Toukokuisten ketju

6-v sitten tunnustus hoidettiin lastenvalvojan kautta mut nykyään vissiin hoituu neuvolan kautta...eipä se tainut kylästä mieheltä kun että onko sen? Allekirjotus paperiin onnittelut ja kotiin:)
 
Häätyypä tosiaan kysästä asiasta kun seuraavaksi meen kätilöllä käymään kun ei tosiaan oo ollu mitään puhetta siitä sokerirasituksesta. Äiti meinas että hän ei kertaakaan käyny sokerirasituksessa kun on meitä 90-luvun lapsiansa ootellu. Asiat tietty siitä hiukan muuttuneet.
 
Mulla sokerirasitus testi 1.2 ja vähän jänskättää. :D

Hei te ketkä olette jo aijemmin saanut lapsia niin kummalla olette isyydentunnustamisen tehnyt neuvolassa vai lastenvalvojamma? Ja pitääkö siihen kertoa kaikki seksitarinat lapsen alkuun saannista jne.. :D

Lastenvalvojalla käytiin, oli tosi mieluinen nainen eikä sellanen tivaava mitä pelkäsin.. kysyi mm. onko ollu muita seksikumppaneita hedelmöityksen aikaan jaja.. kysyköhä se mieheltä että onko tämä hänen lapsi omasta mielestään tms :D jotai perustietoja kans kyseli.. nyt tunnustus tapahtuukin neuvolassa viikoilla 28-30. Haastavaa saada meidän kaikkien aikataulut sopivaksi , siis mun miehen ja neuvolan (neuvolatäti on vähentäny vastaanottoaikojaan älyttömästi) :D
 
Esikoinen synty 2015, jollon käytiin lastenvalvojalla isyydentuunustuksessa. En enää tarkkaan muista mitä kyselivät, mut ei siellä mitään seksikertomuksia tarvinnut kertoa. Yhdessä oltiin oltu 4 vuotta ja asuttu 3. Nyt mennään huomenna neuvolaan jossa täytetään samat paperit terkkarin kans ja se laittaa ne sit eteenpäin.
 
Neuvolassa käyty ja ohjeet sokerirasitukseen saatu! :) päällimmäisenä mielessä et miten voin olla 10-12h SYÖMÄTTÄ! :) saas nähdä millainen kokemus tulee olemaan. Mittasivat myös sf-mitan(?), oli siellä korkeimmalla käyrällä :/ eli onko sieltä mahdollisesti tulossa isokin tyyppi? :-O :)
 
Mäkin kävin aamusta kelaneuvolassa, eikä mun nyt tarvikkaan mennä koko sokerirasitukseen :0 eka hoitaja sanoi aikaisemmin, että iän takia pitää mennä ja nyt tänään toinen hoitaja taas erilailla sano.

Rauta tabletteja kävin hakemassa samalla reissulla, hb oli 112.
Sf- käyrällä mentiin ihan pikkusen keskikäyrän yli
 
Niinaki, Mut laitettiin just pelkän iän takia tekemään se. Jippii. Mulla hemppari ollu 111-113 koko ajan ja ei kuulemma auta vaik alkais syömää rautaa.
 
Miuq, ootko minkä ikänen? :)

Mulla oli hemoglobiini eka 121, nyt oli pudonnut 112
 
Neuvolassa käyty ja ohjeet sokerirasitukseen saatu! :) päällimmäisenä mielessä et miten voin olla 10-12h SYÖMÄTTÄ! :) saas nähdä millainen kokemus tulee olemaan. Mittasivat myös sf-mitan(?), oli siellä korkeimmalla käyrällä :/ eli onko sieltä mahdollisesti tulossa isokin tyyppi? :-O :)

Sokerirasitus oli kyllä tuskaa, jälleen.. mut kyl siitä selviää. Ja aamupala sen jälkeen maistu ihan huippuhyvältä :)
Ja mulla myös oli sf-mitta korkeimmalla käyrällä, vaikka vatsa ei edes ole kovin iso. Mutta katsottiin viime raskauden tietoja ja siellä oli ollut alkuun myös korkeimmalla. Pikku hiljaa siitä laski kuitenkin keskikäyrälle. Ja ihan sopivan kokoinen poikavauva (3,4 kg) sieltä ainakin viimeksi syntyi :)
 
Mulla oli koko esikoisen raskauden sf mitta yli käyrien ja poika painoi syntyessään 3,8kg, meni vielä 10pv yli lasketun ajan. Sama homma tässsä, käyrien yläpuolella mennään. Eli ei merkkaa se mitta sitä minkä kokonen jättivauva tulee... :) mä oon ite pieni kokoinen, en tiedä johtuuko siitä että maha työntyy heti tuohon eteen ja mitat on taivaissa. Mutta siis tuohonhan vaikuttaa seki että missä asennossa vaavi sattuu olee ku mitataan ja myöskin eri mittaajat saa eri lukemia ainaki meidän nlassa.
 
Ja myös lapsiveden määrä vaikuttaa sf-mittaan :) sillä mittaamisella lähinnä seurataan että kasvu on tasaista ja pysyy siellä omalla käyrällään. Niin kauan ku käyrä kulkee "suositus" käyrärajojen sisällä ni ei tuu lisätutkimuksia eli kaikki on normaalisti :)
 
Eli kaikki on normaalisti :) ainii, sain muute pummattuu ylimääräisen ultrakäynnin!!! Mukavasti just ystävänpäivälle!! :Heartred kjäh, kjäh XD oon 34 :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Epa
Ihanaa kun kilppari on alkanu elämään ihan kunnolla ! :dummy: maha nousee ja mulpsuu kunnolla:happy: en malta oottaa et pikkunen tulee maailmaan..mitää muuta ei kyllä pyöri mielessä..paitsi vähän lähestyvä muutto, joka ressaa:bored: ehkä se on nopee ohi, ja sit voi nauttia tästä tilasta:Heartblue
 
Mulla sokerirasitus edessä muutaman päivän päästä, jaiks. :nailbiting:

Meidän esikoinen syntyi joulukuussa 2015 ja silloin vielä isyydentunnus tapahtui lastenvalvojalla, sittemmin käytäntö muuttui että voi neuvolassa neuvolakäynnin yhteydessä sen tehdä. Ja meillä lastenvalvoja vain kysyi mieheltä, että toteaako pojan omakseen ja kysyi sen jälkeen multa, että kiellänkö asian, that's it. :) Mun mielestä yksinhuoltajilta tentataan pikkasen enemmän ja tarkemmin, jos oikein muistan. o_O
 
Minulla myös sokeritesti ohi. Ja jos minä selvisin siitä oksentamatta vaikka oksensin viikolle 17 ja oksennan edelleen (rv 26) jos liian pitkään syömättä niin kyllä selviätte!

Itse juomaa en voi sanoa pahaksi, makeaahan se on mutta verrattuna moneen muuhun litkuun mitä on joutunut elämän aikana juomaan niin ei tehnyt tiukkaa ja eihän sitä ole kun n.3 dl.

Illalla söin seiskan aikaan normaalia enemmän mahan ihan täyteen ja aamupalaa laukkuun mukaan, että sai heti syötyä!

Hieman jouduin testauksen loppuajasta oksennusta nieleskelemään mutta onneksi pysyi sisällä..
 
Tänään käyty neuvolassa hemppa 113 ja kuulemma ihan jees, mut meinaan kyl aloitella pientä rauta kuuria et saa varastot pullolleen rautaa ennen synnytystä kun kuitenkin siinä menee x määrä verta... Painoa tullu nyt 200g sitten edellisen neuvolan/lähtöpainoon, huraa nouseehan se:wink vaikka kyl luulen että syy tollekin löytyy nesteen kertymisestä käsiin/jalkoihin... Vauva oli hiukan ilkikurinen eikä ois millään halunnu että kuunnellaan sykkeitä vaan paukautti anturia ja ui karkuun:D sit ne paskemmat uutiset, mun verenpaineet huiteli siellä 140/90 ja virtsa prot 1+ , nyt pitäis käydä katsomassa labrat että jos sieltä löytyis syy proteiinille ja verenpaineiden syynäys pitää aloittaa ja tikutella pisua vähintään 1xvko... Jos vp ja prot vielä nousee niin sit yhteys neuvolaan ja lisäkäynti, muuten olis seuraava vasta maaliskuussa rv 30... Lasten 3/4v neuvolat tulee onneksi tohon väliin niin pääsee ainakin kuuntelemaan sydän ääniä ja juttelee pikaiseen omista oloista... Voi prkl jos tähän väliin nyt siunaantuu joku raskausmyrkytys, en ala!!!
Niin ja saatiin raskaustodistus, huomenna laittaan kelalle ja pomolle hakemusta menemään:D
Ps jos jollain kokemusta raskaus myrkytyksestä, kuulisin mielelläni:wink
 
Äippäx4 pidän peukkuja ettei oo raskausmyrktyksestä kyse! Miten meinasit sitä rautaa lisätä? Ihanko ruokavaliolla vai tabletteina? Mulla on kyl kieltämättä pyäriny tuo asia mielessä kun alusta asti ollu 111-113 ja neuvola ei sano mitään. Mullakin neuvola seuraavaks vast maaliskuun puolenvälin tienoilla, tosin on se ultra täs välis, Mut siellä kun ei sitte katella noita arvoja ollenkaan.. :/ oli muuten jännää ku pääs laittaa äippäpakkauksen tilauksee :) :Heartred hui :)
 
Miuq ajattelin sitä "ihmemehua" kokeilla jota täällä mainostettiin:wink et jos pullollisen hilpasis nyt ja toisen sit rv 35+ ja muuten sit siis terveellisesti ja noita kikherneitä :p miten nekin voi maistua niin hyvälle:)
 
Takaisin
Top