Tammikuiset 2019

Miten ootte selvinny tästä kuumuudesta ja pahoinvoinnista? :dead: mähän olen kärsinyt ihan järkyttävästä pahoinvoinnista koko alkuraskauden ja toivon sen menevän ohi kun 12 viikkoa loppuu. Nyt mennään siellä viikolla 15 eikä loppua näy. Varmaan raskas fyysinen/stressaava työ, pahoivointi (oksennus/väsymys/jatkuva päänsärky) ja siihen lisättynä tää kuumuus oli liikaa ja vietin kaksi päivää osastolla hoidossa kun olin pahasti kuivunut ja nälkiintynyt. Mikä pahinta kun vihdoin jaksoin lähteä kotiin en saanut päivääkään sairaslomaa! Sanoivat vaan että "työkykyinen". Meillä saa 3 päivää olla omalla ilmoituksella pois mutta ne on jo kulunut enkä saanut lääkärille aikaa neuvolankaan kautta joten kaiha sitä pitäisi tänään töihin mennä... ikinä en ole sairaslomalla ollut kuin muutamia päiviä flunssan vuoksi ja nyt tuntuu kun sitä oikeasti tarvitsisin ei yksikään lääkäri ole samaa mieltä...

Voi ei. Onpa harmi että noin pahat oireet ja noin ajattelemattomat lääkärit. Tsemppiä! Toivottavsti pian helpottais :)
 
Esbana mäkin teen myös raskasta fyysistä työtä ja mulla on tullut myös paljon vaikeuksia: kipuja, ihan älyttömästi harjoitus supistuksia, verenvuotoa ym. Puhuin asiasta neuvolassa ja oisin saanut heti sairaslomaa, mutta halusin ensin ottaa asian puheeksi töissä.

Töissä suhtautuivat tosi hyvin ja sain heti helpotusta työtehtäviin ja nyt etsitään yhdessä pysyvämpää ratkaisua, jolla pärjään. Kaikista kivuista en oo päässy, mutta muut oireet on helpottaneet. Jos et onnistu saamaan sairaslomaa, voisitko saada töitä kevennettyä.
 
Minäkin pitäisin, omalla kohdallani, tuollaista työnmuokkaamista saikkua parempana vaihtoehtona. (Ja toki se on parempi työnantajallekin..) Itsellä ainakin mennyt niin, että ne päivät, kun on vaan kotona, olo on paljon huonovointisempi: Sitä oikein keskittyy siihen, että onko paha olo vai ei - kun taas töissä on niin paljon muuta ajateltavaa ettei edes huomaa omaa vointia :D
 
Pientä unettomuutta ollut havaittavissa.. normaalisti nukun 9-10 saakka aamulla. Nyt heräsin seitsemältä pirteänä kuin peipponen. Onneksi on hoitokoira niin pääsi sen kanssa ulos. Nyt Netflix ja aamupalaa, josko sitten puolisokin heräisi. Mitäs muiden aamuun?

Unettomuutta meinaa täälläkin olla. Vaikea saada unta ennen 24.
 
Esbana mäkin teen myös raskasta fyysistä työtä ja mulla on tullut myös paljon vaikeuksia: kipuja, ihan älyttömästi harjoitus supistuksia, verenvuotoa ym. Puhuin asiasta neuvolassa ja oisin saanut heti sairaslomaa, mutta halusin ensin ottaa asian puheeksi töissä.

Töissä suhtautuivat tosi hyvin ja sain heti helpotusta työtehtäviin ja nyt etsitään yhdessä pysyvämpää ratkaisua, jolla pärjään. Kaikista kivuista en oo päässy, mutta muut oireet on helpottaneet. Jos et onnistu saamaan sairaslomaa, voisitko saada töitä kevennettyä.

Kysyin töiden muokkaamista melkein heti, mutta suhtautuminen oli silloin hieman jäätävä. Tottuneet siihen että pystyn/tein enemmän kuin tarpeeksi joten olettivat että selviän nytkin. Sain tänään äitiyspolilta kahden viikon sairasloman ja käyn terveyskeskuksessa tankkaamassa kahdesti viikossa nestettä ja rautaa. Sairasloman jälkeen alkaakin parin viikon kesäloma joten saan nyt huilia rauhassa 4 viikkoa jonka jälkeen toivottavasti olo on helpottanut ja kelikin kylmentynyt.

Nyt työnantaja suhtautui oikein hyvin kun sanoin että voin kyllä nyt sairaslomankin aikana tehdä paperitöitä oman jaksamiseni mukaan. Ja kun palaan lomilta niin teenkin loppuraskauden kevennettyä työtä. Lähi-esimies oli todella pahoillaan ettei huomannut kuinka huonosti voin töissä ja lupasi ottaa sen paremmin huomioon jatkossa.
 
Mä hajoon tähän helteeseen ja kuuman kostean nihkeisiin lakanoihin!!! Meinasin jo lähtee takapihan terassille nakuna nukkuu mut sit älysin et hyttyset... telttaankaan en mahdu kun lapset valtas sen.
Isäntä hytisee tossa vieressä kuumeisena :sad001
 
Mä hajoon tähän helteeseen ja kuuman kostean nihkeisiin lakanoihin!!! Meinasin jo lähtee takapihan terassille nakuna nukkuu mut sit älysin et hyttyset... telttaankaan en mahdu kun lapset valtas sen.
Isäntä hytisee tossa vieressä kuumeisena :sad001
Sama juttu! Kuuma ja kostea ilma vaivaa. Inhottavaa huimausta ja heikkoa oloa,vaikka kuinka koittaa juoda ja syödä hyvin! En haluaisi valittaa,mutta vähän vois viilentyä :yuck:
 
on tää kyllä tuskasta.. vie tuskasempaa ku meillä on julkisivuremppa menossa eikä mitään ikkunoita saa auki.. Onneks on ranta lähellä :Heartred Ja mikään ei tietty maistu näin kuumalla, sosekeitto linjalla mennään.
Mulla on tuntunu sellasta ihme muljuntaa nyt parina päivänä alavattassa, viikkoja 13+2.
 
Omenakaneli, kiva kun tulit. Kurkkasin, että oot TAYSsin alueelta. Kiva saada tänne joku muukin Pirkanmaalta, kun ei taida montaa muuta olla.
 
Mulla nyt 14+5 ja unohdan oikein välillä että oon raskaana! Kaikki vähäisetkin oireet lähtenyt ja väsymyskin helpottanu.. maha nyt tossa on pömpöllään mutta se on ollut jo aika kauan samanlainen niin siihenkin oon jo tottunut :D onko muillakin oireet hävinnyt?
 
Mulla nyt 14+5 ja unohdan oikein välillä että oon raskaana! Kaikki vähäisetkin oireet lähtenyt ja väsymyskin helpottanu.. maha nyt tossa on pömpöllään mutta se on ollut jo aika kauan samanlainen niin siihenkin oon jo tottunut :D onko muillakin oireet hävinnyt?

Joo kaikki oireet pahoinvoinnista väsymykseen on hävinnyt.. jäljelle on jäänyt selkäsärky ja en oo varma johtuuko edes raskaudesta. Pömppä on mullakin ollut alun jäätävästä turvotuksesta asti :wink Nälkä on välillä aika kova, mut paino on vaan tasaisesti tippunut. Painon tippuminen voi johtuu siitä kun ei tee normaaliin tapaan yhtään mieli herkkuja :D
 
Tein tänään eka ostoksen vauvalle. Yhdistelmärattaat! Oli melkein puoleen hintaan mun kauan kuolaamat rattaat nettikaupassa. Nyt en osta yhtään mitään pariin kuukauteen! Isäntä vaan pyöritteli silmiä ja nauroi kun olin niin innoissani ostoksesta ;D
 
Tein tänään eka ostoksen vauvalle. Yhdistelmärattaat! Oli melkein puoleen hintaan mun kauan kuolaamat rattaat nettikaupassa. Nyt en osta yhtään mitään pariin kuukauteen! Isäntä vaan pyöritteli silmiä ja nauroi kun olin niin innoissani ostoksesta ;D

Oi millaiset ostit? Meille tuli eilen hoitopöytä ja sitteri on myös hommattu [emoji3] ja vaunut aikoi tulevat isovanhemmat maksaa [emoji4]
 
Oi millaiset ostit? Meille tuli eilen hoitopöytä ja sitteri on myös hommattu [emoji3] ja vaunut aikoi tulevat isovanhemmat maksaa [emoji4]

Rattaat on harmaat Petite chérie heritaget. Sittereitä kattelin, mut yritän varmaan löytää käytettynä.
Tuohon pitäs sit hommata cybexin tai maxi-cosin turvakaukalo.
Mun pitää hommata ihan kaikki vauvakamat uudestaan, kun annettiin kaikki vaatteita myöten naapureille joilta paloi talo ja lasta odottivat.

Ihanat isovanhemmat teidän lapsella, kun kustantavat rattaat :Heartred
 
Rattaat on harmaat Petite chérie heritaget. Sittereitä kattelin, mut yritän varmaan löytää käytettynä.
Tuohon pitäs sit hommata cybexin tai maxi-cosin turvakaukalo.
Mun pitää hommata ihan kaikki vauvakamat uudestaan, kun annettiin kaikki vaatteita myöten naapureille joilta paloi talo ja lasta odottivat.

Ihanat isovanhemmat teidän lapsella, kun kustantavat rattaat :Heartred
Onko sulla aiempaa kokemusta ostamastasi merkistä? Katselin itsekin Jollyroomista noita sekä Beemoita,mutta tosi vähän löytyi käyttökokemuksia. Miltä nuo vaikuttavat? Lähinnä renkaat kiinnostaa,kun me ulkoillaan paljon,ettei ihan pienestä lumesta säikähtäisi. Hyvät alet ainakin on ja tosi ihanan näköisiä ❤️
 
Mekin käytiin jo viime viikolla hakemassa hoitopöytä kun löydettiin tori.fi:n kautta edullisesti sellainen mikä miellytti silmää.. :)
 
Onko sulla aiempaa kokemusta ostamastasi merkistä? Katselin itsekin Jollyroomista noita sekä Beemoita,mutta tosi vähän löytyi käyttökokemuksia. Miltä nuo vaikuttavat? Lähinnä renkaat kiinnostaa,kun me ulkoillaan paljon,ettei ihan pienestä lumesta säikähtäisi. Hyvät alet ainakin on ja tosi ihanan näköisiä [emoji173]️

Ei oo kokemusta, mut luin arvosteluja blogeista :) Pitäs kulkee hyvin lumisella tielläkin. Testaillaan alkutalvi rattaita tuon kohta 3v:n kans [emoji16]
 
Takaisin
Top