Tammikuiset 2019

Mulla ei oo tänään ollut väsymystä. On sitten tullut touhuttu akun sen edestä :joyful:
Eilenkin nukuin 17-19:hilarious:
Täällä myös raikkaat asiat maistuisi. Tänään on poikkeus kun siivosin pihaa nokkosista ja kokeilin ekaa kertaa nokkoskeittoa:hungry:
 
Tää mun neuvolatäti oli kans tosi turha. Hyvin mukava mutta mä taisin tietää kaikesta enemmän kuin hän :facepalm:
Ja joka asiasta sellanen konservatiivinen vastaus jolla vois mennä eduskuntaan puhumaan... esim. mä sanoin sille et ei sillä lasketusta ajalla ole niin väliä et onko se 1.1 vai 3.1 kun se leikataan kuitenkin jo viikolla 38. Miten niin leikataan? Oli hänen kysymys. Joten mä jouduin selittämään hänelle ettei tyks anna edes kokeilla synnyttää jos kaksi peräkkäin leikattu... Ja miten niin 38 viikolla kun vasta 40 viikolla alkavat leikkaamaan... selvitin sitten lisää mitä tyksistä sanottu mulle... Huoh :sad001
Eikä sitä kiinnostanut mun sokerit yhtään.. Katotaan sitten rasituksessa... Olin siis rasituksessa muusta syystä jo rv4+3 ja sokerit päin puuta...
rv8+1
 
Jäätävä sushihimo! Miten tässä jaksaa olla ilman sushia vielä 7kk. Aiemmin söin sushia joka viikko, mutta raskaustestin tekemisen jälkeen en oo viittinyt syödä.

Sushi maistuisi täälläkin, vaikka moni ruoka etoo! :D
 
Sushi maistuisi täälläkin, vaikka moni ruoka etoo! :D

Mä mietin jo, että tekis ite kasvisnigirejä. :) Mutta en sit tiedä, oliko wasabi ja soijakastikekin kiellettyjen joukossa. Pitää kysyä tätäkin neuvolasta perjantaina. :)
 
Mä mietin jo, että tekis ite kasvisnigirejä. :) Mutta en sit tiedä, oliko wasabi ja soijakastikekin kiellettyjen joukossa. Pitää kysyä tätäkin neuvolasta perjantaina. :)

Hei kerropa täälläkin mitä sanovat! :) Lohi maistuisi kaikkein parhaiten, mutta avokadonigiri kelpaisi myös :grin
 
En ole missään törmännyt, että wasabi olisi kiellettyä. Soijakastikekin menee varmasti pienissä määrän (sisältää kuitenkin paljon suolaa, niin ei runsasta käyttöä suositella).
Mutta sitten taas merileväähän ei suositella, koska niiden jodipitoisuuksista ei ole tarkkaa tietoa.(saattoi olla joku muukin syy, mitä en muista :D )
 
Näkkäriä ja sinappisia juttuja:rolleyes:
Mut rahka salaattilinjalla,et pahoinvointi :wtf:pysyis aisoissa...koko ajan paha olo,syö tai on syömättä,mut ei vieläkään:sick006
 
Mä jätin karkit,keksit,sipsit yms pois,hetkittäin tekis mieli salmiakkia,sit hiilihappo juomat,:yuck:"roskaruuat" ja leivonnaiset,kahvikin jäi- 3kuppia juonu toukokuus joten ei pullanhimojakaan pahemmin tuu,korvapuusti sit jos jotain sellasta tulis otettua...painon kans pitää näillä mitoilla olla tarkka:woot: mut eipä tee mielikään..onnex:wink
Salaatteja menis kun joku muu tekis ne...:shy:
 
Jäätävä sushihimo! Miten tässä jaksaa olla ilman sushia vielä 7kk. Aiemmin söin sushia joka viikko, mutta raskaustestin tekemisen jälkeen en oo viittinyt syödä.

Siis ihan sama! Miten mä oikeesti pärjään ilman sushia 9kk!??? Kait niitä kasvisversioita vois tehda, hmm. Ja aurajuustohimo, yhyyy!
 
Mulla tekee mieli suolaa. Kaiken pitäisi olla tosi suolaista ja oon pari kertaa ihan kämmeneltä nuollut suolaa:oops: joku puutostila varmaan:anyone
 
Heippa! Mä taidan pitkän eipäs-juupas pohdinnan jälkeen liittyä mukaan. Plussasin jo melkein kaksi viikkoa sitten perjantaina, kun keskenmenosta oli kulunut tarkalleen 4vk3pv. Tipuin siis joulukuisista, mutta ihmeen kaupalla onni potkaisi nopeammin kuin olisin uskaltanut toivoa. Tämä plussa on nyt sitten kuudes raskaus, lapsia löytyy kaksi, 1/15 ja 3/17 ja heidän välissä peräkkäiset kkm ja km, sekä nyt sitte kuopuksen jälkeen tuo kuukauden takainen km. Keskenmenon pelko on erittäin suuri, enkä millään pessimistinä jaksa uskoa, että onni riittää loppuun asti, mutta nyt ainakin raskaana kunnes vuoto taas alkaa (toivottavasti ei).

Laskettu aika on vielä arvoitus, mutta joskus loppukuussa pakostikin. :)
 
Ja tuota synnytyskeskustelua jatkan vielä sen verran, että odotan innolla synnytystä ja voisin synnyttää aina vaan uudestaan ja uudestaan. :D tokihan se tekee kipeää ja itse tilanteessa ei just oo sitä mieltä, että "onpas kivaa", mutta se on loppujen lopuksi yksi ihanimmista asioista mitä voi kokea, mikäli se menee hyvin.

Esikoinen syntyi ilman lopun kivunlievitystä imukupilla tarjontavirheen vuoksi ja 4,5kg kuopuksen synnytin ilokaasun voimin ja sain vain pienen nirhauman muistoksi.
 
Heippa! Mä taidan pitkän eipäs-juupas pohdinnan jälkeen liittyä mukaan. Plussasin jo melkein kaksi viikkoa sitten perjantaina, kun keskenmenosta oli kulunut tarkalleen 4vk3pv. Tipuin siis joulukuisista, mutta ihmeen kaupalla onni potkaisi nopeammin kuin olisin uskaltanut toivoa. Tämä plussa on nyt sitten kuudes raskaus, lapsia löytyy kaksi, 1/15 ja 3/17 ja heidän välissä peräkkäiset kkm ja km, sekä nyt sitte kuopuksen jälkeen tuo kuukauden takainen km. Keskenmenon pelko on erittäin suuri, enkä millään pessimistinä jaksa uskoa, että onni riittää loppuun asti, mutta nyt ainakin raskaana kunnes vuoto taas alkaa (toivottavasti ei).

Laskettu aika on vielä arvoitus, mutta joskus loppukuussa pakostikin. :)
Lillie,kaikki sympatiat sulle ja pidetään peukkuja,et pikkunen pysyy mukana loppuun asti:shy:
 
Mulla tekee myös tiukkaa pahoinvoinnin kanssa. Eilen illalla oli tähän asti pahimmat taistelut kun mentiin perheen kanssa autolla kauppaan. Jouduin kirjaimellisesti säntäämään ensin kioskille ostamaan jotain syötävää, porkkanoita :angelic: ja kaupan jälkeen piti avata äkkiä näkkäripaketti kun meinas ruveta yökkäyttämään autossa. Mutta vielä oon näillä selvinnyt. Huomaan että mulla on aina sitä pahempi olo mitä väsyneempi oon, esim. just työpäivän jälkeen ja iltaisin oksettaa kaikki. Tällä hetkellä mieli tekis sushia, aurajuustoa, sipsejä ja pizzaa. Mutta oon syönyt aika terveellisesti ja herkutellut jäisillä marjoilla, hedelmillä ja pähkinöillä.
 
Jäätävä sushihimo! Miten tässä jaksaa olla ilman sushia vielä 7kk. Aiemmin söin sushia joka viikko, mutta raskaustestin tekemisen jälkeen en oo viittinyt syödä.

Kasvisnigirit vaan kehiin! Nigireissähän ei merilevää ole joten niitä voi syödä huoletta. Joissakin paikoissa saa myös grillatun lohinigirin kypsäksi grillattuna ja niitäkin vedin ihan surutta viimeksi. Eli löytyy kyllä keinot pahimman sushihimon taltuttamiseen.
 
Takaisin
Top