Tammikuiset 2019

Mulla on tullut +6 kg, 23+1. Lähtöpaino oli normaali mutta siellä ylärajan tuntumassa, eli ei tässä nyt ihan hirveästi kannattaisi kiloja kerätä. Olen syönyt muuten melko terveellisesti, mutta täytyy myöntää, että varsinkin leipää normaalia vapaammin ja herkkujakin useammin kuin tavallisesti.
 
Painoa tullut noin +12kg :angelic: (25+1) lähtö oli kyllä ihan alarajoilla, eli pakko sitä on jonkun verran tullakin. Ei nyt tietty tarvis enää toista mokomaa tulla, kenkien laitto alkaa olla jo haastavaa :sorry:
 
Mulle on tullut +5kg (27+2).


Painoa tullut noin +12kg :angelic: (25+1) lähtö oli kyllä ihan alarajoilla, eli pakko sitä on jonkun verran tullakin. Ei nyt tietty tarvis enää toista mokomaa tulla, kenkien laitto alkaa olla jo haastavaa :sorry:

Mä syytän tota mahaa siitä, ettei kenkiä meinaa saada jalkaan :D Todella ärsyttävää yrittää etsiä asentoa, jossa saa jalkaa nostettua riittävän ylös että yltää sitomaan kengännauhat :banghead:
 
Hauska kun minullakin tytöistä on ollut kova painonnousu. Ekasta 18kg ja toisesta ehkä 16kg. Kolmas oli poika, ja siitä tuli 11kg. Nyt painonnousu on ollut samassa suhteessa ku kolmannessa ja tämäkin on poika. Imetys on aina vienyt kilot ja vähän enemmänkin..

Mut voiskohan sillä oikeasti olla tekemistä sen asian kanssa että tytön raskaudessa on kehossa erilaisia hormoneja kuin poikaa odottaessa, ken tietää :D minulla nyt siis tosiaan 27+3 ja painoa tullut +7kg. Tytön raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut jo noin 12 kg..
 
Mut voiskohan sillä oikeasti olla tekemistä sen asian kanssa että tytön raskaudessa on kehossa erilaisia hormoneja kuin poikaa odottaessa, ken tietää :D minulla nyt siis tosiaan 27+3 ja painoa tullut +7kg. Tytön raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut jo noin 12 kg..

Luotan tähän, tyttö tulossa :hilarious:
 
Mulla on nyt rv28+0 mennessä tullut +6,4kg. Tyttö tulossa.
Esikoista (poika) odottaessa oli tähän mennessä tullut n. 9kg.
Kokonaisuudessa tuli n. 19kg, mutta oli mulla kyllä järjettömät turvotuksetkin :grin

Tosin, painan nyt saman verran kun esikoista synnyttämään mennessä! :arghh: Jaiks!
Siitä raskaudesta jäi noin 10kg ylimääräistä.. mulla ei imetys tiputtanut kiloakaan, eikä oikein mikään tuntunut noihin purevan.
Noh, tämän raskauden jälkeen olen päättänyt karistaa nekin kilot :)
 
Mä kyllä myös paisuin tytöstä ihan eri tavalla. Paino tuli ihan joka puolelle ja kaikki oli ihan turvoksissa. Pojasta taas painonnousu ei niin paljoa näkynyt muuten kuin mahassa. Synnärille on jäänyt aina 8kg ja heti alkuun saattoi pudota 2kg päivässä, eli turvotusta oli hirveesti. Sitten tyssäsi aina viimeiseen 10kg, eli se oli sitä ihan syömällä syötyjä kiloja. Imetys pitää itsellä tiukasti kaikesta kiinni ja aina imetyksen loputtua laskee jopa kuukaudessa normaalipainoon.
 
Esikoinen on tyttö ja toista nyt lupailtiin eli omassa tapauksessa ei kai erot painonnousussa liity siihen. Tai sitten tammikuussa tulee yllätys :D

Näissä painojutuissa ei tunnu kyllä voivan voittaa. Toisilla imetys nostaa, toisilla laskee mutta jotain tuntuu aina tapahtuvan. Itsellä kahden viikon jälkeen synnytyksestä painoin saman verran kuin ennenkin, imetyksen aikana söin keksejä kaksin käsin ja paino silti laski. Sitten kun rupesin vähentämään imetystä niin boom kolmessa viikossa olin yhtäkkiä melkein samassa painossa kun synnytyksen aikaan. Kyllä harmitti ja niitä sitten joutui ihan kunnolla työstämään pois :D
 
Kiitos kaikille vastauksista! Näyttää siltä, että raskaudet voi tosiaan tässäkin suhteessa olla erilaisia. Itselle tuli esikoisesta sen 11 kiloa ja tuntuisi hurjalta ajatella että nyt loka-tammikuun välillä ehtisi vielä jonkun kymmenen kiloa tulla jos lopullinen nousu olis samaa luokkaa kuin viimeksi. Nestettä toki kertyy lopussa varmasti jonkun verran...


Mä luotan että ei hirveesti kertyis kun ei oo helteitä mutta nähtäväksi jää
 
Joo-o. Miten on neuvola kommentoinut painoihin? Mulla menossa ny 25+4 ja paino verrattuna lähtöpainoon - 5,9 kg. edellisien neuvolojen välissä oli paino kyllä noussut +250 grammaa et eiköhä se nytkin ole jo noussut. Painon tippumiseen vaikutti kyllä järjettömät pahoinvoinnit ensimmäisen 4 kk aikana jolloin saatoin viikon aikana oksentaa kaiken ulos. Nyt ei ole enää jäljellä kuin etova olo 24/7 mutta ruoka pysyy sisällä. Kuulen aina painosta tai sen vähyydestä neuvolassa vaikkakin ovat tietoisia oksentelusta
 
Mulla paino +6 kg ja poika tulossa. Paino alkoi nousta vasta n. Rv 16 eli pysyi samana siihen saakka. Eli tässä parin kuukauden aikana kuusi kiloa. :grin Turvotusta ei ole vielä, pahoinvointeja ei ollut ja lähtöpaino oli normaalin alarajoilla, mutta normaali kuitenkin.
 
Mulla meni just toisin päin eli johonkin rv10 mennessä nousi neljä kiloa ja viime neuvolassa (rv24) painnousu oli yhteensä viisi kiloa. Eli oli tasaantunut huomattavasti. Mulla oli kans lähtöpainoa ihan reilusti joten varmaan joku 7-8 kiloa olis just sopiva lisäys.

Mä en ymmärrä miksi ihmiset on niin herkkänä neuvolan painokommenttien suhteen. Neuvolan tehtävänä on odottavan äidin terveydenhoito ja paino (tai siis ravitsemus enemmänkin, nehän on aika lailla käsi kädessä) on olennainen osa sitä. Itsellä ainakin huomaa heti että vähemmän liikuntaa & enemmän herkkua = paino nousee. Ja kyllä siitä saa mulle sanoa ammattilaisen toimesta ihan suoraan. Saattaa jopa olla jotain vaikutustakin :D
 
Mulla on vasta nyt nousut paino sen +2kg. Ku esikoisen raskausaikana oli jo noussut +6kg tähän mennessä. Esikoinen on tyttö ja tää tuleva on poika
 
Ei mulla oo neuvolan täti kommentoinut juuri mitenkään, vaikka tullut siis 12kg lisää. Sanonut vaan että tämä kuuluu asiaan, varsinkin pitkillä ja hoikilla odottajilla. On kyllä kysellyt aina, miltä minusta tuntuu kun oon aina ollut niin hoikka? Mua ei kyllä haittaa, kyllä pieni ravintoa tarvii ja ehkä mä joskus niistä osasta eroon pääsen :rolleyes:
 
Mulla esikoisesta tippu paino alkuraskaudessa melkei 10kg ja sit raskauden edetessä kerrytin ne takasin, ja lopullisia raskauskiloja tuli 1,6kg lisää lähtöpainoon. Nyt mul on tullu lähtöpainoon n. 1kg lisää. Toki nyt painoin enne raskautta sen n. 10kg vähemmän ku viimeks.
Rv 24+5
 
Ei mulla oo neuvolan täti kommentoinut juuri mitenkään, vaikka tullut siis 12kg lisää. Sanonut vaan että tämä kuuluu asiaan, varsinkin pitkillä ja hoikilla odottajilla. On kyllä kysellyt aina, miltä minusta tuntuu kun oon aina ollut niin hoikka? Mua ei kyllä haittaa, kyllä pieni ravintoa tarvii ja ehkä mä joskus niistä osasta eroon pääsen :rolleyes:

Sehän onkin just noin. Mun äiti oli mua odottaessa pieni ja tosi hoikka ja sai raskausaikana 16 kg. Mun kokoisen taas ei tarvitse saada niin paljon. Tajusin tämän itsekin ja lisäksi siitä sanottiin neuvolassa mikä oli minusta hyvä.

Minusta kenelle tahansa tekis hyvää käydä välillä terkkarin punnittavana vaikka ei raskaana oliskaan.
 
Joo-o. Miten on neuvola kommentoinut painoihin? Mulla menossa ny 25+4 ja paino verrattuna lähtöpainoon - 5,9 kg. edellisien neuvolojen välissä oli paino kyllä noussut +250 grammaa et eiköhä se nytkin ole jo noussut. Painon tippumiseen vaikutti kyllä järjettömät pahoinvoinnit ensimmäisen 4 kk aikana jolloin saatoin viikon aikana oksentaa kaiken ulos. Nyt ei ole enää jäljellä kuin etova olo 24/7 mutta ruoka pysyy sisällä. Kuulen aina painosta tai sen vähyydestä neuvolassa vaikkakin ovat tietoisia oksentelusta
Mulla eivät ole olleet yhtään huolissaan vaikka painoa on lähtenyt 6 kiloa raskauden alettua ja ei oo tullut takasin. Viimeksikin neuvolalääkäri sanoi että kyllä se vauva omansa ottaa. Mulla on kyllä ylipainoa jonkun verran. Menossa 27+0.
 
Mulla on aina tullut turvotusta loppuraskaudessa aivan mielettömästi, 10kg painoa on jäänyt aina sairaalaan... Nilkat ja sormet on olleet niin turvoksissa että huhhuh. Tässä raskaudessa ei onneksi niin pahasti vielä.
 
Ai jai, jos tytöstä siis kertyy enemmän painoa niin miten isoksi mä olisinkaan esikoisen kohdalla paisunut jos hän oliskin ollut tyttö... :wideyed: Oli nimittäin poika ja kerrytin ehkä 30 kiloa painoa. Ja se tuli kyllä loppuajasta ihan vaan syömällä. Nyt havaitsen samanlaista hormonitoimintaa eli kaikki herkku ja makea maistuisi, mutta pitää ehkä ryhtyä totaalilakkoon! Muuten oon taas hirveä punkero, ja kun imetys ei vienyt viimeksi kilon kiloa niin kyllä siinä oli itsetunto ihan pohjamudissa enkä sitten koskaan päässytkään omaan painoon takas vaan ylipainon rajoille jäin :meh:
 
Takaisin
Top