Tammikuun turinat

Tänään otettu elämäni kalleimmat veriputkilot... nipt testin vastaus tulee sit ensi viikolla. Jännittää...
Yllättäen löytyi ultrassa tänään myooma kohdussa. Tosin ei kuulemma haittaa eikä ainakaan vaikuttanut vauvaakaan haittaavan. Kauhee meno toisella.
 
Joo kahet äitiyshousut ostin jo monta viikkoa sitten :D mahtuu hyvin turvotusmasu :D vanhat pökät painoi ikävästi just kohdun kohdalta ni ne piti sysätä sivuun ainaki syksyyn asti.
 
Mulla on edellisestä raskaudesta äitiys-& imetysvaatetta tallessa jonkun verran ja jotain oon ostanu jos on alessa tai kirpparilla vastaan tullut. H&M:ltä oli pakko ostaa pitkä imetysmekko kun rakastuin siihen kuosiin, voisin pitää muutenkin :D

Terkkuja sokerirasituksesta btw. Taas on litkut vaihtuneet, oli ehkä jopa parempaa se viimeks ollut sitruunanmakuinen, mutta hyvin uppoaa tuokin :D
 
Eniten ehkä pelottaa se pomolle kertominen, se ei tuu ilahtuu - voihan se esittää onnellista mut ei se ole.. Saikkuakaan viitsi ottaa ihan pienellä syyllä kun saattaa ruveta räyhäämään saikkulapusta, viimeks vein saikku lapun kun Mummo nukkui pois ja oli mulle kun toinen äiti - en olis pystynyt töissä itkultani olemaan. Pahoitteli ensin ja vittuili sit et onneks on näitä sijaisia joihin voi luottaa tällaisissa äkkinäisissä tilanteissa yms...
Onneks mun paras kaveri/työkaveri tulee mun kans sinne keskusteluun mukaan - yksin en uskaltais mennä.
 
Ai kauheeta millanen pomo :sad001 Tsemppiä kertomiseen. Mä meinasin ens viikolla tempasta kertoa. Ei oikeastaan ahdista eikä jännitä. Mä oon ihan kamala mutta odotan aika kovasti toukokuuta ja sitä että äitiysloma alkaa...
 
Joo onneks pääsen nyt eroon tuosta työpaikasta. En aio palata takaisin enää, paska palkka ja hirvee duunimäärä ja vittuilut saat palkaksi vaikka kaikkes yrität asiakkaiden eteen..
 
Mä oon nyt hoitovapaalla ja pelottaa ihan hirveesti käydä pomolle kertoo tästä. Viime raskaudessa näytteli iloista pari päivää mut siitä lähtien se on sit syrjinyt minua, ja puhu minun asioista toisille vaikka luulin että sillä on vaitiolovelvollisuus. Ja huutaa syyttä. Onneks mies tulee mukaan kertomaan.
 
Minäkin hoitovapaalla. Ehdin olla uudessa työpaikassa 6 kk ennen kuin jäin supistusten takia sairaslomalle. Siitä onkin nyt vierähtänyt kaksi vuotta. Kesään asti hoitovapaalla. Tosi mukavaa ilmoittaa, että olen seuraavankin lukuvuoden poissa. Ei ole ystäviä työpaikalla, kun aloitin siellä ja oli hirveää pahoinvointia, niin sosialisointi oli aika vähäistä. No, ei mahda mitään. Täytynee vaan jossain vaiheessa ilmoittaa, että ehtivät palkata sijaisen...
 
Muakin jännittää kertoo, en vaan oikeen tiiä miks. Ehkä ku tammikuun alusta tuli "ylennys", et heti jään sit pois. Seur neuvolan jälkee pakotan itteni kertomaan eli rv16.. tasan puoli vuotta laskettuun :)
 
Olin aamulla sokerirasituksessa ja se sujui ihan hyvin vaikka nälkä olikin kova. Aluksi oli heikko olo, mutta ehkä se sokerijuoma helpotti vähän oloa.
Iltapäivällä neuvolatäti laittoi viestin, että kaikki arvot oli hyvät!

Viikonloppuna pitäisi käydä housuostoksilla. Kirppareilta jo etsin, muttei sopivia löytynyt. Täytyy suunnata H&M:lle.
 
Kaikille housuja etsiville, suosittelen Mamalicious merkkisiä tosi joustavia farkkuja. Ite en tykkää niist lärpäkkeistä mitkä tulee koko vatsan päälle, niin ko. farkut on tosi kivat kun niissä on vaan sellaset joustavat osiot lantiolla.
Bebes.fi löytyy iso valikoima ja ainaki Kampissa on niiden myymälä, myös jotkut NameItit myy niitä :)
 
Ite löysin muutama viikko sit sellaset just mun kokoo kolmella eurolla kirpparilta :) Mut Itiksen NameIt ainakin myy niitä nyt puoleen hintaan, ilman alennusta ne on siis ~40-60e
 
Ite löysin muutama viikko sit sellaset just mun kokoo kolmella eurolla kirpparilta :) Mut Itiksen NameIt ainakin myy niitä nyt puoleen hintaan, ilman alennusta ne on siis ~40-60e

Emmä ainakaan raaski niistä niin paljon maksaa. Noi 15e housut oli hieno löytö kyllä hm:ltä. Ja niitä masutuubeja pitää tilata kun löysin yhdestä nettikaupasta halvalla niitä :)
 
Miekää en mamma vaatteisiin laita hirveesti rahaa. Esikoisestaki vissii 60€ yht. Talvitakki, masu tuubi, toppahousut, yöpaita. Sillon kolusin aleja.
 
Mäki sain sokerirasituksesta nyt normaalit tulokset! Mikä on siis suuri voitto, koska viime raskaudessa mulla oli rad ja oon nyt sen jälkeen laihduttanu, viime kesästä -13kg. Tiedän et jos on raipumus vahva ni se seuraava rasitus voi narahtaa vaikka itse tekis mitä, mutta nautin nyt tästä saavutuksesta :)

Mulla ei kans kertakaikkiaan oo varaa ostaa mitään äitiysvaatteita uutena. Viime raskauteen ostin kaverilta talvikantotakin; se menee raskausaikana ja on älykätevä sit vauvan kanssa. Varmaan isoin hankinta. Nyt tuskin tarvii kauheesti mitään hankkia kun on jo varastoa. Housuja mulla ei oo ainoitakaan, en käytä. Sain halvalla housujen jatkopaloja ja mietin et kiva ku mul taitaa muutenki olla vaan yhet toppikset missä niitä käyttää :D Kollarit mahan alla mennään.
 
Mulla ois vara, mutta en näe itse mieltä ostaa vähän ajan takia. Mieluummin käytön ne rahat tarvikkeisiin :) Loppuraskauden kuljin esikoisesta miehen takissa, kun kevät lämpes ja miehen collareis :D
 
Mä kävin hm liikkeessä, löysin kans 19 e normihintaiset farkut. Muuta tuskin tarviin, kun tykkään käyttää tunikoita ja löysempiä paitoja ja sit on kohta jo kevät, niin mekot ja legginsit ovat hyvät
 
Mä oon ostanut hmltä kahdet mammahousut ~30€ kpl ja sitten ostin mammasukkahousuja ja pari ihan normi trikoomekkoa, joihin mahtuu masu pitkään mukavasti. Kesällä saa sitten käyttää maximekkoja :) kahdet mammahousut olis vielä haaveissa, farkut ja vaaleat. Pitää taas laittaa hmlle tilausta. Mulle nätit vaatteet on tärkeitä niin ostan ihan mielellään mammahousuja, toivottavasti niille on käyttöä toisenkin kerran ja aina voi myydä :)
 
Takaisin
Top