Tammikuiset 2019

Kurkkasin jo tossa kuukausi takaperin toisen sivuston foorumia. Aika lynkkaus meininkiä jos joku jotain kysyi tai puhui ja pohti. Onneksi sain tämän toimimaan. Täällä tuntuu olevan hyvä "yhteishenki". :Heartred

Haluisinkin tiedustella, että onko moni jo miettinyt vaunuja. Meillä kova mietintä. :)

*Bugaboo
*Emmaljunga vai
*Stokke
 
Löysin tällaisen. :)

https://doules.fi/jorvin-synnytysosasto-espoon-sairaalassa/

Vuodeosastoja Jorvissa on nyt kolme. Kaksi niistä on synnytysosaston kanssa samassa kerroksessa ja niistä jokainen on yhden hengen huoneita. Tukihenkilölle ei ole omaa sänkyä, mutta huoneessa on nojatuoli, jonka saa makuuasentoon. Jos kaipaa yöllä pitkälleen pääsemistä, niin tukihenkilö voi tuoda mukanaan esimerkiksi telttapatjan ja makuupussin. Etkä olisi ensimmäinen, joka on hakenut yöpymistarvikkeita IKEAsta, joka on ihan lähellä.

Kolmas vuodeosasto on perhepesä, missä on perhehuoneissa on sänky myös kumppanille. Näissä kumppanin pitää sitoutua olemaan paikalla läpi vuorokauden. Osa perhepesän huoneista on kahden äidin huoneita, jotka ovat pääsääntöisesti niille, jotka ovat kotiutumassa nopeasti ja nämä paikat myös tasaavat ruuhkahuippuja. Perhepesä sijaitsee Jorvin tornirakennuksessa ja siellä on rauhallista tutustua uuteen tulokkaaseen.
 
Muistankin Vaiana vain sinut ryhmän alusta. :) Millos sinulla on LA? Mä vähän opettelen taas tän foorumin käyttöä. :D

Ja jestas pitää ottaa asioista selvää. :D
No olin varma omista laskuista, että menee 1.1.19, mutta varmistui ultrassa 28.12.18 :D tänne ehdin jo liittyä salaisiin, niin enpä jaksa poiskaan mennä.
Seilaan joulukuisissa ja täällä :)
 
Löysin tällaisen. :)

https://doules.fi/jorvin-synnytysosasto-espoon-sairaalassa/

Vuodeosastoja Jorvissa on nyt kolme. Kaksi niistä on synnytysosaston kanssa samassa kerroksessa ja niistä jokainen on yhden hengen huoneita. Tukihenkilölle ei ole omaa sänkyä, mutta huoneessa on nojatuoli, jonka saa makuuasentoon. Jos kaipaa yöllä pitkälleen pääsemistä, niin tukihenkilö voi tuoda mukanaan esimerkiksi telttapatjan ja makuupussin. Etkä olisi ensimmäinen, joka on hakenut yöpymistarvikkeita IKEAsta, joka on ihan lähellä.

Kolmas vuodeosasto on perhepesä, missä on perhehuoneissa on sänky myös kumppanille. Näissä kumppanin pitää sitoutua olemaan paikalla läpi vuorokauden. Osa perhepesän huoneista on kahden äidin huoneita, jotka ovat pääsääntöisesti niille, jotka ovat kotiutumassa nopeasti ja nämä paikat myös tasaavat ruuhkahuippuja. Perhepesä sijaitsee Jorvin tornirakennuksessa ja siellä on rauhallista tutustua uuteen tulokkaaseen.
Hei, mahtavaa :) kiitos infosta!
 
Tämmöinen vielä tuli mieleen, että onko teillä jotka olette about alle viikon 20 vielä niin paino noussut? Saan joka neuvolakäynti ja lääkärikäynti kuulla, että paino ei ole noussut. No väliäkös sillä, koska vauva kumminkin kasvaa hyvin. Minulla tippui oksenteluista paino noin 11 kiloa. Ja monikos tietää jo sukupuolen? Ja oletteko tienneet ennen rakenneultraa tai oletteko käyneet ylimääräisissä ultrissa? :)
 
Kurkkasin jo tossa kuukausi takaperin toisen sivuston foorumia. Aika lynkkaus meininkiä jos joku jotain kysyi tai puhui ja pohti. Onneksi sain tämän toimimaan. Täällä tuntuu olevan hyvä "yhteishenki". :Heartred

Haluisinkin tiedustella, että onko moni jo miettinyt vaunuja. Meillä kova mietintä. :)

*Bugaboo
*Emmaljunga vai
*Stokke

Meillä vaunut oli ensimmäinen hankinta :hilarious: Löytyi todella edulliset, yhdellä lapsella olleet Emmaljungat, ei voinut jättää ostamatta :grin
 
Tämmöinen vielä tuli mieleen, että onko teillä jotka olette about alle viikon 20 vielä niin paino noussut? Saan joka neuvolakäynti ja lääkärikäynti kuulla, että paino ei ole noussut. No väliäkös sillä, koska vauva kumminkin kasvaa hyvin. Minulla tippui oksenteluista paino noin 11 kiloa. Ja monikos tietää jo sukupuolen? Ja oletteko tienneet ennen rakenneultraa tai oletteko käyneet ylimääräisissä ultrissa? :)

Mun paino on ekasta käynnistä tippunut 5,5kg ja ei oo siihen mitenkään puututtu. Oksentelen vieläkin ajoittain eikä ruoka maistu. Rv15+6 tänään.
 
Ja täällä toki vasta h14+2, lähtöpainossa mennään vielä. Päivittäistä vaihtelua (niin kuin mulla normaalistikin) kilo suuntaan tai toiseen. Lähtö-bmi 24 luokkaa, neuvolassa ei asiaa kommentoitu..
 
Mulla on noussut paino 2kg. Vähän laskikin alussa oksentelusta.
Nousua on onneksi vähemmän kuin edellisessä raskaudessa. Toivotaan että pysyy niin, kun edellisen raskauden viimeiset kilot jämähti :D
Nyt siis rv19+0
 
Täällä on rv16+4 ja paino noussut jo 6kg. Miulla nousee hormoonien takia tosi helposti. Menkkojen aikanakin paino nousee jonku kolme kiloa aina. En jaksa stressata, tiputellaan ne sitten keväällä pois niinku esikoisen kanssa. Idea oisin ihan valmis Saikulle, tänä aamunaki heräsin kuudelta kauheeseen selkä- ja lonkkakipuihin. Ens viikolla neuvola, katotaan mitä ne siellä tuumailee. Mie kävin toissapäivänä ylimääräsessä ultrassa ja siellä veikkasi tyttöä❤️ Esikoinen on poika.
 
Hei! Ei oo ilmotuksia tullu täältä ni eihän sitä oo muistanu käyvä lukemassa. Miullaki oli neuvola 16+3 ja sillon ei ollu paino noussu ku 49g/vko, eli 300g edelliseen käyntiin. Mutta vielä se kerkii nousta. :D meillä 30. 8 rakenneultra ni sillon vasta hyvällä tuurilla selvii sukupuoli. :) yritän lukee kaikki viestit mitkä jääny lukematta, jos vaikka pääsis kärryille mitä ootte jutellu.
 
Minulla 17+5 ja paino laskenut muutamia kiloja. Kuulemma ei nykytiedon mukaan haittaa, vaikka laihtuukin. Vissiin tarkoitti terkka raskauden alkua.
 
Mulla paino noussut 5 kiloa. BMI oli alussa 22. Naureskelin neuvolassa tätä painonnousua ja sanoivat, että se nousee kaikilla niin eri vaiheessa raskautta, on tosi yksilöllistä. :)
 
Mulla oli noussut neuvolan vaa’an mukaan n 1,5 kg reilun kuukauden takaisesta (nyt 15+2), tosin silloin se oli jopa vähän laskenut raskautta edeltävästä (tosin en tiedä tarkkaan mitä painoin ennen raskautta, kun ei ole vaakaa ja muutenkin paino vaihtelee). Syön kyllä aika ahkerasti että ei ihme jos paino nousee. Esikoisen kanssa nousi paino koko raskauden aikana vain n 8 kg muistaakseni, ja imetyksen aikana viimeistään pääsi kyllä entisiin mittoihin. Ei yhtään haittaisi, jos nyt menis samalla tavalla, mutta yritän olla stressaamatta, tärkeintä että vauva voisi hyvin.
 
Haluisinkin tiedustella, että onko moni jo miettinyt vaunuja. Meillä kova mietintä. :)

*Bugaboo
*Emmaljunga vai
*Stokke

Meillä on esikoisen jäljiltä Emmaljunga city crossit ja tykkäsin kyllä niistä. Halusin ehdottomasti isot renkaat kun varmasti joka päivä tulee ulkoiltua koiran kanssa, ja sohjosäälläkin ym sitten mennään. Kannattaa miettiä käyttötarkoituksen mukaan. Kovin pienillä tai niillä kääntyvillä eturenkailla ei oikein taida talven lumisohjoissa päästä minnekään... toisaalta jos kulkee paljon julkisilla niin pienemmät ja ketterämmät voi olla kivemmat. Vaikka mahtui noiden meidän vaunujenkin kans hyvin bussiin jne.
 
Mulla oli jo lääkärineuvolassa joskus rv 10 paino noussut neljä kiloa lähtöpainosta, joka oli valmiiksi ylipainoa. Ei hyvä. Osittain pistin tuon kyllä hidastuneen aineenvaihdunnan ja alun väsymyksestä johtuneen liikuntavajeen piikkiin. Tämä hetkistä tilannetta en tiedä, selviää neuvolassa 14.8. Liikuntaa olen harrastanut nyt päivittäin ja se onkin mun hyvinvoinnin (henkinen & fyysinen) kulmakiviä. Tuskin on hirveästi noussut paino mutta voi toki ollakin..

Toivon hirveästi, etten joutuisi jäämään töistä pois päivääkään pakollista aiemmin. Oon vasta aloittanut uudessa haastavassa paikassa ja ajattelen että tässä olis nyt tosi tehokasta aikaa olla töissä vielä monta kuukautta ennen ”pakkotaukoa”. Saa nähdä! Nyt ei ole merkkiäkään saikun tarpeesta mutta eihän sitä koskaan tiedä.
 
Haluisinkin tiedustella, että onko moni jo miettinyt vaunuja. Meillä kova mietintä. :)

*Bugaboo
*Emmaljunga vai
*Stokke

Täältä suositus Bugaboon Buffalolle. Niiltä vähän tukevampi malli, isot eturenkaat jotka kääntyvät mutta lukittavat, eli kulkee myös lumessa. Aisaa saa hyvin säädettyä ja sopii myös pitkälle ihmiselle ja tukeva työntää. Alla hyvin tavaratilaa. Istuimen saa käännettyä molempiin suuntiin ja voi säätää kolmeen eri asentoon. Pitkälle alas kääntyvä kuomu on myös ollut kätevä päiväunilla. Vauvankoppa on hiukan painava nostella, mutta meillä oli siihen erillinen kevyt sisäkoppa, joka oli helppo kantaa portaissa tai ottaa sisälle pienempään kahvilaan yms. Kestäneet hyvin käytössä meillä.
 
Kurkkasin jo tossa kuukausi takaperin toisen sivuston foorumia. Aika lynkkaus meininkiä jos joku jotain kysyi tai puhui ja pohti. Onneksi sain tämän toimimaan. Täällä tuntuu olevan hyvä "yhteishenki". :Heartred

Haluisinkin tiedustella, että onko moni jo miettinyt vaunuja. Meillä kova mietintä. :)

*Bugaboo
*Emmaljunga vai
*Stokke

Mulla samat vaunut mietinnässä . Tulevat isovanhemmat haluaa maksaa ku eka lapsenlapsi[emoji28] oon kallistumassa emmaljungan Viking vaunuihin mut on tässä aikaa vielä miettiä ja mieli voi muuttua.
 
Takaisin
Top