Tammivauvansa menettäneille

mulla ainakin auttoi se että katsoi tulevaisuuteen ja jaksoi uskoa että paremmat ajat ovat edessä. paskat fiilikset kyl oli. varsinkin vuodon aikana ja heti vuodon loppumisen jälkeen. aika kiree tunnelma oli kotona ku olin niiiiiiin kiukkunen koko ajan. mulla kävi kuitenkin hyvä tuuri kun tulin heti uudestaan raskaaksi. se helpottaa tosi paljon. tosin en kyllä osaa nauttia tästä koska sitä pelkää ettei tää tälläkään kertaa suju. toisaalta tällä kertaa keskenmeno ei olisi niin iso yllätys kun sen on jo kerran kokenut. mulla oli ainakin selvä että haluan heti yrittää uudestaan ja olen onnellinen että niin tehtiin. ei me kyllä mitään sellasta sovittu mutta jatkettiin elämää niin kuin ennenkin.

en voi muuta toivottaa kun voimia ja onnea! toivottavasti olo helpottaa ajan mittaan ja elämä alkaa taas hymyilemään.
 
Valkosipuli: Kiitos tiedoista, joita sait ja kerroit muillekin.
 
Mä en vaan jotenkaan usko, että vois ensinnäkin tapahtua ovulaatiota tm. ennen kuin menkat alkavat.
Ollaan kiltisti käytetty kumia, kuulemma raskaustesti voi näyttää vieläkin positiivista, vaikka mullakin on kohta 4vko aikaa kun cytotec-tyhjennystä aloiteltu. Hcg on kuitenkin ollut korkealla.
 
Mulla oli kyllä tossa yhtenä päivänä alavatsa kipuilua ja ajattelinkin, että nyt on tulossa kohtutulehdus...mutta olis voinut ollakin ovis? huu nous :)
 
Tuleekohan sitä niin varovaiseksi näissä asioissa, että ei enää usko mihinkään?
 
Tulitikku: Paljon onnea teille uudelleen raskautumisesta, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. Eiköhän me kaikki tulla perässä :)
 
Anolinno ja Janskuliini: Teille molemmille jaksamista menetyksen kanssa.
 
Ilmat on kyllä niin ihanat, että pois tieltä...eilen oltiin lasten kanssa Yyterissä koko päivän, vähän on selkä palanut vaikka en ollutkaan paljoa selkä aurinkoonpäin. Rasvaakin laitettiin jatkuvasti. 
 
Pahoittelut ja jaksamista pienen menettäneille,kyllä se on rankka kokemus [:(]. Mulla vuoto loppui viikossa ja sen jälkeen ollaan elelty taas ihan normaalisti,ilman kumia. Olen uinut järvessä yms...luulisi että jos olisi tulehdus tullut niin olis jo oireita. Onnea Tulitikulle,olipas ihana lukea tuollaisia uutisia täältä [:)],yritetään tulla perässä...ens viikol viel verikoe ja sitten voin toivottavasti kunnolla alkaa miettimään tulevaa. Toivottavasti on hormooni kadonnut jo. Jaksamista kaikille!
 
valkosipuli, tsemppiä vaan uuteen yritykseen! vähän mietin eka et viittinkö tänne kirjottaa uudesta raskautumisesta mut hyvä jos se kannustaa!!! pidän teille kaikille peukkuja pystyssä!
 
Voimia kaikille hyviin ja huonoihin hetkiin!
Kerkesin myös hetken tammivauvoissa viettämään kunnes koin 21.5. keskenmenon. Onneksi tapahtui ihan luonnollisesti ja melko kivuttomasti. Vuotoa tuli vain parina päivänä.
Ultrassa minulle myös kerrottiin että heti voi alkaa yrittämään uudestaan ja niinhän teimmekin [:)]
Olo tuntui ensin niin toivottomalta kun oli vuosi yritetty ja käy niin ikävästi. Aivan uskomotonta mutta olen jälleen raskaana
Vaikka ei oikein vielä osaa iloita kovin asiasta mutta neuvolassa ovat olleet oikein mukavia! Sanoivat heti rohkeasti että kyllä se seillä pysyy ja antoivat heti varhaisultra ajan. Sinne olen menossa ensi ke kun tulee 7viikkoa täyteen.
Joten tsemppiä kaikille muillekin uusiin koitoksiin!!
 
aivan mahtavaa Elisabet!!! millois sulla olis sit la? mullakin ensi viikolla varhaisultra!
 
Onnittelut Elisabetillekin! Verikoe otettu ja nyt odotan tuloksia valmistuvaksi,iltapväl pitäis olla. Ollut eilen vähän niinkuin ovistuntemuksia... Mulla aika helpolla tyhjenty ja vuotokaan ei kestänyt kauaa joten kai se kroppa palailee nopsaan normitilaan...hope so! Kevät vauvan haaveilu käynnissä [:)] , voi kun onnistuis. Toivotaan että päästäis pian kaikki tonne odotuspuolelle ja kaikki menis hyvin ens kerralla[:)]
 
Ihanaa teille, jotka jo olette raskautuneet uudelleen.
 
Tulitikku: kyllä mä nyt uskon, että ovis ym voi tapahtua ennen menkkoja. Sain ti viimeisen verikokeen tuloksen ja Hcg oli hyvin laskenut. Ohjeeksi sain ettei enää tarvi käyttää kumia.
Eilen oli ovis tuntemuksia ja tein ovistestin ja positiivinen oli :)
Illalla "hommissa" ja nyt odotellaan sitten 2vko että onko onnistanut...hope so.
Tulehan kertomaan miten ultrassa meni, saitko sen kunnalliselle puolelle vai menitkö yksityiselle?
 
Nyt en sitten vaan tiedä miten se la lasketaan kun ei oo menkkoja mistä laskea. Kävin katsomassa hedelmöittymisen mukaan la:ta, niin menee 31.3 tai 1.4, heh aprillipäivänähän se olisikin kiva.
 
Mutta ei liikaa toiveita omalle kohdalleni kuitenkaan, vaikka onhan se kiva ajatella kaikkia ihania asioita.
 
 
 
heippa!

tsuba, tsemppiä ja toivotaan et tuut kans heti raskaaksi! mahtavaa! se la lasketaan kuulema keskenmenon jälkeen keskenmenon ensimmäisestä päivästä, ihan niin kuin ne olisivat kuukautiset. näin minua ainakin informoitiin.

tulen heti ma kertomaan mitä ultrassa näkyi oli uutiset hyviä tai huonoja. varasin ihan yksityiseltä, en viitsinyt edes kunnalliselta kysyä kun eka neuvola aikakin meni elokuulle.
 
tänään oli toinen aika neuvolassa, ei saanut sydänääniä kuulumaan ja lähetti mut naistenklinikalle ultraan.
siellä todettiin vauvan olleen kuolleen mahassa jo 4 viikkoa.
pahoinvointini kesti viikoilla 13+, jonka jälkeen olin täysin oireeton eikä masu ehtinyt kasvaa lainkaan..
Rv olivat tänään 16+3, ja sikiö vastasi viikkoja 12+.. en ollut uskoa sitä todeksi kunnes kätilö ilmoitti että nyt sitten joudun synnyttämään pikkuisen ulos loppuviikosta. lääkkeiden avulla käynnistetään synnytys.. kenellekkään ei pitäis ikinä käydä näin, elämäni ehdottomasti kauhein asia... itkua ei voi lopettaa, kaipaan vauvaani vaikka en häntä vielä tuntenutkaan.
 
oonamaria, en voi edes kuvitella miltä susta tuntuu!! noin pitkälle kun pääsee niin luulisi jo olevansa "turvallisilla vesillä". mutta ikinä ei tiedä miten käy. voimia tulevaan koitokseen!! paljon haleja!!!


mun ultra ei mennyt ihan niin ku piti. viikkoja ei ollutkaan tarpeeksi joten ei pystytty sanomaan onko kaikki hyvin vai ei. olihan siellä ruskuaispussi jne mutta ei vielä sydänääniä. hukkaan meni siis se reissu ja rahat. sovittiinkin nyt ettei mennä toiseen ultraan yksityiselle vaan odotetaan neuvolan ultraa.
 
Moi,en ole ehtinyt koneelle pitkään aikaan. Tsemppiä Tsuballe mä täällä odotan menkkoja ens viikolla alkavaks,jännää. Pidän peukut pystyssä Tulitikku että sulla on kaikki kunnossa ja että ens ultrassa näät sen pienen sydämen läpättävän. Mulla oli kans hormoonit jo nollilla viime viikon verikokeessa. Voimia Oonamaria! Tosi kamala juttu, koita jaksaa...[:(]
 
Moikka kaikille,

Mä tein eilen testin ja siinä oli haamuviiva, mutta sen kyllä näki ihan hyvin. Oonkohan mä oikeesti raskaana?
Pitää tehdä su uusi testi jos vaikka haamu olisi kunnon viiva?

Nyt en oikein vielä tiedä kuulunko nyt sitten maalis vai huhti vauvoille :) La olis joko 31.3 tai 1.4 heh aprillipäivänä olis kiva :)

Kaikille onnea ja menestystä jatkossa...minä tässä hieman vielä pohdin ja sitten palaan kuvioihin kun olen asiasta varma.
 
Moikka taas,

tänään soitin klinikalle, jossa juttelin kätilön kanssa.
Eli jos tämän viikon aikana ei menkat ala niin sitten teen uuden testin ens ti-ke.
Jos edelleen plusssa niin varaan ajan ultraan, seuraavan viikon alkuun.
Joskun raskaushormoni keskenmenon jälkeen näyttää testissä plussaa (jos ei ole vielä kokonaan poistunut elimistöstä, mulla oli 3vko sitten vielä 600 se arvo).
Ovulaatiotesti ei kyllä näyttäisi plussaa jos sitä ei tapahtuisi...mulla oli ihan selvä plussa silloin 3vko sitten ovistestissä. Oviskivut kesti sen 2 päivää kuten normistikin
Mulla ei kyllä ole minkään valtakunnan oireita, ei rinnat arat tms. vähän alavatsassa nippailuja siinä kaikki.
Nyt kyllä jännittää ihan sikana.

Mä en vielä uskalla ees liittyä mihinkään uuteen ryhmään ennekuin asia on varmistettu.
 
tsuba, toivottavasti siellä olis pienen pieni ihmisen alku eikä vaan vanhoja raskaushormoneja kummittelemassa! pidän peukkuja pystyssä! tuu sit heti kertomaan miten kävi!
 
Nyt en enää usko olevani raskaana, Hcg oli eilen 32...sain terolutin jos vaikka kuukautiset alkais sillä?
En enää tiedä mihin uskoa, toisilla Hcg voi olla noin matala, mutta jos viikkoja olis se 5+1 niin pitäis kuulemma olla paljon enemmän :(

En tiedä mahassa edelleen outo olo, eikä mitään oireita.
Eikä tietoakaan menkoista.

Palataan ensi viikolla asiaan.
 
Heippa kaikille ja osanotto vauvansa menettäneille ja onnea kaikille uuteen yritykseen!

Minä olin myös tammivaavien puolella, mutta 17.6 1.ultrassa todettiin alkion kuolleen jo 8rv kohtuun. Ensimmäiset kk tul 5 vkoa kaavinnasta ja nyt olisi ovulaatio meneillään ja kovasti yritetään, josko tärppäisi uudestaan.

Kokemus on ollut todella rankka ja lähipiirissä ystäväni ovat raskautuneet keskenmenoni jälkeen. On ollut tosi rankkaa katsoa heidän iloaan.. Mutta ehkäpä mekin vielä saadaan kokea se onni. Keskenmenoa ajattelee joka päivä, muttei olo enää ole niin tuskainen. Uskon, että paras lääke keskenmenoon on juuri se uusi raskaus.

Onnea kaikille uuteen yritykseen ja onnea myös uudestaan raskautuneille!
 
papu_, toivottavasti raskautuisit mahd pian, se tosiaan on hyvä lääke! ja niinhän ne sanoo et helposti tulee raskaaksi keskenmenon jälkeen!!

tiedän mitä tarkoitat et on hankalaa seurata muitten onnea. veljen vaimo on (taas) raskaana ja kyl suretti ja ärsytti seurata vierestä kun toisen raskaus jatkuu mut oma ei. enhän toki heille keskenmenoa toivonut mutta ei oikein jaksanut iloita tai edes puhu asiasta, en oikeestaan halunnut nähdä niitä ollenkaan....
 
Takaisin
Top