten niin enpä osaa sanoa mikä vaikuttaa mihinkin. Raudan aloitin jo viikko sitten, mutta miten näitä kaikki oikein käsitellään? Kun verensokeri pitää mitata ennen ruokailua ja tunti ruokailun jälkeen, kärsimäni vatsakalvontulehdus vai mikä lienee, vaatii lääkkeen joka otetaan ruokailujen välissä ja rauta pitää ottaa tunti ennen ruokailua :o ! Yritä siinä sitten mittailla puhtaita tuloksia...huoh.

Ja eikun nukkumaan, että jaksaa taas...

Rainbow ja Teppana 25+4
 
Masu87: Mullaki on hirveet kutinaa, tosin se on vatsassa ja rinnoissa ja mulla se johtuu tästä ihon venymisestä samoin umlla on tässä vasemman rinnan alapuolella pistelevä , melko tunnoton kohta ja lääkäri snaoi et se johtuu siitä ku hermot venyy. tosi epämiellyttävä ja sattuu välil hirveesti, mut kävin jo tutkittavana siit eli ei ollut syytä huoleen.

Rainbow: Mullaki oli yhesvaihees noit tosi kovii väsymyksii ihan muutama viikko sit. ja mun kunto ei kestänyt yhtään mitään. Nyt se on mennyt yhtäkkiä ihan itsestään ohi. aika jännä. On mul kyl edelleen melko huono kunto ku mulla on jaloissa tota turvotusta ja painoa tullu nii helkkaristi jo. Mulla on hemoklobiini 111, rauta on aloitettu ööm viikolla 15.
 
Takaisin
Top