Tammivauvansa menettäneille

Moikka,
 
Tänään olen hieman paremmalla mielellä, käväisin juuri lääkärissä ultrassa kun ma oli ihan hirveät vatsakivut.
Kohdussa kaikki kunnossa ja valmis uuteen raskauteen. Munasolu oli ma irronnut eli nyt alkaa sitten jännittävä 2vko.
Kova kipu oli vaan voimakas ovulaatio, niinhän se testikin sen näytti ma.
Katsotaan kuinka käy :)
 
Papu_ jaksamista sinulle ja toivon mukaan tulet raskaaksi pian uudelleen. Itselläni tosiaan rv7+2 (3.6) tehtiin keskeytys kun kohdussa ei kaikki ollut kunnossa. Nyt vasta tuntuu, että kaikki on ok.
 
Tulitikku, joko olet käynyt uudessa ultrassa? Onko kaikki kunnossa?
 
Onnellinen Tsuba
 
onnistuihan se :)
 
Toivottavasti nyt sitten tärppää...Papu_ tulehan heti kertomaan onko teillä sitten tärpännyt kun kerran ovis on ollut
 
Moi!
Kopioin tänne saman tekstin kun kirjoitin äsken tonne keskenmenopalstalle. Täällä onkin paljon vilkkaampaa keskustelua.
 
Hei siskot,

Kirjoittelin alkuperäisesti tammivaaveihin, mutta meille tuli keskenmeno kesäkuun puolessa välissä. Olin niin surullinen ja järkyttynyt asiasta, etten ole sen jälkeen käynyt Vau:n sivustoilla / keskustelupalstalla. Tänään ajattelin että haluan poistaa oman vauva-sivuston ja avautua tilanteestani. Olin tosin unohtonut salasanankin, niin isosti aivot löivät tyhjää kaikkeen vauva-aiheeseen liittyvissä asioissa.

Meillä oli nyt kolmas keskenmeno. Ensimmäinen oli tuulimuna, sitten varhainen km, ja nyt nähtiin ultrassa 11 viikolla 8+4 viikolla kuollut sikiö, kun menin naistentautien poliklinikalle ultraan.
Mulla ois ollut virallinen ultra vasta viikon päästä, mutta en voinut enää odottaa siihen asti. Näin kamalia kuolema unia viimeisen parin viikon aikana ja ne pahenivat koko ajan. Yksi aamu olin aivan itkuinen ja paniikissa, olin varma ettei kaikki ole hyvin. Päätin mennä sairaalaan ja itse asiassa sairaalan vessassa tuli ensimmäistä kertaa "kuollutta verta". No, siellä todettiin että sikiön kasvu oli pysähtynyt pari viikkoa aiemmin. Kyllä alitajunta on viisas, se lähettää paljon viestejä jos niitä vain kuuntelee. Niitä viestejä en olisi tosin halunnut vastaanottaa. Onko teillä muilla ollut etiäisiä tai unia. Lääkäri sanoi että se on aika tavallistakin, että moni nainen kertoo nähneensä unia kuolemasta. Mulla ei tosiaankaan ollut selkeitä viitteitä raskauden päättymisestä, mutta olin ollutkin vähäoireinen. Ainoastaan liikunta aiheutti järkyttäviä vatsakipuja, olisikohan siitä pitänyt osata huolestua??

Nyt olen jo ihan ok asian suhteen, vaikkakin joskus kirpaisee nähdä muiden odottajien tai lapsiperheiden onnea. Pelko siitä että jos me emme onnistukaan saamaan lasta, mitä sitten... Olen jo nuoresta asti ajatellut että haluan äidiksi ja toivon meille suht isoa perhettä. En kuitenkaan ole enää ihan nuori. Olemme kumpikin mieheni kanssa hurjan lapsirakkaita ja meidän perheessä on niin paljon tilaa ja rakkautta vauvalle. Minusta tuntuu etten juuri nyt tiedä mihin suuntaan kaiken rakkauden ja toiveet ja pettymykset ja.... Onneksi mieheni on hyvä keskustelija ja parisuhteemme on vakaalla pohjalla. Muuten olisin varmaan aika pirstaleina. 

Meille tuli aika lapsettomuustutkimuksiin automaattisesti koska kyseessä oli 3. km. Lokakuun alussa mennään sitten tutkimuksiin. Jännittää. Odotan sitä kuitenkin kärsimättömästi, sillä tietämättömyys on raskainta. Jos saadaan selville mahdollinen syy toistuviin keskenmenoihin, niin sitten voi taas miettiä jatkoja / hoitoja. Minulla on vakaa usko että kyllä meistä vielä vanhempia tulee, mutta en tiedä montako km:a kestän. Useassa paikassa puhutaan psyykkisen tuen merkityksestä toistuvien keskenmenojen yhteydessä, mutta ei meille ainakaan kukaan ole mitään tarjonnut. Nyt mieli on kuitenkin levollinen, mutta uskallankohan enää seuraavan raskauden aikana toivoa mitään. Tulee hieman hauraaksi asian suhteen.

Kiitos teidän kirjoituksista. Olen hurjan pahoillani kaikkien teidän menetysten ja pettymysten vuoksi, sanat eivät riitä ilmaisemaan yhteistä surua. Mielestäni on ihan ensiarvoisen tärkeää saada jakaa näitä elämän kipeimpiä asioita vertaistuen kanssa. Mun läheisellä tutulla on ollut lukemattomia km:ja, mutta väliin on ehtinyt syntyä myös kaksi ihanaa tervettä lasta. Heitä katsellessa muistutan itseäni ettei uskoa ja toivoa ja yritystä kannata luovuttaa.

Onnea kaikille uusiin yrityksiin!  
 
minäpä kirjoittelen tänne taas....toinen tuulimunaraskaus todettiin viime perjantaina kun viikkoja oli 10+1. voi sitä pettymyksen määrää. loma alkoi samana päivänä mutta tunnelmat on kaikkea muuta kuin hilpeät. 
 
Moi!

Voi että, tulitikku. Olen niin niin pahoillani..Pääsetkö kuinka toimenpiteeseen? Entä kuinka, ottaako ne sua tutkimuksiin? Vai oilkohan se että vasta 3:sta keskenmenosta otetaan tutkimuksiin. Toivon ehdottomasti ettei sellaista tule enää kellekään meistä! Kauheasti tsemppiä! Voimahali. Uskon, että meille kaikille vielä tulee ihana terve nyytti syliin. Se vain nyt antaa odotuttaa..
 
Pahoitteluni Anka ja Tulitikkulle taas kerran.
Tulitikku; olin jo niin onnellinen puolestasi, että melkein olin kateellinen sulle.
 
Meillä ei edelleenkään mitään tapahdu, tai siis tapahtui se ovulaatio 3.8 ja siitä sitten alkoin 10.8 menkat :( No nyt ainakin tiedän tarkan ajan milloin on kierron eka päivä. Se mua tässä askarruttaa miten menkat voi alkaa tasan 7pv oviksesta?
 
Nyt toivotaan kaikille vauva onnea oikein rutkasti sekä plussanneille liimaa :)
 
Positiivisin mielin kuitenkin eteenpäin...vaikka tuntuukin kidutukselta.
 
Tsuba
 
Heippa,
Voi ei tulitikku!!! Olin jo niin onnellinen sun puolesta kun raskauduit niin nopeasti uudestaan :( Ja pahoittelut muillekin uusille kirjoittelijoille. Mulla on ovis ajat lopuillaan ja parin viikon päästä näkee sit onko mitään saatu aikaseks. Olin jo pari pvää sitten tuntevinani oviksen, mutta en ole aivan varma...toivottavasti se oli sitä onpahan ainakin yritetty oikeaan aikaan. Jännä nähä..
 
Voi anka ja tulitikku [:(]
Mielessä pyörii paljon mitä sanois, mut kaikki tuntuu niin tyhjältä sanoa. Kovasti jaksamista teille!
 
Tulitikku: Mikä on sun vointi, onko kaikki mennyt ihan hyvin vaikkakin ikävää. Kerrohan itsestäsi heti kun jakselet.
 
moikka!

aika raskasta ollut ja loma meni ihan pipariksi. jotenkin luulin että tästä toisesta keskenmenosta selviäsi helpommalla muuta ihan väärin luulin...eipä muu auta ku vaan jatkaa eteenpäin.

sain kättäriltä lääkkeet vuodon aloittamiseksi mutta vuoto alkoikin sitten ihan itsestään joten uskalsin jättää lääkkeet ottamatta. vuoto oli tosi runsasta ja kivut melkoiset. onneksi kuitenkin vuotoa kesti vain noin viikon. tämän viikon torstaina on sitten jälkitarkastus, toivottavasti kohtu olisi tyhjentynyt kunnolla ettei tarviisi mitään lisä toimenpiteitä. peukut siis pystyyn!!

kiitos kaikille lohdutuksesta!!!
 
Tulitikku: mitä sulle sanottiin ultrassa/jälkitarkastuksessa? Täällä utelias "vili" kyselee. Mä kanssa pelkään sitä miten sen ottaa jos tulee vielä toinen km, vaikken vielä olekaan raskaana. Sulla onneksi tuli raskaus nopeasti uudelleen, mutta mulla alkoi vasta 10.8 menkat km jälkeen.

Millään en malttaisi odottaa, että pääsee testaamaan vaikka nyt onkin vasta 18kp menossa. Ollut vaan tosi outoja oireita. Mulla oli ovis silloin 2 tai 3.8 ja ihan selvä sellainen (tikulla varmistettu) mutta sitten 10.8 alkoi menkat, jotka oli normaalista poikkeavat kun vuotoa oli niukemmin ja se oli kamalan limaista. Nyt oviksen tikutin su aamulla ja eilen oli tosi kovat kivut alavatsassa, jotka jatkui vielä tänään mutta paljon miedompana. Huono olo ja muutenkin vatsa turvoksissa.

Toivokaamme nyt hyviä tärppejä kaikille ja palaillaan
 
Tsuba, harmi et sulla on kummallisesti tullu noi menkat ja kipujakin! toivottavasti kaikki on niin ku pitää ja tulisit mahd pian raskaaksi!! mulla oli kaikki kunnossa ja raskautta voi yrittää vaikka heti. sano kyllä et jos varman päälle haluaa ottaa niin odottais yhdet kuukautiset mut tuskinpa aletaan kortsujen kanssa leikkimään. tikutin tänään oviksen joten saas nähdä miten käy. pitäs vissiin sitä seksiäkin harrastaa ei kai pelkkä ovis riitä [:D] Vähän ollut hiljasta sillä rintamalla viime aikoina.

vaikka keskenmeno olikin taas todella vittumainen juttu níin pitää olla iloinen et taas pääsi niin "helpolla". kipuja oli jonkun verran mut en tarvinnut lääkitystä tai kaavintaa. henkisesti tää onkin sit ollut aika raskasta mutta kyllä se tästä kun arki alkaa taas rullaamaan. mut kyl tosi paljon pelottaa et joutuu kolmannen kerran kokemaan saman. eiköhän nää nyt riittäis!
 
Moi,
Ei ollut tärpännyt :(  No uuteen kiertoon taas... Tsuballe: Toivottavasti oireet ovat sitä itteensä ja saisit plussan. Ja Tulitikulle voimia, toivottavasti pian onnistaa ja pysyy mukana. Voi kumpa me kaikki saatais ens vuoden puolella ne pikku nyytit syliimme...huoh!
 
valkosipuli, harmi ettei tärpännyt! paljon onnea uuteen yritykseen!

toivottavasti kaikkia onnistais pian ja vaavi pysyisi matkassa!!!

mulla pitäs menkkojen alkaa pikkuhiljaa, en usko että nyt olen tullut raskaaksi heti km jälkeen. alkaisi vaan ne kuukautiset ni vois alottaa yrittämisen kunnolla. inhottavaa tää ainainen odottaminen...

voimia teille tytöt!
 
harmi Valkosipuli, ettei vielä ollut tärpännyt :( Toivottavasti kohta jo tärppää.

Kiitos Tulitikku nosta sanoista mitä laitoit tonne jo aikaisemmin.

Kohti uusia kuvioita ollaan menossa, viikon päästä sen näkee onko meillä tärpännyt (toisaaltaan en usko)

Nyt vaan kaikille oikein paljon plussa fiiliksiä ja tsemppiä, joskos vaikka saatais kaikki lähes yhtäaikaa tärppi :)

Hyvää päivän jatkoa ja palaillaan
 
heippa tytöt!

onko kenelläkään tärpännyt?

mä odottelen menkkoja.nyt on keskenmenosta kohta viisi viikkoa, niin sais jo alkaa. tein jo yhden raskaustestinkin mutta en ole raskaana. onko teillä kaikilla alkanut menkat normaalisti km:n jälkeen vai onko kukaan joutunut lääkkeillä ne aloittamaan?
mulle sano lääkäri et pitää mennä uudestaan lääkärille jos ei ole menkat alkaneet viiden viikon sisällä vuodon loppumisesta. siihen on vielä viikko joten onhan tässä vielä aikaa. ärsyttävää vaan tämmönen ku ei ole raskaana mut ei ala menkatkaan...
pitää vielä sit testailla myöhemmin jos ne menkat ei sieltä tule ja sit mennä lääkärille jos testi pysyy negatiivisenä.

onnea ja pidän teille peukkuja!!!
 
Moi,
Tulitikku: Mulla ainakin ollut ihan normi menkat heinä ja elokuussa, kierto ollut tavallista pidempi mut oon ovistuntemukset huomannu kuitenkin. Toivottavasti syyskuussa ei sitten tulisikaan enää...
 
Täällä kanssa yksi, jolla menkat taas alkoi ja uuteen kiertoon menossa.
Tulitikku: Mullahan meni ihan älyttömän kauan km jälkeen ennenkuin ne menkat alkoi, km oli 4.6 ja seuraavat menkat alkoi vasta 10.8. nekin terolutilla

Mulla oli ihan selvät ovisoireet ja tikutinkin oviksen pariviikkoa sitten su. Nyt oli kierto 30pv, clomien avulla...mitähän tästäkin tulee...ei lasta eikä p...aa.

Mulla on nyt miljoon rautaa tulessa samaan aikaan, jos vaikka alottais yrittäjänä ? kuka tietää, jos ei vauvaa ala kuulua niin sitten EHKÄ.

Koitetaan nyt tsempata toisiamme ja toivotaan paljon tärppejä ja Tulitukulle toivotaan niitä menkkoja (tietty raskaus olis mukavampi)

Palailen taas kunhan ehdin vähän paremmalla ajalla teitä moikkaamaan, välillä olen kyllä käynyt lukemassa teidän jutut, mutta en ole ehtinyt kirjoittaa.
 
Takaisin
Top