Tammikuun tarinat

jaa että tänne on kaikki eksynyt syyskuista no kait sitä sit itsaekkin pitää tulla eittei yksin juoruile entisellä sivulla :)... minulla tosiaan on vuotoa ollut nyt jo kohta kaksiviikkoa ei kovaa mut oli vähän kovempaa nyt perjantaina ja kävin kyssillä jossa tutkittiin mistä voisi johtua otettin näytteitä mut näytteissä ei ollut mitään eli ei ole mitään bakteeria sielä... kiireellisenä olen nyt ultraan menossa perjantaina ja vähän pelottaa et mitä jos sielä ei olekkaan enään ketään mut toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. perjantaina viimeistään lisä tietoa joudutaanko mihen kanssa takaisin kuumeilijoihin emoticon
 
Oooo, ihanaa saada uusia syyskuulaisia! Tervetuloa ja tuhannesti onnea plussasta!! emoticon

Masusta.. Mulla ainakin on ihan hillitön maha varsinkin iltaisin! Näyttää ihan siltä kuin esikoista odottaessa joskus 20+ viikoilla :D Turvotustahan se on kaikki. Esikoisesta muistelisin, että joskus rv12 alko näkyä vauvamasu. Saa nähä milloin nyt alkaa näkyä. Kaikki edelliset raskauskilot (15kg) on kyllä karisseet, mutta on toi masu vielä vähän löllö.
 
Heippa ja isot morot myös uusille syyskuulaisille.

Minä kävin eilen ultrassa. Ja oho. Siellä se oli, oikeassa paikassa, ei missään munatorvessa, koko vastasi viikkoja, sykkikin vielä ihan silmillä havaittavasti. Sain oikeen kuvan mukaan. Kävin näytin sitä heti tulevalle isille sen työpaikalla. Tämä lähti hieman hämillään palaveriin ja minä suoraan työhaastatteluun :D

Olo on niin vellotus koko ajan. Ja vetämätön. Ja vihaan töitä ja maailmaa. Onko se sitä berberiin ammuttua? Onneksi välillä kompensoin itkeskelemällä. Heh

Mukavaa päivänjatkoa ja kirjootellaan!
 
Löysinhän minäkin tänne Tammikuun tarinat-puolelleemoticon
Sannalle kovasti tsemppiä, peukut on pystyssä että kaikki on hyvin! Mullakin on kovaa turvotusta ollu iltaisin ja housut, jotka kiristää alavatsaa on vaihtuneet joustaviin pöksyihin,mutta mitää kumpua ei oo vielä nähtävissä. Yritän arvuutella täällä joka päivä mitähän tänään tekis mieli syödä, kun ei oikein mikään tunnu maistuvanemoticon   Varhaisultran mukaan viikkoja olisi nyt 8+5 ja ens viikolla eka neuvola, kivaa! Ei malttais millään oottaaemoticon
 
Noni kävin sit vohdoin lääkärissä tän taudin takia ja viikkohan sielt heti rapsahti saikkua ja sano et kaveri on iha kunnossa vaikka olisinki missä taudissa vaan paitsi rokkotaudeissa. 
Mut on tää kyl nii hirvee tauti että oksat pois. yöllä nukuin sohvalla istualtee koska muuten ei pystynyt :/ 38 kuumetta ollut yöllä myös ja oon houraillu tääl jtn. En ollut juonut myöskään mitään kun ei voimia ollut hakea vettä mut ukkohan sit auttoi mua.

Ylihuomenna neuvola ja sit saan tietää koska ultra, tai ainaski toivotaan niin. Ja toivottavasti kaikki on oikeesti täällä kunnossa. Mä jo kuvittelin et mun kuume sulattais pienen pois.

 
Hele, ihanaa että pikkunen on oikeessa paikassa ja kaikki on hyvin!
Ja Eeville kovasti paranemisia!!!!

Mulla oli just eka neuvolakäynti ja hyvillä mielin olen :D
Kaiken maailman jutuista juteltiin ja sain paljon tietoa ja muutamia vihkosia kotiin :) Verikoe, hemoglobiini ja pissanäyte otettiin, punnittiin.... Mitäs sit.....
Lääkäriajan sain reilun kahen viikon päähän 10.2. ja ultrakutsua odotellaan rv12:sta (tosin kuulemma toi lääkäri saattaa jo ultrata). Seuraava neuvola on maaliskuussa ja sinne hoitsu toivo isukkiakin mukaan et saadaan yhessä jutskailla :)
Kovasti nyt ollaan sitä mieltä et mentäis varhaisultraan, voisinpa ehkä tänään varata sinne ajan....

Ja pikkanen muokkaus :) Hoitsun laskelmien mukaan la oiski jo 5.9. eli nyt ois rv 8+1 menossa....

Mut nyt töihin :)
 
Ihania uutisia Hele ! Hyvä että kaikki hyvin! emoticon

Kaksi päivää ultraan! Niin se aika vaan pikkuhiljaa kuluu. Sillon kun varattiin toi uusi aika niin tuntu että viikko on ikuisuus.

Nyt olis lumityöt tehty. Tuntu kyllä aika turhalta kun koko ajan tupruttaa lisää lunta. Illalla varmaan täytyy käydä uudestaan. Parempi tehdä osissa niin ei oo niin raskasta.

Noi mun ihmettelemät masun pistoskivut meni sitten eilen aika pian ohi. Luulisin että oli vaan joku lihaspistos.

Yllätävä soitto saapui...nyt täytyy lähteä hakemaan mies kotio. Oli tullut kipeeksi ja sairaslomaa napsahti. Tämäpä iloinen yllätys! :) (vaik eihän se tietysti koskaan oo kiva olla kipeenä :p)
 
täällähän on hyviä uutisia suunnalta sun toiselta emoticon

mayday,meill onki samana päivänä lääkärineuvola! :)) mulle kans sanottiin et kuunnellaan sydänäänet silloin ja jos niitä ei jostain syystä saada kuuluviin vielä niin sit katotaan ultralla :) ootan ihan innolla! ja minull on niskapoimu ultra 15.2! ja ku näkyy meillä olevan vaan päivä eroo niin sähän pääset kans hei jo varaan tota ultra aikaa!
 
Xiina, kivaa, me ollaanki samanaikaisia :) Mun ei tarvi varata aikaa sinne niskapoimu-ultraan vaan hoitsu lähettää sinne nyt lähetteen ja mulle tulee sit kotiin kutsukirje. Et näin täälläpäin :)

Yök kun yököttää.... En kyl tajuu mitä semmosta muka söin töissä et rupes niin ällöttää ja heikottaa. Ja just ku kehuin neuvolas ettei pahaa oloa oo ollu juuri lainkaan :D
 
Minä sain sitten tänään huonoja uutisia. Eilen alkoi harmaa (?) vuoto ja tänään kävin gynekologilla. Ultrasi ja katsoi, että sikiöpussi löytyy, muttei muuta. Sanoi, että vuoto on varmaan alkava keskenmeno. Eli alkio ei ole lähtenyt kehittymään, kun ei vieläkään näy ultrassa, nyt pitäisi olla 6+6. Jos ei nyt itsestään tyhjene viikossa, niin tarttee alkaa keskeyttämään.

Luulin, että olisin ottanut tämän keskenmenon paljon raskaammin. Totta kai harmittaa ja surettaa, kun on tätä pelännyt ja jännittänyt kolmatta viikkoa. Mutta meillä nyt kuitenkin on kaksi poikaa, niin se kyllä helpottaa oloa. Katsotaan, jos vielä myöhemmin yritämme uudestaan...

Onnea ja iloa matkaan teille muille!
 
Voi harmi Buu ja tsemppiä!


Nyt sen vihdoin tein, varasin ajan varhaisultraan emoticon 
Torstaina olis aika eli siis jo ylihuomenna :D Hui!
Sen jälkeen ehkä vois sit kattella tota tickeriä uusiks x)
 
sekoilin tuossa alussa, kun en osaa lukea näköjään, joten anteeksi hänelle, jolle laitoin vastauksen, vaikka piti laittaa tänne yleisesti kaikille :D
eli täällä on 20v ensikertalainen ja plussasin pari viikoa sitten. la olisi 21.9 (siskoni syntymäpäivä ja hänen kihlajaispäivä)
en ole vielä varaillut neuvolaa, koska yritän ottaa mahdollisimman rauhallisesti ja ilman intoilua, kun edellinen raskaus meni kesken syksyllä viikolla 8. varhaisultraa olen miettinyt kyllä juuri sen takia, että nämä viikot tuntuvat tuskaisen pitkiltä ja hitailta.. haluan tietää mahdollisimman pian, että onko kaikki hyvin.
pelottaa vaan, että tämäkään raskaus ei pysy.. olen ehkä liiankin tarkka kaikesta, nimittäin katson kyllä huolella mitä suuhuni laitan, ja yritän syödä mahdollisimman terveellisesti. menee ehkä jopa liiallisuuksiin, sillä ostin eilen paprikaa vain sen takia, että siitä saa foolihappoa. en tykkää paprikasta, mutta mussutan sitä vain sen takia, että se on hyväksi raskaudelle.
sekin huolettaa, ettei mitään oireita edes ole. rintoja on pari päivää aristanut ja välillä tuntuu siltä, että menkat alkaisi, siinä kaikki. rv n 5+6 tänään.
haluan vain mahdollisimman nopeasti tietää, että onko kaikki hyvin ja kunnossa, joten toivotaan parasta ja yritän vain sietää tätä hidasta ajankulua.
 
Jenna, tervetuloa joukkoon mukaan ja onnea plussasta! Ja mulle tuli viesti mutta turha sitä pahoitella :) Äläkä turhaa huolehdi esimerkiksi siitä, onko oireita vai ei, kaikilla niitä ei vaan oo.
 
Voi Buu :(( jaksuja <3

minä oon noita multitabsin raskausmonivitamiineja napsinu normi ruoan lisäksi :) sen 2 per päivä. ja oon muute huomannu ett sitten kun ne vitskut on ottanu niin ällötyski helppaa aavistuksen .johtunee B12 vitamiinista.
 
mielitekoja..

tällä hetkellä olis kova himo saada näkkileipää jonka päällä on 1cm kerros violettia emmentalia ja VIINIRYPÄLEITÄ! emoticon siis siihen leivän päälle.. :D:D:D
 
Tosi kurjaa Buu :/ Kovasti jaksuja sinne!!!

Voi ei Xiina! Vähän repesin :D Mun tekis mieli kebabia! Täytynee kai tyytyä vaan paahtoleipään :P

mayday Meillähän on samana päivä sit ultra! Monelta sulla on aika? Mun aika on 14.00.

Tervetuloa mukaan jenna ja paljon onnea plussasta! <3

mä kans vetelen noita multitabsin raskausmonivitamiineja kaks kappaletta per päivä :) neukku sano, että ne on tosi hyviä kun niissä on mm. sitä foolihappoa ja rautaa.
 
LauraElina, mä meen sinne 17.00, just kivasti saan jännittää sitä koko työpäivän x)
 
Jopas tänne oli tullut tekstiä... emoticon

Väsymys on aivan kamalaa! Tekisi mieli painaa vain pää tyynyyn kun pääsee töistä kotiin, mutta kun meidän pikku mies ei ole samaa mieltä... Pötkötin lattialla ja leikein muka pojan kanssa, yllätys yllätys, nukahdin... Olin kyllä puolittain hereillä, että seurasin puoli silmällä mitä tämä touhaa. Mutta torkuin...

xiina - mulla myös oli raskausajan diabetes ja vauvan kokoa seurattiiin tiiviisti. Ruokavaliolla sain hetken aikaa pidettyä painoni kurissa, mutta sitten aivan lopussa mieliteot saivat vallan... Kävin lokakuussa sokerirasituksessakun synnytyksestä oli vuosi, niin siinäkin oli se 2h arvo hiukan koholla, joten sain diabetes vaanii... Jos se saisi minut hillitsemään itseäni.

Voimia Buu! emoticon

En millään malttaisi odottaa perjantaihin asti kun on eka neuvola... Haluaisin päästä jo kertomaan mummuille ja pappoille, että meidän vauvasta on tulossa isoveli...! Paitsi että minun vanhempani eivät tuumanneet yhtään mitään silloin kun kerroin, että meille on tulossa vauva. Ei sillä, eivät he muutenkaan paljoa puhele, aika hiljaisia ovat. Mutta kuitenkin kun 3v yritettiin lasta ja kun vihdoinkin tulin raskaaksi ja mieheni kanssa oltiin tosi onnellisia, niin olisi se ollut tosi kiva että olisivat edes onnitelleet...  Niin nyt vähän "pelottaa" kertoa heille, vastataanko tälläkään kertaa mitään vai mikä on suhtautuminen. Mieheni vanhemmat taas ovat ihan eri maata, he ovat tosi ihania! 

En jaksannutkaan vastata kaikille kenelle aluksi tuumasin... Anteeksi...! Taidan lähteä suihkun kautta nukkumaan, kello kuitenkin herättää aamulla taas 5:ltä...
 
Heipsan kaikille!

BUU ((((hali)))) voimia ja pahoittelut km:stä emoticon

JENNA onnittelut ja jaksamista stressaamiseen. Täällä vähän sama vika, vaikka ultrassa käytykin ja kaikki oli sillon ok...

Omanapa on myös tosi turvonnut. Painoa olen vähän tarkkaillut ja onneksi on sentään samana pysynyt. Uskon, että tää turvotus tästä hellittää, kunhan pahoinvointi loppuu...toivottavasti pian! Mulla on niiiiin kokonaisvaltanen pahoinvointi ja väsymys, että nukun aamusta iltaan ja yöstä päivään...Eilen olin niin toimintakyvytön, että pyysin vaan, että saan maata sängyssä hiljaa ilman että kuuluu mitään ääntä tai liikettä. Näin makasin lähes kaksi tuntia kunnes uni toi helpotuksen. Minulla ei siis ole ärsytystä niinkuin monella vaan totaali elottomuus emoticon , joka on kertakaikkisen kamalaa...

Sain eilen VAU-kirjalta paketin, missä oli syntymästä ja 0-6kk vauvasta kirjaset...Mikä järki? Miksi tässä vaiheessa ei tule kirjasta joka kertoo odotuksesta?

Menispä muutama viikko nyt äkkiä, että loppuis tää pahoinvointi!!!
 
Takaisin
Top