Tammikuun turinat

Joo, nla täti sano, että mie voisin jo pitää jos pitäis vatsalihaksia jotenki kasassa. En oo vaa jaksan ettiä :D
 
Huhhhuh miten stressaava päivä. Olen päiväkodissa töissä, mennessäni töihin kuulin että yhdellä lapsella todettu parvorokko. Googlettelun jälkeen pelko persiissä odottelin neuvolan soittoaikaa. Sieltä vastasi opiskelija, joka ei tiennyt miten toimia, lupasi soittaa takaisin keskusteltuaan ohjaajansa kanssa. No sitten sain ohjeen mennä verikokeeseen, mistä katsotaan olenko sairastanut sen joskus oireettomana (oireellisena en) ja saanut immuniteetin tai olenko sairastunut para-aikaa vai ei kumpikaan tällä hetkellä..jos sairastan niin siitten sikiön seuranta äitipolilla, koska vaarana on sikiön anemia tai sydänlihastulehdus. Tämmöstä pientä huolta tässä :sad001 rv 24 jälkeen ei ole parvo haitallinen sikiölle, nyt vasta 14+6. Keskenmenoriski olisi jos olisi vähemmän viikkoja. Kerroinpa sitten työkavereille raskaudesta kun en enää voinut salata, kun tämmönen riski..
 
Tsemppiä Penni! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Saatko ottaa sairaslomaa lapsen sairastumisen takia (olla pois töistä)?
 
Mulla on Penni ollut sama tilanne, mutta onneksi silloin verikokeessa paljastui jo sairastettu aiempi infektio ja siten immuniteetti. Ymmärsin, että aika usea sen on aikoinaan lapsena/nuorena sairastanut. Toivotaan ettei sun tarvitsisi turhaan huolehtia!
 
Iltaa,
Täällä ensimmäisen odottaja, sain itseni vihdoin lisättyä käyttäjäksi foorumille. Pari ekaa kuukautta meni kauhun sekaisin tuntein raskaudesta, raskautuminen tapahtui "jotenkin niin äkkiä" vaikka olihan tätä jo ehditty toivoa ja suunnitellakin. Nyt on jo hyvä mieli, hyvät fiilikset ja ekat pienet vaateostoksetkin jo tehty. Tällä hetkellä rv 16 ja mielenkiinnolla seurataan mitä tuleman pitää. Mies on (onneksi) innoissaan asiasta ja tukee mua kaikin tavoin :)

Mukavaa alkanutta vuotta ja onnea kaikille! :)
 
Neuvolan täti eli opiskelija ohimennen mainitsi tästä sairaslomasta ja kun tarkempia tietoja kyselin että pitääkö olla epidemia tms niin ei oikeen osannut sanoa juuta ei jaata. Mutta katotaan mitä tuo verikoe sanoo, peukut pystyssä että immuniteetti löytyy..! Jos ei ole immuniteettia enkä sairasta sitä nyt, niin ensi tiistain neuvolakäynnillä kyllä selvitän juurta jaksain asian ja juurikin tuon sairasloman. Tottahan sekin että parvon voi napata vaikka kaupasta mutta eiköhän se todennäköisempää ole, että saan sen lapselta ketä hoidan ja sylittelen.. yritän olla menettämättä yöunia, labraan menen jonottamaan heti aamuseiskalta.
 
Kiitos. On kyllä, muutenkin stressaavaa aikaa saati sitten että tämmöstä lisähuolta :sad001
 
Mä en kestä enää. Eilen meidän piti saada nipt testin tulokset ja soitin klo 10kuten sovittu. No lääkäri ei kuulemma ollut paikalla. Soita uudestaan 10.25. Ok. Soitin ja vain kuullakseni että lääkäri kertoo ettei tulos ole vielä valmistunut. Tänään uudestaan. En kyllä suostu enää viikkoa odottamaan että saan tietää kun tämä lääkäri paikalla vaan ti ja ke. Vielä 2 ja puol tuntia!!!!
 
Mä odottelen parvorokkotuloksia, max 6 työpäivää menee. Tiistaina on neuvola, jospa ne sillon olis tullu.
 
Minäkin sitten aattelin kirjotella jotain, jonkin aikaa oon lueskellu tejän kirjotuksia :)
Tänään 16+5 ja alkaa jo hengästyttää suuremmat rasitukset :wink yhtäkkiä pompahtanu tuo kunnon mahakin esiin, mieskin tuumas et kylläpäs se jo näkyykin. Neljättä odotan.
Aikasemmissa raskauksissa oon käyny kahdesti sokeiraituksissa iskän 2.tyypin diabeteksen takia, ja ain on sokerit ollu kunnossa. Nyt sitten nvlasta sano et eiköhän se riitä jos kerran käyt puoli välissä raskautta. Sehän sopii mulle, vaikkei se sokerirasitus ole mulle paha ollutkaan. Viimeksi kerkesin kutoa vauvvelille pipoa pitkän pätkän. :happy:
 
Nallenäiti, tuo nipt-tuloksien odottelu on niin raastavaa! Meillä meni 15 päivää saada tulokset ja asumme kuitenkin täällä lähempänä nipt-labroja, ettei näytteen kuljetukseen tulisi ainakaan mennä kovin paljon pidempää aikaa (suomestakin ymmärtääkseni lähetetään tänne puolen maapalloa nämä näytteet).
Puhuin suoraan labran kanssa puhelimessa yli viikon odoteltuani ja he kertoivat, että 10 arkipäivän(!) näytteen käsittelyaika alkaa siitä kun he saavat näytteen ja oma näytteeni matkusti heille 4 päivää. Jotkut olivat saaneet tulokset jo alle viikossa. Pitkiä päiviä, koita kestää :Heartred
 
En tiedä mihin kategoriaan kuuluu mutta ehkäpä näihin turinoihin.
Onko suosituksia liukuvoiteeksi? Sellanen hajuton, mauton, allergiavapaa (?) ja turvallinen raskauden aikana käytettäväksi? Varmasti neuvovat myös apteekissa mutta haluaisin etukäteen tietää vaihtoehdoista enkä mennä sinne kyselemään ilman minkäännäköstä tietoa.
 
En tiedä mihin kategoriaan kuuluu mutta ehkäpä näihin turinoihin.
Onko suosituksia liukuvoiteeksi? Sellanen hajuton, mauton, allergiavapaa (?) ja turvallinen raskauden aikana käytettäväksi? Varmasti neuvovat myös apteekissa mutta haluaisin etukäteen tietää vaihtoehdoista enkä mennä sinne kyselemään ilman minkäännäköstä tietoa.
Ceridal öljy on hyvä.
 
Takaisin
Top