Toinen lapsi tulossa

Se, mitä itse aion ainakin painottaa kun tulevassa vauvaa ihmiset tulevat katsomaan, että esikkoa huomioidaan ensin. HÄN tajuaa, kun on vieraita, mutta vauva ei ymmärrä kuin tissin, puhtaan vaipan ja unien päälle :D

Vähän jännittää kertoa esikolle, vaikka olen varma, että tuosta tuloo ihan huippu isoveikka. Ei olla vielä esikollekaan puhuttu tulevasta lapsesta, halutaan odottaa vähän turvallisimmille viikoille. Sen jälkeen kun Topi saa tietää, niin koko kylä tietää :D
Nyt vaan toivotaan, että Turboananas pysyy kyydissä mukana.
 
Spunk, kiitsa :D

Tuli ihan siitä, kun mainitsin, että on olo kuin vatsassa olisi ananas joka pistelee pinnallaan ja sitten "lehtien" kärjillä. Turbo siitä, kun eihän tässä raskaaksi edes pitänyt tulla mutta kauheella rytinällä oireet puski päälle. :D
 
Eilen sitten esikoiselle kerrottiin, että hänestä tuloo isoveikka. Tyyppi otti uutisen melko rennosti, mutta kysymyksiä on alkanut sadella.
-koska vauva tulee
-missä vauva nukkuu
-onko se poika
-mikä sen nimeksi tulee
-onko mun pakko leikkiä sitten vaan vauvan kanssa

Ilmoitti myös, että jos vauva on poika, hän opettaa sitä lukemaan ja sen nimeksi tulee Pertti :p
Jätkä on tituleerannut itseään isoveljeksi nyt eilisillasta asti, halaillut mun mahaa ja mua. Tukinut ultrakuvaa ja ihmetellyt, miten pieni se vauva vielä onkaan.
 
Piikkipensas, meillä edessä kertominen esikoiselle perjantaina. Mennään silloin mun vanhempien hääpäivän viettoon ja siellä ajateltiin paljastaa asia heille, niin kerrotaan ensin tytölle kotona.
 
Piikkipensas täälläkin poika kutsui riiwiötä heti pertiksi :D
Meillä lapset otti asian tosi hyvin. Olivat molemmat innoissaan ja tyttö oli harmissaan kun ei saanut heti huomenna kailottaa ääneen kuinka hänestä on tulossa iso sisko :) ♡
 
Meillä on esikoinen nyt ottanut tavaksi huutaa mun suun kautta vauvalle hyvät yöt ja heipat. Kuulemma sitä kautta vauva kuulee paremmin, kun on vielä niin pieni masu :grin
Lisäksi poika ilmoitti, että 12 lasta on sitten hei ihan liikaa. Että ei aleta tehtailemaan niitä vauvoja. :wacky:
 
Tallaiset on ilmestyneet pojan huoneen oveen.
Vauvat kielletty-merkki
Ja alle 4-vuotiaat kielletty-kuva

:grin
 

Liitteet

  • IMG_8169.JPG
    IMG_8169.JPG
    150 KB · Katsottu: 22
  • IMG_8168.JPG
    IMG_8168.JPG
    116.3 KB · Katsottu: 22
LIIKKIS!
Mä heräsin tänään ennen poikaa, kamalaan päänsärkyyn. Joten olin sohvalla jo kun poika heräs. Hieman jätkis sitä harmitteli, mutta ei antanut kuitenkaan sen enempää häiritä. Kantoi meidän sänkytarjottimen mulle sohvalle ja läks keittiöön hääräämään.
"Mitähän sää äiti voit syyä, vai oksettaako vauva sua taas?"
Lupasin syödä mitä tahansa poika mulle kantaa.
Joten jätkä kuori porkkanan (niitä on mennyt muuten kilotolkulla), pesi vähän viinirypäleitä, toi lasin kylmää vettä ja sitten kaiveli piparimuotin ja teki mulle sydämen muotoisen voileivän :love7
Miten voi olla noin ihana pikkumies. (Just eilen tosin manasin herran jääräpäisyyttä melko lujaa... :grin)
Tietysti sitten oli korttikin koulussa askarreltu.
"ope itki kun se luki näitä meiän kortteja. Alkaako sunkin silmät nyt vuotaan. Mä tuon paperia valmiiksi ny kuitenkin"
Voi apua.
Oon mää jotakin oikein tehnyt jollakin kohtaa. Mun oma iso ekaluokkalainen.
 
Vaikka mun poikani on liikkis ja ihana ja sympaattinen. Osaa se olla myös haastava, jääräpäinen ja rauhaton. Ja valitettavasti pojan opettaja on sellainen nainen, joka ei osaa käsitellä vähääkään haastavampia tapauksia (emme siis ole ainut perhe, jolla on samoja ongelmia...). Nyt opettaja meinaa joka päivä laittaa kaksi viestiä wilmassa, miten poika käyttäytyy.
Olen samaa mieltä siinä, että meidän tulee tietää, miten koulussa menee ja miten poika siellä käyttäytyy, mutta en minä tai mieheni voida kotoa käsin vaikuttaa siihen, miten koulussa opettaja saa pojan aisoihin jos tämä kieltäytyy asiasta X tai Y. Toki, kotoahan moni asia lähtee, mutta jos kerran kotona nämä "kohtaukset" saadaan kuriin ja ylipäänsä homma toimii ja säännöt on selkeät, niin en minä tiedä, miten voin vaikuttaa enempää siihen kouluelämään. Puhutaan aika ajoin kotona, että koulussa ei ole aina kivaa ja asioita täyyty tehdä, vaikka ne ei kivoja olisikaan. Ja että opettajaa totellaan. "joo, kyllä mä tiedän. Ope on vaan tyhmä". Seeeelvä.

Mulla on näkemyseroja opettajan kanssa useista asioista, mutta en ole niitä kovaan ääneen laukonut. Tässä raskaushormonien vietävänä vaan pelkään, että jollakin kohtaa mulla menee kuppi nurin.

Yhdellä kohtaa saimme koko ajan viestiä, miten poika on rauhaton ja kiukuttelee. Jännästi emme olleet saaneet kuulla koko tarinaa, ennen kuin mutkan kautta, toiselta äidiltä. Toinen TODELLA rauhaton poika oli ottanut meidän pojan silmätikukseen ja tökki tätä tunneilla, repi repusta, tukisti, lällätteli yms. Pojat istuivat lähekkäin. Jännästi tämä ongelma ratkesi kun vaadin poikien erottamista eripuolille luokkaa. Meidän kundi oli kyllä välillä maininnut, ettei tästä pojasta pidä, mutta en ajatellut asiaa sen enempää.

Puuh.

Anteeksi avautuminen. Piti päästää vähän paineita.
 
Luin tuon etusivun jutun "näin toisen lapsen odotus eroaa ensimmäisestä"
En muuten allekirjoita oikeastaan mitään näistä kohdista!
Ja koska raskaushormonit, aloin vetää kierroksia tallaisesta yleistyksestä :laughing001
 
Nyt kun raskaudet on edenny taas jo pidemmälle ni miten olette ajatelleet sisarus+vauva yhdistelmän liikkumisen suhteen? Tähän asti oon ollu sitä mieltä että pärjätään rattailla (jotka saa makuuasentoon ja sinne paksu toppapussi) ja kantoliina/reppu+seisomalauta yhdistelmällä. Eilen aloin kuitenki miettimään että pärjäänkö kuitenkaan ja tarvitsisinko rattaat joihin saisi tarvittaessa sisaristuimen kiinni

Muokkaan vielä että meillä esikoinen on vauvan synnyttyä 2,5v. Toisaalta vielä tosi pieni mutta myös jo aika iso
 
Mun ei tartte onneksi miettiä tuollaisia ratas-yms juttuja kun esikko on jo 8,5-vuotias kun tää tulokas syntyy... paremminkin pitää yrittää pysyä kärryillä missä tuo jätkä viilettää ja kenen kanssa :rolleyes:
 
Onnellinen, toisaalta :D Nää on näitä lapsikohtasia asioita mut sitku tähän mun komboon lisätään uhmaikä niin en tiiä mihin pian joudun jos esikoinen päättää olla yhtä karkaileva ja korvat koristeena mallia vielä talvellakin :D Lähialueilla tietysti pärjäisi helposti seisomalaudalla mutta sitten kun ollaan koko päivä liikkeella rattailla niin ne olisi niitä tilanteita missä saattaisi kaivata esikoiselle paikkaa rattaissa.
 
Meillä esikoinen on vauvan synnyttyä 1v 11kk niin melkeinpä pakko ostaa sisarusrattaat. Meinasin ensin että oltais pärjätty pelkillä vaunuilla+seisomalauta yhdistelmällä mut kun hain pojan viime viikolla kävellen (1km matka) hoidosta ilman, että oli rattaita matkassa niin tulinkin toisiin aatoksiin. Kotimatkaan taittui aikaa nimittäin 45 min!
 
Mä oon edelleen vähän kahen vaiheilla. Kyselin samaa fbn talvivauvoista ja sieltä tuliki muutamia hyviä näkökantoja tuplien hyödyn suhteen jotka kerkes jo vahvistaa päätöstä mut edelleen mietin että jos kuitenki pärjäis. Mä toisaalta sit haluaisin emmaljungan super vikingit jotka on aika hintavat :D Eipä se hintakaa toisaalta jäis pahaks ku saisin nykyiset myytyä eka hyvällä hinnalla :wink
 
Itseä taas himottaa phil&tedsit ku kaverilla ne tuplina käytössä. Näyttäs siltä, että häneltä ne saisin ehken ostettua niin ei tarvitsisi uusina ostaa kun aika tyyriit on. Toisaalta sitten jos myis juuri nuo briot pois niin ehken raaskisi uutena ostaa:D on se vaikeaa nämä vaunuasiat:wink
 
Vaunut ja turvakaukalo on ollu vaikeimmat hankinnat, sittenkun lisää munlaisen joka ei meinaa saada päätöstä aikaan ni ei hyvä tuu :D Onhan tässä 3kk aikaa vielä päättää ja syntymänkin jälkeen pääsee ostamaan, tärkeintä on kuitenkin se että ne saa myös yhdelle lapselle käyttöön ettei tarvitse taas ostaa uusia kun eka ei enää tartte istuma paikkaa
 
Joko on esikoiset (muut sisarukset) valmistettu tulevaan vauvaan? Täällä tuo ei vielä tietenkään käsitä että vauva tulee asumaan eikä lähde pois mutta kovasti vauvan tavaroita tutkii ja puhuu vauva-si(s)kkosta. Pian pitäisi nostaa pinnasänky meidän huoneeseen jotta saadaan valmisteltua hänen päähänsä että vauva nukkuu meidän kanssa. Yksi päivä asiasta puhuin ja hän ei oikein näyttänyt sulattavan asiaa että hänellä on oma sänky omassa huoneessa ja vauva tulee meidän huoneeseen :D
Mielenkiinnolla odotan malttaako esikoinen nukkua omassa sängyssä, meidän huoneet on vastakkain ihan lähietäisyydellä ja ovet auki mutta olisi yöheräämisten kannalta parempi että nukkuisi omassaan eikä meidän välissä hätkähtelisi vauvan itkuun vaikka varmasti sekin alussa herättää ennenkun tottuu.

Esikoinen on nyt 2v4kk ja ollut muutaman kuukauden päiväkuiva mutta ollaan valmistauduttu siihen että taantumista voi vauvan myötä tulla. Hän on kovin kiinnostunut vauvoista ja hoitaakin omia pehmojaan kovasti, mun vanhempien luo unohdin varastosta löytyneen nuken jota hän hoiti siellä kyläillessä.
 
Takaisin
Top