Tammikuiset 2019

Mä meinasin jo lämpee Elias nimelle, mikä siis työnimenä, mutta sitten kurkkasin listoja, että on ainakin kuutena vuotena jo 2. suosituin nimi ja 1. jonain vuotena myös. :rolleyes: eihän siinä nyt silleen haittaa, mutta en nyt sitten kuitenkaan viitti sitä nimeä antaa, kun ei ole muutenkaan mikään ihan ykkössuosikki, vaikka toki vähän kyllä harmittaa tuo suosio.


Eli ei hajuakaan nimestä.. Huoh.
 
Meillä on nimet päätetty aika lailla, saa ihmeitä tapahtua jos muuttuu. :)

Kävästiin istukkakontrollissa tänään ja oli kyllä niin kiva ultralääkäri Medisonarissa! Saatiin ottaa videolle ja hän kävi koko vauvan läpi oikein huolella ja sai esittää kaikki maailman kysymykset. Nähtiin 4D-kuvaakin kivasti siinä. On tuo tekniikka ihmeellistä! :)

Saatiin ilokseen kuulla että kaikki on just niin kun pitääkin. Huolissaan olen korkeasta verenpaineesta joka saattaa rappeuttaa istukkaa, katsottiin että virtaukset toimii ja toimiihan ne ainakin tällä hetkellä kuten pitää. Helpotus! Pikkuinen on ehkä hiukan pieni käyrällä, mutta koska minä ja mieskään ei olla mitään jättejä niin se on geeneissä se pienuus vaan.

Rv 29 ja ihan hiukan päälle kiloinen tytteli hän on nyt. :dummy1: Minusta näyttää kyllä ihan isältään, tyttöversiona! On niin samaa näköä. 4D-kuvien perusteella.:grin:p
 
Meillä on nimet päätetty aika lailla, saa ihmeitä tapahtua jos muuttuu. :)

Kävästiin istukkakontrollissa tänään ja oli kyllä niin kiva ultralääkäri Medisonarissa! Saatiin ottaa videolle ja hän kävi koko vauvan läpi oikein huolella ja sai esittää kaikki maailman kysymykset. Nähtiin 4D-kuvaakin kivasti siinä. On tuo tekniikka ihmeellistä! :)

Saatiin ilokseen kuulla että kaikki on just niin kun pitääkin. Huolissaan olen korkeasta verenpaineesta joka saattaa rappeuttaa istukkaa, katsottiin että virtaukset toimii ja toimiihan ne ainakin tällä hetkellä kuten pitää. Helpotus! Pikkuinen on ehkä hiukan pieni käyrällä, mutta koska minä ja mieskään ei olla mitään jättejä niin se on geeneissä se pienuus vaan.

Rv 29 ja ihan hiukan päälle kiloinen tytteli hän on nyt. :dummy1: Minusta näyttää kyllä ihan isältään, tyttöversiona! On niin samaa näköä. 4D-kuvien perusteella.:grin:p

Mekin nähtiin 4d kuvia pojasta viikolla 28 kun oli sype lääkärin aika, oli mielestäni aivan isänsä näköinen myös :D
 
Onko muilla minkälaisia vaivoja, supistuksia tms? Minä menen perjantaina neuvolalääkärille koska ollut jo pidemmän ajan paineen tunnetta alapäässä ja nyt myös vihlontaa alkanut olla. Ilmeisesti vauvan pää myös tosi alhaalla jo mutta ei vielä kiinnittynyt ole. Ei supistuksia onneksi kylläkään eikä mitään vuotoja.. pelottaa vaan onko se kohdunkaula lyhentynyt miten. Nyt RV 32+1.
 
Onko muilla minkälaisia vaivoja, supistuksia tms? Minä menen perjantaina neuvolalääkärille koska ollut jo pidemmän ajan paineen tunnetta alapäässä ja nyt myös vihlontaa alkanut olla. Ilmeisesti vauvan pää myös tosi alhaalla jo mutta ei vielä kiinnittynyt ole. Ei supistuksia onneksi kylläkään eikä mitään vuotoja.. pelottaa vaan onko se kohdunkaula lyhentynyt miten. Nyt RV 32+1.
Minulla on supistelua (myös kipeitä), painetta, vihlontaa,sukkapuikkopistoksia, liitoskivut.. kaikki mahdollinen :D
Vauva on todella, todella alhaalla (todettiin ultrassakin viime viikolla, rv31+). Ei ollu kiinnittynyt vielä, kun sisätutkimuksessa pystyi ”pompottamaan” vauvan päätä.
Pikkasen oli lyhentynyt ja pehmennyt kohdunkaula, mutta ei mitään hätää onneksi vielä, kun yli 3cm jäljellä kuitenkin.
Nyt menossa rv32+5
 
Minulla on supistelua (myös kipeitä), painetta, vihlontaa,sukkapuikkopistoksia, liitoskivut.. kaikki mahdollinen :D
Vauva on todella, todella alhaalla (todettiin ultrassakin viime viikolla, rv31+). Ei ollu kiinnittynyt vielä, kun sisätutkimuksessa pystyi ”pompottamaan” vauvan päätä.
Pikkasen oli lyhentynyt ja pehmennyt kohdunkaula, mutta ei mitään hätää onneksi vielä, kun yli 3cm jäljellä kuitenkin.
Nyt menossa rv32+5

Okei! Jännityksellä odotan että mitä lääkäri sanoo.. oletko vaiana vielä töissä? Minä jäin onneksi nyt tänään lomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle niin saa huilata.
 
Okei! Jännityksellä odotan että mitä lääkäri sanoo.. oletko vaiana vielä töissä? Minä jäin onneksi nyt tänään lomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle niin saa huilata.
En ole! Jouduin jäämään sairaslomalle jo 1.8. :bag:
Äitiysloman aloitin nyt 1.11 hieman varhennettuna :)

Hyvä, että sinäkin pääset nyt huilaamaan! Turhahan se on rääkätä itseään. Synnyttääkin pitäisi jaksaa :D
 
Mulla on ollut tosi paljon kivutonta supistelua jo pidempään. Kahdesti on tsekattu tilanne, mutta ei ole tehnyt mitään kohdunkaulalle. Nyt viime viikkoina alkanut tulla erilaisia alavatsajomotuksia ja selkäkipuja, pikkuisella ehkä kasvuspurtti menossa, joka rasittaa myös mua. Menossa myöskin 32+1. Viime viikolla neuvolalääkäri kyseli sairasloman tarpeesta, mutta päätin itse jäädä vielä töihin, kun teen tällä hetkellä vain kevyttä toimistotyötä. Äitiysvapaan alkuun enää pari viikkoa :hello2
 
Kaikenlaista kipua on ollut ja häpyluuta vihloo välillä niin että kävely on todella kivuliasta - varsinkin pitkien istuntopäivien jälkeen. Onneksi vertyy sitten kävellessä. Viis viikkoa vielä töitä, jonka tsemppaan itseni jaksamaan.

Viikolla 20 supisteli paljonkin mutta silloin oli kaikki ok ja supistelutkin loppuivat parin viikon jälkeen. Nyt oon taas välillä pyöräillyt työmatkaakin vaikka se oli pitkään tauolla.

Sama täällä, että saikkua on tarjottu joka käänteessä ja useaan kertaan. Töissä jaksan kuitenkin pääasiassa hyvin ja mitä sitä kotonakaan tekis? Kyllä se kuukauden äippäri ennen synnytystä riittää voimien keräämiseen paremmin kuin hyvin :)
 
Tänään pistivät tämänkin sairaslomalle. Viikon majailin osastolla kun ipanalla olisi kiire maailmaan. nyt sitten ravataan äippäpolilla ahkerasti tarkastuksessa.

Nyt sitten saan olla kotona mutta en rasittaa itseäni. Onneksi löytyy suoratoistopalveluita mitä ei ole koskaan tullut katsottua kun ei ole ollut aikaa. Kuukauden haluaisivat vielä vähintään yrittää ipanan pitää sisällä mutta sen jälkeen saa kuulema syntyä. Aika näyttää vietetäänkö joulua tai uuttavuotta jo uuden perheenjäsenen kanssa.
 
Meillä oli maanantaina kontrolliultra. Napanuora on kiinnittynyt istukan reunaan mutta se ei kuulemma onneksi ole vaikuttanut vauvan kasvuun. Neiti oli jo 1,7 kg (ma oli 30+1) ja syntymäpainoksi arvioitiin 4 kg :wideyed: Tosin ollaan miehen kanssa molemmat isokokoisia joten eipä ollut yllätys. Saatiin ihania 3d-kuvia neidin kasvoista ja on kyllä molempien piirteitä hänellä :Heartred

Ikäviä uutisia tuli sen muodossa, että mun kohdunsuu oli auki jonkin verran. Kovasti lääkäri kyseli työstä ja kertoi, että istumatyö on oikeastaan pahin paineentuoja. Kontrolli on tiistaina ja tuomiona voi olla sairausloma äippäriin asti. Eli näyttää siltä että saikulle jääminen on minunkin kohtalona.

Töissä kerroin jo tilanteen ja alettiin esimiehen kanssa vähän järjestellä töiden jakoa muille. Vaikea tilanne tulee, kun muilla on toki töitä ilman minunkin töitä ja mulla oli tulossa aika tiukat viikot vielä joulukuun alkuun asti. Onneksi sain tämän ennakkovaroituksen, niin ehtii vähän valmistautua ja tehdä vielä pakolliset hommat (ne joita ei voi muille siirtää) pois ennen poisjääntiä.

Katsotaan kuitenkin vielä tiistaina, miltä näyttää.

Tänään 30+6
 
Meillä oli maanantaina kontrolliultra. Napanuora on kiinnittynyt istukan reunaan mutta se ei kuulemma onneksi ole vaikuttanut vauvan kasvuun. Neiti oli jo 1,7 kg (ma oli 30+1) ja syntymäpainoksi arvioitiin 4 kg :wideyed: Tosin ollaan miehen kanssa molemmat isokokoisia joten eipä ollut yllätys. Saatiin ihania 3d-kuvia neidin kasvoista ja on kyllä molempien piirteitä hänellä :Heartred

Ikäviä uutisia tuli sen muodossa, että mun kohdunsuu oli auki jonkin verran. Kovasti lääkäri kyseli työstä ja kertoi, että istumatyö on oikeastaan pahin paineentuoja. Kontrolli on tiistaina ja tuomiona voi olla sairausloma äippäriin asti. Eli näyttää siltä että saikulle jääminen on minunkin kohtalona.

Töissä kerroin jo tilanteen ja alettiin esimiehen kanssa vähän järjestellä töiden jakoa muille. Vaikea tilanne tulee, kun muilla on toki töitä ilman minunkin töitä ja mulla oli tulossa aika tiukat viikot vielä joulukuun alkuun asti. Onneksi sain tämän ennakkovaroituksen, niin ehtii vähän valmistautua ja tehdä vielä pakolliset hommat (ne joita ei voi muille siirtää) pois ennen poisjääntiä.

Katsotaan kuitenkin vielä tiistaina, miltä näyttää.

Tänään 30+6


Voin kertoa että pitkäksi meinaa aika käydä. keskiviikkona olisi itsellä kontrollikäynti ja niin toivon että saisin parempia uutisia. Nytkun en käytännössä saa liikkua edes. Helpottaisi kummasti jos saisi edes jotain pientä touhuta kotona tai käydä kaupoilla. Samaa kokoluokkaa on ipana täälläkin kuin teillä mutta kokoarvioksi ei ihan noin suurta lukemaa onneksi saatu
 
Voin kertoa että pitkäksi meinaa aika käydä. keskiviikkona olisi itsellä kontrollikäynti ja niin toivon että saisin parempia uutisia. Nytkun en käytännössä saa liikkua edes. Helpottaisi kummasti jos saisi edes jotain pientä touhuta kotona tai käydä kaupoilla. Samaa kokoluokkaa on ipana täälläkin kuin teillä mutta kokoarvioksi ei ihan noin suurta lukemaa onneksi saatu

Millainen tilanne sulla oli kohdunsuulla kun osastolle jouduit (ja lähtiessä?) Itse juuri palailin osastolta, en tosin ihan viikkoa ollut. Kohdunsuun tilanne kuitenkin suht ok, pari senttiä vielä jäljellä vaikka pehmentynyt. Rv22 pituus oli tosin 4,7 cm että siitä toki lyhentynyt. Mulla lisäksi massiivinen määrä supisteluja (ei onneksi kovin kivuliaita).
 
Osastolle jouduin säännöllisten supistusten ja oman olon vuoksi. Vihdoin myönsivät (pari kk sitte) että kärsin hypermereesistä. En siis tosiaan ensimmäistä kertaa osastolla ollut. Sinne mennessä kohdunsuu oli myös pehmentynyt ja jäljellä enää vajaa pari senttiä, tilanne sama kun kotii pääsin. Nyt kontrollissa hieman oli kohdunsuu lyhentynyt mutta ei merkittävästi. Supistukset saivat onneksi kuriin vaikka hetken arpoivatkin että tää lapsi tulee ennen aikasena kortisonia silloin myöskin laittoivat.


Kyydissä on yhä ipana muttam Supistuksia on melkein päivittäin. Joulukuun alussa olisi seuraava käynti. En jaksa enää "pelätä" että tää syntyisi ennenaikaisesti kun kokoa alkaaaolemaan ja muutenkin ennuste on jo niin hyvä. Heti alkuvuodesta olisi muutenki la niin eipä tässä enää pitkälti olisi siihenkin
 
Minäkin sain pelätyn saikkutuomion viikko sitten eli rv 31+3. Onneksi olin ehtinyt viikon varautua sekä henkisesti että töiden osalta. Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä kivasti mutta osittain oli auki ja pehmeä, joten lääkärin mukaan lepo on nyt parasta lääkettä. Neiti oli kasvanut taas mutta joko lääkäri oli viime kerralla mitannut väärin tai sitten kasvu oli vähän hidastunut mutta ihan ei enää samoihin painoarvioihin päästy. Liikkuu kuitenkin niin reippaasti ettei kuulemma ole syytä huoleen.

Kotona oleminen on yllättäen ollut todella paljon helpompaa kuin odotin! Koska vuodelepoa ei kuitenkaan määrätty, olen jaksanut puuhata jotain ja sitten loppuajan vain ollut. Eilen kävin töissä hoitamassa joitakin juttuja ja pakko myöntää että ihan mielelläni sieltä poistuin :D Jännä tuo ihmismieli.. Seuraava kontrolli parin viikon päästä, jolloin melkein saa jo syntyä, jos on syntyäkseen.
 
Kannattaa kyllä ottaa iisisti, mulla on kai hieman vastaava tilanne eli pituutta on jäljellä vielä ”hyvät” 3cm (osastolla mitattu 2,5 cm, joko mittausheitto tai sit kuroutunut levon ansiosta vähän pidemmäksi!), mutta pehmentynyt ja sisäsuu hieman auki/kypsynyt. Olin osastolla vajaan viikon tractocile-tipassa ja sen jälkeen nyt vajaa pari viikkoa vuodelevossa kotona. Tän päivän kontrollin perusteella lepo jatkuu, mutta täysin vuodelepoa ei tarvi enää noudattaa eli aivan vähäsen voi tässä puuhastella kotona (ulos ei suositeltu lähteä kävelemään, työt on ehdoton no-no jne, kotitöitä ei kauheasti..). Mulla tuo reilu parin viikon lepo on rauhoittanut tilannetta hyvin :) kuitenkin varovasti ennustetaan, että syntyy ennen laskettua ja ehkä jo joulukuun loppupuolella. Toivottavasti sinne asti masussa viihtyy!
 
Mulle sanottiin, että nyt kun ei enää käy töissä, saa touhuta ja liikkuakin oman voinnin mukaan. Hyvä vaan kuulemma, ettei ihan sammaloidu. Kunhan sitten muistaa levätäkin. Huomaa kyllä, ettei jaksaminen ole enää aivan ennallaan. Esim. tänään kävin kaupungilla asioilla ja sen jälkeen vielä synnytysvalmennuksessa ja olin kotiin päästyäni aivan puolikuollut. Huomenna siis lepiä koko päivä! Tää vuodenaika on kyllä siitä hyvä, että tuntuis ihan luontevalta nukkua kellon ympäri :D
 
Täällä yksi tammikuista odottava lisää. La on 19.1 ja hän on meille toinen ja hartaasti toivottu. Yli vuosi yritystä ja yksi keskenmeno 4/17.

Ei otettu selvää kumpi on tulossa, kuten ei esikoisestakaan.

Meidän perheeseen kuuluu minä 28v, mies 27v, tyttö 3v8kk ja kolme kissaa.
 
Täälläkin alkaa tuntua jo jaksamisessa, rv 35+3 ja aika pienestä alkaa puhalluttaa :D nukkuminen on melkein mahdotonta kun vartin välein käännettävä kylkeä koska lonkkaa alkaa särkemään ja hartiat menee jumiin, häntäluu on törkeän kipeä ja edelleen vaan suonta vetää. Paino pysyi tosi hyvin kurissa mut nyt reilussa viikossa hypännyt paino parisen kiloa ja huomaan kovia turvotuksia olevan jaloissa ja käsissä aiemmista raskauksista tuttuun tapaan... Mielialatkin on mahdottoman vaihtelevia.
 
Takaisin
Top